Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita
Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.
Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
En enää ihmettele miksi eroperheiden nuoret voivat niin huonosti tänä päivänä kun joutuvat keskelle tällaista. Teini osaa kertoa mielipiteen jo itsekin, tai vaan jättää vaatteet käyttämättä. Ei siihen äitiä tarvita väliin sotkemaan. Mitäpä jos vaatteet onkin teinille ihan ok, mutta äiti nyt on vain päättänyt että ovat vanhanaikaisia. Mikäli pitää niitä itsekin vanhanaikaisina, sanokoon itse isälleen.
Miten voi ottaa luonnolle tällainen asia. Kasvakaa aikuiseksi.
No ehkä teinipojat ei ole niin rohkeita, että uskaltaa sanoa isälleen, että ei tarvitse hänen uuden tyttöystävänsä lasten vanhoja vaatteita.
Kotona sitten ihmettelee, että mitä hän näillä tekee. Vaatteet jää sitten äidin hävitettäväksi.
"Tässä sinulle minun pojan vanhoja vaatteita, kun näyt kulkevan niin surkeissa ryysyissä, eikä äitisi huolehdi sinulle kunnon kamppeita"
Olenko minä ainut, jonka mielestä tuo nyt oikeasti on uudelta kumppanilta epäsopivaa käytöstä, kun ero on tuore ja emännän vaihto tehty ilmeisesti vähän lennosta? Toki jossain vaiheessa täytyy päästä yli ja antaa vaan olla, mutta tuore ero on yleensä arka paikka ja silloin on uusien kumppaneiden hyvä pysyä hetki vähän takavasemmalla. Ajattelematonta minusta ottaa heti aggressiivisesti äitipuolen roolia. Sen aika tulee myöhemmin kun arimmat haavat ovat hetken saaneet parantua.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijien yleinen mielipide tuntuu olevan, että pitäisi suunnilleen kiittää uutta naista.. Itselläni ei ole lapsia, mut sen verran empatiakykyä ajatella muitakin ihmisiä, että ymmärrän ap:ta. Hänhän saa niistä vaatteista vain muistutuksen, että se uusi naikkonen on vienyt hänen miehensä! Ihme ettei se uusi nainen lähetä ap: lle postissa lahjoja. Laita ap sille akalle tilinumero, että jos tekee mieli mielistellä niin laittaa vaan rahaa sinne. :D
Minullakaan ei lapsia ole. Ymmärrän hyvin että sitä ei halua kuulla uudesta naikkosesta yhtään mitään eikä minkään rytkyjen muodossa. Hyvä kun lapsi itse suhtautuu vaatteisiin neutraalisti. Antaisin lapsen valita vaatteista jonkun mieleisen ja laittaisin varmaan loput kaikessa hiljaisuudessa kiertoon. Turha ehjää vaatetta on alkaa suikaloimaan ja paiskomaan niillä exän uutta, se olisi vain lapsellista. Mutta itselle olisi tunnevoitto yli rytkyjen, kun saisi ne järkevällä tavalla pois mieltä häiritsemästä. Jos yksikin vaate häiritsee niin laita kaikki kiertoon vaan.
N44
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä, että pitäisi olla aina niin kiitollinen kaikesta romusta ja ryysyistä, mitä annetaan muka hyvän hyvyyttään.
Minua ainakin ärsytti, kun aikoinaan raahattiin jos mitä resua huonekalua ja astiaa ja rääsyä, kun kuviteltiin meidän olevan köyhiä, kun olin hoitovapaalla. Asuimme toki silloin vuokralla pienessä asunnossa. Mutta en kokenut tarpeelliseksi selittää jokaiselle avuntuojalle, että asumme tässä siksi, että säästämme rahaa omaan taloon ja säästötililtä kyllä löytyy rahaa, mutta emme koe nyt tarpeelliseksi ostaa uusia sohvia yms tähän vuokra-asuntoon.
