Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiksi 46-vuotiaana. Mitä mietteitä herättää teissä?

Vierailija
05.10.2019 |

Rehellisiä kommentteja kiitos.

Kommentit (285)

Vierailija
281/285 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vanha. Vaihdevuodet ja väsymys ja siihen vielä pieni vauva. Kamala yhdistelmä. Yli viisikymppisenä päiväkoti-ikäisen lapsen vanhempainillassa siellä kolmekymppisten seurassa. Juu, ei kiitos.

Eihän siinä ole vaihdevuotisella mitään vauvaa. Jos on vaihdevuodet niin ei silloin voi saada vauvaa. Päiväkotien vanhempainillat ovat täysin turhia, joten ei menetä yhtään mitään, jos niissä ei käy. Vaikka eihän siinä hävettävää ole, jos silti käy. Moni kolmekymppinenkin ylipainoineen on jo raihnaisen näköinen.

tuota..esi-vaihdevuosia elävillekin tehdään alkionsiirtoja luovutetulla munasolulla. Sitten nämä lähes järjestään synnyttää pieniä keskosia, jotka hoidetaan viikkojen, jopa kuukausien sairaalahoidolla 'kypsiksi'. Kohdunvuokraus on optio kun sen vaan hoitaa vaikka Ukrainassa. Kyllä lääketiede mahdollistaa hedelmällisen iän ohittaneen vauva-haaveen toteututtamisen. Valitettavasti.

Suomessa tuo ei ole tätä päivää, koska hoitoja ei tehdä 5 kymmpisille. Taitavat kaikki tänne vastanneet ole tulleet luomusti raskaaksi.

Vierailija
282/285 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olet miten nuori et voi tietää saatko lapsenlapsia tai /ja näätkö heitä? Ei kenellekään ole taattu elinikää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/285 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olet miten nuori et voi tietää saatko lapsenlapsia tai /ja näätkö heitä? Ei kenellekään ole taattu elinikää...

Nuoret av-mammat elävät ikuisesti. Jottas sen tiedät, nih.

Vierailija
284/285 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kuopukseni juuri 46 vuotta täyttäneenä. Raskaus oli toivottu ja luomu ja terve lapsi syntyi täysiaikaisena. 12. raskausviikon seulonnassa "jäin kiinni" ikäni takia (ultra ja veriarvot kunnossa) ja pääsin NIPT-testiin, jolla suljettiin pois trisomiat 21, 13 ja 18. Lapsi on nyt 4 ja minä 50, isosisaruksensa on 10. En ole kummankaan lapsen kanssa kokenut etten jaksaisi tai että olen liian vanha, vaan olen ihan yhtä energinen ja terve kuin 30 vuotta sitten. Odotimme mieheni kanssa kauan ennen kun aloimme yrittää lasta, olimme yhdessä 12 vuotta ennen esikoisen syntymää, meille tämä tuntui oikealta ratkaisulta. Tiedostan toki että olemme vanhempia kuin suurin osa lastemme kavereiden vanhemmista, mutta emme anna sen häiritä eikä se lapsiakaan tunnu häiritsevän. Asiaa auttaa varmasti myös se että varsinkin minä olen huomattavasti nuoremman näköinen kuin mitä olen, harva uskoo yli 35-vuotiaaksi (olen aina ollut "babyface" ja paperit kysyttiin aina baarissa reilusti yli 3-kymppisenä). 😁 Jokainen tietää itse parhaiten mikä itselleen sopii. Jos haluaa yrittää lasta 46-vuotiaana, niin antaa mennä vaan. Toki täytyy muistaa että puolet sen ikäisten raskauksista menee kesken (minullakin 3 keskenmenoa ennen kuopuksen syntymää) ja että Down-riski kasvaa, mutta seulonnat on olemassa, jos haluaa ottaa siitä selvää etukäteen.

Vierailija
285/285 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä itse jaksais enää.. oon 39 ja en nytkään jaksais kyllä vauvelia alkaa hoitaa. Mutta kukin tyylillään ja toivottavasti sujuu hyvin kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme