Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka jättäisi lapsensa pienet 3- ja 5-vuotiaat yksin autoon ja menisi pienimmän kanssa kauppaan?

Vierailija
09.10.2019 |

Ehkä just vaarallisinta touhua ikinä.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä kolme ja  viisi vuotiaat ovat pihallakin keskenään. Ovi on auki ja koitan samalla seurata mitä tekevät siellä. Oli siellä napurinkin lapset mukana. Asumme omakoti ja rivitalo alueella Espoossa. Vaikka olisin itse istumassa leikkipaikalla , silti lapset menevät johonkin toselle suunnalle. Muistan hyvin ettei se 5 vuotias enää pihalta tullut kauppaan, matkaa oli 200 metriä.

Vierailija
62/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapsellasi kypärä päässä siellä kaupassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus polvisuojat ja kyynärpääsuojat. Ja vanhemmilla ensiapulaukku mukana siltä varalta, että varautumisesta huolimatta tulee joku tapaturma kauppareissun aukana.

Vierailija
64/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus polvisuojat ja kyynärpääsuojat. Ja vanhemmilla ensiapulaukku mukana siltä varalta, että varautumisesta huolimatta tulee joku tapaturma kauppareissun aukana.

Juu päästäkää vaan ne kullinnuput juoksemaan kauppoihin. Ajan trukilla yli. Taidan vielä vähän peruuttaa.

Vierailija
65/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullinnuput?

Vierailija
66/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapset 4v ja 7v ovat tuntikausia keskenään ulkona. Samoin ovat keskenään tai yksin sisällä kun minä teen vaikkapa tallitöitä.

Ihan tavallista täällä maalla on myös se, että vanhemmat ovat navetassa ja lapset nukkuu sisällä.

Vierailija
67/97 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, niin en jättäisi autoon keskenään. Minut on jätetty yksin autoon, kun olimme reissussa ja nukahdin. Muu perhe kävi kuulemma pikaisesti tädin luona, mutta heräsin ja tunnistin kerrostalot, ja ihmettelin miksi olin yksin. Lähdin sitten tädin asuntoa etsimään, mutta eksyin ja törmäsin tuntemattomaan pariskuntaan ja he olivat huolissaan, miksi n. 4-vuotias lapsi pyörii yksin illalla ulkona. Melko nopeasti tunnistin isäni vähän kauempana ja tuskin koko tilanteeseen meni 5 minuuttia pidempään, mutta minulle se tuntui tunneilta. Miksi molempien vanhempien ja kaikkien sisarusten piti käydä tervehtimässä tätiä? Miten ei voi tulla mieleen, että lapsi saattaa herätä ja lähteä autosta etsimään perhettä, varsinkaan jos ei ole sanottu, että käyvät vain nopeasti piipahtamassa. Jos olisi väärä tyyppi sattunut kohdalle, minuthan olisi saatettu siepata...

Vierailija
68/97 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut syytettä!

Vierailija
69/97 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan järkyttävää, että isä on jättänyt autoon kaksi noin pientä lasta. Todella vastuutonta ja äärimmäisen typerää. Kyllä nyt siihen suuntaan lähtee vuoden paskin vanhempi -titteli.

Vierailija
70/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä vaarallisempaa on antaa kolmen lapsen juoksennella parkkipaikalla.

Normaalit lapset kyllä osaavat kulkea ilman juoksemista parkkipaikalla.

Ainakin täällä meilläpäin ei sitten kyllä hirmusesti niitä normaaleja lapsia taida olla... 

Vierailija
71/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kamala kohtalo lapsilla. Miten tää isä on voinut luottaa että jättää lapset yksin autoon koneen kanssa. Aikoinaan kun mun lapset oli pieniä yhdessä oltiin koneella. Ei tulis mielenkään jättää yksin koneen kanssa. On se riski kun tietokoneen akku kuumenee. Sehän tarkoittaa tietääkseni et kone on viallinen. Tai hajoamassa. Ei kai isä krapulassa ollut?

Vierailija
72/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko iät kerrottu jo jossain?

Minä olen monesti jättänyt lapset autoon, 5v on kuitenkin jo aika iso.

Varo vaan ettei tule joku jammu ja vie lastasi kotiinsa jokupäivä.

Vierailija
73/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kolmevuotiasta jättänyt. Ties mitä olisi tullut mieleen, testailla auton jänniä vipuja, laittaa tupakansyttytin ohjaan tai lähteäkin kävelemään perässä kauppaan tms. Viisivuotiaskin siinä ja siinä, ehkä jonkun pienen siwan pihaan olisi voinu jäädä jos olisin nopeasti hakenut jonkin unohtuneen asian. En Prismassa käynnin ajaksi kuitenkaan. Kolmevuotias on vielä ihan arvaamaton.

Vierailija
74/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt 3v ja 8v, vielä ohjeistanut että autosta ei poistuta paitsi jos tulee tulipalo. En ole kyllä oikeasti pitänyt tulipaloa realistisena riskinä enkä pidä edelleenkään. Tottakai mä pystyisin ottamaan lapset mukaan kun juoksen hakemaan sen maitotölkin, mutta jos jäävät autoon niin se on mukavampi kaikille: lapsille, mulle ja ahtaan pikkukaupan muille asiakkaille.

Huvittaa toi yks vastaaja: mulla ei ole.lapsia mutta jos olisi niin en ikinä. .. yeah right mäkin olin täydellinen vanhempi ennenkuin sain lapsia.

Vierailija
75/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tuommoiset laitteet, esim. auto-dvd-laite, ladataan tupakansytyttimen kautta. Vähän nöyhtää siellä seassa tai hörsöttävä johto ja avot, johan liekit nousevat.

Jos mies on tehnyt kolme kakaraa, kyllä niitä pitää jaksaa katsoa ihan joka hetki, kun heistä on vastuussa. Myös kauppareissulla. Muuten mennään kauppaan niin, että lapsilla on joku vahti kotona tai vähintäänkin selkeästi vanhempi isosisarus autossa katsomassa perään ja auttamassa pakoon tai hälyttämässä apua, jos jotain sattuu.

Vierailija
76/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt 3v ja 8v, vielä ohjeistanut että autosta ei poistuta paitsi jos tulee tulipalo. En ole kyllä oikeasti pitänyt tulipaloa realistisena riskinä enkä pidä edelleenkään. Tottakai mä pystyisin ottamaan lapset mukaan kun juoksen hakemaan sen maitotölkin, mutta jos jäävät autoon niin se on mukavampi kaikille: lapsille, mulle ja ahtaan pikkukaupan muille asiakkaille.

Huvittaa toi yks vastaaja: mulla ei ole.lapsia mutta jos olisi niin en ikinä. .. yeah right mäkin olin täydellinen vanhempi ennenkuin sain lapsia.

Mikset saman tien jättänyt lapsia keskenään kotiin. Onhan se nyt mukavampaa mukuloille, kun saavat sen ajan leikkiä rauhassa leluillaan. Ei äitikään häiriinny.

Tai sitten ihan oikeasti, mikset käynyt hakemassa maitotölkkiä, kun olit tulossa töistä ja menossa päiväkotiin hakemaan lapsia?

Tai mikset opeta lapsia käyttäytymään kaupassa, myös siellä ahtaassa pikkukaupassa? Kummasti jotkut lapset osaavat olla siellä ihan nätisti. Joillekin on jo kotoa selitetty, että nyt mennään kauppaan hakemaan maitoa eikä osteta karkkia tai lelua tai nallepuhlehteä, ja homma sujuu rauhallisesti - toisella kerralla luvataan heti lähteissä, että tänään saa valita tikkarin, jos on kiltisti koko kauppakierroksen ajan.

MITEN joillekin voi olla niin vaikeaa mennä lasten kanssa kauppaan? Mieluummin jätetään lapset heitteille.

Vierailija
77/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi jättää vastasyntynyttä yksin lapsen äidille, pahimmillaan äidllä raskauden jälkeinen masennus ja silloin tulee pahaa jälkeä

Vierailija
78/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko iät kerrottu jo jossain?

Minä olen monesti jättänyt lapset autoon, 5v on kuitenkin jo aika iso.

Varo vaan ettei tule joku jammu ja vie lastasi kotiinsa jokupäivä.

Nuorin on jo 9v. Tosin 17v tytön takia saa pelätä että joku jonne raiskaa ja kuristaa. Todennäköisempää.

Vierailija
79/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin tänäänkin vajaa 4v lapsen autoon kun hain paketin postista. Meni ehkä 3 minuuttia.

Vierailija
80/97 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala sentään. Ei nyt lasta yksin autoon ainakaa. Voi avata oven vaikka ventovieraalle.