Rehellisesti: Kuinka moni hairahtuisi jos tulisi sauma teini-ihastuksen/ensirakkauden kanssa?
Tämä tuntuu olevan miehille melko yleistä, naisille ehkä harvinaisempaa.
Kommentit (105)
No en. On nykyään lihava ja muutenkin rupsahtanut ukko.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei. Muuten varmaan hairahdunkin joskus kun enpä ihmeemmin miestäni kunnioita. Käyttäytyy riidoissa kuin apina.
Et taida itseäsikään kunnioittaa, jos olet parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, josta et pidä, ja jota aiot pettää.
Ei kiitos, se kortti nähtiin silloin. Ei tarvetta hairahtumiseen.
Ei minkäänlaista mahdollisuutta hairahdukselle. Ei ensi-ihastuksen, eikä myöskään ensirakkauden kohdalla. Ihastus on nykyään ukottunut setämies. Ensirakkaus taas nykyisen vaimonsa siivellä elävä "luova taiteilija".
N40
Enpä todellakaan, olisi kaikista existäni kaikkein mahdottomin ajatuskin. Enkä hairahtuisi muidenkaan eksien kanssa.
Mun ensirakkaus näyttää vaan paremmalta, mitä enemmän ikää tulee.
Ajatuksen tasolla ja fantasioissa lähtisin heti mukaan, mutta hän aikoinaan tuhosi kaiken pettämällä ja jättämällä ja vielä avoimesti naureskelemalla minulle. Joten en lähtisi todellakaan ja yritän pitää mielessä kaiken tuon jos joskus häntä kaipaan. Tyhmä minä välillä kaipaa häntä, vaikka siitä on jo 21 vuotta.
Tai ehkä kaipaan sitä tunnetta.
En todellakaan, hyi stna
- nainen
Voin rehellisesti vastata ei, en haiahtuisi. Teini-ihastukseni tuntuu olevan täysin samanlainen teini, kuin 20 vuotta sitten. Arvomaailmamme eivät kohtaa ollenkaan ja ulkoinen habituskaan ei hänellä ole muuttunut, se oli ihan kiva aikoinaan, mutten syty tyylistä enää.
Sadan prosentin varmuudella en hairahtuisi. Lapsuuden ja teini-iän ihastukseni aiheuttavat lähinnä inhotusta kun heitä nykyään muistelen.
En hairahtuisi. Sellainen tilanne onkin tullut eteen, että nuoruuteni suuri ihastus yritti pokata mua baarissa ja laitteli vielä vonkausviestiä perään, vaikka oltiin molemmat varattuja. En lähtenyt. Hymyilytti ja huvitti vaan koko homma. Vaikka ei sillä, ihan hot oli edelleen. Jos oltais molemmat oltu vapaita, niin mikä ettei. Mutta en edes harkinnut.
En. Mieltymykset muuttuneet ja hän on nykyään yhdentekevä (kotosin sen verran pienestä paikasta, että vaikka molemmat muutettu pois ollaan siellä joskus juhlapyhien aikaan törmätty) eikä herätä minkäänlaisia tunteita.
Vaikuttaa siltä että miehillä on useammin muuttumaton naisihanne, naisilla taas monesti muuttuu miesmaku aikuistuessa. Ehkä siksi miehillä on enemmän tätä sekoamista, etenkin jos nainen ei ihan hirveästi ole vuosikymmenissä muuttunut.
ap
En hairahtuisi, ensirakkauteni oli yksi poika samalta luokalta, 10-vuotiaana.Vielä 20-vuotiaana amiksessa suunnittelin väitämme, hän vaihtoi alaa ja yhteydenpito jäi. Kuulin joitain vuosia sitten, että hän oli mennyt kihloihin miehen kanssa, ei taitaisi olla minulla saumoja hairahdukseen 😄
Ensimmäinen jolta sain vastarakkautta oli ensimmäinen poikakaveri parikymppisenä, hänen peräänsä haikailin vuosia mutta en enää, tyyppi on täysin rappiolla ja itse olen onnellisesti avoliitossa. Eli en hairahtuisi hänenkään.
Vaikea kysymys jos alkaa pilkkua viilaa. Miten määritellään? Korvia myöten ihastumisia oli vaikka kuinka. Eka poikaystävä. Ei ikinä :D
-N-
99% varmuudella ihastus on levähtänyt p a h a s t i joten... ei kiitos
Olen sinkkunainen ja ei, kyllä menneet ajat ovat menneitä syystäkin. Olemme täysin erilaisissa elämäntilanteissa mutta myös saattaisin muistaa miten hän jätti minut toisen naisen takia (josta hän on nyttemmin eronnut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sinänsä mielenkiintoista että nostalgisuus ym. tunteellisuus liitetään usein naisiin.
Kuitenkin tuntuu aika paljonkin olevan näitä "unelmanaistaan" ikuisesti ihannoivia miehiä. Mikä on kyllä aika karmivaa heidän puolisoitaan ajatellen.
ap
Olen samaa mieltä, että miehillä on paljon enemmän tämmöistä "the one who got away" -haikailua.
Tuskin tuo haikailu kuitenkaan on syynä siihen, että tämä mun tapaus erosi puolisostaan. Ja se tapahtui paljon ennen kuin me tavattiin taas uudestaan.
Miehet nyt ovat keskimäärin taipuvaisempia olemaan kiinnostuneita useista eri henkilöistä, ja pitävät sitä usein ihan hyväksyttävänä. Se selittää pitkälti sitäkin, että mies voi haikailla nuoruudenrakkauden perään, vaikka hänellä olisi kumppani. Nainen useinkaan ei katso voivansa edes aloittaa suhdetta, jos joku toinen mies vielä kummittelee mielessä. Siis yleensä, en tarkoita että kaikilla olisi näin.
En nyt tiedä ovatko keskimäärin. Naiset voivat pitkässä suhteessa kiinnostua myös useista miehistä ja se on vielä helpompaa sellaisella pinnallisella tasolla, kun ei tarvitse enää etsiä lapsille isää ja viereen tietynlaista kumppania. Tämä on vain asia, mistä ei sovi puhua kevyesti niin kuin miesporukoissa. On kuitenkin eri asia kiinnostua mielessään kuin toimia. Ehkä naisilla voi olla keskimäärin korkeampi kynnys niihin käytännön toimiin, mutta ei naiseus mitenkään estä pitämästä useita ihmisiä kiinnostavina ja ihastuttavina.
Teini-ihastus herättää edelleen lämpimiä tunteita. En ole päässyt tilanteesta ikinä yli. Hairahtuisin, mutta lasketaanko sitä, jos on aikanaan näin luvannut tehdä? M38
Ei. On näköjään viiden lapsen yksinhuoltaja, ja lapset hankittu kolmen eri miehen kanssa.