Isäksi ekan kerran 48-vuotiaana.
Kommentit (85)
Näin tulee käymään et mies ehtii täyttää 48 vuotta ja vauva sitten syntyy.
Millaista se tulee olemaan, odotan jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko terve lapsi?
Se isä tuskin lasta synnytti, vai meinaatko, että jos isä on 48, niin äidinkin on oltava. -ohis-
Iäkkäiden isien lapsilla on sairauksia.
Ohis
Ai vitsi, että muistelen "lämmöllä" näitä kommentteja kaikilta ihanan empaattisilta ja hyväntahtoisilta ihmisiltä! Plus nämä nerokkaat "kohta saat vaihtaa vaippoja sekä miehelle että vauvalle" -heitot. Lapsi syntyi kun itse olin 33 ja mies 47, ainakin tuolloin ammattilaisten mukaan lähinnä äidin korkea ikä lisää sairauksien yms. riskiä.
”Jos vertaa nuorta ja vanhaa, riski on lisääntynyt. Absoluuttinen riski ei silti ole kauhean iso.”
Näin kommentoi miesten lisääntymisterveyteen erikoistunut fysiologian professori Jorma Toppari Turun yliopistosta. Eli kyllä se naisen ikä ja terveys edelleen selvästi enemmän vaikuttavat.
Nykyään kuulen koko ajan miten yli 40-vuotiaat miehet saa lapsia. Riippuu varmaan siitä että löytää puolison vasta vanhempana.
48v mies tuskin saa mitään hyvää rääkyvästä vauvasta ja kiukuttelevasta naisesta. 60 vuotiaana sitten pääseekin jo nauttimaan 12v esiteinin tempuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teiniäidit yrittää epätoivosesti päteä keskustelussa ja puolustaa valintojaan. Kyllä pitää olla normaalia tull äidiksi alle 20v! XD
Parikymmppisenä odotetaan lapsia ja nelikymppisenä lapsenlapsia.
Amis- ja teiniäiti wt sakin osalta kyllä. Akateemisissa piireissä 20v vasta ALOITTAA opiskelut ja 40v on uran huippupositioihin siirtymässä.
Huomaatteko, eri sosiaaliluokkien maailmat ei oikein kohtaa.
Luonnon valinta toimii: 40 v akateemisilla on yleensä varaa kustantaa vammaisten lastensa hoidot. Kuten Salellakin, kun ne muutaman vuoden kuluttua alkaa tulla esiin.
Mun isä oli 48 kun sai mut ja 50 ja 52 sisarusten kohdalla. Kuoli kun oltiin 18, 16 ja 14. Että joo.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kutkuttelisi vielä itseäkin, mittarissa kohta 43. Yksi löytyy ennestään, mutta hymyilyttää kun näkee ikkunasta jonkun taaperon kulkevan jossain. Vieläköhän löytyisi jostain nainen, joka siihen lähtisi, pitäisi tutustuakin toiseen ihmisenä sitä ennen..
Ainahan vastuuntuntoisilla miehillä on kysyntää?
Antaa ihmisten lisääntyä. Itse he jälkikasvunsa elämisen maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Kolme sivua, ja onko kukaan vastannut ap:n kysymykseen? Mä ymmärsin tuon kysymyksen liittyvän jaksamiseen, onko ilmennyt jotain ongelmia joita ei olisi osannut odottaa tms.
Terveelliset elämäntavat ratkaisevat. Terveellisesti elävä viisikymppinen on paremmassa kunnossa kuin epäterveellisesti elävä kaksikymppinen.
Nämä 45-60v alle 10v lasten isät ankkurilapsineen (lapsen äiti 10-15v nuorempi kuin isä) ovat todella säälittäviä tapauksia kun nainen lähtee kyllästyttyään vanhaan mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Millaista se tulee olemaan, odotan jo aikaa.
Kyllä se on aluksi säpinää ja voimakkaiden tunteiden aikaa. Sitä rakastuu omaan lapseensa enemmän kuin koskaan aiemmin keneenkään muuhun ihmiseen. Ei siis mikään ihme jos tuore vanhempi puhuu vauvastaan. Se menee ohi viimeistään kun vauva on kasvanut huoneessaan mököttäväksi teiniksi. Kannattaa nauttia siis ensimmäisistä 12 vuodesta ja olla kärsivällinen seuraavat 8 vuotta niin voi olla hyvissä väleissä nuoren aikuisen kanssa ja muistella sitten hänen lapsuuttaan hyvässä hengessä.
Kaiken maailman koliikit ja yöherätykset menevät ohi aikanaan. Kodin ei tarvi olla kuin sisustuslehdestä. Kannattaa hankkia keinutuoli koska vauva rauhoittuu lämpimässä sylissä keinutuolissa. Muuten kannattaa jo ennen vauvan syntymää laittaa lapsilukot jne koska vauva kasvaa yllättävän nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kutkuttelisi vielä itseäkin, mittarissa kohta 43. Yksi löytyy ennestään, mutta hymyilyttää kun näkee ikkunasta jonkun taaperon kulkevan jossain. Vieläköhän löytyisi jostain nainen, joka siihen lähtisi, pitäisi tutustuakin toiseen ihmisenä sitä ennen..
Siitä vaan, itse sain vielä kuopuksen 50 vuotiaana, tänään vietetään ensimmäistä synttäriä. Ihana ja terve tyttö, vaikka äidilläkin oli ikää reilusti yli 40. Sopikaa kuitenkin tarkkaan mitä tehdä jos seuloissa on näkyvissä vammaisuuden merkkejä. Lapsi elää kuitenkin sen viitisenkymmentä vuotta sinun jälkeesi, eikä ole mukava ajatus jättää häntä yhteiskunnan armoille avuttomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko terve lapsi?
Se isä tuskin lasta synnytti, vai meinaatko, että jos isä on 48, niin äidinkin on oltava. -ohis-
Iäkkäiden isien lapsilla on sairauksia.
Ohis
Ai vitsi, että muistelen "lämmöllä" näitä kommentteja kaikilta ihanan empaattisilta ja hyväntahtoisilta ihmisiltä! Plus nämä nerokkaat "kohta saat vaihtaa vaippoja sekä miehelle että vauvalle" -heitot. Lapsi syntyi kun itse olin 33 ja mies 47, ainakin tuolloin ammattilaisten mukaan lähinnä äidin korkea ikä lisää sairauksien yms. riskiä.
Se on aina ollut tiedossa ettå miehen vanhetessa sairaiden ja vammaisten lasten todennäköisyys kasvaa johtuen nimenomaan miehestä. Nykyään asian saa sanoa ääneen myös kansalle.
Nuorehkolle naiselle lapsen tekeminen vanhan miehen kanssa on riski.
Aivan. Uskon että suurin osa lapsista kuitenkin syntyy terveenä.
Tuttavalla oli esikoisen ristiäiset vauvan isän 60-vuotispäivänä. Ja itseasiassa myös vauvan vanhempien häät. Terve lapsi, jonka jälkeen syntyi vielä toinenkin terve.
Tietenkin voi. Se olisi hienoa.