Täytin hiljattain 78. Nyt pohdin elettyä elämää. Haluatko kysyä minulta jotain?
Elämä on mennyt nopeasti. Kun olin nuori, kuulin tämän sanonnan usein. Silloin se ei tuntunut siltä. Nyt itse sanon samaa. Nyt minulla on aikaa istua ja keskustella menneestä elämästä.
Kommentit (23)
Kyllä minä olen aina katunut juuri niitä hölmöjä juttuja, joita olen tehnyt. Paljon olisi saanut jäädä tekemättä. Kääntyykö tämä sitten joskus toisin päin, että ne vanhat hölmöilyt ei joskus enää hävetä? Vaikea uskoa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen aina katunut juuri niitä hölmöjä juttuja, joita olen tehnyt. Paljon olisi saanut jäädä tekemättä. Kääntyykö tämä sitten joskus toisin päin, että ne vanhat hölmöilyt ei joskus enää hävetä? Vaikea uskoa siihen.
Joo, sama täällä. Olen 62-vuotias ja en voi sanoa katuvani mitään tekemättä jäänyttä. Olen elänyt satakakskyt lasissa, ja vähemikin olisi riittänyt. Toisaalta olen ehtinyt elä ikään kuin monta elämää. :D
Moni tyhmä valinta hamittaa, mut mitäs läksin. :(
Kadun toki useitakin asioita elämässäni. Kadun sitä, etten kertonut tärkeille ihmisille ajoissa, mitä he minulle merkitsivät. Kadun sitä, että aina säästin rahat pahan päivän varalle. Olisi pitänyt matkustella ja nähdä maailmaa. Toisaalta, oli pakko oppia säästämään kun ei tiennyt tulevasta. Harva siihen aikaan matkusteli.
Eli vastaus taitaa olla se, että kadun tekemättä jättämiä asioita, en niinkään tehtyjä asioita. Ihminen tekee valintoja aina hetkessä sen hetkisillä tunteilla. Turha niitä on katua jälkeenpäin.