Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusatun mietteitä elämästä historiasta ja kaikesta kiusaamiseen liittyen.

Mitä kiusattu miettii yksin aamulla
04.10.2019 |

Minulla kiusaaminen vaikutti siihen etten halunut enää peruskoulun jälkeen opiskelemaan.

Jäin yksin tietokoneeni kanssa. Sitten vanhemmat alkoivat kiusaamaan minua.

Koska olin työtön ja vailla toisenasteen koulupaikkaa, niin minun piti siivota kotona ja tehdä kokoajan kotitöitä "rangaistuksesi joutilaisuudestani".

Myöhemmin vanhemmat pakottivat minua yhteishakuun. Piti valita joko lukio tai ammattikoulu. Tuntui hullulta että kiusaamisen jälkeen yhteiskunta ja omat vanhemmat pakottivat minut paikkaan jossa altistun kiusaamiselle.

En halunut kumpaakaan. Lopulta tilanne meni siihen että karkailin kotoa kun en saanut olla rauhassa kiusaamiselta. Perheen kiusaaminen oli vielä pahempaa, koska aikaisemmin rakastamani henkilöt alkoivat vihata minua. Luulin että hekin rakastivat minua, mutta ei. He pitivät minua loisena.

Koulussa jouduin tönityksi, lyödyksi, potkituksi, syljetyksi, läpsityksi, tukasta reviittin myös ja minut jätettiin luokan ulkopuolelle (suljettiin tuulikaappiin ja syljettiin sinne tai minua päin). Lällätystä ja erilaisia jekkuja. Reppuuni saatettiin laittaa käytetty kondomi ja vaatetustani pilkata äänekkäästi siten että häpesin itseäni.

Myöhemmin kun olin niin paljon koneella ja syrjäydyin ulkomaailmasta, minulle tuli suunnattoman hyvä ja turvallinen olo, kun vihdoinkin sain olla rauhassa. Edes hetken verran olla ilman pelkoa että muut arvostelee minua ja sitä mitä teen tai olen tekemättä.

Piinaa kesti 18-vuotiaaksi asti, jolloin minut savustettiin kotoa ulos lähes suoraan kadulle. Kotini oli ns hyvin konservatiivinen ja oikeistolainen. Isäni ja äitini mielestä minä olin totaalinen pettymys ja isä oli ihan harkinnut että avustaa minua lopettamaan itseni, jos niin haluan. Ei kuulemma ole kenenkään etu että elän häpeässä ja häpeällisesti "rajoittuneena". Ei sellainen ole elämän arvoista elämää kuulemma. Hän säälii ja häpeää minua syvästi ja toivoo että en olisi perheen kanssa missään tekemisissä.

Siitä päivästä lähtien olenkin ollut tukien varassa. On onni että Suomessa saa elää tukien varassa, kun on koko peruskoulun joutunut elämään helvetissä.

Toki kiusaajia löytyy virastoistakin. Kun tukia pitää hakea, niin se tehdään vaikeaksi ja jatkuvasti saa kuulla että pitäisi suuntautua kouluun (jota pelkään ja saan voimakkaita paniikkikohtauksia) tai työelämään.

Miksi minun pitäisi mennä sellaisiin töihin jossa hädin tuskin elättää itsensä ja altistuisi kiusaamiselle taas.

Haluan olla rauhassa ja yksin. Olisin halunnut hyvän ammattin ja toimeentulon kuten vanhemmillani on.

En koe että siivoilu tai muut hanttihommat on minun juttu. Etenkin kun niistä ei makseta edes inhimillistä palkkaa. Ikäänkuin minua rangaistaan huonolla palkalla... Voi luoja.

Mielenterveyspuolella minulle tyrkytetään erilaisia lääkkeillä. En hyväksy lääkitystä. En ole sairas.

Minua on kiusattu ja minut on syrjäytetty. Haluan eläkkeelle.

En ala käymään koulua voimakkaiden rauhoittavien alaisena tai ota itselleni mitään masennuslääkitystä.

En ole viallinen tai vajaa. Minua on kohdeltu väärin ja haluan toimeentulon että pärjään elämässä.

Haluan vain eläkkeen tai toimeentulon. Miksi siitä on tehty niin helkutin vaikeaa???

Miksi minua kiusataan edelleen yhteiskunnan puolelta?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole kiusaamista että yhteiskunta lähtökohtaisesti edellyttää työkykyisen yrittävän elättää itse itsensä.

Yhtäältä vannot ja vakuutat ettet ole millään tavoin sairas, toisaalta vaadit päästä eläkkeelle.

Eläkkeelle pääsee vain sairaat ja vanhukset.

Onhan se tavallaan kiusaamista ja törkeää sellaista. Sullahan on yhtä sairas arvomaailma kuin ap:n vanhemmilla on.

Tuollaiset kommentit alkavat vaikuttaa jo trollaamiselta.

Itse entisenä kiusattuna tein lyhyen aikaa töitä kasvihuoneella 8e tuntipalkalla.

Koen että ansaitsisin enemmän. Koulujen käynti ei vain onnistu minulta. Saan jatkuvasti paniikkikohtauksia ja ruokailu on mahdotonta. Ihmisten kanssa työskentely on mahdotonta. Työelämässä on vaikeaa. Vain yksinäiset työt onnistuvat minulta, mutta niistä maksetaan saman verran mitä saisin melkein tukien varassa.

Miksi Suomessa rangaistaan ujoja ja hiljaisia?

Eikö palkkausten pitäisi nyt kuitenkin olla hyvinvointivaltiossa työtä tekemistä rohkaisevia???

Vähintään 15e tunti palkkoja.

Olen niin uupunut työpäivän jälkeen, kun jatkuvasti jännitän ja ahdistun olemassaolostani että tekisi mieli loppua pois.

Ette te kiusaajat voi ymmärtää miten raskasta on olla entinen kiusattu.

Minusta tuntuu että yhteiskunta vain rankaisee minua ja ap on oikeassa että hänelle kuuluu tuet.

Taistelu toimeentulosta ajaa ihmisen itsetuhoiseen ajatteluun.

Vierailija
22/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutuksista näkee tämän maan arvot.

Täysin kylmät ja ei ihme että kiusaaminen ei lopu, kun ei löydy ymmärrystä sille miten vaikeaa kiusatun elämästä tulee aikuisena.

Osa joutuu kodittomaksi ja päihdeongelmaiseksi. Päihdeongelmaiseksi nyt viimeistään mielenterveyspuolen lääkärin reseptien tarjonnasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion tapaus ja tämä kirjoitus saavat pysähtymään.

Mitä yhteiskunnassamme on pielessä koska kiusaamista on joka paikassa? Vain kiusaajat pärskyttää elämässä eteenpäin ja kiusatut jäävät ulkopuolisiksi?

Ulkopuoliseksi jättämistä tulee jo lastentarhassa joka jatkuu ala-asteelle ja siitä eteenpäin.

Miksi meillä sallitaan ulkopuoliseksi jättäminen?

Vierailija
24/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää luettavaa että on tuollaise vähä-älyiset vanhemmat ja siis lapsiahan saa tehdä kuka tahansa eikä siihen tarvita muuta kuin naima taidot. 

Vierailija
25/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon lasten ja nuorten itsemurhista tuleekin kiusaamisesta kun ei ole saanut apua ja on tullut leimatuksi kun on hakenut apua eikä enää vaan jaksa.

Itsetunto kun on murskana kuten apllä niin myös ne hyvät toimet saavat kiusatun mielessä pahaa tarkoittavan statuksen koska vuosikausia on p*skaa tullut niskaan niin ei enää edes erota sitä milloin joku oikeesti tarkoittaa hyvää.

Vierailija
26/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, ap. Sinua on kohdeltu väärin. Niin koulussa kuin kotona. Varsinkin se mitä kirjoitit siitä että isäsi oli valmis auttamaan sinua elämän lopettamisessa kylmää mieltä. Kunnon traumaterapiaa tarvitsisit, että pääsisit purkamaan epäkohtia. Luulisi että esim se isäsi olisi mieluummin valmis maksamaan sen. Vai meneekö isäsi siihen ihmisluokkaan missä jokainen on oman onnensa seppä?

Olen itse myös elänyt huonon lapsuuden ja tullut kiusatuksi 9 vuotta. Olen tosin käynyt lukion ja amk:n, saaden ammatin, mutta siinä vaiheessa kaikki levisikin käsiin. En kyennyt jaksamaan enää.

Enkä jaksa vieläkään. Niin monta kertaa yrittänyt. Ja nyt vasta, lähes nelikymppisenä, olen ruvennut ymmärtämään että se en ollut minä joka tein väärin ja olin huono. Se, miten minua kohdeltiin oli se hävettävä asia. Yritän rakentaa omanarvontuntoani nyt, mutta sosiaalinen kanssakäyminen ahdistaa ja hajottaa todella pahasti. Toivon pääseväni vielä töihin mutta olen hyväksynyt sen että saattaa myös olla etten koskaan enää tule töissä olemaan.

Paljon voimia ja valoa.

Vierailija
27/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen "kiusattu". Itse hankala ja ylimielinen ihminen, ettei olisi äitihullu.

Vierailija
28/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, ap. Sinua on kohdeltu väärin. Niin koulussa kuin kotona. Varsinkin se mitä kirjoitit siitä että isäsi oli valmis auttamaan sinua elämän lopettamisessa kylmää mieltä. Kunnon traumaterapiaa tarvitsisit, että pääsisit purkamaan epäkohtia. Luulisi että esim se isäsi olisi mieluummin valmis maksamaan sen. Vai meneekö isäsi siihen ihmisluokkaan missä jokainen on oman onnensa seppä?

Olen itse myös elänyt huonon lapsuuden ja tullut kiusatuksi 9 vuotta. Olen tosin käynyt lukion ja amk:n, saaden ammatin, mutta siinä vaiheessa kaikki levisikin käsiin. En kyennyt jaksamaan enää.

Enkä jaksa vieläkään. Niin monta kertaa yrittänyt. Ja nyt vasta, lähes nelikymppisenä, olen ruvennut ymmärtämään että se en ollut minä joka tein väärin ja olin huono. Se, miten minua kohdeltiin oli se hävettävä asia. Yritän rakentaa omanarvontuntoani nyt, mutta sosiaalinen kanssakäyminen ahdistaa ja hajottaa todella pahasti. Toivon pääseväni vielä töihin mutta olen hyväksynyt sen että saattaa myös olla etten koskaan enää tule töissä olemaan.

Paljon voimia ja valoa.

<3

Vierailija
29/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole kiusaamista että yhteiskunta lähtökohtaisesti edellyttää työkykyisen yrittävän elättää itse itsensä.

Yhtäältä vannot ja vakuutat ettet ole millään tavoin sairas, toisaalta vaadit päästä eläkkeelle.

Eläkkeelle pääsee vain sairaat ja vanhukset.

Onhan se tavallaan kiusaamista ja törkeää sellaista. Sullahan on yhtä sairas arvomaailma kuin ap:n vanhemmilla on.

Tuollaiset kommentit alkavat vaikuttaa jo trollaamiselta.

Itse entisenä kiusattuna tein lyhyen aikaa töitä kasvihuoneella 8e tuntipalkalla.

Koen että ansaitsisin enemmän. Koulujen käynti ei vain onnistu minulta. Saan jatkuvasti paniikkikohtauksia ja ruokailu on mahdotonta. Ihmisten kanssa työskentely on mahdotonta. Työelämässä on vaikeaa. Vain yksinäiset työt onnistuvat minulta, mutta niistä maksetaan saman verran mitä saisin melkein tukien varassa.

Miksi Suomessa rangaistaan ujoja ja hiljaisia?

Eikö palkkausten pitäisi nyt kuitenkin olla hyvinvointivaltiossa työtä tekemistä rohkaisevia???

Vähintään 15e tunti palkkoja.

Olen niin uupunut työpäivän jälkeen, kun jatkuvasti jännitän ja ahdistun olemassaolostani että tekisi mieli loppua pois.

Ette te kiusaajat voi ymmärtää miten raskasta on olla entinen kiusattu.

Minusta tuntuu että yhteiskunta vain rankaisee minua ja ap on oikeassa että hänelle kuuluu tuet.

Taistelu toimeentulosta ajaa ihmisen itsetuhoiseen ajatteluun.

Niin pitkään kuin joku tulee kasvihuoneelle tekemään töitä 8e/h ilman että saa paskahalvauksia siitä maksetaan 8e/h.

Se että "koet" jotain muuta ei vaikuta asiaan.

Jos haluat jonkun yksinäisen työn kouluttaudu sellaiseen. Jos se ei onnistu niin sitten todennäköisesti olet sairaseläkeläinen.

Harvassa on sellaiset työt joissa ei koskaan joutuisi ihmisten kanssa tekemisiin.

Vierailija
30/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta saada ulkopuolisia mukaan ja otan aina ulkopuoliset huomioon ja mukaan mutta on niin vaikeita ihmisiä joihinka ei saa mitään kontaktia vaikka kuinka yrittäisi ja loputtomiin ei jaksa yrittää kun saa yksin puhua ja toinen ei viitsi edes vastata. En ole edes hyökkäävä vaan annan toisen tulla vastaan mutta en ole koskaan nähnyt noin puhumattomia ihmisiä kuin kolmekymppisissä tapaan. Jossain näkymättömässä netti maailmassa ne elävät ja raplaavat maamakirjaa koko ajan. Sosiaalisia taitoja ei ole ollenkaan eikä edes tervehditä ihmisiä. Bussissa ne istuvat vanhusten etupenkkeihin räpläämään puhelinta eikä anna penkkiä vanhoille ihmisille. Ärjyvät jos niitä koittaa ojentaa. Ei vittu että ne ärsyttävät niin että tekisi mieli heittää ne bussista ulos just sillä hetkellä. 

Kamalaa katsella kun parini aikuiskoulutuksessa ei puhunut minulle mitään koko päivänä eikä hän ollut mikään kiusattu ainakaan minun ja muiden suhteen enkä tiedä edellisestä elämästä. mulle on kaikki ihmiset aina puhuneet ja tuntui todella loukkaavalta ettei hän viitsinyt sanoa sanaakaan. Työssä ei pärjäisi ollenkaan jos ei puhu.

Vierailija
31/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta saada ulkopuolisia mukaan ja otan aina ulkopuoliset huomioon ja mukaan mutta on niin vaikeita ihmisiä joihinka ei saa mitään kontaktia vaikka kuinka yrittäisi ja loputtomiin ei jaksa yrittää kun saa yksin puhua ja toinen ei viitsi edes vastata. En ole edes hyökkäävä vaan annan toisen tulla vastaan mutta en ole koskaan nähnyt noin puhumattomia ihmisiä kuin kolmekymppisissä tapaan. Jossain näkymättömässä netti maailmassa ne elävät ja raplaavat maamakirjaa koko ajan. Sosiaalisia taitoja ei ole ollenkaan eikä edes tervehditä ihmisiä. Bussissa ne istuvat vanhusten etupenkkeihin räpläämään puhelinta eikä anna penkkiä vanhoille ihmisille. Ärjyvät jos niitä koittaa ojentaa. Ei vittu että ne ärsyttävät niin että tekisi mieli heittää ne bussista ulos just sillä hetkellä. 

Kamalaa katsella kun parini aikuiskoulutuksessa ei puhunut minulle mitään koko päivänä eikä hän ollut mikään kiusattu ainakaan minun ja muiden suhteen enkä tiedä edellisestä elämästä. mulle on kaikki ihmiset aina puhuneet ja tuntui todella loukkaavalta ettei hän viitsinyt sanoa sanaakaan. Työssä ei pärjäisi ollenkaan jos ei puhu.

:D

Vierailija
32/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos naisia kohtaan asenteet ovat tälläisiä, niin miehiltä luultavasti odotetaan vielä enemmän.

Että pitäisi pärjätä elämässä kun on kiusattu koko peruskoulun ajan.

Nyt se perustulo tänne ja vähän äkkiä, jos lääkäritkään ei tajua kirjoittaa niitä eläkkeitä.

Pelkästään työttömillä on vaikeaa, niin voin kuvitella miten hankalaa ap:lla on.

Vierailija
33/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiusattuna olemisessa omat hyvätkin puolensa. Sitä on paljon valistuneempi ihmisten suhteen, tai no, jos ei nyt paljon valistuneempi niin ainakin yhtä kokemusta rikkaampi.

Vierailija
35/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miten tuollaiset edes uskaltavat hakea lääkäriltä eläkettä. Lääkäri on auktoriteetti ja eihän sellainen auta vaan patistaa vaan yrittämään rauhoittavien huumaavien lääkkeiden vaikutuksen alaisena.

Ei sellaisten lääkkeiden varassa ole hirveän jaksava ja keskusteleva.

Perustulo tai eläke näille. Näistä on työelämässäkin vain lisää työtä ja pitää erityishuomioida.

Vierailija
36/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen "kiusattu". Itse hankala ja ylimielinen ihminen, ettei olisi äitihullu.

Ei. Kun itseluottamus on murskana kuin apllä niin ei enää osaa kommunikoida muutoin kuin syyttämällä koska onhan se ainoa tapa miten ihmiset ovat hänelle vuosikausia puhuneet. Antaa sitä mitä on saanut ja kehä on valmis.

Sinun syyttävät sanat eivät tässä nyt auta.

Vierailija
37/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos naisia kohtaan asenteet ovat tälläisiä, niin miehiltä luultavasti odotetaan vielä enemmän.

Että pitäisi pärjätä elämässä kun on kiusattu koko peruskoulun ajan.

Nyt se perustulo tänne ja vähän äkkiä, jos lääkäritkään ei tajua kirjoittaa niitä eläkkeitä.

Pelkästään työttömillä on vaikeaa, niin voin kuvitella miten hankalaa ap:lla on.

Mikään ei ole ahdistavampi ja rajuin kohtalo Suomessa kuin olla kiusattu tukien varassa loisiva nuori mies.

Häneltä oikein odotetaan että pysyy piilossa ja häpeää. Häneltä oikein odotetaan sitä ettei näytä naamaansa. Eipä sellainen muutakaan voi kuin hävetä itseään ja olemustaan.

Hävetä ja pelätä jatkuvasti mitä muut on mieltä "elätistä" :/

Naisia sentään ymmärretään ehkä jonkin verran paremmin.

Vierailija
38/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun naurattaa mutta kamala sellainen ihminen joka ei puhu mitään ja pitää arvata mitä se ajattelee. se on vain todella töykeä ja ajan kanssa ei enään viitsikkään saada enään yhteyttä.

Vierailija
39/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka jouduit teholle, oliko se siis kiusaamisen takia?

Joo, kiusaaminen kärjistyi niin pahaksi, että jouduin sairaalaan sen takia.

Vierailija
40/119 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun naurattaa mutta kamala sellainen ihminen joka ei puhu mitään ja pitää arvata mitä se ajattelee. se on vain todella töykeä ja ajan kanssa ei enään viitsikkään saada enään yhteyttä.