Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni oli saanut exän uudelta vaatteita

Vierailija
06.10.2019 |

Olen siis eronnut vastikään ja miehelläni on jo uusi. Nyt tämä exäni uusi nainen oli antanut lapselleni vaatteita. En kaipaa lapselleni mitään vaatteita.

Mitä mieltä olette, palautanko vaatteet tälle naiselle. Minusta tämä oli loukkaavaa, en halua että uusi nainen sotkeutuu lasteni asioihin. Lapsi itse suhtautui vaatteisiin neutraalisti eikä varmaan pistäisi pahakseen jos vaatteet palautettaisiin. Ovat siis jotain vanhoja, mutta käyttämättömiä.

Kommentit (261)

Vierailija
21/261 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks itketään kun exä ei maksa tarpeeksi elareita. Sitten ex hommaa kuitenkin lapselle vaatteita (vaikkakin uusi nyksä valinnut) niin itketään että lapsi saa liikaa tukea exän puolelta. Ja toivotaan että vaaterahat tulisivat euroina että pääsisi baariin pokaamaan uutta iskää lapsille.

Vierailija
22/261 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä saavuttaisit sillä, että palauttaisit vaatteita? Mitä se nainen niillä tekisi? Teini vielä kyseessä. Hän itse päättää käyttääkö vai ei. Mikset voi suhtautua neutraalista pariin vaatteeseen?

Itse olen ostanut ison kasan vaatteita miesystäväni, suht tuoreen, lapselle. Hän puhui, että lapsi tarvitsee vaatteita ja mä enemmän tykkään katsella kirppiksiä ja tuli hyvä edullinen paketti vastaan, kysyin ostanko ja mies halusi. Erikoinen ajatus, että niitä olisi takaisin palauteltu. Uffille olisin varmaan kantanut ne, kun ei omat lapsenikaan enää tarvitse sitä kokoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/261 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan usein mieheni lapsille vaatteita.. Toivottavasti ei herätä yhtä suurta ärsytystä 🙂.

Vierailija
24/261 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä iso numero parista vaatekappaleesta? Kyse tuskin oli mistään taloudellisesta tuesta, näpäytyksestä tai asioihin puuttumisesta vaan yksinkertaisesti siitä ekologisesta ja hyvää mieltä tuovasta ahatuksesta, että pistetään tarpeettomaksi osoittautuneet käyttämättömät vaatteet kiertoon kun ei raasko roskiinkaan laittaa.

Miten yleensä toimit jos joku lahjoittaa sinulle tarpeettomia vaatteita/juttuja? Eikö yleensä tehdä niin, että katdotaan onko itaelle käyttöä ja ANNETAAN ETEENPÄIN sitä tarvitsevalle/kierrätykseen? Ei niitä palauteta saajalle koska ovat sillekin tarpeettomia.

Toimi tässäkin sen mukaan, jos niillä vaatteilla ei OIKEASTI ole käyttöä.

Palauttamalla takaisin teet itsestäsi vain pikkumaisen ja naurettavan.

Vierailija
25/261 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen. Kiittäisin tekstarilla. Tärkeintä, että uusi puoliso pitää lapsestani on hänelle kiva, kiltti.

Vierailija
26/261 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Meillä oli alusta asti vain positiivinen asia, kun molempien uudet kumppanit suhtautuivat lapseen kivasti. Nyt vuosien jälkeen on neljä viulutunneille vuoroillansa viejää, ja isot hankinnat laitetaan neljään pekkaan, juuri saatiin tytölle uudet kalliit harrastusvälineet yhteistuumin.

Vierailija
27/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijien yleinen mielipide tuntuu olevan, että pitäisi suunnilleen kiittää uutta naista.. Itselläni ei ole lapsia, mut sen verran empatiakykyä ajatella muitakin ihmisiä, että ymmärrän ap:ta. Hänhän saa niistä vaatteista vain muistutuksen, että se uusi naikkonen on vienyt hänen miehensä! Ihme ettei se uusi nainen lähetä ap: lle postissa lahjoja. Laita ap sille akalle tilinumero, että jos tekee mieli mielistellä niin laittaa vaan rahaa sinne. :D

Vierailija
28/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas nainen nousee aina tilanteen yläpuolelle tyylillä.

Jos lapsi tykkää uusista vaatteista - hieno juttu, kivoja vaatteita kappas vaan!

Karmein vaihtoehto on aina se että uusi nainen hylkii ja ei vois sietää sitä lapsen olemassaoloa, joten ole tyytyväinen. Et arvaakaan kuinka karseita uusia naisia voi olla.

Kiität ilahtuneena vaatteista sillä pääasia että on hyvälapsellesi eikä sorsi !

Vierailija
29/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijien yleinen mielipide tuntuu olevan, että pitäisi suunnilleen kiittää uutta naista.. Itselläni ei ole lapsia, mut sen verran empatiakykyä ajatella muitakin ihmisiä, että ymmärrän ap:ta. Hänhän saa niistä vaatteista vain muistutuksen, että se uusi naikkonen on vienyt hänen miehensä! Ihme ettei se uusi nainen lähetä ap: lle postissa lahjoja. Laita ap sille akalle tilinumero, että jos tekee mieli mielistellä niin laittaa vaan rahaa sinne. :D

Miten niin vienyt. Taidat olla ap kun tiedät tilanteen noin tarkkaan.

Vierailija
30/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Meillä oli alusta asti vain positiivinen asia, kun molempien uudet kumppanit suhtautuivat lapseen kivasti. Nyt vuosien jälkeen on neljä viulutunneille vuoroillansa viejää, ja isot hankinnat laitetaan neljään pekkaan, juuri saatiin tytölle uudet kalliit harrastusvälineet yhteistuumin.

Exän nyxälle eikä omalle nyxälle ei kuulu lasten asiat pätkääkään. Varsinkaan niiden rahoittaminen. Lapsen äiti ja isä ja vain he ovat vastuussa.

Vierailija
31/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vienyt. Taidat olla ap kun tiedät tilanteen noin tarkkaan.

No ei tartte olla kovin älykäs, että asian pystyy päättelemään aloituksesta. Jos siinä kerrotaan, että tilanne tuntuu loukkaavalta? Pitää sen verran olla järkeä, että ymmärtää milloin tuo on sopivaa ja milloin ei. Toki joillakin voi olla ihan eri tilanne kun aikaa erosta on riittävästi jne.

Vierailija
32/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta... Älä ainakaan lapsellesi näytä mitä mieltä olet asiasta. Jos hän on teini, niin hän varmasti tietää itse haluaako käyttää niitä vai ei.

Vierailija
33/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille toi eräs tuttu myös yhteen väliin lasten vaatteita. Vanhoja, mutta lapsi ei käyttänyt niitä, kun kuulemma koulussa kiusaavat, jos pitää monta vuotta sitten muodissa olleita vaatteita.

Lopulta uskalsin sanoa tuttavalle, että minä en halua, että jätemaksuni nousevat siksi, että joudun hävittämään nämä vaatteet, joten toivon, että et enää tuo meille tavaraa, mitä emme käytä.

Joten kerro exällesi, että teinipoikasi ei halua vaatekaappiin täytettä, mitä ei käytä, vaan haluaa valita itse vaatteensa.

Vierailija
34/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ap täydy niistä vaatteista kiittää, mutta älä nyt ihmeessä tee niistä myöskään numeroa palauttamalla niitä (olisi vähän katkeran oloinen teko)!!! Jos teini ei vaatteista pidä, niin viekää ne kaikessa hiljaisuudessa kierrätykseen.

Vierailija
35/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun ap täydy niistä vaatteista kiittää, mutta älä nyt ihmeessä tee niistä myöskään numeroa palauttamalla niitä (olisi vähän katkeran oloinen teko)!!! Jos teini ei vaatteista pidä, niin viekää ne kaikessa hiljaisuudessa kierrätykseen.

Päinvastoin laittaisin ystävällisen tekstarin, jossa sanoisin että ei kannata vaivautua ja mitään ryysyjä tähän osoitteeseen laittaa. Voi pistää ne suoraan sekajätteeseen. Sen muutaman kuukauden kun toi panosuhde kestää voi ihan itse pitää rojunsa.

Vierailija
36/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille toi eräs tuttu myös yhteen väliin lasten vaatteita. Vanhoja, mutta lapsi ei käyttänyt niitä, kun kuulemma koulussa kiusaavat, jos pitää monta vuotta sitten muodissa olleita vaatteita.

Lopulta uskalsin sanoa tuttavalle, että minä en halua, että jätemaksuni nousevat siksi, että joudun hävittämään nämä vaatteet, joten toivon, että et enää tuo meille tavaraa, mitä emme käytä.

Joten kerro exällesi, että teinipoikasi ei halua vaatekaappiin täytettä, mitä ei käytä, vaan haluaa valita itse vaatteensa.

Teinipoika voi varmaan kertoa sen ihan itsekin isälleen, jos itse haluaa vaatteet valita. Miksi sinun pitää siihen puuttua? Sit jos ikinä ei osallistuisi vaatehankintoihin, niin sekään ei olisi hyvä. Vai pitääkö niihin osallistua vain antamalla käteistä?

Vierailija
37/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miksi teini haluaisi pukeutua joihinkin vanhoihin räsyihin. Helposti ne jää vaan kaappiin pyörimään. Vieköön muijalke takaisin ja tämä tehköön niille mitä lystää. Todella röyhkeää käytöstä siltä sinänsä.

Vierailija
38/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinipoika voi varmaan kertoa sen ihan itsekin isälleen, jos itse haluaa vaatteet valita. Miksi sinun pitää siihen puuttua? Sit jos ikinä ei osallistuisi vaatehankintoihin, niin sekään ei olisi hyvä. Vai pitääkö niihin osallistua vain antamalla käteistä?

Voi myös mennä sen teinin kanssa kauppaan itse, mikäli aivan hirveä halu on antaa sille vaatteita. Periaatteessa han elarit on sellaiset että isän osuus vaatekuluista tulee katettua.

Vierailija
39/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä, että pitäisi olla aina niin kiitollinen kaikesta romusta ja ryysyistä, mitä annetaan muka hyvän hyvyyttään.

Minua ainakin ärsytti, kun aikoinaan raahattiin jos mitä resua huonekalua ja astiaa ja rääsyä, kun kuviteltiin meidän olevan köyhiä, kun olin hoitovapaalla.  Asuimme toki silloin vuokralla pienessä asunnossa. Mutta en kokenut tarpeelliseksi selittää jokaiselle avuntuojalle, että asumme tässä siksi, että säästämme rahaa omaan taloon ja säästötililtä kyllä löytyy rahaa, mutta emme koe nyt tarpeelliseksi ostaa uusia sohvia yms tähän vuokra-asuntoon.

Rääsyjen ja tavaroiden lahjoittelijatkin voisi itse maksaa kaatopaikkamaksut, eikä raahata niitä toisille.

Vierailija
40/261 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Isän ei enää tarvitse osallistua vaatehankintoihin, kun nyxä antaa jotain vanhoja omien lastensa vaatteita. Kierrätystä ja ap.n pitäisi olla kiitollinen näistä vaatteista tietenkin.