Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?

Vierailija
04.10.2019 |

Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.

Kommentit (436)

Vierailija
61/436 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

162/55kg kirjoitti:

Geenit, ruumiinrakenne ja pieni ruokahalu. + aktiivinen työ, olen huono harrastamaan liikuntaa mutta työn kautta tulee arkiliikuntaa tosi hyvin.

Tänään olen syönyt kulhollisen kauramuroja maidon kera, 2 palaa tummaa leipää; päällä oivariinia ja kanaleikkelettä. Tonnikalasalaattia, suklaata n. 50g, appelsiinimehua pari lasillista. Iltapalaksi ajattelin syödä pari kananmunaa.

Enkä siis väitä omaavani maailman terveellisimpiä elintapoja. Koitan kyllä tehdä kohtuu terveellisiä valintoja. Sen sanon etten koskaan käytä mitään light/ kevyttuotteita. Kermaa, sokeria ja voita käytän mutta kohtuudella.

Vierailija
62/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olis kyllä ihan mielenkiintoista kuulla esimerkkejä päivän menusta :Du

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä unohdan syödä. Aamuisin en kerkiä, päivällä se unohtuu, iltapäivällä on taas niin kiire. Illalla syönkin sitten kerran päivässä ison lämpimän ruuan, ja se onkin usein joku lasagne, lämmin salaatti vuohenjuustoineen ja kanafileineen, lohta ja perunaa, tai ihan mitä vaan. 

Juu tiedetään, ei ole terveellistä. Mutta mulle sopii ja pysyn hengissä. 

Vierailija
64/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeeninen ruokavalio

Vierailija
65/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa ja päivällä salaatti, juomana vesi. Sitten en syökään mitään ennenkuin lapset nukkuu. Sen jälkeen on sit vara syödä jotain makeaa ja epäterveellistä. Joo tiedän että ei ole viisasta mutta haluan herkutella ja en halua olla läski.

Vierailija
66/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko riittävän ”pieni” vastaamaan, mutta mitat on 174 cm/58 kg ja vaatekoko yläosissa XS ja alaosissa S. Salaisuus on aivan yksinkertainen: syön kulutukseni mukaan, jolloin paino pysyy samana. En laske joka päivä tarkkaan kaloreita, sillä samat rutiinit ja annoskoot toistuvat säännöllisesti. Kuitenkin tiedän suurin piirtein, paljonko syön. Jos on juhlat tai muu erityispäivä, niin saatan syödä hyvinkin paljon. Täytyy vain pitää huoli, että näitä mässäilypäiviä ei tule joka viikko. Tarvittaessa sitten voi pari seuraavaa päivää syödä kevyemmin. Liikuntaa harrastan säännöllisesti, mutta suht kevyesti. Pyöräilen ja kävelen paikasta toiseen ja pyrin käymään kerran viikossa kuntosalilla.

Ja kyllä, taistelen jatkuvasti mielitekoja vastaan. Vaikka tämä on yksinkertaista, niin helppoa tämä ei ole. En ole luonnostaan laiha, en voi syödä niin paljoa kuin ikinä tekee mieli jne. Ihan itsekurista hoikkuus on kiinni.

Vierailija
67/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko riittävän ”pieni” vastaamaan, mutta mitat on 174 cm/58 kg ja vaatekoko yläosissa XS ja alaosissa S. Salaisuus on aivan yksinkertainen: syön kulutukseni mukaan, jolloin paino pysyy samana. En laske joka päivä tarkkaan kaloreita, sillä samat rutiinit ja annoskoot toistuvat säännöllisesti. Kuitenkin tiedän suurin piirtein, paljonko syön. Jos on juhlat tai muu erityispäivä, niin saatan syödä hyvinkin paljon. Täytyy vain pitää huoli, että näitä mässäilypäiviä ei tule joka viikko. Tarvittaessa sitten voi pari seuraavaa päivää syödä kevyemmin. Liikuntaa harrastan säännöllisesti, mutta suht kevyesti. Pyöräilen ja kävelen paikasta toiseen ja pyrin käymään kerran viikossa kuntosalilla.

Ja kyllä, taistelen jatkuvasti mielitekoja vastaan. Vaikka tämä on yksinkertaista, niin helppoa tämä ei ole. En ole luonnostaan laiha, en voi syödä niin paljoa kuin ikinä tekee mieli jne. Ihan itsekurista hoikkuus on kiinni.

Tässäpä se salaisuus.

Vierailija
68/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin syön herkkuja ja tavallista kotiruokaa, käytän paljon kermaa ja juustoa. Pitsaa ja hamppareita joka viikko. Liikuntaa en harrasta.

Vierailija
69/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että XS-koko on enemmän ruumiinrakenne- kuin ruokavalio- tai liikuntakysymys. Olen 164 cm / 49 kg, vaatekoko S. Painoni on ollut alhaisimmillaan 38 kg (BMI 15 eli alipaino), enkä silloinkaan käyttänyt kokoa XS kuin satunnaisesti.  Olen painanut alle 50 kg koko ikäni, nyt olen noin 45-v. Painan suunnilleen saman verran riippumatta siitä, mitä syön tai paljon liikun. Minulla on terve ruokahalu, enkä koskaan ole laskenut kaloreita. Syön neljästi päivässä ihan reiluja annoksia, mutta en harrasta ahmimista. Kun olen kylläinen, menetän ruokahaluni. Syön myös herkkuja, mutta terveyssyistä pyrin syömään pääsääntöisesti terveellisesti.

Ollessani parisuhteessa tuli syötyä enemmän pizzan tapaisia rasvaisia ruokia ja alkoholiakin kului useammin. Jäätelöä syötiin litran paketti kahteen pekkaan ja aamukahvilla pari pikkuleipää.  En harrastanut silloin muuta liikuntaa kuin hyötyliikuntaa. Painoin silloin noin 48 kg. Myöhemmin kun asuin yksin ja söin kevyemmin, paino oli noin 45-46 kg ilman liikuntaa. Aloin harrastaa juoksua ja treenata lihaskuntoa. Nyt paino on lihasmassan kasvun myötä noin 49 kg. 

Esimerkki ruumiinrakenteen eroista: vyötärön ympärykseni on 67 cm. Minulla on erottuvat vatsalihakset. Ystäväni painaa minua  enemmän, hänellä on korkeampi rasvaprosentti ja pientä pömppövatsaa, vatsanympärys 56 cm. Geeneihin ei voi treenilläkään vaikuttaa.

Vierailija
70/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että XS-koko on enemmän ruumiinrakenne- kuin ruokavalio- tai liikuntakysymys. Olen 164 cm / 49 kg, vaatekoko S. Painoni on ollut alhaisimmillaan 38 kg (BMI 15 eli alipaino), enkä silloinkaan käyttänyt kokoa XS kuin satunnaisesti.  Olen painanut alle 50 kg koko ikäni, nyt olen noin 45-v. Painan suunnilleen saman verran riippumatta siitä, mitä syön tai paljon liikun. Minulla on terve ruokahalu, enkä koskaan ole laskenut kaloreita. Syön neljästi päivässä ihan reiluja annoksia, mutta en harrasta ahmimista. Kun olen kylläinen, menetän ruokahaluni. Syön myös herkkuja, mutta terveyssyistä pyrin syömään pääsääntöisesti terveellisesti.

Ollessani parisuhteessa tuli syötyä enemmän pizzan tapaisia rasvaisia ruokia ja alkoholiakin kului useammin. Jäätelöä syötiin litran paketti kahteen pekkaan ja aamukahvilla pari pikkuleipää.  En harrastanut silloin muuta liikuntaa kuin hyötyliikuntaa. Painoin silloin noin 48 kg. Myöhemmin kun asuin yksin ja söin kevyemmin, paino oli noin 45-46 kg ilman liikuntaa. Aloin harrastaa juoksua ja treenata lihaskuntoa. Nyt paino on lihasmassan kasvun myötä noin 49 kg. 

Esimerkki ruumiinrakenteen eroista: vyötärön ympärykseni on 67 cm. Minulla on erottuvat vatsalihakset. Ystäväni painaa minua  enemmän, hänellä on korkeampi rasvaprosentti ja pientä pömppövatsaa, vatsanympärys 56 cm. Geeneihin ei voi treenilläkään vaikuttaa.

Vierailija
71/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaisesti ollut aina pieni ja siro, mutta raskausaikana kiloja kertyi helkutisti ja niistä piti sitten päästä kovalla työllä eroon.

Ei autoa, joten omat kulkemiset pyörällä/kävellen. Päivittäin kertyy paljon askeleita, erillistä liikuntaa fiiliksen mukaan 2-5x viikossa. Mieluisat liikunnalliset harrastukset, joten ei harmita liikkuminen.

Ruokavalio kasvisruokaa, paljon täysjyväviljoja, hyvin vähän vehnää ja lisättyä sokeria. Päivittäin hedelmiä ja marjoja jne. Itse haluan pysyä kunnossa ja näissä mitoissa, missä oon suurimman osan elämästäni ollut. Inhosin ulkonäköäni kun olin pulska.

Vierailija
72/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xs-vartalo, jos on terve, johtuu pitkälle geeneistä.

Ja yleensä niiden ei tarvi hirveästi ruoasta hifistellä tai ultraurheilla.

Näin se minulla on. Syön kyllä terveellisesti paljon kasviksia, mutta en mitenkään pingota. Eilenkin söin kolme palaa mutakakkua.

Vierailija
73/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole laihanakaan siro mutta pysyin kuitenkin alimmassa painossani melkein 5 vuotta. Olin XS-S yläosasta ja S-M alaosasta.

En syönyt ollenkaan sokeria enkä hedelmiä joissa on liikaa sokeria. Söin harvoin mitään ruoka-aineita joiden funktio ruokavaliossa on lisätä kaloreita hiilihydraattien muodossa, niinkun tärkkelyksiset juurekset ja vilja ja tuolloinkin pieniä määriä. Söin kuitenkin kuituvoittoisia viljatuotteita, niinkuin vehnäleseitä ja leipää ja näkkäriä jossa ainoa vilja on täysjyväruis. Söin säästeliäästi pähkinöitä, siemeniä ja papuja ja joskus kauralesepuuroa. En syönyt mitään eineksiä tai valmisruokia enkä edes maustekastikkeita joissa on lisättyä sokeria. Kyttäsin tuntitolkulla tuoteselosteita kaupassa. Välttelin ulkona tai toisten luona syömistä.

Söin paljon rahka-jogurttiseosta puolukoiden ja mustaherukoiden ja leseiden kanssa. Erilaisia salaatteja, vihannes- tai juurespaistoksia, joskus vähärasvaista nautaa tai broileria. Normaaleista resepteistä millä nyt ihmiset kokkailee päivittäin kotonaan jätin ruokakermat yms, viljat ja perunat pois. Käytin paljon soijarouhetta, raejuustoa ja polar 5% juustoa. En erityisesti pihistellyt ruokaöljyn kanssa, mutta käytän kuitenkin sitä nykyään enemmän. Huomattava osa kaloreista tuli joka päivä kevytmaidosta jota join kahvin kanssa. Monta isoa kuppia joka päivä.

Olin koko ajan väsynyt ja hidas ja pienetkin vastoinkäymiset tuntui raskailta. En tainnut olla hirveän hyvää seuraa. Vatsa oli jatkuvasti sekaisin joten siltä osin ei ollut yhtään vaikeaa olla syömättä yhtään sen enempää kuin söin. Ennen kaikkea muistan sen miten mulla oli aina kylmä.

Kävelin paljon, juoksin useamman kerran viikossa, kävin salilla. Kerran mulle tehtiin sellainen hyvinvointimittaus, jossa pidetään sydänmonitoria muutaman päivän ajan. En edes treenannut sen aikana erikseen kertaakaan mutta sen mukaan kulutukseni oli päivittäin 2500-3000kcal ja mulla oli krooninen stressi. Söin varmaan puolet tuosta tyypillisenä päivänä, eikä niitä poikkeuksia todellakaan ollut niin usein että kalorit sisään miinus kalorit ulos olisi mitään muuta kuin satua. Silti en laihtunut yhtään, mutta tulin kyllä vähitellen koko ajan sairaammaksi ja huonovointisemmaksi.

Vierailija
74/436 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole laihanakaan siro mutta pysyin kuitenkin alimmassa painossani melkein 5 vuotta. Olin XS-S yläosasta ja S-M alaosasta.

En syönyt ollenkaan sokeria enkä hedelmiä joissa on liikaa sokeria. Söin harvoin mitään ruoka-aineita joiden funktio ruokavaliossa on lisätä kaloreita hiilihydraattien muodossa, niinkun tärkkelyksiset juurekset ja vilja ja tuolloinkin pieniä määriä. Söin kuitenkin kuituvoittoisia viljatuotteita, niinkuin vehnäleseitä ja leipää ja näkkäriä jossa ainoa vilja on täysjyväruis. Söin säästeliäästi pähkinöitä, siemeniä ja papuja ja joskus kauralesepuuroa. En syönyt mitään eineksiä tai valmisruokia enkä edes maustekastikkeita joissa on lisättyä sokeria. Kyttäsin tuntitolkulla tuoteselosteita kaupassa. Välttelin ulkona tai toisten luona syömistä.

Söin paljon rahka-jogurttiseosta puolukoiden ja mustaherukoiden ja leseiden kanssa. Erilaisia salaatteja, vihannes- tai juurespaistoksia, joskus vähärasvaista nautaa tai broileria. Normaaleista resepteistä millä nyt ihmiset kokkailee päivittäin kotonaan jätin ruokakermat yms, viljat ja perunat pois. Käytin paljon soijarouhetta, raejuustoa ja polar 5% juustoa. En erityisesti pihistellyt ruokaöljyn kanssa, mutta käytän kuitenkin sitä nykyään enemmän. Huomattava osa kaloreista tuli joka päivä kevytmaidosta jota join kahvin kanssa. Monta isoa kuppia joka päivä.

Olin koko ajan väsynyt ja hidas ja pienetkin vastoinkäymiset tuntui raskailta. En tainnut olla hirveän hyvää seuraa. Vatsa oli jatkuvasti sekaisin joten siltä osin ei ollut yhtään vaikeaa olla syömättä yhtään sen enempää kuin söin. Ennen kaikkea muistan sen miten mulla oli aina kylmä.

Kävelin paljon, juoksin useamman kerran viikossa, kävin salilla. Kerran mulle tehtiin sellainen hyvinvointimittaus, jossa pidetään sydänmonitoria muutaman päivän ajan. En edes treenannut sen aikana erikseen kertaakaan mutta sen mukaan kulutukseni oli päivittäin 2500-3000kcal ja mulla oli krooninen stressi. Söin varmaan puolet tuosta tyypillisenä päivänä, eikä niitä poikkeuksia todellakaan ollut niin usein että kalorit sisään miinus kalorit ulos olisi mitään muuta kuin satua. Silti en laihtunut yhtään, mutta tulin kyllä vähitellen koko ajan sairaammaksi ja huonovointisemmaksi.

Unohtui sanoa etten ollut edes lähellä alipainoa. BMI 20,5

Vierailija
75/436 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olis kyllä ihan mielenkiintoista kuulla esimerkkejä päivän menusta :Du

Vierailija
76/436 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

XS kokoisilla naisilla on monesti myös siro luusto. Itse olen pieni ja lyhyt, mutta luuni eivät ole hennot vaan melko kookkaat/vahvat. Tästä syystä en edes laihana koskaan ollut kokoa XS.

Vierailija
77/436 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 32. Juoksen viikossa 20-30km,nostan painoja n. 3 kertaa ja harrastan pilatesta n. 2krt viikossa.

Syön kaikkea, yleensä terveellisesti, mutta päivittäin myös jälkiruokia ja erilaisia leivonnaisia. En tee mitään liikunnan lisäksi painoni eteen, mutta edes liikkuessani en mieti painoa vaan tykkään urheilla ja saan siitä mielenrauhaa muuhun elämään. Olen siis myös työssäkäyvä äiti 4 ja 6 vuotiaalle.

Vierailija
78/436 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihanneksia, marjoja, hedelmiä niin paljon kuin napa vetää

Vierailija
79/436 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xs-vartalo, jos on terve, johtuu pitkälle geeneistä.

Ja yleensä niiden ei tarvi hirveästi ruoasta hifistellä tai ultraurheilla.

Vierailija
80/436 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selitys on se että syö vain nälkään. Todella moni syö jatkuvasti, silloin on kadottanut terveellisen nälän tunteen. Toinen syy on geenit ja kolmas se, että ruoka (oli se mitä hyvänsä) on vain polttoainetta, ei nautintoa. Monet elävät syödäkseen, parempi olisi syödä elääkseen. Oon samoissa mitoissa edelleen kuin parikymppisenä, ikää nyt 55 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi