Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isovanhemmat ilkkuvat siitä, ettei meillä ole tukiverkostoa?

Vierailija
29.09.2019 |

Miehen vanhemmat eivät ole koskaan, edes hätätilanteissa, hoitaneet lapsiamme. Ok, ei se mikään pakko ole, vaikka helpommalla olisimme päässeet, jos joskus olisimme apua saaneet. Miehen siskon lapsia hoitavat sen sijaan paljon (taas tämä klassinen asetelma).

Nyt nämä miehen vanhemmat ovat alkaneet ilkkua sitä, miten meitä ei kukaan auta eivätkä lapset ole ikinä yökylässä. Mikä tällaista käytöstä selittää?

Kommentit (249)

Vierailija
81/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jukoliste noin että täysin pskat saamattomat isovanhemmat jos YHTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄ eivät omaa lastaan auta. Todellakin kostan tän kun ovat vanhoja.

Kuulostaa siltä, että on autettu vähän liikaakin ja sitten tehty se mikä pitääkin: eli laitettu tuhlaajalapsoselta hanat kiinni. Ei taida "kostot" paljoa kiinnostaa, vaikuttaa siltä että nämä parjatut isovanhemmat ovat nähneet lapsosensa todellisen karvan jo riittävän moneen kertaan eivätkä oletakaan saavansa tältä muuta kuin vaatimuksia, haukkuja ja marttyrointia.

Keskimäärin näissä on takana sellaisia luonteita, että omat "vaikeudet" nähdään jotenkin ylimaallisen suurina ja tärkeinä, kiljutaan apua ja tukea, imetään muista irti kaikki mikä lähtee eikä koskaan, vahingossakaan, kiitetä eikä auteta takaisin. Kuka sellaisia valittavia loisia jaksaa loputtomiin katsella. Jos ei laita rajoja, tällaiset valittajamarttyyrit vievät vaikka tuhkatkin pesästä ja valittavat vielä mennessää, että onpas huonot isovanhemmat kun ei ole tämän enempää mistä repiä.

Kyllä selvästi huomaa että olet hyväosainen ja lellitty. Mun alkkisvanhemmat heitti jokaisen lapsensa pihalle 18v iässä, ja kaikki auttaminen loppui seinään. Itse piti maksaa lukio loppuun, tehdä kahta työtä jotta sai vuokran maksettua ja koko aikuiselämä piti selvitä yksin. Kotoa sai mukaan repullisen vaatetta, ei yhtään huonekalua, astiaa tai rahaa. 18v lapsi vaan työnnettiin ulos ja sanottiin että heippa, heidän vastuu on päättynyt.

Mutta elä sinä luuloissasi, että olen lellitty kiukutteleva lapsi. Sinä jos olisit elänyt minun lapsuuteni, et olisi edes järjissäsi tai vältämättä elossa edes. Mutta tokihan sinä tiedät parhaiten ja olet pätevä neuvomaan muita.

Onhan se ihan tutkittu juttu että hyväosaisimmat ovat itsekkäimpiä ja omahyväisimpoä. Sinähän sen näytit toteen taas kerran.

No taustasi selittääkin miksi sulla on vihanhallintaongelma noin paha.

Vierailija
82/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä isovanhemmat itse vastaavat, kun suoraan kysytte?

Olisko syynä se, että miehen sisko on koko ikänsä ollut jotenkin surkea ja jatkuvasti avun tarpeessa? Tai sitten miehesi auttaa jatkuvasti vanhempiaan muutenkin eikä häntä tarvitse lahjoa niin kuin siskoaan?

Mun vanhemmat vastaa: emme auta, koska päätimme jo aikanaan että lastenlapsia ei hoideta eikä omia lapsia auteta. Elämme vain itsellemme ememkö halua mitään häiriötekijöitä elämäämme.

No, tuota lainausta voi käyttää sitten aikanaan jos itse kaipaavat apua. On ihan ok elää itsellensä, kunhan ei aikanaan odota muiltakaan sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jukoliste noin että täysin pskat saamattomat isovanhemmat jos YHTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄ eivät omaa lastaan auta. Todellakin kostan tän kun ovat vanhoja.

Kuulostaa siltä, että on autettu vähän liikaakin ja sitten tehty se mikä pitääkin: eli laitettu tuhlaajalapsoselta hanat kiinni. Ei taida "kostot" paljoa kiinnostaa, vaikuttaa siltä että nämä parjatut isovanhemmat ovat nähneet lapsosensa todellisen karvan jo riittävän moneen kertaan eivätkä oletakaan saavansa tältä muuta kuin vaatimuksia, haukkuja ja marttyrointia.

Keskimäärin näissä on takana sellaisia luonteita, että omat "vaikeudet" nähdään jotenkin ylimaallisen suurina ja tärkeinä, kiljutaan apua ja tukea, imetään muista irti kaikki mikä lähtee eikä koskaan, vahingossakaan, kiitetä eikä auteta takaisin. Kuka sellaisia valittavia loisia jaksaa loputtomiin katsella. Jos ei laita rajoja, tällaiset valittajamarttyyrit vievät vaikka tuhkatkin pesästä ja valittavat vielä mennessää, että onpas huonot isovanhemmat kun ei ole tämän enempää mistä repiä.

Kyllä selvästi huomaa että olet hyväosainen ja lellitty. Mun alkkisvanhemmat heitti jokaisen lapsensa pihalle 18v iässä, ja kaikki auttaminen loppui seinään. Itse piti maksaa lukio loppuun, tehdä kahta työtä jotta sai vuokran maksettua ja koko aikuiselämä piti selvitä yksin. Kotoa sai mukaan repullisen vaatetta, ei yhtään huonekalua, astiaa tai rahaa. 18v lapsi vaan työnnettiin ulos ja sanottiin että heippa, heidän vastuu on päättynyt.

Mutta elä sinä luuloissasi, että olen lellitty kiukutteleva lapsi. Sinä jos olisit elänyt minun lapsuuteni, et olisi edes järjissäsi tai vältämättä elossa edes. Mutta tokihan sinä tiedät parhaiten ja olet pätevä neuvomaan muita.

Onhan se ihan tutkittu juttu että hyväosaisimmat ovat itsekkäimpiä ja omahyväisimpoä. Sinähän sen näytit toteen taas kerran.

Seurailen palstaa ja tunnistan tämän näsäviisastelevan trollin, kirjotustyyli aina sama ja tulee jokaiseen tukiverkottomien ketjuun pätemään ja loukkamaan ja tahallaan satuttamaan ihmisiä, joille on muutenkin kova paikka joutua vanhempien ja appivanhempien hylkäämäksi. Sillä hylkäämisestä on kyse, kun vanhemmalla ei riitä rakkautta aikuista lastaan kohtaan.

Tämä trolli on todella emiellyttävä ihminen ja paremmuudentunnossaan ja omahyväisyydessään uskomaton. Olen seurannut jo pitkään ja tunnistan kyllä. Ohittakaa trollin viestit, haluaa vain hämmentää soppaa, ja yleensä keksii lisää kaikkia ”juonenkäänteitä” tarinaan voidakseen haukkua lisää.

Trollille jaksuja, toivottavasti sulla on hoitokontakti.

Vierailija
84/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hoidetaan vain tyttären lapsia, koska vastavuoroisuutena saan niin ruohonleikkuun kuin ikkunanpesunkin. Pojan perheen taholta tulee vain ilkeilyä ja pilkkaa, joten pärjätköön omillaan. Aika tumpelo ihmissuhteissa on se, joka ei saa esikoiselle hoitajaa mennessään synnyttämään toista. Jos edes kaveriporukka ei halua auttaa, niin miksi vihatut isovanhemmat auttaisi?

Kaveri ovat TÖISSÄ. Hoitajaa ei saa palkattua koska pitää maksaa 24h palkka varallaolosta. Eläkeläiset joutilaat isovanhemmat olisivat ne parhaat auttajat mutta eivät aitöuta kun ovat vittumaisia, ihan kuten sinä.

