Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?
Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.
Kommentit (436)
Syön aina, kun on nälkä ja sitä mitä tekee mieli. Keliakia tosin rajoittaa.
Hyötypyöräilen läpi vuoden, koska nautin siitä.
Puntarissa olen käynyt viimeksi parikymmentä vuotta sitten ennen nielurisaleikkausta; muutoin en mielestäni tee painotiedolla yhtään mitään.
Vaatekoko xs.
N54
Geenit, ruumiinrakenne ja pieni ruokahalu. + aktiivinen työ, olen huono harrastamaan liikuntaa mutta työn kautta tulee arkiliikuntaa tosi hyvin.
Tänään olen syönyt kulhollisen kauramuroja maidon kera, 2 palaa tummaa leipää; päällä oivariinia ja kanaleikkelettä. Tonnikalasalaattia, suklaata n. 50g, appelsiinimehua pari lasillista. Iltapalaksi ajattelin syödä pari kananmunaa.
Enkä siis väitä omaavani maailman terveellisimpiä elintapoja. Koitan kyllä tehdä kohtuu terveellisiä valintoja. Sen sanon etten koskaan käytä mitään light/ kevyttuotteita. Kermaa, sokeria ja voita käytän mutta kohtuudella.
Harrastan kestävyysjuoksua. Käyn juoksemassa tunnin lenkin 5 kertaa viikossa. Kaikki lenkit eivät toki ole maksimivauhdilla tehtyjä vaan mukana on myös hitaampia peruskestävyyslenkkejä. Ei ole toistaiseksi tarvinnut katsoa ollenkaan mitä syön, ja syön paljon että jaksan juosta. Perusterveellinen ruokavalio minulla on joka tapauksessa mutta syön myös herkkuja ja käyn viikonloppuna ulkonasyömässä ilman mitään tunnon tuskia.
Vuosi sitten olin jalkavamman takia muutamia kuukausia juoksematta ja kyllähän sen huomasi että pari kiloa nousi paino kun suhteellisen rankka liikunta jäi pois. Ei salilla treenamalla pystynyt syömään lähellekään yhtä paljon kuin juostessa. Onneksi pääsin takaisin juoksemaan kun jalka parani, ei tahtonut pää kestää sitä tylsää salitreeniä.
olis kyllä ihan mielenkiintoista kuulla esimerkkejä päivän menusta :Du
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään erityistä ruokavaliota.
Olen vain sellainen "huono syömään". Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä.
Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on.
Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin.
Miten sitten oikein syöt? Esimerkiksi päivän aikana? Ja voitko hyvin? Miten pärjäät?
Voin ihan hyvin, kiitos kysymästä :)
Vaihtelee niin paljon päivän syömiset, että vaikea vastata sun kysymykseen siitä. Mutta yritetään jotain keskimääräistä rustata.
Aamulla en yleensä syö mitään. Vaikka nälkä oliskin. Ei vain jotenkin jaksa ruveta säätämään. Kahvi.
Töissä on työpaikkaruokala, en juuri käy. Syön yleensä leivän ja salaatin tai keiton eväänä. Jos menen ruokalaan, niin syön sitten sitä, mitä on tarjolla. Syön aika pieniä annoksia.
Kotona sitten tyyliin jotain voileipää, viili, hedelmä. Kahta kertaa enempää en syö juuri koskaan päivässä.
Viikonloppuna usein näen ystäviä brunssin merkeissä puolenpäivän aikaan ja silloin tulee mun mittapuulla syötyä hyvin.
Ei tässä mitään pärjäämisongelmia ole. Olen pirteä ja jaksava niin töissä kuin vapaa-ajalla.
Tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide näin kehopositiivisuuden aikana, mutta minusta ihmiset syövät ihan liikaa.
Minä syön ehkä liian vähän, mutta liikasyöminen yleensä on se ongelmakohta useimmilla.
Olen kyllä kateellinen, syön vain nälkääni normaalia ruokaa ja liikun päivittäi, ja silti olen ollut lapsesta asti normaalipainon ylärajan ja lievän ylipainon vaiheilla, tällä hetkellä lievän ylipainon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain sellainen "huono syömään". Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä.
Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on.
Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin.
Miten sitten oikein syöt? Esimerkiksi päivän aikana? Ja voitko hyvin? Miten pärjäät?
En ole tuo jolta kysyit, mutta yleensä ottaen ihmiset syövät ihan liikaa. Hyvinkin vähällä tulee toimeen ja voi hyvin, ellei työ ole mitenkään aktiivista eikä harrasta himoliikuntaa.
Itse syön vain silloin kun on oikeasti nälkä - syön elääkseni, en elä syödäkseni. En seuraile sen kummemmin painoani tai mitä syön, keho kyllä kertoo mitä milloinkin tarvitsee.
N57 160 cm 51 kg ja perusterve.
Vaikka oon 75 kg 16cm nii mun vartalon rakenne on silti parempi ku suurimmalla osalla joten se hyvä puoli. Esim moni 50 kg ei oo mun mielestä hyvä kroppa en. Mulle se laihuus ei oo se et on hyvä kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin ihan hyvin, kiitos kysymästä :)
Vaihtelee niin paljon päivän syömiset, että vaikea vastata sun kysymykseen siitä. Mutta yritetään jotain keskimääräistä rustata.
Aamulla en yleensä syö mitään. Vaikka nälkä oliskin. Ei vain jotenkin jaksa ruveta säätämään. Kahvi.
Töissä on työpaikkaruokala, en juuri käy. Syön yleensä leivän ja salaatin tai keiton eväänä. Jos menen ruokalaan, niin syön sitten sitä, mitä on tarjolla. Syön aika pieniä annoksia.
Kotona sitten tyyliin jotain voileipää, viili, hedelmä. Kahta kertaa enempää en syö juuri koskaan päivässä.
Viikonloppuna usein näen ystäviä brunssin merkeissä puolenpäivän aikaan ja silloin tulee mun mittapuulla syötyä hyvin.
Ei tässä mitään pärjäämisongelmia ole. Olen pirteä ja jaksava niin töissä kuin vapaa-ajalla.
Tämä on poliittisesti epäkorrekti mielipide näin kehopositiivisuuden aikana, mutta minusta ihmiset syövät ihan liikaa.
Minä syön ehkä liian vähän, mutta liikasyöminen yleensä on se ongelmakohta useimmilla.
Olen samanlainen. Usein hoikat (ainakin täällä kertomansa mukaan) syövät säännöllisesti ja liikkuvat paljon jne.
Mulla myös sellainen epämääräinen huono ruokahalu. Langanlaiha olin lapsena ja nuorena varsinkin kuin heinänkorsi. Siitä sainkin kuittailua.
Edelleen tosi hoikka, laihaksikin nimittelevät työssä ja muualla. Ei vain maita. Ei voi mitään. Vaikka mitä herkkuja olisi pöydässä, niin ei vain tee mieli.
Kaikki eivät ole ruuan perään ja en kyllä tykkää siitä haukkumisesta mitä osakseen saa siksi.
Olen 158cm ja painan 42kg. Vaatteissa koko xs tai xxs.
Vhhlla pidän diabetesta kurissa. Esimerkkipäivä ruokailujen suhteen.
Aamu: kreikkalainen jogurtti, marjoja, pähkinöitä, kahvia ja kermaa.
Lounas: iso salaatti ja kylmäsavulohta. Oliiviöljyä.
Päivällinen: uunijuureksia, salaattia, 150-200g pihvi, majoneesia johon dippaan uunijuureksia.
Iltapala: manteleita, kreikkalaista jogurttia, marjoja/1kpl hedelmää (ei banaania)
Olen xxs-kokoinen ja sirous ja hoikkuus tulee itsellä ihan geenesitä. Voin syödä niin paljon kuin haluan enkä liho. Toki syön terveellisesti ihan muuten vain hyvinvoinnin vuoksi.
Ateria vähintään neljän tunnin välein iltakahdeksan jälkeen ei mitään. Normaali ruokaympyrän terveellinen, monipuolinen ruoka. Annoskoko kulutuksen mukaan. Eipä tässä mitään ihmeellistä ole. Johan tämä on opetettu peruskoulussa, etkö kuunnellut?
Olen 47kg ja 160cm. Tälläinen olen luonnastaan. Liikun ja olen aktiivinen, mutta en käy salilla tai harrasta mitään säännöllisesti.
Olen ollut aina huono syömään. Syön kun on nälkä, enkä silloinkaan ähkyyn.
Esim, hyvin normaali arki:
Herätys klo 6. Yksi kuppi kahvia kauramaidolla. Iso lasi vettä ja vitamiinit.
Töissä vetta ja ehkä kahvia. Banaani tai alpron soijajogurttia muutama lusikka.
Lounas klo 11-12. Joskus keitto, mutta yleensä riisiä/kasviksia/kanaa. Kevyttä.
Kotiin klo 17. Koiran kanssa lenkki ja sen jälkeen smoothie tai pieni illallinen.
Jos valvon, syön leivän, ja jos käyn lenkillä, syön puuron. Muuten vain sitten vettä.
Ja tämä riittää minulle. Normaalina päivänä istun n. 10-12h paikoillaan, enkä liiku, joten en kuluta mitään.
Aktiivisina päivinä syön enemmän, kroppa alkaa sitä vaatimaan :)
Se juttu on syödä joko vain kerran tai kaksi päivässä tai sitten hyvin pieniä annoksia. Voi välillä herkutellakin, kun muuten syö vähän. Itse olen juuri XS-kokoa ja syön päivässä ainoastaan lounaan ja päivällisen tai iltapalan. Kun vain pari kertaa päivässä syö niin ei tarvitse edes katsoa mitä syö: itse syön lounasruokalassa ja kotiruokaa illalla, ihan terveellistä siis mutta ei mitenkään erityisen kevyttä. Viikonloppuisin syön myös herkkuja.
Kun ei syö sokerijälkkäreitä/välipaloja joka päivä, ei joka viikko eikä myöskään joka kuukausi.
Mutta ihmiset syö niitä monta kertaa viikossa, niin siitä se lähtee ajan kanssa kertymään. Ja samoin ruokaa otetaan kerralla saman verran kuin fyysisessä työssä oleva mies, joka harrastaa vapaa-ajalla liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäiset kalorit mulla n. 2000 ja paino on 75kiloo ehkä näil kaloreilla. Eli siis pitäs kituuttaa jos haluisin olla hoikka. Nyt syön Aamu ja iltapalan ja 2 ruokaa, jolloin kalorit keskimäärin 2000 joka mun painonkertymistaipumuksel pitää mut aika paljon ylipainoswna. T. Edellinen 161cm nainen
Ja kysymys oli miten pidät siron vartalon....
Vierailija kirjoitti:
Kun ei syö sokerijälkkäreitä/välipaloja joka päivä, ei joka viikko eikä myöskään joka kuukausi.
Mutta ihmiset syö niitä monta kertaa viikossa, niin siitä se lähtee ajan kanssa kertymään. Ja samoin ruokaa otetaan kerralla saman verran kuin fyysisessä työssä oleva mies, joka harrastaa vapaa-ajalla liikuntaa.
Noh, itse pysyin xxs-xs kokoisena opiskeluajat (laihdutin M-koosta) ja sen jälkeen pari vuotta vielä työelämän alussa. Eli noin 10 vuoden ajan. Pyörällä kuljin matkat. Aamulla söin yhden jogurtin ja kupin kahvia. Koulussa/ töissä join vain kahvia. Illalla noin. Klo 17-18 söin yhden ison aterian ja mahan täyteen. Tuo ruoka oli ns. tavallista ruokaa. Söin niin paljon, että olin kylläinen. Kävin syömässä ravintoloissa silloin tällöin, myös tykkäsin leipoa kohtuu usein pullaa/ sämpylöitä. Viikonloppuisin söin normaalimmin. Eikä tämä ”dieetti” ollut mitenkään pakotettua. Jotenkin vain tuo toimi minulle, eikä nälkä tullut kuin vasta illalla.
En tiedä olenko siro mutta hoikka varmaan. Geenit ainakin vaikuttaa. Syön normaalisti mutta en kovin paljon sokeria tai rasvaisia ruokia. Syön säännöllisesti (aamupala, päiväruoka, välipala, iltaruoka).
Syön usein pastaa, mysliä, ruisleipää, kasvisruokaa, jugurttia/rahkaa...
Oon XS- S kokoinen nainen. Iältänikin +45v. Olen aina ollut hoikka. En laihduta tai pidä mitään dieettejä. Syön mitä milloinkin. Sanoisin, että ruumiinrakenteeni johtuu geeneistä.