Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka jättäisi lapsensa pienet 3- ja 5-vuotiaat yksin autoon ja menisi pienimmän kanssa kauppaan?

Vierailija
09.10.2019 |

Ehkä just vaarallisinta touhua ikinä.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kohta taas täällä meuhkataan, onko pakko ottaa ne kiljuvat ja juoksevat lapset mukaan kauppaan. Koittakaa nyt päättää mikä olisi teidän mielestä oikein.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että väsyneitä lapsia ei oteta kauppaan huutamaan kurkku suorana, mutta ei heitä myöskään autoon jätetä!

Muut ymmärtävät, että on olemassa kolmaskin vaihtoehto, eli lapset ovat kotona sen aikaa. Mikäli on yksinhuoltaja niin silloin käy kaupassa lasten kanssa sellaiseen aikaan, että eivät ole umpiväsyneitä.

Vierailija
42/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt lapsen joskus jopa yksin kotiin nukkumaan pinnasänkyynsä kun olen käynyt jossakin, koska autokolarin vaara on mielestäni suurempi. Oman mahdollisen autokolarin olin varmistanut siten, että mies sai (töihin) viestin kun lähdin ja kun tulin. Ellei olisi saanut, niin olisi osannut toimia.

Siis ymmärsinkö oikein, että olet jättänyt lapsesi yksin kotiin pinnasänkyyn ja lähtenyt itse autolla jonnekin?

Kyllä, varhaisella aamulla, kun tiesin hänen nukkuvan vielä monta tuntia.

Itse asiassa taisi olla tilanne, että heitin miehen bussiasemalle tms. ja tulin tulokseen, että on parempi antaa lapsen nukkua sen aikaa kun repiä unesta ylös.

Siis mä käyn täällä usein naureskelemassa ylihysteerisille av-mammoille mutta tämä on kyllä jotain täysin vastuutonta ja järkyttävää. Onneksi olette kaikki hengissä.

Uskon reinkarnaatioon ja siihen, että kaikelle on tarkoituksensa. Sattuu kun on tarkoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin täytyy varoa "pedoja"...älkää jättäkö niitä lapsia autoon.

Tämä maailma on sairas, lopettakaa jo se Ruususen unessa nukkuminen!

Vierailija
44/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuon ikäisiä saa jättää yksin minnekään.

Vierailija
45/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt lapsen joskus jopa yksin kotiin nukkumaan pinnasänkyynsä kun olen käynyt jossakin, koska autokolarin vaara on mielestäni suurempi. Oman mahdollisen autokolarin olin varmistanut siten, että mies sai (töihin) viestin kun lähdin ja kun tulin. Ellei olisi saanut, niin olisi osannut toimia.

Siis ymmärsinkö oikein, että olet jättänyt lapsesi yksin kotiin pinnasänkyyn ja lähtenyt itse autolla jonnekin?

Itse asiassa taisi olla tilanne, että heitin miehen bussiasemalle tms. ja tulin tulokseen, että on parempi antaa lapsen nukkua sen aikaa kun repiä unesta ylös.

Eli kukaan ei tiennyt, että olette miehenne kanssa autossa ja lapsi yksin kotona?

Oisko ollut joku muu kuin mies jonka heitin, koska miehelle oli tarkoitus laittaa tekstarit mennen tullen. Tästä aikaa jo 19v, ei voi muistaa.

No kuulostaapas nyt hiukka epämääräiseltä... liekkö edes tapahtunut ollenkaan näin. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan ota tällaisesta mallia, ei ole kyllä mitenkään päin ok.

Vierailija
46/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kukaan ei tiennyt, että olette miehenne kanssa autossa ja lapsi yksin kotona?

Oisko ollut joku muu kuin mies jonka heitin, koska miehelle oli tarkoitus laittaa tekstarit mennen tullen. Tästä aikaa jo 19v, ei voi muistaa.

No kuulostaapas nyt hiukka epämääräiseltä... liekkö edes tapahtunut ollenkaan näin. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan ota tällaisesta mallia, ei ole kyllä mitenkään päin ok.

Tällä viisaudella tekisin niin uudelleen.

Vierailija
47/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täälläkin on monessa keskustelussa väitetty, että ei ne autot palamaan ikinä palamaan syty...

Vierailija
48/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia vanhempia jotka jättävät lapsen yksin autoon. Ei saa!

Vierailija
49/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän nuoret jättänyt keskenään autoon. Tuon ikäisiltä en pitäisi outona, että lähtevät autosta.

Vierailija
50/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuon ikäisiä saa jättää yksin minnekään.

Jaa? Meillä on tuon ikäisiä iltaisin kerrostalon pihalla keskenään yleensä puolenkymmentä, eikä yhtään niistä ole toistaiseksi otettu huostaan. Ja mihin lakipykälään se huostaanotto edes perustuisi? Ei ole mitään lakisääteistä ikärajaa yksin jättämiselle.

Vierailija
51/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ja pikkusiskoni oltiin useastikin autossa yksin, sen ajan kun äiti kävi kaupassa (varmaan vartissa). Nimenomaan tahdottiin olla autossa ennemmin kuin kaupassa mukana. Vanha 80-luvun auto kun oli, niin sammuksissa olevassa autossa vartin ajan odottaminen ei talvella haitannut lainkaan. Kesällä ei toki saatu jäädä autoon. 

Vierailija
52/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kohta taas täällä meuhkataan, onko pakko ottaa ne kiljuvat ja juoksevat lapset mukaan kauppaan. Koittakaa nyt päättää mikä olisi teidän mielestä oikein.

Mä oon just tätä mieltä. Olisi parempi, jos ne lapset vois jättää autoon tai kotiin tai ihan minne vaan. Olis meidän kaikkien mukavampaa ja rauhallisempaa käydä ostoksilla.

Vierailija
53/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrykseni ei tosiaan riitä tällaisille vanhemmille...Mieti miten paniikissa lapsi on, jos ei kukaan ole auttamassa jos herää ja on jokin hätä? Jos asunto syttyy tuleen, joku murtautuu sinne, lapsi alkaa oksentaa ja tukehtuu, imaisee henkeen jonkun napin tmv, kuristuu johonkin nyöriin?

Ikinä ei saa jättää lapsia yksin nukkumaan kotiin, mitä tahansa voi tapahtua! Onhan tästä annettu tuomioitakin, viimeisin taisi olla pari viikkoa sitten.

Tämä elämänpelko kaikkine kauhuineen vaarantaa lapsen mielentervyeden. 

Verhonnarukin on hirttoköysi, kun vain osaa sen oikealla asenteella katsoa. 

Mutta... olisitko tullut ajatelleeksi, että valaisin putoaa päähän? Näin kävi parivuotiaalle ystäväpiirissä. Iso painava pallolamppu. Hengissä selvisi, mutta meni näkö ja liikkumisessa pahoja ongelmia. Myös kognitiivisiin kykyihin on vaikuttanut. 

Ei ollut someaikaa, joten turha etsiä tätä tapausta. Totta kuitenkin. 

Vierailija
54/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään autopalot on paljon yleisempiä kuin vaikkapa 1980-luvulla koska nykyajan autoissa on paljon kaikenlaisia sähköisiä toimintoja yms.

Aivan paskaa puhut!

Kyllä se totta on, bemareitakin on palanut ja ollut lähellä palaa vaikka kuinka paljon.

Diesel moottoreissa yleinen egr vika aiheuttaa moottoripalon ja helposti palaa koko paska.

Komposiittiosat uudehkojen autojen moottoreissa ovat paloarkoja verrattuna vanhempien autojen alumiini,valumiini ym. Osiin.

Vierailija
55/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän nuoret jättänyt keskenään autoon. Tuon ikäisiltä en pitäisi outona, että lähtevät autosta.

Lapsilukot päällä eivät pääse edes ulos.

Vierailija
56/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset tapaukset jättää arvet. Niin lapsiin kuin vanhempiinkin. lapset ovat ehtiväisiä, silloin yleensä tapahtuu se pahin kun vähiten odottaa. Ja vanhempi on aina syyllinen ikävä kyllä.  Ei niitä lapsia kuplassa tarvitse pitää, mutta vastuu on vanhempien. Jos tulee elinikäiset arvet, niin antaako lapsi aikuistuttuaan anteeksi.

Vierailija
57/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrykseni ei tosiaan riitä tällaisille vanhemmille...Mieti miten paniikissa lapsi on, jos ei kukaan ole auttamassa jos herää ja on jokin hätä? Jos asunto syttyy tuleen, joku murtautuu sinne, lapsi alkaa oksentaa ja tukehtuu, imaisee henkeen jonkun napin tmv, kuristuu johonkin nyöriin?

Ikinä ei saa jättää lapsia yksin nukkumaan kotiin, mitä tahansa voi tapahtua! Onhan tästä annettu tuomioitakin, viimeisin taisi olla pari viikkoa sitten.

Mutta... olisitko tullut ajatelleeksi, että valaisin putoaa päähän? Näin kävi parivuotiaalle ystäväpiirissä. Iso painava pallolamppu. Hengissä selvisi, mutta meni näkö ja liikkumisessa pahoja ongelmia. Myös kognitiivisiin kykyihin on vaikuttanut. 

Juu kaikki on mahdollista, mutta miksi pitää varta vasten mahdollistaa tällaisia tapahtumia? Miksi se lapsi pitää varta vasten jättää yksin kotiin? Se on vain huono vanhemmuutta, siitä ei pääse mihinkään.

Vierailija
58/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaikki on mahdollista, mutta miksi pitää varta vasten mahdollistaa tällaisia tapahtumia? Miksi se lapsi pitää varta vasten jättää yksin kotiin? Se on vain huono vanhemmuutta, siitä ei pääse mihinkään.

Justhan mä sulle syyn kerroin.

Vierailija
59/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättänyt ikinä. Kyllä kyrsi aina välillä kaikki kolme pientä ottaa mukaan vaikka postipakettia vain hakemaan mutta pakko. Kyllä näitä tapahtuu yllättävän paljon, kuten auton valumisiakin.

Pieni vaiva siihen nähden kuitenkin mitä pahimmillaan voisi käydä. En pystyisi sen ajatuksen kanssa elämään.

Vierailija
60/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitinpä nyt tuon artikkelin miehelleni. Hän jäi tässä jokunen kuukausi kiinni siitä, että on jättänyt 3-vuotiaan yksin autoon sillä välin kun "käy ihan äkkiä vaan" kaupassa. Ei ollenkaan ymmärtänyt miksi hermostuin, kun asia paljastui. Hän perusteli asiaa niin, että kyllä se on ihan turvallista, kun lapsi on kiinni turvaistuimessa, ja auton ovet lukossa, niin lapsi ei pääse karkaamaan autosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi