Minusta tuntuu että minua ahdistellaan seksuaalisesti töissä.
Mutta en ihan osaa sormella osoittaa, miten.
Yhden työkaverin kanssa on vain aina tosi vaikea olla. Hakeutuu seuraan, usein oviaukkoon, eikä väistä minua, vaan joudun poistumaan niin että kehoni koskee hänen kehoonsa. Kulkee takaa ja aina jokin osa hipaisee takapuoltani, mutta en näe, mikä. Onko käsi vai olkalaukku vai mikä. Hakeutuu aina esim. ryhmissä viereen ja istuu "liian lähellä". Seisoo niin, että kun poistun, joudun joko takamuksellani tai rinnoillani (taka- ja etupuolen uloimmaksi työntyvät osiot) osumaan häneen.
Se on tosi epämääräistä ja moni varmasti ajattelee, että kuvittelen. Pelkään itsekin niin. Mutta tämä on ensimmäinen kerta koskaan tällaista.
Olen jutellut HR:n kanssa, sieltä sanotaan, että katsellaan. Työkaveri kertoi (=juorusi), että tuolla tyypillä on ollut joskus aiemmin ongelmia HR:n kanssa seksuaalisen ahdistelun takia, mutta tämä oli vuosia ennenkuin edes tuo työkaveri aloitti.
Minua on vaan alkanut ahdistaa mennä töihin. Hän ilmestyy koko ajan sinne missä olen. Ja en uskalla tylysti sanoa, koska en halua loukata. Ja mitä jos vain kuvittelen?
Mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä töissä pukeutumiskoodi? Jos ei, laita vaikka viikon ajaksi sellainen kunnon krinoliinihame, jossa kukaan ei pääse metriä lähemmäs. Ihmettelijöille sanot vaikka olevasi mukana jossain näytelmässä :D
Inhottava tilanne kyllä, ja varmasti itsekin jäätyisin ainakin alkuun. Jos krinoliini ei onnistu, niin komppaan isoa käsilaukkua. Ja mielellään painavaa. Sillä jos pari kertaa tönäät ukkoa kunnolla "vahingossa" nivusiin, niin ehkä oppii pysymään kaukana. HR teillä tuntuu olevan niin hampaaton, että asiat täytyy ottaa omiin käsiin.
Tsemppiä jatkoon!
Tiiliskivi sinne kassiin. Sillä sitten "vahingossa" hujautat ja kohteliaasti lausut: Oi anteeksi - sattuiko - ei ollut tarkoitus. Ettei olisi vaan luu murtunut - tuossa iässä monilla on osteoporoosi." Pieni mutta kylmä ivahymy päälle.
Näytä sille rautamaila lyöntiasennossa ):