Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Henkilökohtainen avustaja auttaa pariskuntaa seksissä?

Vierailija
09.10.2019 |

Kahta vammautunutta ihmistä avustaa parikin avustajaa tyydyttämään tarpeensa. "Hytkytän nostolaitetta että saadaan aikaan se oikea tahti. Joskus painan sukuelintä oikeaan paikkaan."

Minusta tämä ei ole normaalia eikä kuulu millään tavalla avustajan töihin. Onneksi seksin avustamisesta voi kieltäytyä kokonaan ja näin sen kuuluu tulevaisuudessakin olla. Itse olen sairaanhoitaja, vaikka mitä nähnyt ja tehnyt niin tuohon homaan en ikinä suostuisi.

Kommentit (637)

Vierailija
21/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin lyhyen aikaa avustajana yhdelle henkilölle. Tavoitteena oli että toi vammainen pääsee jääkiekkomatseihin ja korisotteluihin. Ihan järjetöntä verorahojen käyttöä! Samaan aikaan rollaattorilla vapiseva ja heikosti kulkeva vanhus yritti hoitaa itse kauppaostokset, kun me hankittiin ton vammaisen kanssa pikkunaposteltavaa illaksi.

tää vähän ohi aiheen, mutta verorahojen käytöstä tuli vaan mieleen

sama kirjoittaja

Vierailija
22/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn seksipalveluiden ostamisen omilla rahoilla.

Sen sijaan seksi ei saa kuulua verorahoin tuetettuihin vammaispalveluihin, kuten henkilökohtaisten avustajien työnkuvaan millään tavalla.

Se voidaan katsoa terveyttä edistämäksi toiminnaksi.

Miksi tänä aihe närästää jotakuta? Miksei vammainen saisi elää kuten aikuinen?

Olen ruma pienimunainen työtön mies peräkylältä. Minun terveyttäni edistäisi, jos joku nainen tulisi levittämään liukuvoidetta sukuelimelleni ja liikuttelisi kättään elintäni pitkin.

Miksi yhteiskunta ei maksa tätä palvelua minulle? Se saisi minut voimaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä moralisoivaa suhtautumista asiaan. Seksi ja seksuaalisuus on ihmisen perustarve. Jos se kielletään niin siitä seuraa ongelmia ja pahoinvointia jotka sitten heijastuvat ihmisten muuhun hoidon tarpeeseen.

Ei tietenkään ole niin että ketään pitäisi pakottaa avustamaan seksissä mutta jos se ei työntekijää itseään haittaa niin en näe asiassa mitään ongelmaa.

Tutustu käsitteisiin positiivinen oikeus ja negatiivinen oikeus.

Kukaan ei ole kieltämässä vammaisilta seksiä, ts. heillä on negatiivinen oikeus seksiin.

Muilla, mukaanlukien veronmaksajilla, ei vain ole velvollisuutta tuottaa vammaisille seksipalveluita, eli vammaisills ei ole posiitivista oikeutta seksiin.

Ja pyh. Sinultako on pois toisten seksi?

Ketään ei kiinnosta, jos käydään gynekologilla, avustetaan vessassa käynnissä tms. Samalla tavalla yhteiskunta järjestää näitä.

Ei kai avustaja tee tätä erikseen rahasta. Siinä se menee samaan palkkaan.

Vierailija
24/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa menisi minun raja, ainakin tällä hetkellä ajattelen näin. Eikö se ole kiusallista avustettavillekin, että siinä on kolmas.

t. henkilökohtainen avustaja.

Vierailija
25/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on ollut aiemmin juttua, että meinattiin poistaa oikeus kieltäytyä avustamasta tmv. En muista enää kunnolla, mutta mielestäni ehdottomasti pitää olla oikeus kieltäytyä, tuonhan voisi luokitella seksuaaliseksi häirinnäksi tai pakottamiseksi seksuaaliseen tekoon, jos ei saa kieltäytyä, muttei tahdo avustaa. Itse en tahtoisi auttaa tuollaisessa todellakaan, mutta mielestäni heille pitäisi maksaa jotakin lisää, jos auttavat. Itsekin voisin suuresta summasta suostua avustamaan.

Vierailija
26/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan seksi ei saa kuulua verorahoin tuetettuihin vammaispalveluihin, kuten henkilökohtaisten avustajien työnkuvaan millään tavalla.

Olen ruma pienimunainen työtön mies peräkylältä. Minun terveyttäni edistäisi, jos joku nainen tulisi levittämään liukuvoidetta sukuelimelleni ja liikuttelisi kättään elintäni pitkin.

Miksi yhteiskunta ei maksa tätä palvelua minulle? Se saisi minut voimaan paremmin.

Varmaan pystyt siihen itsekin, ja jos et, on sitä rahalla saatavissa.

Vierailija
27/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tässä lienee rajanveto. Jos on olemassa tällainen oikeus, kenellä kaikilla se oikeus on? Mitä se sisältää? Missä menee avustamisen ja osallistumisen raja?

Vierailija
28/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa elää niinkuin aikuinen. Ei muutkaan ihmiset voi kaikkea saada ja pyytää eihän? Kenenkään ei pitäisi kysyä tai olettaa saavansa apua seksiin.. Varsinkaan sen ei pitäisi kuulua mihinkään normaaliin toimenpiteeseen työssä, saatika sitä opettaa jossain koulussa.

Vierailija
29/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on hieno juttu ja siitä huomaa kyllä ettei hoitajaa ole pakotettu tuohon. Mä itse en vaan pystyisi. Tavallaan ristiriitaista, olen nuorempana myynyt seksiä ja mulla oli kaksi vakituista vammautunutta miestä. Toinen tarvitsi ensin myös apua sänkyyn pääsemiseen. Hoitajia ei kuitenkaan ollut paikalla. Mieluummin kuitenkin annoin rahasta heille seksiä kuin olisin kolmantena osapuolena, levittämässä liukkareita ja putsaamassa seksivälineitä tai hytkyttelemässä ja asettelemassa elimiä ja liikuttelemassa käsiä. Jotenkin se vaan ällöttää ajatuksena.

Noi sun entiset seksiasiakkaat on joskus itse maksaneet ko palvelun, eiks? Henkilökohtaisen avustajan palkan maksaa kunta, valtio tai joku joka tapauksessa verorahoin.

Vierailija
30/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitten menee raja; kuka tuollaista palvelua sitten oikeutetusti saa? Kuka saa, kuka jää ilman?

Vierailija
31/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keille kaikille pitäisi taata seksipalvelut verorahoin? Fyysisesti liikuntakyvyttömille? Rumille? Ikäville? Sellaisille, joiden paikkakunnan sukupuolijakauma on vääristynyt? Entä jos lesbonainen ei löydä kotikylältään toista lesboa - onko hänelläkin oikeus yhteiskunnan tarjoamiin seksipalveluihin? 

Vierailija
32/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kateeksi?

Vierailija
33/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden avustajien kannattais perustaa toiminimi ja ottaa tosta seksin avustamisesta kunnon fyrkat. Ei tod. kuulu valtion kustantamiin etuuksiin.

Vierailija
34/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keille kaikille pitäisi taata seksipalvelut verorahoin? Fyysisesti liikuntakyvyttömille? Rumille? Ikäville? Sellaisille, joiden paikkakunnan sukupuolijakauma on vääristynyt? Entä jos lesbonainen ei löydä kotikylältään toista lesboa - onko hänelläkin oikeus yhteiskunnan tarjoamiin seksipalveluihin? 

Itse nuo vammaiset ovat parinsa löytäneet. Varsinaiseen toimitukseen sitten tarvitaan apukättä.

Vierailija
35/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu hoitajien eikä avustajien työhön hytkyttää yhtään mitään. He sen sijaan voivat kertoa asiakkaalle, mistä seksipalveluita voi ostaa.

Vierailija
36/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos avustajana onkin sellainen yksilö joka saa seksuaalisia kiksejä kun pääsee vierestä katselemaan rajoitteisten ihmisten aktia, tai jopa siitä kun koskettelee näitä ihmisiä? Onko tämä jonkinlainen hyväksikäyttötapaus vai win-win sekä auttajalle että avustettaville?

Mielestäni tällainen toimintamalli avaa ovet monenlaisille ongelmille.

Vierailija
37/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nuo vammaiset ovat parinsa löytäneet. Varsinaiseen toimitukseen sitten tarvitaan apukättä.

Olis etsinyt parin joka pystyy tyydyttämään tai sitten suostuu elämään ilman seksiä. Tosi yksinkertainen asia. Seksin avustaminen ja tuottaminen ei kuulu millekkään avustajalle!

Vierailija
38/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sitten menee raja; kuka tuollaista palvelua sitten oikeutetusti saa? Kuka saa, kuka jää ilman?

Kun kyse on vammaisuuteen perustuvasta kotiavusta niin eiköhän se palvelun tarve arvioida ihan samalla tavalla kuin muukin vammaisen avuntarve.

Vierailija
39/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu hoitajien eikä avustajien työhön hytkyttää yhtään mitään. He sen sijaan voivat kertoa asiakkaalle, mistä seksipalveluita voi ostaa.

Eli ehdotat, että rupeavat parittajiksi ja joutuvat syytteeseen?  

Vierailija
40/637 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis etsinyt parin joka pystyy tyydyttämään tai sitten suostuu elämään ilman seksiä. Tosi yksinkertainen asia. Seksin avustaminen ja tuottaminen ei kuulu millekkään avustajalle!

Aivan! Veronmaksajien asia on päättää kuka saa pariutua kenenkin kanssa ja kuka ei!