Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi Natoon, kyllä tai ei

Vierailija
12.10.2019 |

Kannatatko Suomen liittymistä Natoon?
Itse kannatan ehdottomasti.
Tämä on myös testi, kuinka monta Venäjän trollia on
tällä hetkellä foorumilla.

Suomi Natoon, kyllä tai ei

Vaihtoehdot

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan kuinka moni mies puollustaisi Suomea enää kun mahdollisuus oli liittyä Natoon jonka poliitikot sössivät.

Itse en sotaan lähti poliitikkojen kykenemätömyyden vuoksi ja olen rukin käynyt. Isänmaallisuus ei saa olla tyhmyyttä jonka vuoksi uhrauduttaisiin.

Perheellisenä en uhraisi perhettäni 100% tappion eteen vaan muutettaisiin muualle Nato maahan. Saisivat poliitikot lähteä rintamalle ihan vapaasti. Mutta pahoin pelkään että olisivat siinä vaiheessa jo myös ulkomailla rikkaan väestön kera.

Vierailija
42/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naton ulkopuolelle jäämiseen ei ole yhtään argumenttia

Emme tarvitse natoa sotkemaan ja jalkoihin pyörimään.

Suomi hoitaa puollustuksensa itse.

Jos tuolle linjalle lähdetään, niin sitten puolutus on laitettava kuntoon. Alle 3 miljardin vuosittainen puolustusbudjetti ei riitä mihinkään, vaan sen olisi oltava enemmän israelmainen, sanotaanko vaikka 15 tai 20 miljardia. Unohtamatta asevelvollisuuden kiristyksiä, nekin Israelin malliin, eli 3 vuotta varusmiespalvelusta miehille ja 2 vuotta naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä VAI ei.

Vierailija
44/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin suurvaltaa vastaan? Onnea sille strategialle.

Mitäs ihmeellistä siinä on? Näinhän tapahtui käytännössä jo 1939-1945 ja melko hyvin tuloksin, olemattomalla sotamateriaalilla täysin ylivoimaista vihollista vastaan.

Nykyään on pidetty huolta siitä että arsenaali ei lopu.

Vierailija
45/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Venäjä vain triggeröisi sodan jos hyökkäisi Suomeen. Täällä ei ole juuri mitään niille. Paska hyötyhaittasuhde.

Vierailija
46/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan kuinka moni mies puollustaisi Suomea enää kun mahdollisuus oli liittyä Natoon jonka poliitikot sössivät.

Itse en sotaan lähti poliitikkojen kykenemätömyyden vuoksi ja olen rukin käynyt. Isänmaallisuus ei saa olla tyhmyyttä jonka vuoksi uhrauduttaisiin.

Perheellisenä en uhraisi perhettäni 100% tappion eteen vaan muutettaisiin muualle Nato maahan. Saisivat poliitikot lähteä rintamalle ihan vapaasti. Mutta pahoin pelkään että olisivat siinä vaiheessa jo myös ulkomailla rikkaan väestön kera.

Onneksi teitä pelkureita on ylivoimainen vähemmistö.

Itse en suostuisi naton käskyläiseksi.

Vierailija
47/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et ole armeijaa nähnytkään kuin unissasi.

Vierailija
48/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi Natoon yhdellä reunaehdolla: myös Suomen presidentille annetaan punainen nappula.

Vierailija
49/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai miksi Venäjä hyökkäisi edes Baltiaan?

No miksi se on aiemmin sen miehittänyt? Katso karttaa ja mieti. Vai etkö keksi, miksi?

Vierailija
50/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmeellistä siinä on? Näinhän tapahtui käytännössä jo 1939-1945 ja melko hyvin tuloksin, olemattomalla sotamateriaalilla täysin ylivoimaista vihollista vastaan.

Talvisodassa Suomen puolustus oli viittä vaille romahtamassa, siitä huolimatta, että Venäjän sodanjohto oli surkeaa Stalinin teloitettua pääosan ammattitaitoisesta upseerikunnasta ja annettua armeijan johdon pitkälti politrukkien käsiin. Brittien uhkaus tulla Suomen avuksi Narvikin kautta ja siitä seurannut Stalinin hätäännys ja rauhanteko tuli Suomen kannalta kreivin aikaan.

Jatkosodassa taas Saksa oli Suomen liittolainen, jolla oli rintamavastuu Pohjois-Suomessa ja joka toimitti Suomelle aseistusta ja materiaalia. Erityisen merkittävää Saksan apu oli jatkosodan loppuvaiheessa, jolloin Suomi onnistui neuvottelemaan merkittävästi lisäapua Saksalta kannaksen suurhyökkäyksen torjuntaan. Saksasta tuli mm. ilmavoima-apua ja modernia panssarintorjunta-aseistusta.

Vierailija
51/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natoon liittyminen myös huonontaisi Suomen kauppasuhteita.

Vierailija
52/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krimi kuului ennen Venäjään ja siksi siellä oli venäjänkielinen enemmistö joka äänesti haluavansa liittyä Venäjään. Baltian maat taas olivat osa Neuvostoliittoa, minkä takia niissäkin oli venäjänkielistä populaa jonka kokivat uhaksi. Suomella ei ole mitään syytä liittyä Natoon. Parempi pysyä neutraalina.

Baltian maissa on venäjänkielistä väestöä koska Stalin siirsi sinne väestöä Neuvostoliiton muista osista ja baltteja vastaavasti karkoitettiin Siperiaan ja jotkut heistä pakenivat länteen kuten Ruotsiin.

Krimin kansanäänestys 2014 on yhtä uskottava kuin Viron, Latvian ja Liettuan kansanäänestys 1940 liittyä osaksi Sosialistisen Neuvostotasavaltojen liittoa.  Ukrainan voisi myöntää Krimille vaikkapa Ahvenanmaan kaltaisen autonomisen aseman, mutta ei se alue Venäjälle kuulu.

Vierailija
53/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et ole armeijaa nähnytkään kuin unissasi.

Ei ole kovin pitkää aikaa kun kävin kertaamassa.

Harjoiteltiin uuden tyylistä lähitaisteluammuntaa (kovilla) joka on muuttunut omista armeija-ajoista.

Vierailija
54/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Georgiassakin puhkesi etninen konflikti ennen kuin Venäjä hyökkäsi, tai lähetti sinne rauhanturvaajia.

Vierailija
55/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natoon liittyminen myös huonontaisi Suomen kauppasuhteita.

Venäjähän ei käy kauppaa Nato-maiden kanssa, kuten esimerkiksi Saksan esimerkistä hyvin huomaamme.

Vierailija
56/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Syyrian tapaus ja ne paljastukset Naton Gladio-joukoista kertovat korutonta kieltään Naton epäluotettavuudesta.

Vierailija
57/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen?

Niinpä! En näe mitään syytä että maailmassa olisi jotain sotia.

Vierailija
58/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Venäjä-trolleja, onko myös NATO-trolleja? Onneksi tämä on demokraattinen maa jossa saa vapaasti ilmaista itseään.

Vierailija
59/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvisodassa Suomen puolustus oli viittä vaille romahtamassa, siitä huolimatta, että Venäjän sodanjohto oli surkeaa Stalinin teloitettua pääosan ammattitaitoisesta upseerikunnasta ja annettua armeijan johdon pitkälti politrukkien käsiin. Brittien uhkaus tulla Suomen avuksi Narvikin kautta ja siitä seurannut Stalinin hätäännys ja rauhanteko tuli Suomen kannalta kreivin aikaan.

Jatkosodassa taas Saksa oli Suomen liittolainen, jolla oli rintamavastuu Pohjois-Suomessa ja joka toimitti Suomelle aseistusta ja materiaalia. Erityisen merkittävää Saksan apu oli jatkosodan loppuvaiheessa, jolloin Suomi onnistui neuvottelemaan merkittävästi lisäapua Saksalta kannaksen suurhyökkäyksen torjuntaan. Saksasta tuli mm. ilmavoima-apua ja modernia panssarintorjunta-aseistusta.

Britit ja Ranska eivät olleet missään vaiheessa tulossa Suomea auttamaan, se oli täyttä bluffia sillä Stalin oli jo Churchillin ym. kanssa sopinut asioista ennen talvisotaa.

Vierailija
60/90 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen?

Minkä takia Venäjällä on sitten huonot välit Ukrainan, Georgian ja Moldovan kanssa ja se tukee itselleen myötämielisiä raja-alueita noissa maissa kuten Transinstria, Etelä-Ossetia, Abhasia sekä Luhanskin ja Donetskin kansantasavallat Itä-Ukrainassa. Venäjä ei ole kovin "kiva" rajanaapuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan