Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?
Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pieni-/suuriluustoisuus on ihan huuhaata. Onhan se kivampi uskotella itselleen, että lutte siinä painaa, mutta totta se ei ole. Ylimääräinen läski vaan kertyy kehoon niin tasaisesti, että siitä näkee vain hyvin pienen osan ihon alla. Loppu tuntuu muka kuuluvan kuvaan, ja ajatellaan että se on sitä suuriluisuutta, vaikka ihan sitä samaa ihraa se on.
Mites niin päin kun painaa vähän mutta näyttää isolta?
Vääristynyt kehonkuva, joko itsellä tai katsojalla.
Voi luoja tätä kehopositiivisuusaikakautta
Mitä positiivista siinä on, jos numerot näyttävät alipainoa ja silti näyttää jonkun mielestä suurelta?
Ei suurelta, muttei niin alipainoiselta kuin bmi antaa ymmärtää
Hassu keskustelu. Monta sivua jankkausta ja ympäripyöreitä "syön päivässä hevosen ja pysyn hoikkana" -ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnilla.
Toimisipa tämä oikeasti
Useimmat sirokokoiset naiset, joita tunnen, ovat kovia liikkumaan. On maratoonaria, jumppapirkkoa ja koiran ulkoiluttajaa. Useimmat liikkuvat niin tavoitteellisesti kuin arkiliikuntaa, ovat hyvin paljon liikkeellä.
Moni on nirso, kasvissyöjä tai muuten rajoittunut ruokavalioltaan. Joko syövät usein pieniä annoksia tai sitten vaan unohtavat syödä.
Useimmat käyttävät vähän alkoholia tai ei ollenkaan, mutta joukkoon mahtuu kyllä viinilipittäjiäkin.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
No hyi hitto miten ankeeta syömistä moni tosi hoikka harrastaa, tässä ketjussa on jopa ihan syömishäiriöisiäkin mukana. Ei todellakaan ole tervettä olla esim.160 cm pitkä ja painaa alle 50 kg. Siis AIKUISELLE tuo ei ole terve paino vaikka sitä miten vääntäisi. Eikä tervettä ole sekään, että syö vain leipää tai salaatin kerran tai kaksi päivässä. Yleensä kun näitä superlaihoja aikuisia näkee, he näyttävät myös ulospäin sairaalta sitä itse tajuamatta. Iho kalvakka ja harmaa, huonot hampaat, tukka kuivahtanut hamppu jne. Liian vähäinen ravinto näkyy kropassa. Syyllisyyden tunteminen syömisestä ei kuulu myöskään terveen ihmisen ajatuksiin.
160 cm /49 painoindeksi on vähän yli 19, eli normaali. Painoindeksilaskurin mukaan 160 cm normaalipainon alaraja on 47 kg. Tämä kommentti kertoo paljon siitä, miten tottuneita olemme nykyään ylipainoon. Katsokaapa varsin esim. 70-l
Nää ruokavaliot kuulostaa h*lvetin tylsiltä. Ja itse asiassa koko elämäntapa.
Mulla on sellainen minipieni viisikymppinen kaveri. On lyhyt mutta myös siro rakenteeltaan. Intohimoinen astanga-joogaaja. Ruoan suhteen vähän nirso ja pieniruokainen. Iltapalaa ei syö juuri koskaan.
Syön neljä kertaa päivässä. Aamiaisen jätän väliin. Päivän aikana ei välipaloja. Lounas tukevampi. Liikuntana vain kävely lenkit.
Vierailija kirjoitti:
Syön neljä kertaa päivässä. Aamiaisen jätän väliin. Päivän aikana ei välipaloja. Lounas tukevampi. Liikuntana vain kävely lenkit.
Mitä yleensä syöt, tarkalleen? Herkutteletko?
Vieläkin naurattaa, oltiin kaverin kanssa reissussa aikanaan. samankokoiset ja painoiset, pyöreyttä löyty. Viikon aikana mun paino -4kg ja sen +2kg. Viini virtas ja muut ruuat samoja, paitsi se ei koskaan tullut buffetaamiaiselle, jonka mä vedin kaksin käsin. Sama liikunta ja humpat.Lounaalla olut ja pikkupitsa, illalla pihvit ja hiirrmuisesti viiniä aamuyön tunneille. + mun aamubuffet. eli on toi painoliikenne merkillinen.
Olen +40v. kolmen lapsen äiti. Olen aina ollut hoikka. Syön mitä sattuu ja herkuttelen myös viikoittain. Saatan jättää aterioita/ iltapaloja väliin, jos ei ole nälkä. Varmaan se hoikkana pysymisen salaisuus on se, että syön nälkääni, en juuri muuten. Syön myös aina aamuisin kaurapuuron, siitä en tingi. En juo mehuja, syö jogurttia/ vanukkaita tms. Treenaan myös useamman kerran viikossa, mutta olin hoikka myös silloin, kun en treenannut.
Vierailija kirjoitti:
Olen +40v. kolmen lapsen äiti. Olen aina ollut hoikka. Syön mitä sattuu ja herkuttelen myös viikoittain. Saatan jättää aterioita/ iltapaloja väliin, jos ei ole nälkä. Varmaan se hoikkana pysymisen salaisuus on se, että syön nälkääni, en juuri muuten. Syön myös aina aamuisin kaurapuuron, siitä en tingi. En juo mehuja, syö jogurttia/ vanukkaita tms. Treenaan myös useamman kerran viikossa, mutta olin hoikka myös silloin, kun en treenannut.
Voisitko antaa esimerkin päivän syömisistäsi?
Vierailija kirjoitti:
Olen 47kg ja 160cm. Tälläinen olen luonnastaan. Liikun ja olen aktiivinen, mutta en käy salilla tai harrasta mitään säännöllisesti.
Olen ollut aina huono syömään. Syön kun on nälkä, enkä silloinkaan ähkyyn.
Esim, hyvin normaali arki:
Herätys klo 6. Yksi kuppi kahvia kauramaidolla. Iso lasi vettä ja vitamiinit.
Töissä vetta ja ehkä kahvia. Banaani tai alpron soijajogurttia muutama lusikka.
Lounas klo 11-12. Joskus keitto, mutta yleensä riisiä/kasviksia/kanaa. Kevyttä.
Kotiin klo 17. Koiran kanssa lenkki ja sen jälkeen smoothie tai pieni illallinen.
Jos valvon, syön leivän, ja jos käyn lenkillä, syön puuron. Muuten vain sitten vettä.
Ja tämä riittää minulle. Normaalina päivänä istun n. 10-12h paikoillaan, enkä liiku, joten en kuluta mitään.
Aktiivisina päivinä syön enemmän, kroppa alkaa sitä vaatimaan :)
Raskasrakenteisena ottaa päähän myös tuo höhötys, että eihän ne luut paljon paina. No ei varmaan, mutta jos on sellaiset ladonovihartiat, niin eiköhän niiden allakin ole jotain, ei siinä mitään kuoppaa ole ja muuten yläkroppa olisi yhtä kapea kuin pieniharteisilla. Ne luut tekevät ihmisestä ihan kauttaaltaan leveän, vaikka rasvaa olisi miten vähän. Ja kun on vielä pitkä, niin mistään siroudesta on turha haaveilla. Olin lapsenakin tosi iso verrattuna kavereihini, nämä olivat sellaisia "pajunvitsoja" ruumiinrakenteeltaan. Myöhemmin laskin huvikseni lapsuusajan painoindeksin joltain vuodelta, kun näin ne pituus- ja painotiedot. Painoindeksini oli ihan normaali. Normaalipainon voi varmasti jokainen ottaa tavoitteekseen, mutta ei jotain epämääräistä "siroutta".