Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka jättäisi lapsensa pienet 3- ja 5-vuotiaat yksin autoon ja menisi pienimmän kanssa kauppaan?

Vierailija
09.10.2019 |

Ehkä just vaarallisinta touhua ikinä.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt lapsen joskus jopa yksin kotiin nukkumaan pinnasänkyynsä kun olen käynyt jossakin, koska autokolarin vaara on mielestäni suurempi. Oman mahdollisen autokolarin olin varmistanut siten, että mies sai (töihin) viestin kun lähdin ja kun tulin. Ellei olisi saanut, niin olisi osannut toimia.

Ymmärrykseni ei tosiaan riitä tällaisille vanhemmille...Mieti miten paniikissa lapsi on, jos ei kukaan ole auttamassa jos herää ja on jokin hätä? Jos asunto syttyy tuleen, joku murtautuu sinne, lapsi alkaa oksentaa ja tukehtuu, imaisee henkeen jonkun napin tmv, kuristuu johonkin nyöriin?

Ikinä ei saa jättää lapsia yksin nukkumaan kotiin, mitä tahansa voi tapahtua! Onhan tästä annettu tuomioitakin, viimeisin taisi olla pari viikkoa sitten.

Vierailija
22/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään autopalot on paljon yleisempiä kuin vaikkapa 1980-luvulla koska nykyajan autoissa on paljon kaikenlaisia sähköisiä toimintoja yms.

Ja jopa ihan sähkö- ja hybridiautoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. mitä itseasiassa voi tehdä, jotta lapsi olisi täysin turvattu elämän vaaroilta? 

Laittaa sellaiseen muovikuplaan keskelle olkkaria ja säännöstellä ruoka luukusta. Silloinkin voi tulla tulipalo. Kotiinsa palaneita lapsia on kuitenkin moninkertainen määrä verrattuna autopalossa menehtyneisiin. 

Ymmärrän, että tapaus järkyttää. Mutta jotkin mittasuhteet tähän nyt. Onnettomuuksia sattuu. Niitä sattuuu vaikka mitä tekisi. Niitä voi tietysti yrittää välttää omalla toiminnallaan, mutta voi tulla siitä huolimatta. 

Yhtä lailla (tai todennäköisemminkin) lapsi voi kuolla parkkipaikalla peruuttaneen auton alle. 

Vierailija
24/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt viideksi minuutiksi, ei ole kellään ollut mitään hätää.

Ja siis helteellä en tietenkään ole jättänyt, edes minuutiksi. Se on vaarallista!

Kuoleeko lapsi jos joutuu olemaan helteellä autossa minuutin?

Ei mutta entä jos tapahtuukin jotain että joutuukin olemaan autolta pois kauemmin. Epätodennäköistä mutta aina voi juuttua hissiin, kaatua tms.

Lapsi ei todennäköisesti myöskään kuole jos on vaikkapa joskus ilman turvavyötä autossa mutta kuitenkin yleensä ne vyöt laitetaan kiinni.

Myös jos lapset ottaa mukaan, niin voi tapahtua kaikenlaista epätodennäköistä joka aiheuttaa vaaratilanteen.

Vierailija
25/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen talvipakkasilla nähnyt lapset keskenään autossa,joka on tyhjäkäynnillä. Äiti tai isä kaupassa. Ei se lähikaupassa aina pistäytyminen onnistu, saattaa olla joku mummo tarkastuttamassa ja tekemässä kenoja.

Jättäkää ne lapset kotiin ja hommatkaa hoitaja, jos ei voi keskenään jättää.

Vierailija
26/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin joskus lapset autoon, jos piipahdin ihan lähi-siwassa. Sisältä näki auton käytännössä koko ajan.

Mihinkään jätti-prismaan en toki olisi mennyt ja jättänyt lapsia autoon.

Vierailija
27/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v en jättäisi sekunniksikaan. 5v sai jo itse valita, mutta harvoin halusi jäädä. Kahdestaan.... ehkä koululaisen kanssa.

Eihän tuollainen 3v saa ovea edes auki jos käy noin kuin kävi. Ja jos se taas saa oven auki, niin en luottaisi että pysyy siellä autossa.

Vierailija
28/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt lapsen joskus jopa yksin kotiin nukkumaan pinnasänkyynsä kun olen käynyt jossakin, koska autokolarin vaara on mielestäni suurempi. Oman mahdollisen autokolarin olin varmistanut siten, että mies sai (töihin) viestin kun lähdin ja kun tulin. Ellei olisi saanut, niin olisi osannut toimia.

Ymmärrykseni ei tosiaan riitä tällaisille vanhemmille...Mieti miten paniikissa lapsi on, jos ei kukaan ole auttamassa jos herää ja on jokin hätä? Jos asunto syttyy tuleen, joku murtautuu sinne, lapsi alkaa oksentaa ja tukehtuu, imaisee henkeen jonkun napin tmv, kuristuu johonkin nyöriin?

Ikinä ei saa jättää lapsia yksin nukkumaan kotiin, mitä tahansa voi tapahtua! Onhan tästä annettu tuomioitakin, viimeisin taisi olla pari viikkoa sitten.

Tulin siihen tulokseen, että pieneen itkuun ei lapsi kuole.

Mutta hengissä ovat kaikki neljä ja loistoyksilöitä joka ikinen =). Enkä mä toisaalta sun ymmärrystä kaipaakaan.

Vierailija
29/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä vaarallisempaa on antaa kolmen lapsen juoksennella parkkipaikalla.

Ei niiden pidäkään antaa juoksennella parkkipaikalla. Muitakin vaihtoehtoja kuin autoon jättäminen.

Vierailija
30/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, että olet jättänyt lapsesi yksin kotiin pinnasänkyyn ja lähtenyt itse autolla jonnekin?

Vierailija
31/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, että olet jättänyt lapsesi yksin kotiin pinnasänkyyn ja lähtenyt itse autolla jonnekin?

Kyllä, varhaisella aamulla, kun tiesin hänen nukkuvan vielä monta tuntia.

Vierailija
32/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa taisi olla tilanne, että heitin miehen bussiasemalle tms. ja tulin tulokseen, että on parempi antaa lapsen nukkua sen aikaa kun repiä unesta ylös.

Vierailija
33/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin,pitäisihän se olla selvää ettei 3 ja 5 vuotiasta jätetä kekskenään mihinkään,ei autoon ,ei kotiin..palo on mahdollisesti saanut alkunsa auton sisältä..löytäneet stendarin? mutta onneksi selvisivät hengissä,mutta traumat varmasti jäi,kaikille.

Vierailija
34/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kauanko olit poissa?

Vierailija
35/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin,pitäisihän se olla selvää ettei 3 ja 5 vuotiasta jätetä kekskenään mihinkään,ei autoon ,ei kotiin..palo on mahdollisesti saanut alkunsa auton sisältä..löytäneet stendarin? mutta onneksi selvisivät hengissä,mutta traumat varmasti jäi,kaikille.

Kyllähän nyt maatilan lapset nukkuvat keskenään sisällä kun vanhemmat ovat navetassa. Ihan normaalia.

Vierailija
36/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa taisi olla tilanne, että heitin miehen bussiasemalle tms. ja tulin tulokseen, että on parempi antaa lapsen nukkua sen aikaa kun repiä unesta ylös.

Eli kukaan ei tiennyt, että olette miehenne kanssa autossa ja lapsi yksin kotona?

Vierailija
37/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kauanko olit poissa?

10-15 min jos sitäkään. Olen muuten itse ihminen joka on palanut tulipalossa, kun jätettiin yläkertaan yksin 10 minuutiksi, olin 1,5v.

Ehkä siksi pidän niin epätodennäköisenä, että tapahtuu kohdalle enää toisten.

Vierailija
38/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mä käyn täällä usein naureskelemassa ylihysteerisille av-mammoille mutta tämä on kyllä jotain täysin vastuutonta ja järkyttävää. Onneksi olette kaikki hengissä.

Vierailija
39/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kukaan ei tiennyt, että olette miehenne kanssa autossa ja lapsi yksin kotona?

Oisko ollut joku muu kuin mies jonka heitin, koska miehelle oli tarkoitus laittaa tekstarit mennen tullen. Tästä aikaa jo 19v, ei voi muistaa.

Vierailija
40/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos jotakin tapahtuisi lapsille, kuten nyt kävi. Avaisivat auton oven ja katoaisivat tai jäisivät auton alle ym kamalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan