YLE: Henkilökohtainen avustaja auttaa pariskuntaa seksissä?
Kahta vammautunutta ihmistä avustaa parikin avustajaa tyydyttämään tarpeensa. "Hytkytän nostolaitetta että saadaan aikaan se oikea tahti. Joskus painan sukuelintä oikeaan paikkaan."
Minusta tämä ei ole normaalia eikä kuulu millään tavalla avustajan töihin. Onneksi seksin avustamisesta voi kieltäytyä kokonaan ja näin sen kuuluu tulevaisuudessakin olla. Itse olen sairaanhoitaja, vaikka mitä nähnyt ja tehnyt niin tuohon homaan en ikinä suostuisi.
Kommentit (637)
Tästä aiheesta ei saa keskustella tällä palstalla, kaikki aloitukset häviävät tai siirtyvät seksi-palstalle. Vaikka ei tämä aihe liity millään lailla seksiin, enemmänkin keskustellaan ilmiöstä ja potilaiden vs. hoitajien oikeuksista.
Pitäisi olla jokin laki, mikä estää seksissä avustamisen. Seksi on kahden ihmisen välinen päätös jos siihen tarvitaan muita onkin sitten jotain ihan muuta....
Hyväksyn seksipalveluiden ostamisen omilla rahoilla.
Sen sijaan seksi ei saa kuulua verorahoin tuetettuihin vammaispalveluihin, kuten henkilökohtaisten avustajien työnkuvaan millään tavalla.
Kyllä jokaisen pitää hyväksyä oma kohtalonsa. Miksi on pakko "hommailla" jotain jos ei edes itse pysty nousta satulaan?
Nuoret tytöt joutuu suostumaan kaikkeen tällaiseen, kun haluavat pitää työpaikan ja eivät tiedä oikeuksistaan. 9 euroa tuntia ja törkeää kouluttamattoman ihmisen hyväksikäyttöä
Kohta täälä maassa ei ole enää avustajia, kun pelko on siitä että pitää pitää kiinni jonkun sukuelimestä aktin aikana. Avustaja käytännössä osallistuu aktiin kolmantena henkilönä.
Käsittämätöntä että joku tohonkin hommaan on suostunut.
Hieno juttuhan tuo on! Mikä teitä niin hirvittävästi pelottaa siinä, että vammaisetkin saavat kokea seksiä?
Eikö nyt just tämmöseen avunantoon pitäisi saada erityiskoulutus ja parempi palkka?
En ymmärrä tätä moralisoivaa suhtautumista asiaan. Seksi ja seksuaalisuus on ihmisen perustarve. Jos se kielletään niin siitä seuraa ongelmia ja pahoinvointia jotka sitten heijastuvat ihmisten muuhun hoidon tarpeeseen.
Ei tietenkään ole niin että ketään pitäisi pakottaa avustamaan seksissä mutta jos se ei työntekijää itseään haittaa niin en näe asiassa mitään ongelmaa.
Jos avustaja suostuu tuohon vapaaehtoisesti, en näe, mikä on ongelma. Henkilökohtainen valinta, jonka jokainen saa päättää. Itsekin avustajana voisin avustaa jollain tavalla seksissä. Riippuisi tosin myös avustettavasta.
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttuhan tuo on! Mikä teitä niin hirvittävästi pelottaa siinä, että vammaisetkin saavat kokea seksiä?
Varmaan sinusta ok jos terveet ihmiset pyytävät kodinhoitajaa heiluttamaan seksikeinua tai pitämään vehkeestä kiinni aktin aikana??
Kuinkahan monta paria on jossa kumpikaan ei pysty liikkumaan? Eihän suomessa oikeasti tarvita kuin muutama tälläinen avustaja niin tuskin suurin osa joutuu edes kohtaamaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn seksipalveluiden ostamisen omilla rahoilla.
Sen sijaan seksi ei saa kuulua verorahoin tuetettuihin vammaispalveluihin, kuten henkilökohtaisten avustajien työnkuvaan millään tavalla.
Se voidaan katsoa terveyttä edistämäksi toiminnaksi.
Miksi tänä aihe närästää jotakuta? Miksei vammainen saisi elää kuten aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sinusta ok jos terveet ihmiset pyytävät kodinhoitajaa heiluttamaan seksikeinua tai pitämään vehkeestä kiinni aktin aikana??
Se on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä moralisoivaa suhtautumista asiaan. Seksi ja seksuaalisuus on ihmisen perustarve. Jos se kielletään niin siitä seuraa ongelmia ja pahoinvointia jotka sitten heijastuvat ihmisten muuhun hoidon tarpeeseen.
Ei tietenkään ole niin että ketään pitäisi pakottaa avustamaan seksissä mutta jos se ei työntekijää itseään haittaa niin en näe asiassa mitään ongelmaa.
Tutustu käsitteisiin positiivinen oikeus ja negatiivinen oikeus.
Kukaan ei ole kieltämässä vammaisilta seksiä, ts. heillä on negatiivinen oikeus seksiin.
Muilla, mukaanlukien veronmaksajilla, ei vain ole velvollisuutta tuottaa vammaisille seksipalveluita, eli vammaisills ei ole posiitivista oikeutta seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta paria on jossa kumpikaan ei pysty liikkumaan? Eihän suomessa oikeasti tarvita kuin muutama tälläinen avustaja niin tuskin suurin osa joutuu edes kohtaamaan tilannetta.
Joutuu kohtaamaan?!?! Kenenkään ei ikinä edes tarvitsisi omassa työssään miettiä että joudunko mukaan seksiin tai että miten kieltäydyn. Nykypäivän touhu ihan lähtenyt lapasesta.
Mä olin lyhyen aikaa avustajana yhdelle henkilölle. Tavoitteena oli että toi vammainen pääsee jääkiekkomatseihin ja korisotteluihin. Ihan järjetöntä verorahojen käyttöä! Samaan aikaan rollaattorilla vapiseva ja heikosti kulkeva vanhus yritti hoitaa itse kauppaostokset, kun me hankittiin ton vammaisen kanssa pikkunaposteltavaa illaksi.
Minusta tuo on hieno juttu ja siitä huomaa kyllä ettei hoitajaa ole pakotettu tuohon. Mä itse en vaan pystyisi. Tavallaan ristiriitaista, olen nuorempana myynyt seksiä ja mulla oli kaksi vakituista vammautunutta miestä. Toinen tarvitsi ensin myös apua sänkyyn pääsemiseen. Hoitajia ei kuitenkaan ollut paikalla. Mieluummin kuitenkin annoin rahasta heille seksiä kuin olisin kolmantena osapuolena, levittämässä liukkareita ja putsaamassa seksivälineitä tai hytkyttelemässä ja asettelemassa elimiä ja liikuttelemassa käsiä. Jotenkin se vaan ällöttää ajatuksena.
Tuohon täytyisi mielestäni löytyä kaukoohjattava hytkytin, jota seksinharrastajien täytyisi pystyä ohjaamaan itse tai muuten seksi ei ole enää heidän omaa seksiään.