Aika outo kaveriporukka, jos siihen ei osu ainuttakaan hoitovapaalla olevaa tai vuorotyötä tekevää. Vai onko tarkoitus sanoa, että kaveritkaan ei sen vertaa välitä, että viitsisi olla apuna, mutta eläkkeellä olevien isovanhempien velvollisuus on keskeyttää oma elämänsä, kun miniä poikii.

Ainakin meillä kaverit pystyi varsin hyvin auttamaan eli yksi tuli meille illalla, kun lähdettiin sairaalaan ja aamulla esikoinen meni naapuriin, jossa asui hoitovapaalla oleva 2 lapsen isä. Elämä on sellainen hassu juttu, että kun on avuksi muille, niin saa itsekin apua ilman, että pitää vaatia ilkeitä isovanhempia paikalle.

Kaikilla ei ole mitään ”kaveriporukkaa”. Itse en ole ikinä viihtynyt isoissa ryhmissä, vaan mieluiten hoidan ihmissuhteitani kahden kesken tai pienellä porukalla. Eli koko ”kaveriporukka” konsepti on melko vieras.

Minulla on muutama hyvä ystävä ja loput tuttavat sitten niin satunnaisia kavereita että en ikinä kehtaisi heistä tehtailla mitään turvaverkkoa. Ne minun muutama hyvä ystäväni ovat:

1) ei-suomalainen, asuu siis tuhansien kilometrien päässä emmekä näe usein. Viestittelemme usein ja ystävyys on henkisesti läheinen

2) asuu tilapäisesti ulkomailla

3) hyvä tyyppi ja asuu lähellä, mutta ei sellainen vastuullinen ihminen johon luottaisin niin että voisin turvautua hänen apuunsa, varsinkaan antaa lasta hoitoon

4) asuu 700 km päässä toisella puolella suomea

5) ks kohta 4

6) asuu lähellä ja täyttää ”vaatimukset” luotettavuudesta, mutta on kokenut viime aikoina niin rankkoja asioita etten kehtaisi häntä vaivata

Minulla ei toistaiseksi ole lapsia ja omat vanhempani auttavat kun tarvitsen apua, mutta tässä esimerkkinä siitä miten toisten elämät ovat hyvin erilaisia. Itse ihmettelen sitä, miten jollain voi olla yli kymmenenkin niin läheistä ystävää joilta a) kehtaa pyytää apua ja jotka olisivat vielä b) fyysisesti lähellä.

Vierailija
85/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurailen palstaa ja tunnistan tämän näsäviisastelevan trollin, kirjotustyyli aina sama ja tulee jokaiseen tukiverkottomien ketjuun pätemään ja loukkamaan ja tahallaan satuttamaan ihmisiä, joille on muutenkin kova paikka joutua vanhempien ja appivanhempien hylkäämäksi. Sillä hylkäämisestä on kyse, kun vanhemmalla ei riitä rakkautta aikuista lastaan kohtaan.

Tämä trolli on todella emiellyttävä ihminen ja paremmuudentunnossaan ja omahyväisyydessään uskomaton. Olen seurannut jo pitkään ja tunnistan kyllä. Ohittakaa trollin viestit, haluaa vain hämmentää soppaa, ja yleensä keksii lisää kaikkia ”juonenkäänteitä” tarinaan voidakseen haukkua lisää.

Trollille jaksuja, toivottavasti sulla on hoitokontakti.

Se on Minuuttimies, joka ilmestyy kaikennäköisiin ketjuihin. Mt-ongelmainen reppana.

Vierailija
86/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, on ”kahdenvälisiä” ystävyyssuhteita mutta ei mitään isoa porukkaa. Ja en ikimaailmassa kehtaisi pyytää hoitoapua ystäviltäni, nöen miten he itsekin uupuneina kamppailevat perheen ja työn ristipaineessa. Heillä kuitenkin isovanhemmat auttaa välillä. Meillä ei isovanhemmat auta koskaan. Kummatkin ovat eläkeläisiä, olleet jo vuosia eläkkeellä, terveitä ja hyväkuntoisia. Niiden ihmissuhteenhoito on se että kerran vuodessa soittavat joulupuhelun. Ei mitään muuta. Ei kyläilyä, ei lastenlsten tapaamista, ei yhteydenpitoa.

Tällaisia osa isovanhemmista on nykyään. Syytä pitäisietsiä niistä isovanhemmista. Nyt yleinen oletus on että tokihan isovanhemmat auttaa, ja sitten jos ei auta niin syytä kaivetaan siitä aikuisesta lapsesta (niinkuin tässäkin ketjussa, tehtyxihan ihme oletukset ja johtopäätökset).

Kyllä mä olen katkera sekä siitä että omat vanhemmat ei halua olla elämässäni mitenkään mukana, että siitä että appivanhemmat eivät välitä muusta kuin tyttärestään (ja näen tämän miten se loukkaa miestäni). Mitään kostoa näille ei nyt tietenkään voi suunnitella, mutta kyllä voi olla haastetta kaivaa auttamishalua itsestään sitten kun nämä menojalkaiset ksovanhemmat ovat itse avuntarpeessa. Nyt laukkaavat eläkeliiton matkoilla ja teattereissa.

Vierailija
87/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin siitä kuinka niin monella hirveät isovanhemmat. En tosielämässä tiedä yhtään ja täällä kaikki isovanhemmat haluavat olla omien lasten lasten kanssa. Mitä pahaa se viaton pieni lapsi on tehnyt ettei isovanhemmat halua edes nähdä? Surullista.

Vierailija
88/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin siitä kuinka niin monella hirveät isovanhemmat. En tosielämässä tiedä yhtään ja täällä kaikki isovanhemmat haluavat olla omien lasten lasten kanssa. Mitä pahaa se viaton pieni lapsi on tehnyt ettei isovanhemmat halua edes nähdä? Surullista.

No siis asiahan on tabu ja isovanhemmat valehtelee asiasta. Mun vanhemopia ei ole näkynyt 7 vuoteen. Silti olen saanut kuulla miten he puhuvat muille hoitavansa lapsenlapsia, käyvänsä kylässä ja olevansa aktiivisia isovanhempia. Ovat pyytäneet lastemme kuvia veljeltä (joka käy meillä suht säännöllisesti) ja näyttävät näitä kuvia ja valehtelevat.

Varmaan näyttää muille että ihania isovanhempia ovat.

Vierailija
89/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan kuriositeettina tulla sanomaan että rahalla SAA hoitajan synnytykseen, melkoisella rahalla saakin. Selvitin tämän itse tukiverkottomana, ja kun kuulin hinnan niin päätin synnyttää yksin.

Koska synnytyksen tarkkaa ajankohtaa ei tiedä, pitää olla 2vkoa varallaoloa. Koska kellonaikaa ei tiedetä, ollan varalla 24h vrk. Eli olisin saanut hoivapalvelufirmasta hoitajan maksamalla firmalle 2viikon ajan 24h palkkaa. Eli tunteina 14x24h. Yht. 336h. Tämä siis tietenkin ymmärrettävää koska koko tuon ajan joku olisi ollut valmiina lähtöön reservinä.

Tuntihinta on 44e tunti. Tämä 2 viikon päivystys maksaisi 14 700e. Toki todellinen kulu olisi ollut pienempi, ehkä puolet, koska synnytys olisi alkanut varmaan päivystysajan puolessa välissä. Lisäksi tuosta 44e/h maksusta saisi kotitalousvähennyksen.

Silti, 3000-7000e yhden synnytyksen ajan lastenhoidosta oli mulle liikaa. Kun kummatkaan isovanhemmat ei VIITSINEET auttaa, niin sitten menin yksin ja mies jäi hoitamaan lapsia. Mutta tasan tarkkaan muistan tämän kun isovanhemmat vanhetessaan vinkuu apua ja palveluita. Annan niille saman hoivafirman osoitteen ja numeron ja sieltä saa 44eur tunti apua niin paljon kun tarvii.

Montako lasta olet synnyttänyt ilman miestä? Miehen jäädessä hoitamaan lapsia?

No kuulehan rakas ystäväiseni, kun on kolme lasta niin siitä voi päätellä että kaksi synnytystä on sellaisia että aiempia lapsi(a) jonkun pitää hoitaa. Huomaan että ongelma ei koske sinua, olet siis isovanhempien auttama ja palluttelema ja ongelmatilanteissa soitetaan aina isille ja äitille.

Onhan siellä sairaalan henkilökunta avustamassa synnytyksessä. Oletteko nykyäidit ajatelleet, että ne teidän parjaamat suuret ikäluokat synnyttivät yleensä ilman miehen läsnäoloa. Ja hyvin meni, ehkä paremmin kuin näillä nykyajan vinkujilla.

Vierailija
90/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini on varmaan ulkomaailman silmissä upea mummi. Osasi näytellä hyvää äitiäkin.

Vaikka oli ja on täyspaska.

Vierailija
91/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksi tällainen tukiverkoton ja sanoisin että kyllä ne piittaamattomuuden ja kylmyyden kuviot rakentuivat jo lapsuudessa. Kun ne vanhemmat ei rakastaneet lapsiaan edes silloin, niin ei sitä aikuisikäistä lasta (ja hänen lapsiaan) osaa myöskään rakastaa. Rakkaus lapsenlapseen on seuraus rakkaudesta omaan lapseen. Jos omaa lasta ei rakasta, niin tuskin lapsenlastakaan.

Vierailija
92/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan kuriositeettina tulla sanomaan että rahalla SAA hoitajan synnytykseen, melkoisella rahalla saakin. Selvitin tämän itse tukiverkottomana, ja kun kuulin hinnan niin päätin synnyttää yksin.

Koska synnytyksen tarkkaa ajankohtaa ei tiedä, pitää olla 2vkoa varallaoloa. Koska kellonaikaa ei tiedetä, ollan varalla 24h vrk. Eli olisin saanut hoivapalvelufirmasta hoitajan maksamalla firmalle 2viikon ajan 24h palkkaa. Eli tunteina 14x24h. Yht. 336h. Tämä siis tietenkin ymmärrettävää koska koko tuon ajan joku olisi ollut valmiina lähtöön reservinä.

Tuntihinta on 44e tunti. Tämä 2 viikon päivystys maksaisi 14 700e. Toki todellinen kulu olisi ollut pienempi, ehkä puolet, koska synnytys olisi alkanut varmaan päivystysajan puolessa välissä. Lisäksi tuosta 44e/h maksusta saisi kotitalousvähennyksen.

Silti, 3000-7000e yhden synnytyksen ajan lastenhoidosta oli mulle liikaa. Kun kummatkaan isovanhemmat ei VIITSINEET auttaa, niin sitten menin yksin ja mies jäi hoitamaan lapsia. Mutta tasan tarkkaan muistan tämän kun isovanhemmat vanhetessaan vinkuu apua ja palveluita. Annan niille saman hoivafirman osoitteen ja numeron ja sieltä saa 44eur tunti apua niin paljon kun tarvii.

Montako lasta olet synnyttänyt ilman miestä? Miehen jäädessä hoitamaan lapsia?

No kuulehan rakas ystäväiseni, kun on kolme lasta niin siitä voi päätellä että kaksi synnytystä on sellaisia että aiempia lapsi(a) jonkun pitää hoitaa. Huomaan että ongelma ei koske sinua, olet siis isovanhempien auttama ja palluttelema ja ongelmatilanteissa soitetaan aina isille ja äitille.

Onhan siellä sairaalan henkilökunta avustamassa synnytyksessä. Oletteko nykyäidit ajatelleet, että ne teidän parjaamat suuret ikäluokat synnyttivät yleensä ilman miehen läsnäoloa. Ja hyvin meni, ehkä paremmin kuin näillä nykyajan vinkujilla.

Heidän aikanaan ne sairaalat oli pieniä, oli henkilökuntaa ja se henkilökunta hoiti vauvan kun äiti lepäsi.

Ja kotiin sai kodinhoitajan.

Vierailija
93/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma miehen vanhempien kohdalla. Kun odotin toista, niin pyysin heitä vuokraamaan mökin tai airbnb asunnin läheltämme, jotta voisivat olla valmiina, kun lähden synnyttämään. Ei käy, kun on tanssia ja harrastusta ja omalla paikkakunnalla mökkeilyä ja harrastamista. Naapurissa asuvaa tyttöään kyllä passaavat ja hoitavat sen lapsia, mutta meitä eivät suostuneet auttamaan. Ei kannata odottaa vanhainkotiin, että paskavaippaa tultaisiin vaihtamaan. Hoitakoot tyttönsä heidät.

Olen hoitajana vanhustenosastolla. Eivät omaiset vaihda paskavaippoja, vaikka käyvätkin vanhusta tervehtimässä. Me hoitajat ne paskavaipat vaihdamme. Sitäpaitsi vanhukset voivat kuolla ns. "saappaat jalassa". Harmi sinulle, et pääse kostamaan :(

Vierailija
94/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma miehen vanhempien kohdalla. Kun odotin toista, niin pyysin heitä vuokraamaan mökin tai airbnb asunnin läheltämme, jotta voisivat olla valmiina, kun lähden synnyttämään. Ei käy, kun on tanssia ja harrastusta ja omalla paikkakunnalla mökkeilyä ja harrastamista. Naapurissa asuvaa tyttöään kyllä passaavat ja hoitavat sen lapsia, mutta meitä eivät suostuneet auttamaan. Ei kannata odottaa vanhainkotiin, että paskavaippaa tultaisiin vaihtamaan. Hoitakoot tyttönsä heidät.

Olen hoitajana vanhustenosastolla. Eivät omaiset vaihda paskavaippoja, vaikka käyvätkin vanhusta tervehtimässä. Me hoitajat ne paskavaipat vaihdamme. Sitäpaitsi vanhukset voivat kuolla ns. "saappaat jalassa". Harmi sinulle, et pääse kostamaan :(

Ei kukaan ole väittänytkään että omaiset vaihtaa vaippoja. Mutta hyvoen vanhempien lapset käy katsomassa. Huonojen ei. Ja sattumalta tiedän että mummoilla on oma ranking sille kenen luona lapset käy ja kenen ei.

Vierailija
95/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan isovanhemmat ovat itsekkäin isovanhempisukupolvi koskaan.

Vierailija
96/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on molempia. Sekä itsekkäitä isovanhempia että lapsia. Jälkimmäisiä on kyllä ollut tässäkin. Kuten tapaus joka olisi halunnut isovanhempien vuokraavan mökin voidakseen auttaa häntä.

Vierailija
97/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on molempia. Sekä itsekkäitä isovanhempia että lapsia. Jälkimmäisiä on kyllä ollut tässäkin. Kuten tapaus joka olisi halunnut isovanhempien vuokraavan mökin voidakseen auttaa häntä.

Se oli provoteksti. Ei oikea.

Vierailija
98/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähtöisin köyhästä suurperheestä. Meille lapsille oli itsestään selvää, että nuorena ei kotoa kerta kaikkiaan ole mahdollista saada mitään apua, vaan piti itse alkaa rakentamaan elämää eteenpäin. Emme ole siitä katkeria ja vanhempiamme emme pidä "paskoina" ja ilkeinä. 

Vierailija
99/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olisin maksanut 200e isovanhemmille noin kahden tunnin synnytyksen hoidosta, mielestäni ihan hyvä tuntipalkka, mutta eivät auttaneet kun on periaate että ei auteta vaikka mikä olisi.

Vierailija
100/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähtöisin köyhästä suurperheestä. Meille lapsille oli itsestään selvää, että nuorena ei kotoa kerta kaikkiaan ole mahdollista saada mitään apua, vaan piti itse alkaa rakentamaan elämää eteenpäin. Emme ole siitä katkeria ja vanhempiamme emme pidä "paskoina" ja ilkeinä. 

Ei avun antaminen vaadi rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi