Rehellisesti: Kuinka moni hairahtuisi jos tulisi sauma teini-ihastuksen/ensirakkauden kanssa?
Tämä tuntuu olevan miehille melko yleistä, naisille ehkä harvinaisempaa.
Kommentit (105)
En kaipaa yhdenkään vanhan jutun perään enkä hairahtuisi. Kun suhde on päättynyt niin se toinen ihminen on siinä vaiheessa jo niin nähty ja koettu kyllästymiseen asti, että ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa yhdenkään vanhan jutun perään enkä hairahtuisi. Kun suhde on päättynyt niin se toinen ihminen on siinä vaiheessa jo niin nähty ja koettu kyllästymiseen asti, että ei vaan kiinnosta.
Melko moni on heittämässä uskollisuuden roskiin siinä vaiheessa jos tulee tilaisuus siihen ketä ei aiemmin saanut vaikka halusi, eli "suhde" oli yksipuolinen. Aika kammottavaa, mutta mielenkiintoista.
Ne jotka vastasivat tähän kyllä, miksi olisit valmis pettämään kumppaniasi tuossa tilanteessa?
ap
Teini-iän uhkeat jo kyllä muuttuneet jo kovin muhkeiksi joten kyllä niin enään nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Teini-iän uhkeat jo kyllä muuttuneet jo kovin muhkeiksi joten kyllä niin enään nappaa.
Oma kokemus on että ne nörtimmät sekä pyöreämmät tytöt ovat ikääntyneet kauniimmin kuin ne hoikat yläasteelta asti suositut tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Mies ihastuu unelmiin, nainen todellisuuteen.
Jaa enpä tiedä.. olen nainen ja ihastun useinmiten unelmiin. Todellisuus lyö sitten silmille jossain vaiheessa...
Vähän liikaa lihonut ja ukkoontunut. Ei muutenkaan kiinnosta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan seurustellut kenenkään naisen kanssa koska ensimmäisen tytön kanssa josta tykkäsin meni välit poikki perheiden erimielisyyksien takia. Me vietimme yhdessä ikävuosia ~5-12.
Olen odottanut 29 vuoteen asti että ehkä joskus törmään häneen mutta tuskin enää tapahtuu. Kuolen sitten mielummin yksin.
Hukkaat koko elämäsi. Eipahalla, mutta ihan vakavasti: mene terapiaan. Tuo ei ole tervettä.
Ai että yksin eläminen on koko elämän hukkaamista? No ei.
Ei tietenkään, haluat tahallaan ymmärtää väärin. Elämän hukkaamista on katkeruus lapsuuden tapahtumista ja haikailu lapsuuden ihastuksen perään aikamiehenä, jolloin ei voi edes antaa itselleen mahdollisuutta onneen, olisi se sitten yksin tai jonkun kanssa.
Eihän se lapsuuden ihastuksen perään haikailu tarkoita aina sitä, ettei koskaan voisi löytää ketään toista. Odottamattomia asioita saattaa elämässä tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon samaistun että exät ovat exiä hyvistä syistä. Mutta monille miehille etenkin aikoinaan saavuttamattomaksi jäänyt nainen tuntuu olevan kuin magneetti, ihan sama vaikka toinen tai molemmat olisivat varattuja. Itse nuorena olin todella intensiivisesti ihastuvaa tyyppiä, mutta ei niistä saavuttamattomistakaan yksikään ole jäänyt mieleen niin kummittelemaan että omaa kumppania pettäisin.
Eikä nyt sinkkunakaan ole tullut mieleen ottaa yhteyttä.
ap
Tuo on nyt aika voimakasta projistointia. Naisethan haikailee nuoruuden rakkauden perään, ei miehet. Ehkä tunnet yhden miehen, joka teki noin, ja nyt sitten "on tyypillistä miehille".
No en varmasti, siitä on niin pitkä aika että olisi ihan tuntematon ihminen, tässä ajassa on voinut kumpikin kasvaa ihan eri suuntiin. Jos olisin sinkku niin sitten saattaisin kartuttaa hieman elämän kokemusta yhden yön ajan.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sinänsä mielenkiintoista että nostalgisuus ym. tunteellisuus liitetään usein naisiin.
Kuitenkin tuntuu aika paljonkin olevan näitä "unelmanaistaan" ikuisesti ihannoivia miehiä. Mikä on kyllä aika karmivaa heidän puolisoitaan ajatellen.
ap
Olen samaa mieltä, että miehillä on paljon enemmän tämmöistä "the one who got away" -haikailua.
Tuskin tuo haikailu kuitenkaan on syynä siihen, että tämä mun tapaus erosi puolisostaan. Ja se tapahtui paljon ennen kuin me tavattiin taas uudestaan.
Miehet nyt ovat keskimäärin taipuvaisempia olemaan kiinnostuneita useista eri henkilöistä, ja pitävät sitä usein ihan hyväksyttävänä. Se selittää pitkälti sitäkin, että mies voi haikailla nuoruudenrakkauden perään, vaikka hänellä olisi kumppani. Nainen useinkaan ei katso voivansa edes aloittaa suhdetta, jos joku toinen mies vielä kummittelee mielessä. Siis yleensä, en tarkoita että kaikilla olisi näin.
Muistelen teiniaikojen ihastuksia lähinnä huvittuneesti. Miesmakukin on muuttunut aika paljon.
Minulla oli mahdollisuuskin siihen, ainakin vaikutti siltä. Vaikka hän on naimisissa, rikkaan miehen kanssa.
Ei kiinnostanut, olemme eri ihmisiä nyt. Aika on jättänyt jäljensä, ei nuoruutta saa takaisin.
Ei kiinnosta teini-ihastukset, eikä edes ensirakkaus, vaikka joskus olikin kaikki kaikessa. Asiat vaan muuttuu.
On kuitenkin hieman myöhäisemmässä vaiheessa ollut ihastus, josta en vaan ole koskaan päässyt eroon. Asiat jäi silloin kesken ja en pysty sanomaan varmasti, että mitä tekisin, jos sellainen tilanne tulisi.
Toivottavasti ei tule.
Mies olen ja parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli mahdollisuuskin siihen, ainakin vaikutti siltä. Vaikka hän on naimisissa, rikkaan miehen kanssa.
Ei kiinnostanut, olemme eri ihmisiä nyt. Aika on jättänyt jäljensä, ei nuoruutta saa takaisin.
Tai no, jos jollain aikakoneella saisi hänen 23v itsensä tänne, ja häntä jostain ihme syystä kiinnostaisi olla kanssani, en varmaan pystyisi kieltäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon samaistun että exät ovat exiä hyvistä syistä. Mutta monille miehille etenkin aikoinaan saavuttamattomaksi jäänyt nainen tuntuu olevan kuin magneetti, ihan sama vaikka toinen tai molemmat olisivat varattuja. Itse nuorena olin todella intensiivisesti ihastuvaa tyyppiä, mutta ei niistä saavuttamattomistakaan yksikään ole jäänyt mieleen niin kummittelemaan että omaa kumppania pettäisin.
Eikä nyt sinkkunakaan ole tullut mieleen ottaa yhteyttä.
ap
Tuo on nyt aika voimakasta projistointia. Naisethan haikailee nuoruuden rakkauden perään, ei miehet. Ehkä tunnet yhden miehen, joka teki noin, ja nyt sitten "on tyypillistä miehille".
Tiedän varmaksi muutaman tapauksen. En yleistä kaikkiin miehiin. Siksi laitoinkin tämän aloituksen saadakseni kattavampaa kuvaa.
ap
Minä lähdin ensirakkauteni kanssa kävelylle, kahville jne.. Ei olleet tunteet muuttuneet mihinkään. Olin juuri eronnut pitkästä parisuhteesta ja tämä ensirakkauteni tuli vastaan sattumalta eron jälkeisenä päivänä. Olin aivan onneni kukkuloilla ja luulin hänenkin olevan yhtä innoissaan. Minulla on lapsia, hänellä ei. Se koitui ongelmaksi.. Mies haluaa pitää kiinni perheidyllin unelmasta, vaikka meillä molemmilla tunteet olivat edelleen aivan yhtä tuliset kuin silloin.. Emme voineet jatkaa juttua ja hän alkoi pian tapailumme jälkeen seurustelemaan toisen naisen kanssa. Olen aivan rikki. Rakastan häntä edelleen yli kaiken! N
No ei vois vähempää kiinnostaa. Täysi mul**u koko tyyppi.
Ne lapsuusaikojen ihastukset tuntuvat nyt kuin veljiltä, joiden kanssa on kasvettu. Ja se opettaja, joka kouluaikana oli niin vetävä, tuntuu iljettävältä vanhalta pervolta.
Pääsin hänen kanssaan naimisiin ja on yhtä hyvä edelleen.
Olen samaa mieltä, että miehillä on paljon enemmän tämmöistä "the one who got away" -haikailua.
Tuskin tuo haikailu kuitenkaan on syynä siihen, että tämä mun tapaus erosi puolisostaan. Ja se tapahtui paljon ennen kuin me tavattiin taas uudestaan.