Kiusatun mietteitä elämästä historiasta ja kaikesta kiusaamiseen liittyen.
Minulla kiusaaminen vaikutti siihen etten halunut enää peruskoulun jälkeen opiskelemaan.
Jäin yksin tietokoneeni kanssa. Sitten vanhemmat alkoivat kiusaamaan minua.
Koska olin työtön ja vailla toisenasteen koulupaikkaa, niin minun piti siivota kotona ja tehdä kokoajan kotitöitä "rangaistuksesi joutilaisuudestani".
Myöhemmin vanhemmat pakottivat minua yhteishakuun. Piti valita joko lukio tai ammattikoulu. Tuntui hullulta että kiusaamisen jälkeen yhteiskunta ja omat vanhemmat pakottivat minut paikkaan jossa altistun kiusaamiselle.
En halunut kumpaakaan. Lopulta tilanne meni siihen että karkailin kotoa kun en saanut olla rauhassa kiusaamiselta. Perheen kiusaaminen oli vielä pahempaa, koska aikaisemmin rakastamani henkilöt alkoivat vihata minua. Luulin että hekin rakastivat minua, mutta ei. He pitivät minua loisena.
Koulussa jouduin tönityksi, lyödyksi, potkituksi, syljetyksi, läpsityksi, tukasta reviittin myös ja minut jätettiin luokan ulkopuolelle (suljettiin tuulikaappiin ja syljettiin sinne tai minua päin). Lällätystä ja erilaisia jekkuja. Reppuuni saatettiin laittaa käytetty kondomi ja vaatetustani pilkata äänekkäästi siten että häpesin itseäni.
Myöhemmin kun olin niin paljon koneella ja syrjäydyin ulkomaailmasta, minulle tuli suunnattoman hyvä ja turvallinen olo, kun vihdoinkin sain olla rauhassa. Edes hetken verran olla ilman pelkoa että muut arvostelee minua ja sitä mitä teen tai olen tekemättä.
Piinaa kesti 18-vuotiaaksi asti, jolloin minut savustettiin kotoa ulos lähes suoraan kadulle. Kotini oli ns hyvin konservatiivinen ja oikeistolainen. Isäni ja äitini mielestä minä olin totaalinen pettymys ja isä oli ihan harkinnut että avustaa minua lopettamaan itseni, jos niin haluan. Ei kuulemma ole kenenkään etu että elän häpeässä ja häpeällisesti "rajoittuneena". Ei sellainen ole elämän arvoista elämää kuulemma. Hän säälii ja häpeää minua syvästi ja toivoo että en olisi perheen kanssa missään tekemisissä.
Siitä päivästä lähtien olenkin ollut tukien varassa. On onni että Suomessa saa elää tukien varassa, kun on koko peruskoulun joutunut elämään helvetissä.
Toki kiusaajia löytyy virastoistakin. Kun tukia pitää hakea, niin se tehdään vaikeaksi ja jatkuvasti saa kuulla että pitäisi suuntautua kouluun (jota pelkään ja saan voimakkaita paniikkikohtauksia) tai työelämään.
Miksi minun pitäisi mennä sellaisiin töihin jossa hädin tuskin elättää itsensä ja altistuisi kiusaamiselle taas.
Haluan olla rauhassa ja yksin. Olisin halunnut hyvän ammattin ja toimeentulon kuten vanhemmillani on.
En koe että siivoilu tai muut hanttihommat on minun juttu. Etenkin kun niistä ei makseta edes inhimillistä palkkaa. Ikäänkuin minua rangaistaan huonolla palkalla... Voi luoja.
Mielenterveyspuolella minulle tyrkytetään erilaisia lääkkeillä. En hyväksy lääkitystä. En ole sairas.
Minua on kiusattu ja minut on syrjäytetty. Haluan eläkkeelle.
En ala käymään koulua voimakkaiden rauhoittavien alaisena tai ota itselleni mitään masennuslääkitystä.
En ole viallinen tai vajaa. Minua on kohdeltu väärin ja haluan toimeentulon että pärjään elämässä.
Haluan vain eläkkeen tai toimeentulon. Miksi siitä on tehty niin helkutin vaikeaa???
Miksi minua kiusataan edelleen yhteiskunnan puolelta?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Siis jos naisia kohtaan asenteet ovat tälläisiä, niin miehiltä luultavasti odotetaan vielä enemmän.
Että pitäisi pärjätä elämässä kun on kiusattu koko peruskoulun ajan.
Nyt se perustulo tänne ja vähän äkkiä, jos lääkäritkään ei tajua kirjoittaa niitä eläkkeitä.
Pelkästään työttömillä on vaikeaa, niin voin kuvitella miten hankalaa ap:lla on.
Tuli mieleen että totta. Miehiltä velvoitetaan armeija.
Voin kuvitella miten kamalaa kiusatulla on armeijaan meno. Varmasti ahdistaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani kiusaamisesta, jota olet joutunut kokemaan.
Mutta kuule, jossain vaiheessa täytyy lopettaa muiden syyttely ja ottaa itse vastuuta elämästään.
Se, että vanhemmat vaativat kotoa asuvaa lastaan tekemään kotitöitä, ei ole kiusaamista vaan kasvattamista. Varsinkin jos kyseessä on lähes täysi-ikäinen lapsi, joka muuten lähinnä istuu koneella.
Se, että he heittivät sinut ulos kodistaan oli varmasti kova paikka, mutta heillä oli siihen oikeus, varsinkin jos et kyennyt noudattamaan heidän sääntöjään ja toiveitaan.
Millä tavalla olet pyrkinyt kohottamaan itsetuntoasi? Pidätkö huolta fyysisestä hyvinvoinnistasi? Onko sinulla mielekkäitä harrastuksia?
Ensi askel nyt olisi se, että otat ne masennuslääkkeet vastaan ja lisäksi vaadit päästä terapiaan, vaikka sitten vähän itsetuhoista näyttelemällä.
Niin, ja kukaan ei muuten usko että "hanttihommat" ovat heidän juttunsa. Niihin päädytään, koska aikuinen, terve ihminen pyrkii elättämään itsensä työllä millä hyvänsä.
Ja sinähän et ole sairas... tai ainakin niin väitit?
Voi luoja näitä juttuja. Kupla puhkeaa sullakin joskus, ja jos ei, niin ainakin laput silmillä loppuun asti. Otan osaa tyhmyytees.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon lasten ja nuorten itsemurhista tuleekin kiusaamisesta kun ei ole saanut apua ja on tullut leimatuksi kun on hakenut apua eikä enää vaan jaksa.
Itsetunto kun on murskana kuten apllä niin myös ne hyvät toimet saavat kiusatun mielessä pahaa tarkoittavan statuksen koska vuosikausia on p*skaa tullut niskaan niin ei enää edes erota sitä milloin joku oikeesti tarkoittaa hyvää.
Pelkästään se että nuori saisi olla rauhassa ja taloudellisesti turvattuna ehkäisisi paljon kaikkea.
Perustulo.
Olen itsekkin kokenut koulu kiusaamista lähinnä vaatteista kun ne eivät olleet merkkivaatteita ja huonosta koulumenestyksestä ja lintasasin koko ylä asteen pääasiassa niin etten viihtynyt koulussa ollenkaan. Ei tulisi mieleenkään tehdä pahaa kiusaajilleni sillä säälin niitä tyhmyydestä. Eniten vihaan kotiolojani ja vanhempiani ja toinen niistä häipyi kokonaan jättäen toisen yksin selviytymään vaikka oli aluksi sovittu ihan muuta. Sitten tuli uusi isäpuoli mikä ei kohdellut hyvin vaan kävi naimassa ja lapsi siis minä olin rasite. Sain kamalan perhemallin eikä suhteeni meinannut millään toimia ja olin ihan hukassa. Varmaan monet muutkin ovat ihan sekopäisestä perheestä lähtöisin. Ei siinä auta muuta kuin itsenä löytäminen ja monet eivät löydä koskaan varsinkaan kumppaneita vaihtelevat sillä ne hakevat onnea vain toisesta ihmisestä mitä ei löydy koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos naisia kohtaan asenteet ovat tälläisiä, niin miehiltä luultavasti odotetaan vielä enemmän.
Että pitäisi pärjätä elämässä kun on kiusattu koko peruskoulun ajan.
Nyt se perustulo tänne ja vähän äkkiä, jos lääkäritkään ei tajua kirjoittaa niitä eläkkeitä.
Pelkästään työttömillä on vaikeaa, niin voin kuvitella miten hankalaa ap:lla on.
Tuli mieleen että totta. Miehiltä velvoitetaan armeija.
Voin kuvitella miten kamalaa kiusatulla on armeijaan meno. Varmasti ahdistaa!!!
Lähtökohtaisesti olen ollut naisten varuspalvelua vastaan mutta tekisi hyvää naisille. Joutuisivat oikeasti luottamaan toisiinsa ja luomaan yhteisöä. Nykyään niin moni nainen kuvittelee porukasta jättämisen olevan hyvän asian ja oikeaa johtamista.
Kaikille 18v kolmen kuukauden perusjakso jonka jälkeen samoilla kriteereillä kuin nytkin jatkokoulutukseen.
Mikä on tärkämpää kuin isänmaa. Ja me tarvitaan toinen toistaan.
Stop kiusaamiselle.
Syy miksi kiusaamiseen ei puututa on resurssit ja rahaa ei haluta laittaa sen kitkemiseen.
Näkeehän sen selvästi että ei haluta että ahdistuneille ja nurkkaan ajetuille ei edes haluta eläkettä tai perustavan laatuista tukea ilman työkkärin kiusaamista.
Aktiivimalli oli kaiken huippu.
Miettikääpä terveet miten leimaavaa on kuntouttava työtoiminta?
En minä kaipaa mitään kuntoutusta, vaan että minut jätetään rauhaan. En halua että minua kohdellaan vajaana tai että mut turrutetaan lääkkeillä ja voimakkailla rauhoittavilla. En halua!
En ole viallinen vaan minua on kiusattu ja minusta tuntuu että en vain halua olla muiden kanssa. Haluan olla rauhassa ja katsella ikkunasta lumihiutaleita.
En enää ikinä kykene olemaan muiden kanssa ja en tunne että olisin työkykyinen, mutta en ole "sairas" ja että minun pitäisi syödä lääkkeitä.
Syökää itse lääkkeitä kun olette mieluummin kiusaajien puolella.
Olen tälläinen pakollisen kouluvelvollisuuden takia ja odotan että minut elätetään.
Hanttihommiin en halua ja minulla oli toiveena tulla lääkäriksi tai muuksi vähän arvostetummaksi.
Arvostan itseäni sen verran.
Eläke tänne kiitos.
Ap
ei ole oikein kirjoitti:
Musta on väärin että mun pitää syödä lääkärin myöntämiä huumeita että selviäisin koulussa tai työssä.
En halua syödä myrkkyjä. Haluan vain toimeentulon.
En ole sairas. Yhteiskunta on sairas.
Aluksi multa otetaan menestyjän status pois ja sitten halutaan että meen johonkin hanttihommiin tai kuntouttavaan. Ei onnistu.
Mun pitäisi nyt vaan nöyrästi kiusattuna paiskia teidän muiden takia hommia joista ei edes jää säästöön rahaa?
Oletko Ap? Joka tapauksessa älä ota lääkkeitä jos vähänkään tuntuu että et halua. Näistähän ei saa ääneen puhua. Totta kai sua vastaan hyökätään täälläkin ja joka puolella kun tiedät miten asiat on. Olet vahva ja älykäs, onnittelen sinua siitä.
Voimia paljon, et ole yksin. 
No ruikutiruikuti vaan. Vanhemmat herää kasvattamaan liian myöhään. Niitä kotitöistä ja velvollisuuksia pitää ryhtyä antamaan lapselle pienestä pitäen. Tosin on vanhempien vastuulla myöskin se, että lapselle opetetaan sosiaalisia taitoja , avustetaan sosiaalisen verkoston luomisessa, annetaan harrastusmahdollisuuksia jne tuetaan kehittymisessä normaaliksi.
Näistä asioista aina keskustellaan ja keskustellaan. Pitäisi ja pitäisi. Koulutuksista leikataan jatkuvasti.
Ei opettajilla tai kenelläkään koulussa ole resursseja puuttua kiusaamiseen.
Porvarien rahanyörit pysyy tiukasti kiinni. Ap:n faijakin ehdotti eutanasiaa...
Hienot arvot tässä maassa.
Pitäisikö joskus tehdä asioille jotain eli laittaa sitä rahaa niille tarvitseville ja lopettaa se keskustelu?
Asiasta on keskusteltu jo liian pitkään.
Vierailija kirjoitti:
No ruikutiruikuti vaan. Vanhemmat herää kasvattamaan liian myöhään. Niitä kotitöistä ja velvollisuuksia pitää ryhtyä antamaan lapselle pienestä pitäen. Tosin on vanhempien vastuulla myöskin se, että lapselle opetetaan sosiaalisia taitoja , avustetaan sosiaalisen verkoston luomisessa, annetaan harrastusmahdollisuuksia jne tuetaan kehittymisessä normaaliksi.
Ota kun suomennan tuon plörinäsi kaikille.
Eli mielestäsi olet sen verran arvokas että et halua käyttää yhtään rahaa kiusaamiseen ja ap:n kaltaisten elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon lasten ja nuorten itsemurhista tuleekin kiusaamisesta kun ei ole saanut apua ja on tullut leimatuksi kun on hakenut apua eikä enää vaan jaksa.
Itsetunto kun on murskana kuten apllä niin myös ne hyvät toimet saavat kiusatun mielessä pahaa tarkoittavan statuksen koska vuosikausia on p*skaa tullut niskaan niin ei enää edes erota sitä milloin joku oikeesti tarkoittaa hyvää.
Pelkästään se että nuori saisi olla rauhassa ja taloudellisesti turvattuna ehkäisisi paljon kaikkea.
Perustulo.
Perustuloa maksetaan mm. työstä kerääntyvistä veroista.
Jos ikäryhmäsi kaikki ihmiset ovat perustulolla toimeen tulevia, kuka sen maksaa, kun työveroa ei kerry?
Toimiva yhteiskunta tarvitsee työtä ja sen verotusta josta kertyvästä tulosta autetaan tarvittaessa yhteiskunnan jäsentä mm. järjestämmällä eläke vanhuudelle.
Toimiva yhteiskunta antaa eväät jokaiselle jäsenelleen itsenäiseen elämään luomalla puitteet työllisyydelle jossa kukin tekee taitojensa mukaan.
Toimiva yhteiskunta pitää huolta sairaistaan.
Täysin työkykyinen ja kiusattu ei ole sairas. Kiusattu on murskattu.
Perustulo ei ole ratkaisu kiusaamiselle.
Kiusaaminen maksaa muodossa jos toisessa.
Rahaa vaan.
Joko enemmän kouluille rahaa tai sitten me elätetään syrjittyjä pitkään.
Ei tästä pääse mihinkään. Kiusaaminen maksaa ja kiusaajat sekä muut maksaa sen.
Kaikenmaailman lusmuille eläke? Ei todellakaan, menkää töihin ihan kuten muutkin menevät saadakseen toimeentulon.
Murskattu? Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
ei ole oikein kirjoitti:
Musta on väärin että mun pitää syödä lääkärin myöntämiä huumeita että selviäisin koulussa tai työssä.
En halua syödä myrkkyjä. Haluan vain toimeentulon.
En ole sairas. Yhteiskunta on sairas.
Aluksi multa otetaan menestyjän status pois ja sitten halutaan että meen johonkin hanttihommiin tai kuntouttavaan. Ei onnistu.
Mun pitäisi nyt vaan nöyrästi kiusattuna paiskia teidän muiden takia hommia joista ei edes jää säästöön rahaa?
Oletko Ap? Joka tapauksessa älä ota lääkkeitä jos vähänkään tuntuu että et halua. Näistähän ei saa ääneen puhua. Totta kai sua vastaan hyökätään täälläkin ja joka puolella kun tiedät miten asiat on. Olet vahva ja älykäs, onnittelen sinua siitä.
Voimia paljon, et ole yksin.
Kyllä se oli viestini. En edes provosoi. Vaan sanon pää pystyssä mitä mieltä olen. Multa vietiin tulevaisuus ja olen jo neljäkymmentävuotias. Kiusaaminen tapahtui 80-90-luvulla.
Näen vieläkin unia koulusta ja en ole edes tilanut niitä unia mieleeni. Heräsin taas aikaisin niihin uniin.
Haluaisin nukkua yhteentoista. Lähden kohta kirjastolle ja haen jotain hyvää luettavaa. Tämä ketju sai oloni vain pahentumaan, kun näin peukutukset.
Peukutukset pitäisi poista, ne yllyttää ihmisiä kiusaamaan.
Ap
Eipä saanut ennen elää tukien varassa, eikä tule saamaan tulevaisuudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kun suomennan tuon plörinäsi kaikille.
Eli mielestäsi olet sen verran arvokas että et halua käyttää yhtään rahaa kiusaamiseen ja ap:n kaltaisten elättämiseen.
Minun arvoni ei liity tähän mitenkään, mutta en todellakaan halua yhteiskunnan varoja käytettävän kiusaamiseen. Puhumattakaan siitä, että terveitä ihmisiä elätetään ilman vastiketta. Mielestäni näiden elatus voitaisiin ottaa näiden tyyppien aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle voitaisiin ottaa näiden vanhemmilta. Mitäs eivät ole ajoissa toimineet ja kasvattaneet jälkikasvunsa. Tähän kuuluu sen lisäksi että annetaan valmiudet selviytyä myös se että vanhemmat on siellä koulussa päin se pain in The ASS niin kauan että kiusaaminen loppuu. Kokemusta tästä on kolmen lapsen osalta.
Mä en tajua miksi tähän kiusaamiseen ei oteta kovaa otetta. Mikä ihme on se syy? Kun ote olisi se että kiusaamisesta tulee kiusaajalle lasu ja vähintään sakkorangaistus niin alkaisi se ääni kellossa kilkattaa vähän eri tahtia.
SAIRAS HÄPEÄLLINEN YHTEISKUNTA.  
Mä en tule syömään lääkkeitä mitä mulle tarjotaan.
Tuntuisi että on sanaton ehto että otan vastaan reseptin että mulle myönnetään kuntoutustukea vuodeksi.
Olen jo sanonut että en syö lääkkeitä ja tarvitsen vain toimeentulon.
En kuulu työkkäriin, enkä kuulu sossunluukulle.
Mulle kuuluu eläke korvaukseksi siitä että mun tulevaisuus vietiin.
Ap pitää nyt tauon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua miksi tähän kiusaamiseen ei oteta kovaa otetta. Mikä ihme on se syy? Kun ote olisi se että kiusaamisesta tulee kiusaajalle lasu ja vähintään sakkorangaistus niin alkaisi se ääni kellossa kilkattaa vähän eri tahtia.
SAIRAS HÄPEÄLLINEN YHTEISKUNTA.
Se että kiusaaminen hiljaa hyväksytään.
Kukaan ei halua maksaa rahoistaan että asia saataisiin kuntoon.
Ahneus ja itsekkyys on syynä siihen ettei kiusaamista saada kuriin.
Suomen arvomaailma on kylmä ja ihannoi menestymistä.
Itseluottamus. Tietää mikä on oikein ja väärin, kuten tämän kirjoittaja ja silloin pystyy luottamaan omaan tekemiseen. On ensiarvoisen tärkeä asia koska johtaa oikein toimimiseen. Kommunikoimattomuus on vallan käyttöä ja huonoa käytöstä.