Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?

Vierailija
04.10.2019 |

Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.

Kommentit (436)

Vierailija
41/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön elääkseni, en elä syödäkseni. Aitoa käsittelemätöntä lähiruokaa sopivasti ja vain sillon kun on nälkä. En ahmi vatsaa täyteen. En syö lisättyä sokeria tai eineksiä. En harrasta liikuntaa mutta silti kylkiluut vaan paistaa

Vierailija
42/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi kukaan haluaisi olla XS kokoinen? itse haluan olla normaalipainoinen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä miksi kukaan haluaisi olla XS kokoinen? itse haluan olla normaalipainoinen nainen.

Kyllä minä koen olevani ihan normaalipainoinen, vaikka vaatekoko XS onkin.

Vierailija
44/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan kassalla näkee hyvin millä ruokavaliolla ne eivät pidä siroa vartaloa.

Vierailija
45/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ruumiinrakenne. Ei auta ruokavalio jos sitä ei ole.

Läski kyllä kertyy myös niiden sirojen luiden päälle jos syö liikaa.

Joo mutta siroa ruumiinrakennetta ei syömättömyydellä saa. Nälkiintyneen ehkä.

Vierailija
46/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

162/ 55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pidätpä painoosi nähden pieniä vaatteita.

Olen kyllä kuullut reilusti itseäni isomman naisen kertovan olevansa XS-kokoa. Jotkut vain on totuttautuneet tunkemaan itsensä kiristäviin vaatteisiin eli niin pieniin kuin saa väkisin menemään päällensä.

T. 165/46

Vierailija
47/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään erityistä ruokavaliota. 

Olen vain sellainen "huono syömään".  Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä. 

Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on. 

Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin. 

Miten sitten oikein syöt? Esimerkiksi päivän aikana? Ja voitko hyvin? Miten pärjäät?

Voin ihan hyvin, kiitos kysymästä :)

Vaihtelee niin paljon päivän syömiset, että vaikea vastata sun kysymykseen siitä. Mutta yritetään jotain keskimääräistä rustata. 

Aamulla en yleensä syö mitään. Vaikka nälkä oliskin.  Ei vain jotenkin jaksa ruveta säätämään. Kahvi. 

Töissä on työpaikkaruokala, en juuri käy. Syön yleensä leivän ja salaatin tai keiton eväänä.  Jos menen ruokalaan, niin syön sitten sitä, mitä on tarjolla. Syön aika pieniä annoksia. 

Kotona sitten tyyliin jotain voileipää, viili, hedelmä. Kahta kertaa enempää en syö juuri koskaan päivässä. 

Viikonloppuna usein näen ystäviä brunssin merkeissä puolenpäivän aikaan ja silloin tulee mun mittapuulla syötyä hyvin. 

Ei tässä mitään pärjäämisongelmia ole. Olen pirteä ja jaksava niin töissä kuin vapaa-ajalla. 

Tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide näin kehopositiivisuuden aikana, mutta minusta ihmiset syövät ihan liikaa. 

Minä syön ehkä liian vähän, mutta liikasyöminen yleensä on se ongelmakohta useimmilla. 

Sinä siis olet ohjelmoinut itsesi olemaan välittämättä nälästä. Ei kuulosta terveeltä, syömishäiriöltä paremminkin.

Minä syön monipuolisesti, kaksi lämmintä ateriaa ja välipaloja, ja herkkujakin ihan liian usein. Sen sijaan en koskaan syö jättimäisiä annoksia enkä juuri koskaan esim sipsejä tai muuta mässyä tai lipitä virvoitusjuomia tms. Geenit ja liikkuva elämäntapa.

Vierailija
48/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

162/ 55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pidätpä painoosi nähden pieniä vaatteita.

Olen kyllä kuullut reilusti itseäni isomman naisen kertovan olevansa XS-kokoa. Jotkut vain on totuttautuneet tunkemaan itsensä kiristäviin vaatteisiin eli niin pieniin kuin saa väkisin menemään päällensä.

T. 165/46

Tämä vaatekoko on tosiaan mystistä. Olen 55kg ja 165 cm eli suunnilleen samankokoinen, jota kommentoit. 

Ei tulisi mieleenkään ahtautua xs-vaatteisiin. S tai M saa olla eli 36-38. 

Olen aivan timmi, koska harrastan urheilua ihan tosissani kansallisella tasolla. Eli ei selitä nyt laihaläskeys tätä. 

Vierailija
49/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen xs-kokoinen nainen. Syön 90% kurinalaisesti, pääosin kasvispainotteisesti. Jos en tee niin lihon heti. Olen laihduttanut näihin mittoihin kovalla työllä. Harrastan tehokasta urheilua pari kertaa viikossa. Herkuttelen vain satunnaisesti.

Tehokasta urheilua pari kertaa viikossa? Voisit syödä rennommin, jos harrastaisit perusliikuntaa edes joka toinen päivä.

Kun se liikunta auttaa muuhunkin kuin rasvan palamiseen...

No kyllä se ylimääräisen ruuan kuluttaminen liikunnalla on aika kovan työn takana. Aika paljon esim joutuu liikkumaan kuluttaakseen yhden suklaapatukan kalorit. Googlaa huvikses. Eri asia jos on lihasmassaa niin, että jo perusaineenvaihdunta kuluttaa, mutta sirollahan ei niitä lihaksiakaan juuri ole, jos nyt ei ole joku balettitanssija tms. Ainoa tapa pysyä sirona on kontrolloida syömistä. Toki liikunnasta saa muita hyviä juttuja, kunto kasvaa jne. Mutta liikunta ei ole se ratkaisevin osa sirona pysymiseen, syöminen on.

Vierailija
50/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen xs-kokoinen nainen. Syön 90% kurinalaisesti, pääosin kasvispainotteisesti. Jos en tee niin lihon heti. Olen laihduttanut näihin mittoihin kovalla työllä. Harrastan tehokasta urheilua pari kertaa viikossa. Herkuttelen vain satunnaisesti.

Tehokasta urheilua pari kertaa viikossa? Voisit syödä rennommin, jos harrastaisit perusliikuntaa edes joka toinen päivä.

No kyllä se ylimääräisen ruuan kuluttaminen liikunnalla on aika kovan työn takana. Aika paljon esim joutuu liikkumaan kuluttaakseen yhden suklaapatukan kalorit. Googlaa huvikses. Eri asia jos on lihasmassaa niin, että jo perusaineenvaihdunta kuluttaa, mutta sirollahan ei niitä lihaksiakaan juuri ole, jos nyt ei ole joku balettitanssija tms. Ainoa tapa pysyä sirona on kontrolloida syömistä. Toki liikunnasta saa muita hyviä juttuja, kunto kasvaa jne. Mutta liikunta ei ole se ratkaisevin osa sirona pysymiseen, syöminen on.

Jotkut ovat jatkuvasti liikkeessä kun toiset makaavat paikallaan. Ei liikuntaa tarvitse välttämättä jokaista suklaapalaa varten erikseen harrastaa jos olet ihminen joka ei sohvalla pahemmin istuskele.

Vierailija
51/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäivinä syön aamupalaksi elovena-kaurajuoman. Lounaan syön työpaikkaruokalassa. En ota leipää lounaalla, ruokajuomana vesi, mutta jälkiruokaa otan aina. Illalla syön joko pastaa tomaattikastikkeessa, leipää tai jos on salipäivä niin sushibuffetissa. Loppuillasta saatan vielä syödä karkkia tai sipsiä tai sitten en mitään. Salilla käyn nykyään yleensä kaksi kertaa viikossa. Kerran viikossa on tanssitunti. Hyötyliikuntaa tulee kävelyn muodossa. Google mapsin seurantatietojen perusteella kävelen keskimäärin n. 95km kuukaudessa.

Olen 161cm 52kg ja oikein tyytyväinen mun vartaloon. Selkeästi sellaiset geenit, että ruokaa tekee mieli vain silloin kun elimistössä on oikeasti kalorivaje. Lisäksi lapsuudenkodissa ei opetettu lohtusyömistä.

Vierailija
52/436 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat jatkuvasti liikkeessä kun toiset makaavat paikallaan. Ei liikuntaa tarvitse välttämättä jokaista suklaapalaa varten erikseen harrastaa jos olet ihminen joka ei sohvalla pahemmin istuskele.

No ei tietenkään. Se oli vain esimerkki tuolle, joka kehotti tuota ensimmäistä kommentoijaa harrastamaan liikuntaa enemmän, jotta tämä voisi syödä hänen mielestään "normaalimmin". Että ellei se liikunta ole oikeasti jotain tosi rankkaa harjoittelua päivittäin, niin ei sillä voi juurikaan vaikuttaa siihen paljonko kestää syödä ettei liho. Istumatyötä tekevä nainen, joka käy jossain jumpassa muutaman kerran viikossa (vaikka sen joka toinen päivä), tarvitsee oikeasti tosi vähän energiaa. Olen täysin samaa mieltä tuon kanssa, joka sanoi että yleensä ihmiset syö aivan liian isoja annoksia.

Vierailija
53/436 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen s tai xs kokoinen, johtunee lyhyestä varrestani joka on 157cm ja painan jotain 45kg. Lihon helposti, mutta toisaalta laihdunkin helposti ja siksi syön vähän kausittain, eli joskus tosi terveellisesti ja sitten välillä taas enemmän herkkuja, mutta huomaan voivani paremmin ilman eineksiä ja sokeria ja lisäksi näytän paremmalle laihempana. Lapsuudessa olin pulska, joten helposti menee herkuttelun puolelle jos en ole todella tarkka syömisistäni. Koska olen pienikokoinen, ylimääräinen rasva näkyy kropassani heti ja kaikki kertyy reisiin.

Vierailija
54/436 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä geenit. Syön useita kertoja päivässä normaalia ruokaa, annoskoot aisoissa. Viikottain herkuttelen sipseillä tai karkilla, mutta en liho.

Vierailija
55/436 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hetkeäkään usko tarinoihin geeneistä tässä. Kyllä ratkaisevaa on annoskoot ja liikkuminen.

Vierailija
56/436 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön arkena noin 1500 kaloria päivässä, enkä koe tuota mitenkään kituuttamiseksi. Leipää syön varmaan keskivertoa vähemmän, mutta muuten ihan normaalisti enkä mitenkään superterveellisesti. Viikonloppuna syön jonkin verran tuota enemmän. 

Vierailija
57/436 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kiitos! Näitä on kiintoisaa lukea, varsinkin päivän syömisiä :)

Vierailija
58/436 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

190 cm ja 125 kg. Lounaal ihan vihannest ja kasvista ja vichyy juomaksi. Illal tulee vedettyä muutama kalja ja lerssii tietty, mut hyvät geenit kun on niin ei täsä mitää hätää.

Aamiaisel en oo mitään ottanu, koskaan!

Vierailija
59/436 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kalaa, kananmunia, pähkinöitä, kasviksia ja ihan pelkästään kasvisruokia, paaaaaljon vettä, kahvia, kaurapuuroa.

Vierailija
60/436 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä myöntää, että herkuttelen joka päivä. Päivän ruokavaliot vaihtelee paljon vuorotyön mukaan. Joskus syön vasta iltapäivällä ensimmäisen kerran, joskus siihen mennessä olen syönyt jo useamman kerran. Syömiset painottuu iltoihin kalorimäärältään ja kaloreita kertyy kyllä runsaasti. Kalorit koostuvat enimmäkseen hiilareista, syön vain vähän kasviksia ja hedelmiä jos ollenkaan. Teen fyysistä työtä ja harrastan liikuntaa. Täytän ensi vuonna 30, joten tämä mielin määrin syöminen tuskin on enää pitkäaikaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi