Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?

Vierailija
04.10.2019 |

Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.

Kommentit (436)

Vierailija
221/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 158cm ja painan 42kg. Vaatteissa koko xs tai xxs.

Vhhlla pidän diabetesta kurissa. Esimerkkipäivä ruokailujen suhteen.

Aamu: kreikkalainen jogurtti, marjoja, pähkinöitä, kahvia ja kermaa.

Lounas: iso salaatti ja kylmäsavulohta. Oliiviöljyä.

Päivällinen: uunijuureksia, salaattia, 150-200g pihvi, majoneesia johon dippaan uunijuureksia.

Iltapala: manteleita, kreikkalaista jogurttia, marjoja/1kpl hedelmää (ei banaania)

Syömähäiriöisen kurinalainen rv

Olet väärässä.

Miten niin?

Diabeteksen kurissa pitäminen rv:llä ok

Vierailija
222/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 158cm pitkä ja kokoa xs. Itsellä tulee hyötyliikuntaa aika paljon, koska liikun kävellen tai pyörällä paljon paikasta toiseen. Harrastan myös muuta liikuntaa 2-4 kertaa viikossa. Olen kasvissyöjä. Syön noin 5 kertaa päivässä. Olen kyllä perso makealle eli melkein päivittäin syön jotain pientä herkkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvispainotteisella, vain vähän maitotuotteita sekä riittävästi kalaa, lintua ja munia sisältävällä. Jälkiruoka on kokoa pala suklaata kahvin kanssa, ei pullaa, ei kakkua tms. Ruoka-annokset kohtuullisia. Liikuntaa kohtuullisen runsaasti. Ja syön vain nälkään.

Miten usein sitten otat tuollaisen jälkiruoan? Itse yritän pysytellä normaalipainossa, mutta tähän ei mahdu jälkiruokia ollenkaan. Suklaaseen en ole koskenut moneen kuukauteen, saati sitten pullaan tai kakkuihin. Ja normaalipainon ylärajoilla olen koko ajan. 

Siis lihot, jos vaikka kerran kahdessa viikossa syöt pullan tai suklaapatukan!? 😂 juupajuu... Jos kaikki muu on ympärillä kunnossa, niin ei se yksi pulla lihota edes viikottain syötynä.

Juuri näin, kyllä se ongelma on tässä tapauksessa ihan muualla kuin kerran kuussa nautitussa herkussa.

Komppaan. Laihduttajakin voi syödä vaikka jäätelön joka päivä, eikä näy missään jos ruokavalio on muuten kunnossa.

Voi, muttei kannata. Laihduttajan ruokavalion täytyy olla aika kurinalainen, jotta voidaan puhua siitä, että se on kunnossa. Sen jäätelön (esim. 300 kcal, hirveä paukku, jos päivän tavoitekalorit ovat vaikka 1400) sijaan kannattaa ehdottomasti syödä jotain oikeaa ruokaa, niin saa oikeita ravinteita. Vointi on siten parempi ja näläntunne pienempi, kun ei ole jätski nostamassa verensokeria.

Vierailija
224/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 158cm ja painan 42kg. Vaatteissa koko xs tai xxs.

Vhhlla pidän diabetesta kurissa. Esimerkkipäivä ruokailujen suhteen.

Aamu: kreikkalainen jogurtti, marjoja, pähkinöitä, kahvia ja kermaa.

Lounas: iso salaatti ja kylmäsavulohta. Oliiviöljyä.

Päivällinen: uunijuureksia, salaattia, 150-200g pihvi, majoneesia johon dippaan uunijuureksia.

Iltapala: manteleita, kreikkalaista jogurttia, marjoja/1kpl hedelmää (ei banaania)

Syömähäiriöisen kurinalainen rv

Aivan, selvästi syömishäiriöinen. Se ei syö leipää eikä puuroa :)

Vierailija
225/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealaiset on hoikkia. Katoin videon jossa hoikka korealaistyttö selittää, että korealaiset ovat siksi niin hoikkia, koska syövät vain 3 kertaa päivässä ja annoskoot eivät ole isoja. Ruoka on pääasiassa riisiä ja jotain lihakastiketta sekä kasviksia. Lihakin saa olla rasvaista kun annoskoko on pieni.

Eli yksinkertaisesti kalorimäärä on pieni vuorokauden aikana niin silloin ei liho. Länsimaissa ollaan sekopäitä ja kuvitellaan luonnonvoimien vastaisesti että voi jopa lihoa jos syö liian vähän koska säästöliekki😀

Vierailija
226/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIROKSI ei liikunnalla tai ruokavaliolla tule, koska sirous on luustorakenteen ominaisuus. Hoikkuus, solakkuus, sutjakkuus ja laihuus sit eri asia. Nimim. 180 cm ja 70 kg oleva nainen, ja luusto kuin miehellä. Anorektisenäkään en ollut siro, koska leveät hartiat ja iso pää ja kädet. Minkäs näille mahtaa.

Vierailija
227/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aktiivinen koira, jonka johdosta elämääni tuli liikuntaa ihan eritavalla, päivittäin lenkkeilen 7-12 km, koiran kanssa harrastan myös canicrossia niin tulee juostua lähes päivittäin. Lenkin päälle teen myös treenin kotona oman kehon painolla/kahvakuulalla/käsi ja jalkapainoilla - kuulun siihen porukkaan etten pidä kuntosalilla käymisestä x)

Syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Juomana vesi. Ruoka annoksissani suosin puolet lautaselta kasviksia, lihana broiler/kala/kananmunat/ punaista lihaa pari kertaa viikossa. Varsinaisesti en kiellä itseltäni mitään herkkuja, usein ajoitan herkun sinne aamu/aamupäivään. Iltaa kohden syön kevyesti iltapalaa viimeistään klo 20, ja olen huomannut tämän lisäävän unenlaatuakin (ennen tykkäsin syöpötellä vielä iltaisin kaikenlaista silloin olin S kokoa)

Mutta kaikkinensa suurin personaltrainereni on koirani, ja tavoitteeni on olla hyvä kuntoinen ja hyvinvoiva, ei niinkään se että pysyisin xs kokoisena mutta tähän nyt on tultu ja suurinsyy liikunta ja pieni mietintä siitä mitä lautaselle laitan ja mihin kellonaikaan ruokailuni ajoitan.

Vierailija
228/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajo sanoi joskus radiossa, että mäkkärissä pitäisi olla myynnissä myös naistenateria. Vaimon pitää kuulemma ottaa lastenateria ilman lelua tai jätskiä, kun aikuisille ei ole vastaavaa tarjolla. Silloin tajusin, että joillakin taitaa oikeasti olla tapana syödä aika paljon minua vähemmän. Itse kuitenkin näin m-kokoisena valitsen jonkun kerrosaterian, enkä ole huomannut kaivata "naistenateriaa".

Vierailija
229/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko riittävän ”pieni” vastaamaan, mutta mitat on 174 cm/58 kg ja vaatekoko yläosissa XS ja alaosissa S. Salaisuus on aivan yksinkertainen: syön kulutukseni mukaan, jolloin paino pysyy samana. En laske joka päivä tarkkaan kaloreita, sillä samat rutiinit ja annoskoot toistuvat säännöllisesti. Kuitenkin tiedän suurin piirtein, paljonko syön. Jos on juhlat tai muu erityispäivä, niin saatan syödä hyvinkin paljon. Täytyy vain pitää huoli, että näitä mässäilypäiviä ei tule joka viikko. Tarvittaessa sitten voi pari seuraavaa päivää syödä kevyemmin. Liikuntaa harrastan säännöllisesti, mutta suht kevyesti. Pyöräilen ja kävelen paikasta toiseen ja pyrin käymään kerran viikossa kuntosalilla.

Ja kyllä, taistelen jatkuvasti mielitekoja vastaan. Vaikka tämä on yksinkertaista, niin helppoa tämä ei ole. En ole luonnostaan laiha, en voi syödä niin paljoa kuin ikinä tekee mieli jne. Ihan itsekurista hoikkuus on kiinni.

Sama. 

Pystyin syömään "mitä tahansa" joskus ikävuosina 20-30, mutta 35 jälkeen alkoi kertymään paino. Siinä kohtaa kun huomaa, että vyötärö kiristää, täytyy vähentää herkuttelua / pienentää annoskokoa. Ei se sen ihmeempää lopulta ole. Eli aika ajoin pitää kieltää itseltään herkkuja tai santsilautanen lasagnea. 

Nyt aikuisessa iässä (melkein 50) annoskoot on oltava aina pienempiä kuin mitä oli joskus silloin parikymppisenä, mutta johtunee siitä, että nykyään autoilee joka paikkaan. Köyhänä opiskelijana pyöräilin ja kävelin joka päivä paljon. 

Vierailija
230/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaajo sanoi joskus radiossa, että mäkkärissä pitäisi olla myynnissä myös naistenateria. Vaimon pitää kuulemma ottaa lastenateria ilman lelua tai jätskiä, kun aikuisille ei ole vastaavaa tarjolla. Silloin tajusin, että joillakin taitaa oikeasti olla tapana syödä aika paljon minua vähemmän. Itse kuitenkin näin m-kokoisena valitsen jonkun kerrosaterian, enkä ole huomannut kaivata "naistenateriaa".

Otan vain hampurilaisen tai vain nugetit. En aterioita. Aika pönäkkä olo tulee ateriasta. Ei ole tullut mieleenkään että lastenaterian voisi kyllä jaksaa. 

Vierailija
231/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korealaiset on hoikkia. Katoin videon jossa hoikka korealaistyttö selittää, että korealaiset ovat siksi niin hoikkia, koska syövät vain 3 kertaa päivässä ja annoskoot eivät ole isoja. Ruoka on pääasiassa riisiä ja jotain lihakastiketta sekä kasviksia. Lihakin saa olla rasvaista kun annoskoko on pieni.

Eli yksinkertaisesti kalorimäärä on pieni vuorokauden aikana niin silloin ei liho. Länsimaissa ollaan sekopäitä ja kuvitellaan luonnonvoimien vastaisesti että voi jopa lihoa jos syö liian vähän koska säästöliekki😀

Juuri näin. On vaikka miten monta kulttuuria, joissa syödään terveellisesti. Kauko-idän lisäksi (riisi, tee, keitetyt kasvikset, kala) esim intialainen kasvisruoka. Siitä vaan mallia.

Mutta ei, kun halutaan kermaa, voita, pekonia, valkoista viljaa, sokeria ja sokeroituja juomia jne. Ja oikein ihmetellään, että lihoo vaikka "en syö oikein mitään". 

Vierailija
232/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ihan ymmärtänyt. Eikö hampurilaisateria ole Happy Meal ilman lelua ja jäätelöä?

Vierailija
233/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka ja sporttinen olen kuulemma. XS-S kokoa vaatteet. Pienet luut ja lihasta on, varsinkin jaloissa. Kylkiluut erottuu, vähän on naisellista pehmeetä reisissä ja vatsassa, mutta ei pömpötä. 53-54 kg/158 cm. Ikää 53 v. Punttia ja juoksua/pyöräilyä joka viikko 3-5 krt, miten ehtii ja huvittaa, keskimäärin 3-5 h viikossa. Syön kaikkea hyvää, kohtuudella, olemme herkuttelijoita mieheni kanssa. Teemme itse ruokamme hyvistä aineksista. Lisäksi monena iltana viikossa pikku tissuttelua, saunaolutta ja viiniä hyvän ruuan kanssa. Yli viiskymppisiä ollaan. Kerran täällä eletään!

Ei noilla mitoilla ole siro ja hoikka. Lyhyt kyllä, mutta ihan tukevasti normaalipainossa.

Vierailija
234/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän aikana tulee askelia 7000-12000, pyöräilen työmatkoja viikossa yli 40km ja vapaa-ajan matkat päälle (En omista autoa).

Syön kasvisruokaa, vegaanipainotteisesti. Syön paljon, mutta lautasesta yli puolet aina kasviksia. Proteiinit täysjyvästä ja mahdollisimman vähän prosessoiduista palkokasveista, pähkinöistä ja siemenistä.

Käyn kerran viikossa 1,5 tunnin pilateksessa, muuten en varsinaisesti harrasta liikuntaa.

34v, 168cm ja 55kg.

Vierailija
235/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIROKSI ei liikunnalla tai ruokavaliolla tule, koska sirous on luustorakenteen ominaisuus. Hoikkuus, solakkuus, sutjakkuus ja laihuus sit eri asia. Nimim. 180 cm ja 70 kg oleva nainen, ja luusto kuin miehellä. Anorektisenäkään en ollut siro, koska leveät hartiat ja iso pää ja kädet. Minkäs näille mahtaa.

Pieniluisuudessa taas on se ominaisuus, että heti kun vähänkin lihoo, näyttää pullealta.

Vierailija
236/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet annoskoot. Ei energia tyhjästä tule.

Vierailija
237/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap haluaa s-kokoiseksi. Mulla on ainakin tietty paino, johon kroppa selvästi pyrkii. Itselläni tuo on pituus miinus 110, jolloin olen m-kokoinen. Tuohon saakka pystyn laihtumaan aika helposti, jos olen lihonut, mutta siitä alaspäin on todella vaikeaa. S-koossa, kun olen ollut, hormonitoiminta on mulla myös loppunut. Ei siis sovi kaikille.

Vierailija
238/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen xs-kokoinen nainen. Syön 90% kurinalaisesti, pääosin kasvispainotteisesti. Jos en tee niin lihon heti. Olen laihduttanut näihin mittoihin kovalla työllä. Harrastan tehokasta urheilua pari kertaa viikossa. Herkuttelen vain satunnaisesti.

No tämä on kyllä epäreilua. Itse harrastan liikuntaa 3-4 kertaa viikossa ja syön kurinalaisesti 99 % ja silti häilyn jatkuvasti normaalipainon ja lievän ylipainon välillä. 

Ehkä syöt kurinalaisesti mutta ohjeiden mukaan jotkaeivät autakaan?

Vierailija
239/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän luurangoissamme kyllä niin isoa eroa ole, kuin moni haluaa uskoa. Kyllä se näkyvä ero tulee pehmeämmistä osioista.

Vierailija
240/436 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti kiinni geeneistä. Vieläkö tästä puhutaan? Jos yhtään seuraa tiedeuutisia, niin on selvillä., että hoikat yleensä voivat syödä mitä haluavat ja miten paljon haluavat. Katsokaa vaikka Michael Fassbenderiä, hän on haastattelussa sanonut, että syö paljon ja mitä haluaa. Toki hän myös treenaa, mutta sillä saa lihasta.

JOs lopettaisi treenaamisen, olisi vain laiha. Kai jokainen tuntee jonkun, joka syö mielettömästi herkkuja ja kylkiluut silti paistaa.

Ei sirous johdu kovasta yrittämisestä vaan on ruumiinrakenne.

Höpö ja höpö. Pieni osa ihmisistä voi syödä mitä haluaa ja silti pysyy hoikkana, sitten on me jotka tarkkailemme jatkuvasti mitä syömme ja näin pysymme hoikkana. Ärsyttää suunnattomasti nämä no hyvä sinun kun voit syödä.. EN VOI TAI LIHON.

Sama kokemus, ja lisäksi vielä sellainen, että ajatellaan että elämäni on muillakin tavoin jotenkin helppoa jaolen etuoikeutettu. No toki olen monin ravoin etuoikeutettu, mutten rnempää kuin kritisoijakaan. Helpolta elämäni näyttää ehkä, kun ulkoisestinäytän olevan kai heidän mielestään mallimitoissa. Mutta todellisuudessa syön tosi tylsästi ja askeettisesti, että pitäisn autoimmuunisarauteni kurissa. Haaveilen kakuista. Mutta harrastan liikuntaa montakertaa viikossa ja piatän hirveästi energiaa ruuan terveellisyyteen. Siksi turhauttaa kuittaukset, että elämäsi on varmaan niin helppoa ja toista se on minulla kun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan