Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin hiljattain 78. Nyt pohdin elettyä elämää. Haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
06.10.2019 |

Elämä on mennyt nopeasti. Kun olin nuori, kuulin tämän sanonnan usein. Silloin se ei tuntunut siltä. Nyt itse sanon samaa. Nyt minulla on aikaa istua ja keskustella menneestä elämästä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tärkeintä mitä olet oppinut elämäsi aikana?

Vierailija
2/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ketään joka olisi elänyt onnellisen elämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko tyytyväinen elettyyn elämääsi?

Vierailija
4/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä tenavia?

Vierailija
5/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet kestänyt aina vaan hurjemmaksi menevää nykymenoa? Miten minun 23-vuotiaan pitäisi asennoitua tuleviin vuosiin ja koko loppuelämään, muuttuva maailma pelottaa jo nyt.

Vierailija
6/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yllätti elämän viimeisellä kolmanneksella? Mitkä ovat hyviä syitä elää vanhaksi?

Vierailija
7/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei vaikuta ihan aidolta.

Vierailija
8/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tällä hetkellä onnellinen?

Vierailija
9/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut paras päätös/ratkaisu elämässäsi?

Vierailija
10/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä nykymusiikki kuulostaa, kun sitä on pako kuulla esim. kaupoissa? Onko siihen tottunut?

Vierailija
11/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet kestänyt aina vaan hurjemmaksi menevää nykymenoa? Miten minun 23-vuotiaan pitäisi asennoitua tuleviin vuosiin ja koko loppuelämään, muuttuva maailma pelottaa jo nyt.

Vähätteletkös sinä kylmää sotaa ja ydinpommeja?

Kyllä maailma on lämmennyt, media vaan on tullut monikanavaisemmaksi ja reaaliaikaiseksi.

Vierailija
12/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottiko maailman muuttuva maailma, kun olit nuori? Mitä muistat sota-ajasta/sodanjälkeisestä ilmapiiristä? Elitkö nuorena köyhyydessä? jäivätkö kaikki sisaruksesi eloon vai kuoliko joku nuorena?

Vierailija
13/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö vaippoja? Mites makuuhuoneelämä, heiluuko peitto?

Vierailija
14/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadutko asioita joita olet tehnyt vai jättänut tekemättä?

Vierailija
15/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tärkein kysymys otatko munaa kakkoseen?

Vierailija
16/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ihmisen miettiä päätöksissään ensimmäisenä itsensä, yhteisönsä, valtionsa vai Ihmiskunnan etua?

Vierailija
17/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli monta kysymystä. Kiitos. Lapsia syntyi neljä, kolme poikaa ja yksi tyttö. Kaikista heistä olen ylpeä millaisia ihmisiä heistä kasvoi. Huolihan lapsista on aina, vielä tänäkin päivänä vaikka nuorimmainenkin on jo 55. Elämä on kovaa tänäkin päivänä, mutta oli se sitä minunkin nuoruudessani.

Tunnen toki onnellisen elämän eläneitä. Osa elää edelleen, osa on jo poistunut keskuudestamme. Onni sinäänsä on asia, jota itsekin mietin usein. Sitä toivoo että onni olisi läsnä kokoajan. Ei se ole. Onni on asioissa joita teemme ja hetkissä joita saamme. Ehkä pysyvä onni on sitä, että vastoinkäymisiä olisi mahdollisimman vähän. Tärkein opetus on ollut, että on opittava olemaan yksin ja löytämään intohimoja elämästä. Intohimot auttaa jaksamaan silloin, kun elämä muuten koettelee. Elämä menee nopeasti ja lopulta ei jää mitään. Sitä miettii viimeistä toivetta. Se toive on, että on joku kuka pitää kädestä kiini kun nukkuu pois. Ihmissuhteet, ne on tärkeitä.

Vierailija
18/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi suhtautumistani nykyaikaan. Maailmasta on tullut negatiivinen. Ympäristö tuntuu kiireisemmältä ja näitten vimputtimien myötä ihmiset ei aina ole läsnä. Lapsenlapset istuu aina puhelimet kädessään. Minä en itse seuraa uutisia lainkaan. Sieltä tulee liikaa maailman pahuutta. Parempi joskus sulkea silmät ja keskittyä omaan elämään. Yhteisöllisyys ja perheet, ne arvot ovat muuttuneet paljon. Ennen pidettiin toisista huolta.

Vierailija
19/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Joku 23-vuotias tekee taas kirjoitusharjoituksia. Ei kovin hyvä.

Vierailija
20/23 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan pierryt vastatuuleen ja koittanut haistaa sitä ennen kuin haju leijuu pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme