Isäksi ekan kerran 48-vuotiaana.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teiniäidit yrittää epätoivosesti päteä keskustelussa ja puolustaa valintojaan. Kyllä pitää olla normaalia tull äidiksi alle 20v! XD
Parikymmppisenä odotetaan lapsia ja nelikymppisenä lapsenlapsia.
Amis- ja teiniäiti wt sakin osalta kyllä. Akateemisissa piireissä 20v vasta ALOITTAA opiskelut ja 40v on uran huippupositioihin siirtymässä.
Huomaatteko, eri sosiaaliluokkien maailmat ei oikein kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, naiset taas kerran. Se ei kuulu tipan vertaa teille tekeekö joku lapsen 50v iässä. Miten luulette että teidän typerät mielipiteet kiinnostaa? Tai on minkään arvoisia? Miehillä varsinkin 50v on normaali ikä tuöla isäksi. Samoin naisilla 40, ja nämä nelikymppiset on kyllä koulutettuja ja varakkaita. Tiedän useita 40 plus äitejä jotka maksoivat 10-30ke lapsettomuushoidoista. Ei ole joka mammalla kaivaa 25 ke rahaa omasta taskusta hoitoihin yksityisellä.
:'D meidän mielipiteitähän tässä ketjussa juuri kysyttiin.
Kyllä suurinosa, yli 90% akateemisista naisista, saa esikoisensa ennen 40 v. Henk.koht. ainoa läheisemmin tuntemani "uramamma" joka sai lapsensa yli 40-vuotiaana oli töissä kaupan kassalla (itse tein siellä iltaa opiskelun ohella). Olisivat halunneet toisen, muttei ollut varaa kun mies oli työtön. Niin ja äidin äiti oli 42 kun sain nuorimman viidestä lapsesta, wt-lääkäri.. :)
Mutta varmasti on niin, että nelikymppiset äidiksi tulevat naiset ovat aina koulutettuja ja varakkaita. Sinähän sen tiedät, tiedät kaiken. ;)
Kolme sivua, ja onko kukaan vastannut ap:n kysymykseen? Mä ymmärsin tuon kysymyksen liittyvän jaksamiseen, onko ilmennyt jotain ongelmia joita ei olisi osannut odottaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Kolme sivua, ja onko kukaan vastannut ap:n kysymykseen? Mä ymmärsin tuon kysymyksen liittyvän jaksamiseen, onko ilmennyt jotain ongelmia joita ei olisi osannut odottaa tms.
Onhan täällä vastattu siihenkin. "Urallaan menestyneet" mammat ovat julistaneet, että elämä on ollut pelkästään onnea ja ylivoimaista jaksamista, onhan heillä urat ja varat. 50+ isä on elämänsä kunnossa ja koliikkivauvan hoitaminen on ollut ainoastaan avartava ja rakkauden täyteinen elämys. Kärjitäen..
Ja minä kerroin, että mieheni iäkäs isä pärjäsi siinä missä muutkin, kohtalaisesti. Kunnes sairastui vakavasti.
Ihan lähtökohdista riippuu. Toivottavasti ap:n vaimo ei ainakaan ole h_iekkap_illuinen, alle 40-vuotiaita äitejä halveksuva p_irttihirmu. Silloin ennustan kuivia aikoja ja koettelumuksia suhteelle ainakin. Lapsettomuudesta kärsinyt nainenhan on unelmakumppani sitten kun viimein saa kauan kaipaamansa rakkauspakkauksen. Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teiniäidit yrittää epätoivosesti päteä keskustelussa ja puolustaa valintojaan. Kyllä pitää olla normaalia tull äidiksi alle 20v! XD
Parikymmppisenä odotetaan lapsia ja nelikymppisenä lapsenlapsia.
Amis- ja teiniäiti wt sakin osalta kyllä. Akateemisissa piireissä 20v vasta ALOITTAA opiskelut ja 40v on uran huippupositioihin siirtymässä.
Huomaatteko, eri sosiaaliluokkien maailmat ei oikein kohtaa.
Lähisuvussa on DI, pari lääkäriä ja juristi jotka ovat hankkineet lapsen opiskellessa noin parikymppisenä.
Jotkut pystyy hoitamamaan samaan aikaan perheen perustamisen ja opiskelun.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hankkinut lapset 23, 25 ja 28 vuotianaa ja näistä jo huomasi että 30 vuotiaana esimerkiksi yöheräämiset olivat jo selvästi raskaampaa kuin 25 vuotiaana. Kauhistuttaa ajatella mitä se olisi 45 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä vastattu siihenkin. "Urallaan menestyneet" mammat ovat julistaneet, että elämä on ollut pelkästään onnea ja ylivoimaista jaksamista, onhan heillä urat ja varat. 50+ isä on elämänsä kunnossa ja koliikkivauvan hoitaminen on ollut ainoastaan avartava ja rakkauden täyteinen elämys. Kärjitäen..
Ja minä kerroin, että mieheni iäkäs isä pärjäsi siinä missä muutkin, kohtalaisesti. Kunnes sairastui vakavasti.
Ihan lähtökohdista riippuu. Toivottavasti ap:n vaimo ei ainakaan ole h_iekkap_illuinen, alle 40-vuotiaita äitejä halveksuva p_irttihirmu. Silloin ennustan kuivia aikoja ja koettelumuksia suhteelle ainakin. Lapsettomuudesta kärsinyt nainenhan on unelmakumppani sitten kun viimein saa kauan kaipaamansa rakkauspakkauksen. Onnea!
Joo-o. Jos 48v mies kysyy kokemuksia, eikö vastausten pitäisi tulla vanhemmalla iällä isäksi tulleilta miehiltä, ei naisilta/vaimoilta/äideiltä? Toisen puolesta vastaamiseen kun pakkaa se oma mielipide sekoittua mukaan. Mutta sitähän sinä jo tuossa kärjistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hankkinut lapset 23, 25 ja 28 vuotianaa ja näistä jo huomasi että 30 vuotiaana esimerkiksi yöheräämiset olivat jo selvästi raskaampaa kuin 25 vuotiaana. Kauhistuttaa ajatella mitä se olisi 45 vuotiaana.
Tuo mullakin tuli ensimmäisenä mieleen. Nukkuminen on hankaloitunut vanhempana. Toisaalta, ei tarvi ajatella kuin omaa isää, on ikänsä osannut torkahtaa halutessaan. Miehissä muutenkin on tullut niitä helposti nukahtavia vastaan. Aamuvirkkuus olis yleisesti ottaen hyvä piirre vauvan kanssa. Sehän usein lisääntyy ikääntyessä.
Ai siis et on aamuisin ylhäällä et sitten vauvan kanssa helppoa. Mun poika heräili aina viiden aikaan aamuyöstä vauvana. Ja sit piti vaihtaa vaippa ja syötää. Oli se aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Ai siis et on aamuisin ylhäällä et sitten vauvan kanssa helppoa. Mun poika heräili aina viiden aikaan aamuyöstä vauvana. Ja sit piti vaihtaa vaippa ja syötää. Oli se aikamoista.
Mutta jos alkaa ilman kelloa luontaisesta vanhempana herätä vaikkapa kuudelta, niin tuo viiden herätys voisi olla helpompi kuin sinne kymppiin mieluiten nukkuvalle. Jos ei tarvi valvoa yöllä aivan jatkuvasti.
no tällä palstalla vihataan kaikkia +40-ikäisiä miehiä. Voihan presidenttiparimmekin lapsi olla täysin terve ja onnellinen poika. Sitäkään ei tiedä millon isänsä menettää. Rakkaudella ei ole rajoja ja kaikki ihmiset eivät ole mitään täydellisiä peperilla, silti voivat olla onnellisia suhteissaan.
Vierailija kirjoitti:
no tällä palstalla vihataan kaikkia +40-ikäisiä miehiä. Voihan presidenttiparimmekin lapsi olla täysin terve ja onnellinen poika. Sitäkään ei tiedä millon isänsä menettää. Rakkaudella ei ole rajoja ja kaikki ihmiset eivät ole mitään täydellisiä peperilla, silti voivat olla onnellisia suhteissaan.
No jos nainen saa vielä lapsen 40-vuotiaana niin hänellä on ihan hyvät todennäköisyydet nähdä lapsensa aikuistuvan ja olla tukena teinin itsenäistymisessäkin (suuriosa kyllä toivoo saavansa lapset ennen tuota ikää). Kun mies tekee lapsen 50 ikäisenä niin hän on jo isolla todennäköisyydellä aivan seniili ellei vainaa lapsen teini-iän kasvukipuilujen aikaan. Että sillälailla voisi ajatella sitä lasta ja mitä hänelle on tarjota. Oman urakehityksen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko terve lapsi?
Se isä tuskin lasta synnytti, vai meinaatko, että jos isä on 48, niin äidinkin on oltava. -ohis-
Tilastollisesti iäkäs isä kasvattaa mm. autismin riskiä ihan riippumatta siitä, onko äiti nuori. Nelikymppisenä nainen pääsee kunnon kehityshäiriö seuloihin, mutta isän korkea ikä ei vielä riitä, vaikka riskit nousevat hänenkin vuokseen. Tätä ei moni näytä tajuavan.
45 -vuotiaana naisilla vasta. t: Neuvolassa käynyt 43 -v odottaja
Höpö höpö, ainakin Varsinais-Suomessa ikäraja on 40. T: juuri nipt:ssä käynyt 40-vuotias odottaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko terve lapsi?
Se isä tuskin lasta synnytti, vai meinaatko, että jos isä on 48, niin äidinkin on oltava. -ohis-
Tilastollisesti iäkäs isä kasvattaa mm. autismin riskiä ihan riippumatta siitä, onko äiti nuori. Nelikymppisenä nainen pääsee kunnon kehityshäiriö seuloihin, mutta isän korkea ikä ei vielä riitä, vaikka riskit nousevat hänenkin vuokseen. Tätä ei moni näytä tajuavan.
45 -vuotiaana naisilla vasta. t: Neuvolassa käynyt 43 -v odottaja
Höpö höpö, ainakin Varsinais-Suomessa ikäraja on 40. T: juuri nipt:ssä käynyt 40-vuotias odottaja.
Onko teitä useampi, jotka aloittaa kommenttinsa aina "höpö höpö"? Vai sinä vain? Ei millään pahalla, kunhan utelen.
Vierailija kirjoitti:
Sullahan helppoa on ollut, kun yhdellä herätyksellä on menty.
Helppoa, no kiitos. En oo tajunnutkaan.t. nro 50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko terve lapsi?
Iäkkäiden isien lapsilla on sairauksia.
Ohis
Kuinkahan salen poika?
Mitä ihmettä? Että 50v isä ei ehdi näkemään lapsensa teinivuosia?
Suomessa naiset elää yli 80 vuotiaakai eli nelikymppinen äiti ehtii nähdä vielä lapsenlapsensakin helposti, ja oman lapsensa keski-ikäisyyteen asti.
Viisikymppinen lies elää tilastollisesti vähän vähemmän, mutta lähemmäs 80v kuitenkin. Silloin sillä 50v isäksi tulleella on hyvin aikaa nähdä lapsen ksvavan kolmekymppiseksi.
Suomessa ei vielä 64-vuotiaat laajasti kupsahda.
Naiset, naiset taas kerran. Se ei kuulu tipan vertaa teille tekeekö joku lapsen 50v iässä. Miten luulette että teidän typerät mielipiteet kiinnostaa? Tai on minkään arvoisia? Miehillä varsinkin 50v on normaali ikä tuöla isäksi. Samoin naisilla 40, ja nämä nelikymppiset on kyllä koulutettuja ja varakkaita. Tiedän useita 40 plus äitejä jotka maksoivat 10-30ke lapsettomuushoidoista. Ei ole joka mammalla kaivaa 25 ke rahaa omasta taskusta hoitoihin yksityisellä.