Rääsyjen ja tavaroiden lahjoittelijatkin voisi itse maksaa kaatopaikkamaksut, eikä raahata niitä toisille.
Tämä. Jos itse ei jotain esim huonekalua kotonaan viitsi katsella niin, mikä saa ajattelemaan että joku tuttavakaan sen haluaisi? Eri asia on jos esim facessa on kyselty ylimääräistä tavaraa esim. Opiskelijan kämppään. Viekää roinanne konttiin, kierrätyskeskukseen tai suosiolla kaatikselle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä, että pitäisi olla aina niin kiitollinen kaikesta romusta ja ryysyistä, mitä annetaan muka hyvän hyvyyttään.
Minua ainakin ärsytti, kun aikoinaan raahattiin jos mitä resua huonekalua ja astiaa ja rääsyä, kun kuviteltiin meidän olevan köyhiä, kun olin hoitovapaalla. Asuimme toki silloin vuokralla pienessä asunnossa. Mutta en kokenut tarpeelliseksi selittää jokaiselle avuntuojalle, että asumme tässä siksi, että säästämme rahaa omaan taloon ja säästötililtä kyllä löytyy rahaa, mutta emme koe nyt tarpeelliseksi ostaa uusia sohvia yms tähän vuokra-asuntoon.
Rääsyjen ja tavaroiden lahjoittelijatkin voisi itse maksaa kaatopaikkamaksut, eikä raahata niitä toisille.
Etkä voinut sanoa että älkää tuoko??
Mitä se ap:lle kuuluu mitä isän luona ostetaan. Jos nuo olisi ostanut isä itse, niin siihen pitäisi myös päästä päsmäröimään. Anna teinin hoitaa asia itse, jos ei vaatteista tykkää. Tuskin tarvii äitiä siihen pätemään.
Ikinä en ota miestä jolla on ex. Mielummin yksin. Teit niin tai näin, aina kaikki väärin.
Anoppi myös antoi meille jotain vanhoja retkuja siihen asti, että uskalsin lopulta sanoa, että ei me niitä tarvita. Hirveimmät oli kirppikseltä löytyneet haisevat kumpparit, joissa oli vielä reikä. Kun niin halvalla sai ja kyllä te näitä varmaan jossain tarvitsette.
Anoppi lopulta ymmärsi, kun selitin, että nykyään lapset haluaa valita vaatteensa itse ja kaappitilaa on vähän, joten ylimääräiseen ei ole säilytystilaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se ap:lle kuuluu mitä isän luona ostetaan. Jos nuo olisi ostanut isä itse, niin siihen pitäisi myös päästä päsmäröimään. Anna teinin hoitaa asia itse, jos ei vaatteista tykkää. Tuskin tarvii äitiä siihen pätemään.
Ikinä en ota miestä jolla on ex. Mielummin yksin. Teit niin tai näin, aina kaikki väärin.
Ei niitä oltu ostettu isän luona, vaan isän uusi oli antanut jotain vanhoja rääsyjä pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijien yleinen mielipide tuntuu olevan, että pitäisi suunnilleen kiittää uutta naista.. Itselläni ei ole lapsia, mut sen verran empatiakykyä ajatella muitakin ihmisiä, että ymmärrän ap:ta. Hänhän saa niistä vaatteista vain muistutuksen, että se uusi naikkonen on vienyt hänen miehensä! Ihme ettei se uusi nainen lähetä ap: lle postissa lahjoja. Laita ap sille akalle tilinumero, että jos tekee mieli mielistellä niin laittaa vaan rahaa sinne. :D
Mä en vaan ymmärrä sitä ajatusta, että aikuiset ihmiset olisi kenenkään vietävissä. Että ihminen -tässä tapauksessa mies- olisi joku aivoton heittopussi jonka elämästä päättää muut -tässä tapauksessa naiset.
Ja mitä ap:n tapaukseen tulee, niin todellakin pidät nyt onmat tunteesi erossa asiasta etkä käytä teiniäsi heittopussina sun ja exän välissä. Tai no, jos sä itsestäsi tahdot hölmön tehdä niin anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei lapsia ole. Ymmärrän hyvin että sitä ei halua kuulla uudesta naikkosesta yhtään mitään eikä minkään rytkyjen muodossa. Hyvä kun lapsi itse suhtautuu vaatteisiin neutraalisti. Antaisin lapsen valita vaatteista jonkun mieleisen ja laittaisin varmaan loput kaikessa hiljaisuudessa kiertoon. Turha ehjää vaatetta on alkaa suikaloimaan ja paiskomaan niillä exän uutta, se olisi vain lapsellista. Mutta itselle olisi tunnevoitto yli rytkyjen, kun saisi ne järkevällä tavalla pois mieltä häiritsemästä. Jos yksikin vaate häiritsee niin laita kaikki kiertoon vaan.
N44
Entä jos ne vaatteet ei häiritse lasta yhtään? Eikö hänen pidä päättää itse hänelle annetuista vaatteista pitääkö vai ei. Meillä ainakin teineillä on oma maku, enkä puutu pukeutumiseen, muuten kuin sen suhteen mitä joku asia kenties maksaa.
Ehkä siksi suhtautuu neutraalisti,että ne on hänelle ok. Onko tullut äipälle tämä mieleen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N44
Entä jos ne vaatteet ei häiritse lasta yhtään? Eikö hänen pidä päättää itse hänelle annetuista vaatteista pitääkö vai ei. Meillä ainakin teineillä on oma maku, enkä puutu pukeutumiseen, muuten kuin sen suhteen mitä joku asia kenties maksaa.
Ehkä siksi suhtautuu neutraalisti,että ne on hänelle ok. Onko tullut äipälle tämä mieleen??
Mutta poikahan ei halunnut käyttää niitä, kun olivat niin vanhanaikaisia
Voi olla että nyxä haluaa aidosti kierrättää vaatteita. Tai jos lapsella ei ole ollut jotain tiettyä vaatetta mukana ja nyxällä oli antaa?
Kannattaa jättää egojen taistelut pois ja keskittyä käytäntöön, ja konkreettisiin asioihin.
Jos vaatteet on sopivia ja hyviä ja niille olisi käyttöä, on hyvä laittaa ne kiertoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä oltu ostettu isän luona, vaan isän uusi oli antanut jotain vanhoja rääsyjä pojalle.
Aloittajan mukaan ne kyllä oli käyttämättömiä vaatteita 5v takaa. Miten niistä nyt monessa kommentissa tuli vanhoja rääsyjä, kiivaimmat riehuu jo romujen huonekalujen hävitysmaksuista...
Eikä niitä kasoittan ollut vaan muutama vaate. Kaikesta saa kyllä kohkaamista aikaan liioittelemalla reippaasti
Miten voi tällaisesta asiasta tehdä näin ison numeron? Antajalla on varmasti ollut mielessä että ehkä vaatteille olisi käyttöä pojalla ja antanut siksi. Teiniltä kysytään, että pitääkö vaatteita, ja jos ei niin eteenpäin tai kierrätykseen. Ja jos on mieleisiä niin käyttöön vaan.
Ja älkää nyt ihmeessä heittäkö sekajätteen joukkoon vaatteita, ainakaan ehjiä, vaan viekää keräykseen tai kierrättäkää. Eikö nykyään monikin vaatekauppa ota vastaan vanhaa vaatetta kierrätettäväksi ja siitä saa vielä yleensä jotain vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N44
Mutta poikahan ei halunnut käyttää niitä, kun olivat niin vanhanaikaisia
Äidin mielestä vanhanaikaisia. Mikä poikien vaate on mennyt muodista 5v aikana? Verkkarit ja hupparit? En käsitä
Ihan niinkuin joku teini haluaisi jotain vanhoja, toisen valkkaamia vaatteita. Ei todellakaan tarvitse olla kiitollinen vaan auttaa lasta kieltäytymään kohteliaasti vastaisuuden varalle. Ja tärkeää pysyä itsd kohteliaana.
Meillä oli saksalainen sukulainen, joka jostain syystä olettii, että Suomessa on varmasti pulaa kaikesta, vaikka oli täällä käynyt ja tunsi Suomen. Raahasi mukanaan tehtaanmyymällistään ostamia vaatteita koko perheelle, lähetti jopa postissa. Kohteliaasti mutta jämäkästi oli selvitettävä hänelle, että ei kiitos!
Josjoku muu antaa vanhoja vaatteita, niin odotetaan, että niistä saa kieltäytyä jämäkästi.
Mutta jos exän nyxä antaa jotain vanhoja vaatteita, niin niistä pitää olla kiitollinen
Voisko kuitenkin olla niin, että se nyxän touhu on pientä vallankäyttöä. Itse en ainakaan viitisi näin käyttäytyä ja hieroisi oikein jätettyn exän naamaa vasten, että minäpä tässä haluan muistuttaa jopa kotonasi antamillani vaatteilla, että sinut jätettiin minun takia. Hienotunteisuutta niiltä uusiltakin naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tällaisesta asiasta tehdä näin ison numeron? Antajalla on varmasti ollut mielessä että ehkä vaatteille olisi käyttöä pojalla ja antanut siksi. Teiniltä kysytään, että pitääkö vaatteita, ja jos ei niin eteenpäin tai kierrätykseen. Ja jos on mieleisiä niin käyttöön vaan.
Ja älkää nyt ihmeessä heittäkö sekajätteen joukkoon vaatteita, ainakaan ehjiä, vaan viekää keräykseen tai kierrättäkää. Eikö nykyään monikin vaatekauppa ota vastaan vanhaa vaatetta kierrätettäväksi ja siitä saa vielä yleensä jotain vastineeksi.
Käytännössä sekajäte on ainoa oikea paikka vaatejätteelle. Luuleeko joku että jotenkin on ekologisempaa, että vaatekauppa toimittaa ne vaatteet sinne jätteenpolttolsitokseen kuin että ne joutuu sinne omasta sekajäteroskiksesta? Vaatemateriaalin kierrätystä ei Suomessa juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Josjoku muu antaa vanhoja vaatteita, niin odotetaan, että niistä saa kieltäytyä jämäkästi.
Mutta jos exän nyxä antaa jotain vanhoja vaatteita, niin niistä pitää olla kiitollinen
Voisko kuitenkin olla niin, että se nyxän touhu on pientä vallankäyttöä. Itse en ainakaan viitisi näin käyttäytyä ja hieroisi oikein jätettyn exän naamaa vasten, että minäpä tässä haluan muistuttaa jopa kotonasi antamillani vaatteilla, että sinut jätettiin minun takia. Hienotunteisuutta niiltä uusiltakin naisilta.
Tämä, juuri tämä. Joko tämä on yritys näpäyttää, tai sitten uusi nainen on niin jäätävän tyhmä, ettei ymmärrä että tämä on epäsopivaa ja näyttää näpäytysyritykseltä.
En enää ihmettele miksi eroperheiden nuoret voivat niin huonosti tänä päivänä kun joutuvat keskelle tällaista. Teini osaa kertoa mielipiteen jo itsekin, tai vaan jättää vaatteet käyttämättä. Ei siihen äitiä tarvita väliin sotkemaan. Mitäpä jos vaatteet onkin teinille ihan ok, mutta äiti nyt on vain päättänyt että ovat vanhanaikaisia. Mikäli pitää niitä itsekin vanhanaikaisina, sanokoon itse isälleen.
Miten voi ottaa luonnolle tällainen asia. Kasvakaa aikuiseksi.