Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitiysneuvolassa ei kerrota, että lapsen hoitaminen on äidin tehtävä eikä mummin?

Vierailija
02.10.2019 |

Taas täällä itketään, kun ilkeä mummi ei hoida lasta.

Ilkeimmät mummit jopa asuvat täysin tahallaan ulkomailla asti...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysneuvolassa tinkataan niistä tukiverkoista. Pahimmillaan tehdään lasu jos niitä ei ole esittää.

Vierailija
2/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin? Entä isän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISÄn tehtävä vähintään 50%. Åidin pitää saada toipua raskaudesta ja synnytyksestä.

Vierailija
4/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei kyllä koskaan ole kysytty mistään tukiverkoista. Isovanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä, hoitavat karjatilaa ja toiset potilaita.

Lapsenvahteja saa helposti, jos on menoja. Ilmoitus vaan rappuun ja meillä on monta opiskelijaa, joilta voi kysyä, ovatko vapaana.

Vierailija
5/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ISÄn tehtävä vähintään 50%. Åidin pitää saada toipua raskaudesta ja synnytyksestä.

Kuinka pitkään sitä synnytystä voi käyttää tekosyynä ettei kykene muuhun kuin hoitamaan sen lapsen?

Vierailija
6/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja äitien toipumiselle alapeukkuja vaan. Eipä ihme, että syntyvyys laskee.

Vierailija
7/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ihan itse ovat mummit kasvattaneet pojistaan ja tyttäristään tuollaisia uusavuttomia vinkujia. Että voivat mummit katsoa peiliin.

Vierailija
8/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juuri neuvolassa tingattiin tukiverkkoja. Oikeasti ihmetytti, sillä ihan sillä asenteella ollaan lapsi haluttu, että itse se myös hoidetaan. Tinkasi ja tinkasi, että eikö ole ketään lähellä. No varmasti on, jos jotain sattuu mutta ihan tyhjänpäiväiseen "tukiverkkoapuun" en lähtisi, jos tarkoitus on päästä vaikka lenkille tai kauppaan ilman lasta. Eiköhän ole ihan tarkoitus, että perhe selviää noista ihan omin avuin. Vai olenko ihan väärässä? Vieläkin ihmetyttää tuo neuvolatänttärän suhtautuminen.

Vierailija
9/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään sitä synnytystä voi käyttää tekosyynä ettei kykene muuhun kuin hoitamaan sen lapsen?

Jotkut eivät toivu koskaan täysin.

Asia on arvioitava yksilöllisesti. mutta keskivertona n. 1-2 vuotta lasta kohden  vähintään eikä silloinkaan niin, että joutuu, siis JOUTUU hoitamaan vauvan yksin, koska on vain toinen lapsen vanhemmista ja tuon ikäisen lapsen hoito on vaativaa. Se EI OLE LEPOA.

Vierailija
10/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ei kyllä koskaan ole kysytty mistään tukiverkoista. Isovanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä, hoitavat karjatilaa ja toiset potilaita.

Lapsenvahteja saa helposti, jos on menoja. Ilmoitus vaan rappuun ja meillä on monta opiskelijaa, joilta voi kysyä, ovatko vapaana.

Ihanan realistista ja ratkaisukeskeistä! Ja juuri näin pitäisi toimia.

Tämän takia lapsia ei enää synny, koska suurin osa ihmisistä ei enää luota toisiin ihmisiin. Yhteisöllisyys ja luottamus toisiin ihmisiin on rappeutunut. Ollaan hysteerisiä. Ei luoteta lääkäreihin, luotetaan Googleen koska silloin ainakin ITSE on päättänyt asian, ei joku asiantuntija. Kun on ITSE TEHNYT voi aina itseään syyttää, kauheinta olisi jos luotat toisen sanaan ja se ei pidäkään. Epäonnistumisen pelko vaanii nykyihmistä. Pelätään elämää, kun mikään ei saisi koskaan mennä vikaan eikä mitään pahaa saisi koskaan sattua. Todennäköisyys sille että vieras lapsenvahti on hullu, on ehkä 1%. Sen yhden prosentin tähden, vierasta lapsenvahtia ei hankita jne.

Elämä on sattumanvaraista eikä meillä ole muuta, kuin itsepäisesti luottaa toisiin, tuntemattomiin, yhteisöön. Ilman luottamusta elämä on kauhean hankalaa.

Vierailija
11/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä juuri neuvolassa tingattiin tukiverkkoja. Oikeasti ihmetytti, sillä ihan sillä asenteella ollaan lapsi haluttu, että itse se myös hoidetaan. Tinkasi ja tinkasi, että eikö ole ketään lähellä. No varmasti on, jos jotain sattuu mutta ihan tyhjänpäiväiseen "tukiverkkoapuun" en lähtisi, jos tarkoitus on päästä vaikka lenkille tai kauppaan ilman lasta. Eiköhän ole ihan tarkoitus, että perhe selviää noista ihan omin avuin. Vai olenko ihan väärässä? Vieläkin ihmetyttää tuo neuvolatänttärän suhtautuminen.

Ehkä vaikutti, että teillä on suhde epävakaalla pohjalla ja olet jäämässä yh:ksi. Yh:lle tukiverkot on tärkeämpiä. Ei meiltä vaan nimittäin intetty, kysyttiin nätisti vaan. "Eipä oikeastaan ole meillä tukiverkkoja".

Vierailija
12/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaikutti, että teillä on suhde epävakaalla pohjalla ja olet jäämässä yh:ksi. Yh:lle tukiverkot on tärkeämpiä. Ei meiltä vaan nimittäin intetty, kysyttiin nätisti vaan. "Eipä oikeastaan ole meillä tukiverkkoja".

No sitten olet käynyt ammattitaidottomalla terkalla. Se tukiverkoista jauhaminen on kyllä ihan siellä terkan opinnoissa jo. Siihen on jopa omat lomakkeet jne.

Vierailija
13/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja äitien toipumiselle alapeukkuja vaan. Eipä ihme, että syntyvyys laskee.

Mut ku oon raskaana, mut ku oon synnyttänyt, mut ku imetän, mut ku mulla on taapero, mut ku mulla on uhmaikäinen, mut ku mulla on esiteini, mut kun mulla on teini, mut kun mulla on tyhjän pesän syndrooma, mut ku olen keski-ikäinen, mut ku mulla on vaihdevuodet, jne...

Vierailija
14/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten olet käynyt ammattitaidottomalla terkalla. Se tukiverkoista jauhaminen on kyllä ihan siellä terkan opinnoissa jo. Siihen on jopa omat lomakkeet jne.

Ihan pätevällä terkalla ollaan käyty vuodesta 2013. Joku lomake esikoista odottaessa täytettiin ihan keskenämme miehen kanssa. Se oli lähinnä meille keskustelun tueksi, että tiedetäänkö yhtään mitä on edessä. Terkkarin kanssa on keskitytty terveyteen, fyysiseen ja henkiseen, minun ja lapsen ja miksei kodin ilmapiiriin yleensä. Ei ole lasua napsahtanut vaikkei ole tukiverkkoja. Ihan vaan, että "ok".

Vierailija
15/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tämä neuvolaan lopu. Vielä viidesluokkalaisen laajassa terveystarkastuksessa tivattiin tukiverkostoa. Meille on varmaan tehty jo neuvolassa merkintä ettei tukiverkkoa ole.

Vierailija
16/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ihan itse ovat mummit kasvattaneet pojistaan ja tyttäristään tuollaisia uusavuttomia vinkujia. Että voivat mummit katsoa peiliin.

Tilastojen (THL) mukaan tuoreista nykyvanhemmista (syntyneet 1995 - 1975) noin 80% on ollut päivähoidossa. Miksi hoitopaikassa ei ole opetettu lapsille elämisen alkeita?

Vierailija
17/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta. Lapsen synnyttyä vanhempani ilmoittivat minulle, että se joka lapsen tekee, se hoitakoon. Totta.

Lapsen saaminen on ihan törkeän pelottavaa, se vastuu uudesta ihmisestä.

Sain kyllä hyvin apuja. Lapsen isä olisi voinut osallistua enemmän.

Vierailija
18/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä kerrota. Vanhempien tehtävä se lapsen hoitaminen oikeasti on. Sitten voi ostaa hoitoapua, jos ei itse jaksa.

Vierailija
19/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään pelottavampaa kuin raskaus, synnytys ja uusi ihminen.

Raskaana ei tiedä yhtään, mitä odottaa. Kaikki tulee puun takaa.

Olin raskaana hyvin rauhallinen, koska oikeasti olin kauhusta kankea.

Vierailija
20/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ongelma on se että MUMMIA EI KIINNOSTA mitkään lapsenlapset. Meillä on kaksi lasta josta kummatkaan isovanhemmat ei edes tiedä. Eivät tiedä että sellaiset siis on olemassa. Eivät pidä yhteyttä, eivät soittele, eivät halua tavata. Koska ovat itsekkyyksissään päättäneet että eivät halua kuulua lastensa elämään, niin en minäkään heitä sitten kohtele lähipiirinä. Eli en kertoile kuulumisia enkä varsinkaan ala teeskentelemään että tässä olisi nyt jotain isovanhempia kuviossa. Kun eivät ole vuosiin viitsineet lapsistaan kiinnostua niin näillä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi