Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?

Vierailija
04.10.2019 |

Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.

Kommentit (436)

Vierailija
101/436 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoikka koska syön liian vähän. Aamupalaksi juon kahvin maidolla, lounaaksi keitto/salaatti/proteiinivanukas tai joskus vain skippaan. Yleensä jos lounaan skippaan, syön välipalaksi jonkun jogurtin/rahkan. Jos olen syönyt lounaan, voin jättää päivällisen väliin. Jos en ole syönyt lounasta, syön päivälliseksi annoksen normiruokaa tai jonkun munakkaan. Illalla syön mitä sattuu, välillä leivän, välillä karkkia, välillä puuroa tai raejuustoa. Ja jos on koko päivä mennyt syömättä, saatan illalla syödä jonkun tyyliin pizzan.

Eli ei missään määrin terveellistä tai järkevää.

Vierailija
102/436 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi hitto miten ankeeta syömistä moni tosi hoikka harrastaa, tässä ketjussa on jopa ihan syömishäiriöisiäkin mukana. Ei todellakaan ole tervettä olla esim.160 cm pitkä ja painaa alle 50 kg. Siis AIKUISELLE tuo ei ole terve paino vaikka sitä miten vääntäisi. Eikä tervettä ole sekään, että syö vain leipää tai salaatin kerran tai kaksi päivässä. Yleensä kun näitä superlaihoja aikuisia näkee, he näyttävät myös ulospäin sairaalta sitä itse tajuamatta. Iho kalvakka ja harmaa, huonot hampaat, tukka kuivahtanut hamppu jne. Liian vähäinen ravinto näkyy kropassa. Syyllisyyden tunteminen syömisestä ei kuulu myöskään terveen ihmisen ajatuksiin.

160 cm /49 painoindeksi on vähän yli 19, eli normaali. Painoindeksilaskurin mukaan 160 cm normaalipainon alaraja on 47 kg. Tämä kommentti kertoo paljon siitä, miten tottuneita olemme nykyään ylipainoon. Katsokaapa varsin esim. 70-luvun kuvista, miltä normaalit aikuiset niissä näyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/436 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse pysyin xxs-xs kokoisena opiskeluajat (laihdutin M-koosta) ja sen jälkeen pari vuotta vielä työelämän alussa. Eli noin 10 vuoden ajan. Pyörällä kuljin matkat. Aamulla söin yhden jogurtin ja kupin kahvia. Koulussa/ töissä join vain kahvia. Illalla noin. Klo 17-18 söin yhden ison aterian ja mahan täyteen. Tuo ruoka oli ns. tavallista ruokaa. Söin niin paljon, että olin kylläinen. Kävin syömässä ravintoloissa silloin tällöin, myös tykkäsin leipoa kohtuu usein pullaa/ sämpylöitä. Viikonloppuisin söin normaalimmin. Eikä tämä ”dieetti” ollut mitenkään pakotettua. Jotenkin vain tuo toimi minulle, eikä nälkä tullut kuin vasta illalla.

Vierailija
104/436 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni eniten on kiinni geeneistä. Olin xs-kokoinen noin 35-vuotiaaksi asti. Siinä oli vuosia kasvissyöntiä, mutta myös vuosia meni tuhdilla liharuualla, paljon hampurilaisaterioita ja herkkuja päivittäin (makeita ja suolaisia).  Paino pysyi samana, vartalo ns. laihaläski. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut erityisesti, tosin työ on suht fyysistä. Nyt nelikymppisenä olen S-kokoa ja elämään kuuluu liikuntaa ja suht terveelliset ruokailutavat arkena. Syön edelleen herkkuja paljon viikonloppuisin. Olen ihan varma, että moni muu lihoisi minun elintavoilla. Olen yrittänyt joskus itsekin syödä lounaalla esim. ruokaisia salaatteja, mutta minulle tulee hirveä nälkä nopeasti. Nälkää en jaksa yhtään, vaan syön heti jos siltä tuntuu. Minulla on korkea kolesteroli, joka on saanut skarppaamaan elintavoissa. 

Vierailija
105/436 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina paljon kasviksia. Kaksi ateriaa päivässä, yleensä lounas ja päivällinen joiden lisäksi aamukahvia tai sitten reilu aamiainen ja päivällinen. Syön aivan kaikkea mutta erityisesti reilusti kasviksia. Ja kahvia, rakastan kahvia! <3

Vierailija
106/436 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse pysyin xxs-xs kokoisena opiskeluajat (laihdutin M-koosta) ja sen jälkeen pari vuotta vielä työelämän alussa. Eli noin 10 vuoden ajan. Pyörällä kuljin matkat. Aamulla söin yhden jogurtin ja kupin kahvia. Koulussa/ töissä join vain kahvia. Illalla noin. Klo 17-18 söin yhden ison aterian ja mahan täyteen. Tuo ruoka oli ns. tavallista ruokaa. Söin niin paljon, että olin kylläinen. Kävin syömässä ravintoloissa silloin tällöin, myös tykkäsin leipoa kohtuu usein pullaa/ sämpylöitä. Viikonloppuisin söin normaalimmin. Eikä tämä ”dieetti” ollut mitenkään pakotettua. Jotenkin vain tuo toimi minulle, eikä nälkä tullut kuin vasta illalla.

Vierailija
107/436 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

166 cm ja noin 60 kg painoa. Oon melko hoikka ja + 30 v pitää olla enemmän painoa kuin muutama vuosi sitten etten näytä narulta. Teen aika raskasta työtä. Syön yleensä kaksi isompaa ateriaa päivässä ja aamulla vain kahvin maidolla. Lenkkipäivinä syön voileivän ennen juoksulenkkiä.

Menee myös iso lautasellinen salaattia päivässä (kurkku, paprika, tomaatti, parsakaali, oliivit jne.) En pahemmin syö makeaa. Töissä tosin otan illalla maitokaakaon kahvin sijaan ettei mene yöuni. Alkoholia kyllä menee viikonloppuisin, mutta itsepähän myrkkyni juon.

Vaatekoko XS.

Vierailija
108/436 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen xs-kokoinen nainen. Syön 90% kurinalaisesti, pääosin kasvispainotteisesti. Jos en tee niin lihon heti. Olen laihduttanut näihin mittoihin kovalla työllä. Harrastan tehokasta urheilua pari kertaa viikossa. Herkuttelen vain satunnaisesti.

Vierailija
109/436 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattais kysyä millä ruokavaliolla muut lihottaa?

on normaalimpaa pysyä hoikkana kuitenkin

Vierailija
110/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkipäivinä syön aamupalaksi elovena-kaurajuoman. Lounaan syön työpaikkaruokalassa. En ota leipää lounaalla, ruokajuomana vesi, mutta jälkiruokaa otan aina. Illalla syön joko pastaa tomaattikastikkeessa, leipää tai jos on salipäivä niin sushibuffetissa. Loppuillasta saatan vielä syödä karkkia tai sipsiä tai sitten en mitään. Salilla käyn nykyään yleensä kaksi kertaa viikossa. Kerran viikossa on tanssitunti. Hyötyliikuntaa tulee kävelyn muodossa. Google mapsin seurantatietojen perusteella kävelen keskimäärin n. 95km kuukaudessa.

Olen 161cm 52kg ja oikein tyytyväinen mun vartaloon. Selkeästi sellaiset geenit, että ruokaa tekee mieli vain silloin kun elimistössä on oikeasti kalorivaje. Lisäksi lapsuudenkodissa ei opetettu lohtusyömistä.

Vierailija
111/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

166 cm ja noin 60 kg painoa. Oon melko hoikka ja + 30 v pitää olla enemmän painoa kuin muutama vuosi sitten etten näytä narulta. Teen aika raskasta työtä. Syön yleensä kaksi isompaa ateriaa päivässä ja aamulla vain kahvin maidolla. Lenkkipäivinä syön voileivän ennen juoksulenkkiä.

Menee myös iso lautasellinen salaattia päivässä (kurkku, paprika, tomaatti, parsakaali, oliivit jne.) En pahemmin syö makeaa. Töissä tosin otan illalla maitokaakaon kahvin sijaan ettei mene yöuni. Alkoholia kyllä menee viikonloppuisin, mutta itsepähän myrkkyni juon.

Vaatekoko XS.

Mä en usko tätä sekuntiakaan. Olen tasan saman pituinen ja painoinen ja vaatekokoni on M. Bonuksena olen luonnostani siro, eli tällä hetkellä mulla on selkeästi ylimääräistä. Joskus muinoin painoin 47kg enkä näyttänyt yhtään liian laihalta.

Lisäksi, miksi muka pitäisi painaa enemmän kuin ennen kun täyttää 30?? Eihän tossa ole mitään järkeä. Olen 38-vuotias ja parhaillani dieetillä koska kuten sanottu, liikaa massaa on. Tavoitteena 54kg, se on mulle melko luontainen paino.

Vierailija
112/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea paitsi lihaa.

Vierailija
113/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit pelaa valitettavasti aika isoa osaa. Olen 167/49. Aina pystynyt syömään mitä haluan, viime aikoina kuitenkin laittanut ruokavalion kuntoon vatsaongelmien vuoksi.

Muita lähipiirin XS-koon naisia seuratessani huomannut että osa näitä jotka voi syödä mitä vaan (suklaata joka päivä) ja sitten on ne, jotka syö hyvin kasvispainotteisesti ja liikkuu paljon.

Vierailija
114/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut siro vaikka alipainon rajoilla huitelin nuorempana. Painoin 54kg ja hameen koko oli kuitenkin 40. Laihana pysyin kun en syönyt oikeastaan mitään.  Kyllä se sirous lähtee varmaan vartalonmallista.

Vierailija
115/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, elämässäni oli jakso, jolloin menetin ruokahaluni. Ruoka ei kerta kaikkiaan maistunut, väkisin yritin saada jotain alas, etten pyörry. Tuona aikana laihduin reilusti. Ruokahalu palasi, kun elämäntilanne muuttui ja samalla palasivat kilot.

Tällä yritän kertoa, että ruokahaluttomien ja nälkää tuntemattomien on helpompi pysyä hoikkana kuin meidän muiden. Elämäni on jatkuvaa taistelua ruokahalua ja nälkää vastaan.

Vierailija
116/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut siro vaikka alipainon rajoilla huitelin nuorempana. Painoin 54kg ja hameen koko oli kuitenkin 40. Laihana pysyin kun en syönyt oikeastaan mitään.  Kyllä se sirous lähtee varmaan vartalonmallista.

Vierailija
117/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi koskaan olla XS kokoinen kun omaan leveähköt hartiat. Vaikka olenkin hoikka niin vaatteiden on pakko olla kokoa M. Jo S koon vaatteissa jää hihat liian lyhyiksi omaan makuuni ja housuissa ei riitä lahkeet. 168cm/n.57kg

Vierailija
118/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa varsin esim. 70-luvun kuvista, miltä normaalit aikuiset niissä näyttävät.

Tämä. Ennen ei ollut lihavuutta. Ainakaan läheskään samanlaista kuin nykyään.

Vierailija
119/436 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kaikkea paitsi lihaa.

Ei vaikuta painoon mitenkään. Voihan kasvissyöjäkin mättää liikaa kotiruokaa, pizzaa, sipsejä, suklaata jne.

Vierailija
120/436 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ruumiinrakenne. Ei auta ruokavalio jos sitä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä