Lapsettomien pitäisi miettiä haluavatko kuulua voittajiin vai häviäjiin
Biologisessa mielessä ne ovat voittajia jotka pääsevät lisääntymään.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lapsettomana koen itseni voittajaksi, sillä minun ei tarvitse kuunnella lasten meuhkaamista ja kitinää. Minusta on myös ihanaa, että minulla on aikaa itselleni, miehelleni, ystävilleni sekä lemmikeilleni. Jos minulla olisi lapsia, niin ne veisivät suurimman osan ajastani.
Minulla on myös pieni palkka, joten lapsellisena kokisin itseni häviäjäksi.
Tiedät etukäteen, että syntymättömät lapsesi vain meuhkaa ja kitisee? Voi hyvää päivää näitä teidän juttuja..
Voi sanoa, että minun lapseni eivät meuhkaa tai kitise.
Niin, pitääkö tämä elämä olla aina totista. Kyllä täällä hiukan olla mös kitinääkin
En tunne minkäänlaisia lämpimiä tunteita lapsia kohtaan, en siis minkäänlaisia. Päinvastoin, lapset ärsyttävät suunnattomasti ja suoraan sanottuna myös kavereideni lapset ärsyttävät, kun kaikki lähteminen on kiinni niistä hiton mukuloista. En todellakaan haluaisi olla riippuvainen mistään tuollaisesta, olen erittäin tyytyväinen näin. En tiedä pystyisinkö kokemaan rakkautta edes omaa lastani kohtaan vai ärsyttäisikö sekin koko aikaisella ininällään ja sillä, ettei saa yhtään hiljaista hetkeä.. Joten, parempi olla kokeilematta. Koirista kyllä tykkään ja pidän niitä erittäin suloisin ja ihanina, se on jännä miten eläimiä kohtaan tuntee hoivavietti, mutta lapset ovat suuri yöh.
Nainen 32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee lapsia, ihan sama vaikka olisin mitä. Ei kiinnosta tuollaiset mielipiteet yhtään.
No, itsepä sukulinjasi päätät samalla kuin minun voittajageenit jatkavat.
Ei ole mitään voittajageenejä sen enempää kuin häviäjägeenejäkään. Kenenkään geenit eivät ole ihmiskunnan tai sen jatkuvuuden kannalta korvaamattomia. Sitäpaitsi kaikki geenit loppuvat yleensä jossain vaiheessa.
Kaikki lapsia tekevät eivät suinkaan ole mitään "voittajia". Vai onko mielestäsi esim. moniongelmaiset tai huumeongelmaiset "voittajia"?
On tehty myös tutkimuksia siitä, että "voittajan" geneettisiä ominaisuuksia, kuten älykkyyttä, omaavat ihmiset tekevät kaikkein vähiten lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ilman lapsia elämä on ihan turhaa.
Kerrotko myös omille lapsillesi, että jolleivat lisäänny heidän elämänsä on aivan turha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen luovuttanut sukusoluja. Perimäni jatkuu, mutta en joudu itse näkemään sitä vaivaa mikä lapsista koituisi.
Ihan käsittämätöntä puhetta. En koe, että minun lapsistani olisi ollut jotenkin "vaivaa". Sen sijaan, että lihon sohvalla katsomassa jotain tyhjänpäivästä roskaa TV:stä voin leikkiä lapseni kanssa.
En erityisemmin pidä lasten seurassa olemisesta enkä leikkimisestä, minulle sellainen olisi vaivannäköä. Viihdyn yksin, kumppanin kanssa kaksin tai pienessä kaveriporukassa. Teen paljon muutakin kuin ”lihon” (olen kylläkin hoikka) sohvalla telkkaria katsoen.
Mikä on sun elämäsi tarkoitus? Miksi et anna itsesi lihota, pääsisit nopeammin täältä pois.
Mikä sua noin suututtaa? Viihdyn hyvin omassa elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lapsettomana koen itseni voittajaksi, sillä minun ei tarvitse kuunnella lasten meuhkaamista ja kitinää. Minusta on myös ihanaa, että minulla on aikaa itselleni, miehelleni, ystävilleni sekä lemmikeilleni. Jos minulla olisi lapsia, niin ne veisivät suurimman osan ajastani.
Tiedät etukäteen, että syntymättömät lapsesi vain meuhkaa ja kitisee? Voi hyvää päivää näitä teidän juttuja..
Kaikki lapset meuhkaa ja kitisee jossain määrin. Itse kyllä väittäisin, että olisimme mieheni kanssa hyviä kasvattajia, joten heistä mahdollisesti tulisi melko rauhallisia, varsinkin jos tulevat yhtään meihin.
Mutta me mieheni kanssa vain satumme nauttimaan rauhasta ja hiljaisuudesta. :) Ei minulla lapsia vastaan sinänsä mitään ole, sisarusteni lapsia on silloin tällöin kiva nähdä.
Ei ole väärin jättää lapset tekemättä, jos ei niitä halua.
Ei myöskään ole väärin hankkia/saada lapsia, jos niitä haluaa, ja niistä kykenee huolehtimaan.
Mutta se on mielestäni ihan h*lvetin väärin, että lapsia yritetään hankkia yhteiskunnan/vanhempien painostuksesta.
Olen voittaja koska minulla ei ole lapsia, tässä itsekeskeisyyden, itsekkäiden ja sairaiden ihmisten maailmassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman lapsia elämä on ihan turhaa.
Kerrotko myös omille lapsillesi, että jolleivat lisäänny heidän elämänsä on aivan turha?
Kyllä.
Tämä käy myös ilmi jos he lukevat Yuval Hararin menestyskirjan Sapiens ja sen jatko-osat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen luovuttanut sukusoluja. Perimäni jatkuu, mutta en joudu itse näkemään sitä vaivaa mikä lapsista koituisi.
Ihan käsittämätöntä puhetta. En koe, että minun lapsistani olisi ollut jotenkin "vaivaa". Sen sijaan, että lihon sohvalla katsomassa jotain tyhjänpäivästä roskaa TV:stä voin leikkiä lapseni kanssa.
En erityisemmin pidä lasten seurassa olemisesta enkä leikkimisestä, minulle sellainen olisi vaivannäköä. Viihdyn yksin, kumppanin kanssa kaksin tai pienessä kaveriporukassa. Teen paljon muutakin kuin ”lihon” (olen kylläkin hoikka) sohvalla telkkaria katsoen.
Mikä on sun elämäsi tarkoitus? Miksi et anna itsesi lihota, pääsisit nopeammin täältä pois.
Vedät vääriä johtopäätöksiä. En mä ole suuttunut. Mä vain kerron oman kantani.
Eilapsiakiotos kirjoitti:
Olen voittaja koska minulla ei ole lapsia, tässä itsekeskeisyyden, itsekkäiden ja sairaiden ihmisten maailmassa
Sinulla on pahoja mielenterveysongelmia, jos näet maailman noin. Itse tietysti olet hyvä ja kaikki muut pahoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapset meuhkaa ja kitisee jossain määrin. Itse kyllä väittäisin, että olisimme mieheni kanssa hyviä kasvattajia, joten heistä mahdollisesti tulisi melko rauhallisia, varsinkin jos tulevat yhtään meihin.
Mutta me mieheni kanssa vain satumme nauttimaan rauhasta ja hiljaisuudesta. :) Ei minulla lapsia vastaan sinänsä mitään ole, sisarusteni lapsia on silloin tällöin kiva nähdä.
Ei myöskään ole väärin hankkia/saada lapsia, jos niitä haluaa, ja niistä kykenee huolehtimaan.
Mutta se on mielestäni ihan h*lvetin väärin, että lapsia yritetään hankkia yhteiskunnan/vanhempien painostuksesta.
Eihän sun tartte niitä hankkia. Eihän sitä tiedä, saisitko edes niitä. Monet kärsivät kyllä tahattomasti ihan lapsettomuudesta. Miksi sulla on niin kova tarve selitellä sitä, ettet halua lapsia?
Kiva varmaan koko loppuelämänsä viettää jouluakin yksin :D
Kyllähän sen kommenteistakin näkee, että moni lapseton on oikeasti katkera ja voi henkisesti pahoin vaikka esittää kovista.
Kyllä tosiasiassa kaikki sisimmässään haluvat lapsia. Se on leivottu sisään ihmisen(kin) perimään.
Okei voin lisääntyä. Tästä sukulinjasta näyttää sitten tulevan vahvasti komean ulkonäön omaavia, mutta sitäkin itserakkaampia persoonia vaikka toisen osapuolen geenit vaikuttaisivat kuinka rauhallisilta (loistavilta). Myöskin muutama kioski saattaa palaa siinä matkan varrella ja lastensuojelu tulee varsinkin teini-iän aikoihin olemaan todella työllistetty tämän jälkeläisen osalta. Mutta hei, olenpahan lisääntynyt ja joku ''onnekas'' adoptioperhe saisi kasvattaa tästä haastavasta geeniyhdistelmästä olevan lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan huolehtii teistä vanhoina, jos kukaan ei tee lapsia. Ehkä voimme sitten ottaa tappavan lääkkeen tai piikin ja viimeinen voi sitten sammuttaa valot.
On luonnollista, että kuolema korjaa, kun ei enää pärjää. Vanhuuden pitkittämisessä kipuineen ja vaivoineen ei ole mitään mieltä.
Toivottavasti sitten et hae mistään apua kun tulet vanhaksi. Toivottavasti kukaan ei tuo sulle ruokaa sitten enää, kun et sitä itse pysty hakemaan kaupasta.
Sitä varten voisi sen eutanasian laillistaa. Jos itse olen vanhana monisairas, niin en haluaisi kärsiä missään sairaalassa/vanhainkodissa, vaikka mahdollinen jälkikasvuni kävisikin minua aika ajoin tervehtimässä. Aika suuri osa vanhuksista haluaisi jo pois täältä, mutta ei... kun joku helvetin "etiikka" estää armollisen kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen kommenteistakin näkee, että moni lapseton on oikeasti katkera ja voi henkisesti pahoin vaikka esittää kovista.
Näin on, toki kaikki eivät ole itse valinneet lapsettomuutta, sillä kaikki eivät oikeasti pysty saamaan lapsia. Minulle sanoi yksi lapseton ihminen, että häntä ei varmaan kukaan koskaan tule katsomaan.... kun ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun lapsettomana tarvitse viettää joulua yksin, kun minulla on ystäviä ja lemmikkejä. :) Ja luulen, että suurin osa noista ystävistä pysyy elämässäni vielä pitkään.
Itsekästä hankkia lapsia sitä varten ettei joudu viettämään juhlapyhiä yksin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedät vääriä johtopäätöksiä. En mä ole suuttunut. Mä vain kerron oman kantani.
Luulin että oletuksesi että mun pitäisi päästä nopeammin täältä pois oli suuttumuksen osoitus, mutta se olikin sun kanta..?!
Jos tulisi tarve jättää nopeammin tämä maa, niin en silti tekisi sitä lihottamalla itseäni :D.
Miksi roikut täällä etkä ole hyysäämässä lapsukaisiasi tälläkin hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun tartte niitä hankkia. Eihän sitä tiedä, saisitko edes niitä. Monet kärsivät kyllä tahattomasti ihan lapsettomuudesta. Miksi sulla on niin kova tarve selitellä sitä, ettet halua lapsia?
Kyllä se on niin, että niillä "lapsellisilla" on paljon suurempi tarve kritisoida vapaaehtoisesti lapsettomia. Että siksi tässä hieman "selitellään".
Tekeepä äitiys/isyys ihmisistä kitkeriä :D
Ei nyky vanhuksillakaan ole mitenkään kaksista elellä täällä Suomessa vaikka hoitajia tuodaan jo nyt muualta. Ihan kuin syntyvyys korreloisi mitenkään sen asian kanssa että saisit parempaa hoitoa.