Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Henkilökohtainen avustaja auttaa pariskuntaa seksissä?

Vierailija
09.10.2019 |

Kahta vammautunutta ihmistä avustaa parikin avustajaa tyydyttämään tarpeensa. "Hytkytän nostolaitetta että saadaan aikaan se oikea tahti. Joskus painan sukuelintä oikeaan paikkaan."

Minusta tämä ei ole normaalia eikä kuulu millään tavalla avustajan töihin. Onneksi seksin avustamisesta voi kieltäytyä kokonaan ja näin sen kuuluu tulevaisuudessakin olla. Itse olen sairaanhoitaja, vaikka mitä nähnyt ja tehnyt niin tuohon homaan en ikinä suostuisi.

Kommentit (637)

Vierailija
41/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keille kaikille pitäisi taata seksipalvelut verorahoin? Fyysisesti liikuntakyvyttömille? Rumille? Ikäville? Sellaisille, joiden paikkakunnan sukupuolijakauma on vääristynyt? Entä jos lesbonainen ei löydä kotikylältään toista lesboa - onko hänelläkin oikeus yhteiskunnan tarjoamiin seksipalveluihin? 

Itse nuo vammaiset ovat parinsa löytäneet. Varsinaiseen toimitukseen sitten tarvitaan apukättä.

Olis etsinyt parin joka pystyy tyydyttämään tai sitten suostuu elämään ilman seksiä. Tosi yksinkertainen asia. Seksin avustaminen ja tuottaminen ei kuulu millekkään avustajalle!

Käsittääkseni ihmisellä on avustaja juuri sen takia että on asioita joita hän ei pysty itse tekemään mutta jotka pitää silti saada tehtyä. Miksi tämä eroaisi jotenkin muista avustettavista asioista?

Vierailija
42/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on ihan normaali perustarve, joka edistää hyvinvointia. Mielestäni hyvä juttu, jos se käy avustajalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä poistuu niin paljon kommentteja?

Vierailija
44/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana kokee muutenkin seksuaalista ahdistelua hoidettavien puolelta, joten en ole innostunut ajatuksesta, että minun pitäisi tämän päälle työntää kikkeliä toisen suuhun ja levitellä liukuvoiteita emättimeen ja hytkyttää tahtia nosturilla.

Vierailija
45/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn seksipalveluiden ostamisen omilla rahoilla.

Sen sijaan seksi ei saa kuulua verorahoin tuetettuihin vammaispalveluihin, kuten henkilökohtaisten avustajien työnkuvaan millään tavalla.

Se voidaan katsoa terveyttä edistämäksi toiminnaksi.

Miksi tänä aihe närästää jotakuta? Miksei vammainen saisi elää kuten aikuinen?

Tottakai saa elää niinkuin aikuinen. Ei muutkaan ihmiset voi kaikkea saada ja pyytää eihän? Kenenkään ei pitäisi kysyä tai olettaa saavansa apua seksiin.. Varsinkaan sen ei pitäisi kuulua mihinkään normaaliin toimenpiteeseen työssä, saatika sitä opettaa jossain koulussa.

Kyse ei ole kaiken saamisesta vaan perustarpeiden tyydytyksen takaamisesta.

Vierailija
46/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keille kaikille pitäisi taata seksipalvelut verorahoin? Fyysisesti liikuntakyvyttömille? Rumille? Ikäville? Sellaisille, joiden paikkakunnan sukupuolijakauma on vääristynyt? Entä jos lesbonainen ei löydä kotikylältään toista lesboa - onko hänelläkin oikeus yhteiskunnan tarjoamiin seksipalveluihin? 

Itse nuo vammaiset ovat parinsa löytäneet. Varsinaiseen toimitukseen sitten tarvitaan apukättä.

Olis etsinyt parin joka pystyy tyydyttämään tai sitten suostuu elämään ilman seksiä. Tosi yksinkertainen asia. Seksin avustaminen ja tuottaminen ei kuulu millekkään avustajalle!

Aivan! Veronmaksajien asia on päättää kuka saa pariutua kenenkin kanssa ja kuka ei!

No ei se ole verenmaksajien tehtävä avustaa jollekkin orgasmi tai pyyhkiä spermaa naamalta. Hyi helvetti

Vierailija
47/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana kokee muutenkin seksuaalista ahdistelua hoidettavien puolelta, joten en ole innostunut ajatuksesta, että minun pitäisi tämän päälle työntää kikkeliä toisen suuhun ja levitellä liukuvoiteita emättimeen ja hytkyttää tahtia nosturilla.

Uskon että tuo pariskunta kokee sinun läsnäolosi vähintään yhtä vaivaannuttavaksi kuin sinä koet tilanteen. Mutta tarpeen suuruudesta kertoo aika paljon se että saadakseen olla yhdessä, he ovat valmiita jopa ottamaan paikalla vieraan ja ulkopuolisen henkilön. Eivät he siis sinua halua vaan toisiaan.

Vierailija
48/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin pisti tuossa jutun kuvassa silmään tyttöjen työpuvut, eli niukat topit. Kuuluko ne tähän samaan kategoriaan, että vähän kuin virikkeeksi paljasta pintaa.

Vierailija
49/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on perustarve. Mieluummin käytän verorahani tuohon, kuin tupakoinnin, alkoholin ja lihavuuden aiheuttamiin sairauksiin. 

Vierailija
50/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisen pitää hyväksyä oma kohtalonsa. Miksi on pakko "hommailla" jotain jos ei edes itse pysty nousta satulaan?

Ehkä tuon seksin tarpeen tajuaa sitten kun itse vammautuu. Seksin tarpeen tyydyttämisestä varmaan puhutaan nykyään hoitotieteessä potilaan tarpeita listattaessa?

Vai mitä opetetaan sairaanhoitajakoulutuksessa nykyään?

Vierailija
51/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaisista henkilökohtaisen avustajien perversioista puhutaan täällä. Se mitä tekevät töissään pysyköön siellä.

Vierailija
52/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite: henkk. Avustajien pitää saada turva ja suojelua työhönsä. Mihinkään seksuaaliseen toimenpiteeseen avustamiseen ei voida velvoittaa. Kysymällä asiatonta avustusta voidaan se lukea seksuaaliseksi häirinnäksi ja oikeus purkaa työsuhde välittömästi.

Vierailija
53/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä touhua mitenkään. Tässä maassa on tuhansia ja tuhansia jotka joutuvat elämään ilman seksiä. Voi olla muunlaista sairautta, haluttomuutta, tai ihan vaan kyse siitä, että ei löydy kumppania seksiin. Pitäisikö myös näille ihmisille hommata avustaja verovaroilla auttamaan seksitouhuissa? Ei, sillä vaikka jokaisella ihmisellä on tarve seksiin yleensä jossain vaiheessa elämää, ei se ainakaan minun mielestäni ole asia jota ilman ihminen ei voisi elää. Toki elämänlaadun kannalta sillä voi olla hyviä vaikutuksia, mutta niin on monella muullakin asialla. Voisinko vaatia, että saan matkustaa ulkomaille kaksi kertaa vuodessa verovaroilla?? Sillähän olisi MINUN elämänlaadulleni valtava merkitys. MINULLA on siihen oikeus. MINÄ haluan hevosen. Sen saaminen parantaisi masennukseni. MINUN elämänlaatuni paranisi huomattavasti. MINULLA on siihen oikeus.

Listaa voisi ihan todella jatkaa loputtomiin On paljon asioita, jotka parantavat ihmisen elämänlaatua ja ovat ns. perusoikeuksia. Valitettavasti kuitenkin fakta on se, että jokaisella on jotain rajoitteita (fyysisiä, taloudellisia, henkisiä) jotka estävät tekemästä asioita. Ei kaikkea pidä verovaroilla kustantaa. Hoidetaan sairaat ja mahdollistetaan myös vammaisille hyvä elämä. Siihen ei kuitenkaan kuulu seksikeinujen hytkyttely ja liukkareitten levitys elimelle. Muuten vaadin samaa oikeutta myös naapurin peräkammarin pojalle.

Vierailija
54/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen tätä aihetta käsittelevään toiseen keskusteluun, että minulle tulee jotenkin  mieleen, että hoitaja/avustaja joutuu tässä jotenkin hyväksikäytetyksi. Ei ehkä ns tarkoituksella, mutta en ihmettelisi, vaikka tämä avustaminen tässä jotenkin joskus vaikuttaisi hoitajan mielenterveyteen haitallisesti.. 

Kommenttini poistettiin jostain syystä.

En voinut katsoa tätä ohjelmaa kuin pienen pätkän, siihen saakka kun pariskunnan vaimo kertoi suihinotosta:"Siinä menee n 20 min ja spermat lentää naamalle, avustaja siivoaa". 

Vierailija
55/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole naista saatavilla, kuuluuko avustajan tehdä miesavustettavalle kädellä onnellinen loppu vai jopa jollain muulla tavalla.

Vierailija
56/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten, kun pariskunnan mies ihastuukin tähän avustajaan? Monestihan vammaisilla on sekin ongelma, että rakastuvat palavasti johonkin ihmiseen, jonka ovat kerran nähneet tmv, joten mitä tällainen sitten aiheuttaisi. Sitten pariskunnan nainen voikin alkaa kiljua asiasta ja nostaa syytteen tmv, vaikka avustaja ei olisi halunnut olla koko jutussa mukana.

Vierailija
57/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän tuo pariskunnan miesosapuoli tykkäisi, jos seksissä avustaisikin Jorma, 48v tai Pirjo 62v?

Vierailija
58/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn seksipalveluiden ostamisen omilla rahoilla.

Sen sijaan seksi ei saa kuulua verorahoin tuetettuihin vammaispalveluihin, kuten henkilökohtaisten avustajien työnkuvaan millään tavalla.

Se voidaan katsoa terveyttä edistämäksi toiminnaksi.

Miksi tänä aihe närästää jotakuta? Miksei vammainen saisi elää kuten aikuinen?

Tottakai saa elää niinkuin aikuinen. Ei muutkaan ihmiset voi kaikkea saada ja pyytää eihän? Kenenkään ei pitäisi kysyä tai olettaa saavansa apua seksiin.. Varsinkaan sen ei pitäisi kuulua mihinkään normaaliin toimenpiteeseen työssä, saatika sitä opettaa jossain koulussa.

Kyse ei ole kaiken saamisesta vaan perustarpeiden tyydytyksen takaamisesta.

Ruoka, vesi, hygienia etc. on perustarpeita, ei seksi.

Jos tuo on perustelusi niin perustele samalla miksei sosiaalisesti kyvyttömille erakoille tulisi myös järjestää seksiapua? Jos se kerran on niin tärkeä perustarve että tulee jokaiselle verorahoilla turvata.

Vierailija
59/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos siihen seksissä avustamaan tulisikin joku Hunks-vartaloinen Mikko 26v hihattomassa paidassaan?

Vierailija
60/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitähän tuo pariskunnan miesosapuoli tykkäisi, jos seksissä avustaisikin Jorma, 48v tai Pirjo 62v?

Uskon, ettei avustajan sukupuolelle ja iälle ole mitään väliä tuossa tilanteessa.