Millaisella ruokavaliolla jotkut naiset pitävät siron vartalon?
Hirveästi liikuntaa? Vai syövätkö vain harvoin? Puhun siis sellaisita xs-koon naisista.
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvispainotteisella, vain vähän maitotuotteita sekä riittävästi kalaa, lintua ja munia sisältävällä. Jälkiruoka on kokoa pala suklaata kahvin kanssa, ei pullaa, ei kakkua tms. Ruoka-annokset kohtuullisia. Liikuntaa kohtuullisen runsaasti. Ja syön vain nälkään.
Miten usein sitten otat tuollaisen jälkiruoan? Itse yritän pysytellä normaalipainossa, mutta tähän ei mahdu jälkiruokia ollenkaan. Suklaaseen en ole koskenut moneen kuukauteen, saati sitten pullaan tai kakkuihin. Ja normaalipainon ylärajoilla olen koko ajan.
Siis lihot, jos vaikka kerran kahdessa viikossa syöt pullan tai suklaapatukan!? 😂 juupajuu... Jos kaikki muu on ympärillä kunnossa, niin ei se yksi pulla lihota edes viikottain syötynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvispainotteisella, vain vähän maitotuotteita sekä riittävästi kalaa, lintua ja munia sisältävällä. Jälkiruoka on kokoa pala suklaata kahvin kanssa, ei pullaa, ei kakkua tms. Ruoka-annokset kohtuullisia. Liikuntaa kohtuullisen runsaasti. Ja syön vain nälkään.
Miten usein sitten otat tuollaisen jälkiruoan? Itse yritän pysytellä normaalipainossa, mutta tähän ei mahdu jälkiruokia ollenkaan. Suklaaseen en ole koskenut moneen kuukauteen, saati sitten pullaan tai kakkuihin. Ja normaalipainon ylärajoilla olen koko ajan.
Siis lihot, jos vaikka kerran kahdessa viikossa syöt pullan tai suklaapatukan!? 😂 juupajuu... Jos kaikki muu on ympärillä kunnossa, niin ei se yksi pulla lihota edes viikottain syötynä.
Juuri näin, kyllä se ongelma on tässä tapauksessa ihan muualla kuin kerran kuussa nautitussa herkussa.
Hoikka ja sporttinen olen kuulemma. XS-S kokoa vaatteet. Pienet luut ja lihasta on, varsinkin jaloissa. Kylkiluut erottuu, vähän on naisellista pehmeetä reisissä ja vatsassa, mutta ei pömpötä. 53-54 kg/158 cm. Ikää 53 v. Punttia ja juoksua/pyöräilyä joka viikko 3-5 krt, miten ehtii ja huvittaa, keskimäärin 3-5 h viikossa. Syön kaikkea hyvää, kohtuudella, olemme herkuttelijoita mieheni kanssa. Teemme itse ruokamme hyvistä aineksista. Lisäksi monena iltana viikossa pikku tissuttelua, saunaolutta ja viiniä hyvän ruuan kanssa. Yli viiskymppisiä ollaan. Kerran täällä eletään!
Vettä ja pelkkiä salaantinlehtiä.
48 v 149 cm pitkä, siro nainen. Istumatyö
Lihon jos syön yli 1400 kaloria päivässä. Sen pitää riittää aamupalalle, lounaalle, välipalalle ja iltapalalle.
Hirveästi ei voi syödä kerrallaan.
Jos haluan laihtua 500 g viikko/ tahdilla niin kalorin kulutus saa olla vain 900 kaloria per/ vuorokausi.
Pieni ja siro ihminen, kuluttaa hyvin vähän, etenkin menopaussi ikäisenä istumatyöläisenä
Vierailija kirjoitti:
48 v 149 cm pitkä, siro nainen. Istumatyö
Lihon jos syön yli 1400 kaloria päivässä. Sen pitää riittää aamupalalle, lounaalle, välipalalle ja iltapalalle.
Hirveästi ei voi syödä kerrallaan.
Jos haluan laihtua 500 g viikko/ tahdilla niin kalorin kulutus saa olla vain 900 kaloria per/ vuorokausi.
Pieni ja siro ihminen, kuluttaa hyvin vähän, etenkin menopaussi ikäisenä istumatyöläisenä
Varmasti lihotkin kun sinun pitäisi syödä alle 1400kcl pysyäksesi normaalipainoisena, eikä liity mitenkään istumatyöhön se vaan siihen että olet 8-9 vuotiaan mittainen.
Tunnen yhden iki hoikkana pysyneen joka ei pidä ruuanlaitosta. Pienessä nälässä aina. Jos syö niin ihan hiiren annoksia. Ei osta herkkuja ollenkaan. Pitää tietyt ruoka-ajat jonka ulkopuolella ei napostella.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään erityistä ruokavaliota.
Olen vain sellainen "huono syömään". Eli ruokahalua ei oikein ole. Syön vain kun on pakko. Eli tilanteissa, joissa tarjotaan ja olisi epäkohteliasta olla syömättä ja toinen on kuolemannälkä.
Täysin kaikkiruokainen olen ja silloin kuin syön, se saa olla mitä vain. Makeasta en juuri välitä. Syön sitäkin silti, jos tarjolla on.
Mitään anoreksiaa ei ole, jos tulee epäilys. Lähinnä yritän kovasti pitää painon viidenkympin paikkeilla. Jos velttoilee syömisen suhteen, niin äkkiä se on 47 kg ja se on todellakin liian vähän 170 -senttiselle naiselle vaikka hyvin hentorakenteinen olenkin.
Tupakoitko? Se vie nälänhalun.
50 kg aikuiselle 170 cm naiselle on liian vähän, todellakin näyttää anorektikolta.
Yksi tuttuni on 50/165 ja käyttää 34-kokoisia vaatteita, ja näyttää aivan anorektikolta.
Syön kasvisruokaa. Harvemmin tulee läträttyä kermojen ja juustojen kanssa. Muuten syön kyllä mitä vaan, pizzaa, pastaa, leipää, herkkuja jne.
Yleensä jos jonain päivänä syön enemmän herkkuja niin syön vähemmän muuta ruokaa tai seuraavana päivänä saatan syödä hieman kevyemmin. Aamupalaa en syö ollenkaan.
Kevyttä liikuntaa esim. kävelyä tai hyötyliikuntaa satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka ja sporttinen olen kuulemma. XS-S kokoa vaatteet. Pienet luut ja lihasta on, varsinkin jaloissa. Kylkiluut erottuu, vähän on naisellista pehmeetä reisissä ja vatsassa, mutta ei pömpötä. 53-54 kg/158 cm. Ikää 53 v. Punttia ja juoksua/pyöräilyä joka viikko 3-5 krt, miten ehtii ja huvittaa, keskimäärin 3-5 h viikossa. Syön kaikkea hyvää, kohtuudella, olemme herkuttelijoita mieheni kanssa. Teemme itse ruokamme hyvistä aineksista. Lisäksi monena iltana viikossa pikku tissuttelua, saunaolutta ja viiniä hyvän ruuan kanssa. Yli viiskymppisiä ollaan. Kerran täällä eletään!
Sulle mahtuu S-koko koska olet niin lyhyt. Tuo paino on normaali jopa 170 cm:lle.
Työkaverilla AINA risottoa töissä eväänä. Ei syö lihaa. Kahviin pistää useamman palan sokeria, lisäksi pari keksiä tai vähän suklaata. En tiedä, mitä muuta syö kotonaan, mutta hyvin hiilaripitoiset on eväät vuodesta toiseen. Ja on ruumiinrakenteeltaan sellainen "kuivan kesän orava". Rasvaprosentti ihan olematon, harrastaa liikuntaa ja lihakset erottuu.
Sokeriton myntton päivässä ja kovaa HIIT treeniä.
Silloin kun itse olin 60kg ja muka omaan silmään lihava (kun söin perus ruokavalion kera herkkuja) niin liikuin todella paljon pyöräillen ja kävellen. Siinä ihan huomaamatta hävisi kilot vartalolta ja ei tullut ylimääräistä.
Nykyään ylipainosta saa syyttää täyttä liikkumattomuutta ja autolla ajoa.
Geenit.
Ja ennen, kun ruuasta oli pulaa, heikkolaatuinen ja niukka ruokavalio, raskauden aikana ja lapsuudessa, jolloin pituuskasvu tapahtuu.
Xs-koon naiset ovat alle 160cm pituisia, kun suomalaisten naisten keskipituus on 168cm.
Vaatteiden koossa ja kaavoituksessa pituudella on suurrempi merkitys kuin painoilla.
Joillakin 175cm joku xs koko ei mene päälle, vaikka painaisi 30kg.
Vierailija kirjoitti:
Sirona pysymisen salaisuus: 5-6 kertaa päivässä syöminen (aamiainen, lounas, päivällinen ja välissä välipala sekä illalla vielä iltapala) . Pääateriat (lounas, päivällinen) lautasmallin mukaisesti, runsaasti kasviksia ja hedelmiä, ei kovia rasvoja, viljatuotteet täysjyvää, ei herkkuja (esim. makeiset, leivonnaiset) joka päivä vaan esim. yhtenä päivänä viikossa ja säännöllinen liikunta (kävely ja pari kertaa viikossa kuntosalotreeni).
Sähän vitsin murjasit :)
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla kommentoimaan, että geenit. Mutta kun nyt mietin yhteisiä reissuja kavereiden kesken, niin ihan oikeasti syön vähemmän kuin monet muut. Ne syö niin paljon, että itse en siihen pystyisi. Lapsuuden perheessä ei ollut ruoka-aikoja ja syötiin aika niukasti ja mitä sattuu. En tiedä sitten onko se hyvä vai huono juttu. Ei se ruokavalio ainakaan kovin terveellinen ollut, kaloripitoista ja määrällisesti vähän. En vaan ole tottunut syömään paljon. Omille lapsilleni olen koittanut opettaa terveellisiä ruokatapoja. Olen 46kg/162cm eli sanoisin olevani siro/jokseenkin siro.
Itseasiassa kaloripitoinen ja määrällisesti vähän on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
No mul se vaatis sitä et päivittäiset kalorit on keskimäärin 1300kcal per päivä. Jos ton yli menee nii ei pysty olee hoikka. 😊Ja oon 161cm.
Tilaanko sulle jo hauta-arkun? Riittääkö pelkkä uurna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirona pysymisen salaisuus: 5-6 kertaa päivässä syöminen (aamiainen, lounas, päivällinen ja välissä välipala sekä illalla vielä iltapala) . Pääateriat (lounas, päivällinen) lautasmallin mukaisesti, runsaasti kasviksia ja hedelmiä, ei kovia rasvoja, viljatuotteet täysjyvää, ei herkkuja (esim. makeiset, leivonnaiset) joka päivä vaan esim. yhtenä päivänä viikossa ja säännöllinen liikunta (kävely ja pari kertaa viikossa kuntosalotreeni).
Sähän vitsin murjasit :)
Kaikkien ei tarvitse harrastaa kitulaihiksia. :)
Miltä tuntuu lihoa +30 kiloa korkojen kera höpönlöpökuurien jälkee?
Vierailija kirjoitti:
Olen xs-kokoinen nainen. Syön 90% kurinalaisesti, pääosin kasvispainotteisesti. Jos en tee niin lihon heti. Olen laihduttanut näihin mittoihin kovalla työllä. Harrastan tehokasta urheilua pari kertaa viikossa. Herkuttelen vain satunnaisesti.
Olet sairas ortorektikko. Kuolet tavallista nuorempana.
Mä syön mitä sattuu. Kunnon ruokaa jopa kaksi annosta töissä. Työmatkat ajan fillarilla ja tykkään liikkua muutenkin. BMI 19 ja ikää 53. Samoissa mitoissa ollut koko aikuisiän.
Eli, kulutan paljon, enkä stressaa syömisistä.