Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isovanhemmat ilkkuvat siitä, ettei meillä ole tukiverkostoa?

Vierailija
29.09.2019 |

Miehen vanhemmat eivät ole koskaan, edes hätätilanteissa, hoitaneet lapsiamme. Ok, ei se mikään pakko ole, vaikka helpommalla olisimme päässeet, jos joskus olisimme apua saaneet. Miehen siskon lapsia hoitavat sen sijaan paljon (taas tämä klassinen asetelma).

Nyt nämä miehen vanhemmat ovat alkaneet ilkkua sitä, miten meitä ei kukaan auta eivätkä lapset ole ikinä yökylässä. Mikä tällaista käytöstä selittää?

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä omat vanhempasi? Olet lapsuuden perheesi tyttö, miten teillä toimii tämä klassinen asetelma, jossa sinun lapsiasi hoidetaan?

e-ei oo sama asia!1 molemmat isovanhemmat molemmilta puolilta pitää saada avuksi kun on niin rankkaaa

Outoa

Vierailija
42/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan kuriositeettina tulla sanomaan että rahalla SAA hoitajan synnytykseen, melkoisella rahalla saakin. Selvitin tämän itse tukiverkottomana, ja kun kuulin hinnan niin päätin synnyttää yksin.

Koska synnytyksen tarkkaa ajankohtaa ei tiedä, pitää olla 2vkoa varallaoloa. Koska kellonaikaa ei tiedetä, ollan varalla 24h vrk. Eli olisin saanut hoivapalvelufirmasta hoitajan maksamalla firmalle 2viikon ajan 24h palkkaa. Eli tunteina 14x24h. Yht. 336h. Tämä siis tietenkin ymmärrettävää koska koko tuon ajan joku olisi ollut valmiina lähtöön reservinä.

Tuntihinta on 44e tunti. Tämä 2 viikon päivystys maksaisi 14 700e. Toki todellinen kulu olisi ollut pienempi, ehkä puolet, koska synnytys olisi alkanut varmaan päivystysajan puolessa välissä. Lisäksi tuosta 44e/h maksusta saisi kotitalousvähennyksen.

Silti, 3000-7000e yhden synnytyksen ajan lastenhoidosta oli mulle liikaa. Kun kummatkaan isovanhemmat ei VIITSINEET auttaa, niin sitten menin yksin ja mies jäi hoitamaan lapsia. Mutta tasan tarkkaan muistan tämän kun isovanhemmat vanhetessaan vinkuu apua ja palveluita. Annan niille saman hoivafirman osoitteen ja numeron ja sieltä saa 44eur tunti apua niin paljon kun tarvii.

Montako lasta olet synnyttänyt ilman miestä? Miehen jäädessä hoitamaan lapsia?

No kuulehan rakas ystäväiseni, kun on kolme lasta niin siitä voi päätellä että kaksi synnytystä on sellaisia että aiempia lapsi(a) jonkun pitää hoitaa. Huomaan että ongelma ei koske sinua, olet siis isovanhempien auttama ja palluttelema ja ongelmatilanteissa soitetaan aina isille ja äitille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väsynyttä tulla tuloverkottomalle - joka ei saa apua KOSKAAN - tulla huutamaan että isovanhempia ei saa käyttää lastenhoitoautomaattina ja niitä ei saa väsyttää ja niillä ei saa hoidattaa.

Mulla on ollut nyt 12 v ajan lapsia ja voitte olla huoleti, kummatkaan isovanhemmat eivät ole väsyneitä koska eivät ole hoitaneet sekuntiakaan koskaan.

Lisäksi ”jännää” on myös se että nää huutelijat jotka huutaa että isovanhempien tehtävä ei ole hoitaa lapsia, ovat just niitä jotka raijaa omat lapsensa mummolaan usein ja joka kerta kun apua tarvitaan.

No, kuka malkaa omasta silmästään huomaa...

Vierailija
44/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hoidetaan vain tyttären lapsia, koska vastavuoroisuutena saan niin ruohonleikkuun kuin ikkunanpesunkin. Pojan perheen taholta tulee vain ilkeilyä ja pilkkaa, joten pärjätköön omillaan. Aika tumpelo ihmissuhteissa on se, joka ei saa esikoiselle hoitajaa mennessään synnyttämään toista. Jos edes kaveriporukka ei halua auttaa, niin miksi vihatut isovanhemmat auttaisi?

Ollaapa hyvä, tässä ilkeä v*ttumainen anoppi. Kunnon tyttärensuosija. Hyi hitto miten inhoon tällaisia.

Mä ymmärsin että tuossa oli kyse vastavuoroisuudesta. Toinen perhe auttaa isovanhempia, toinen ei .

Vierailija
45/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku sietää tuollaista? Miksi et sano vastaan? Et sietäisi tuollaista käytöstä ystäviltäsikään, mutta appivanhemmille et sano ollenkaan takaisin, vaan keräät vihaa sisimpääsi ja puhut pahaa selän takana!

Sanokaa nyt herranen aika suoraan. Te vedätte ihan itse rajat sille, miten sallitte itseänne kohdeltavan.

Seuraavalla kerralla siis suu auki: "etkö huomaa ollenkaan, että kommentoit loukkaavasti ja ilkeästi? Se, ettei meillä ole tukiverkkoa johtuu isolta osin sinusta ja xx:stä, ja sinuna olisin aika nolo asiasta, enkä alkaisi ilkkua."

Opettele sanomaan tuo ääneen. Isovanhempia voi kouluttaa, jos heillä ei omasta takaa ole käytöstapoja!

Mikä olisi pahinta, mitä voisi seurata? He suuttuvat ja panevat välit poikki? Tuskin, mutta sekään tuskin olisi mikään tappio.

Parhaassa tapauksessa he vähintäänkin opettevat nätimmän puhetavan. Tai oppivat joskus edes auttamaan myös teitä lapsenhoidossa, edes hätäapuna.

Vierailija
46/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku sietää tuollaista? Miksi et sano vastaan? Et sietäisi tuollaista käytöstä ystäviltäsikään, mutta appivanhemmille et sano ollenkaan takaisin, vaan keräät vihaa sisimpääsi ja puhut pahaa selän takana!

Sanokaa nyt herranen aika suoraan. Te vedätte ihan itse rajat sille, miten sallitte itseänne kohdeltavan.

Seuraavalla kerralla siis suu auki: "etkö huomaa ollenkaan, että kommentoit loukkaavasti ja ilkeästi? Se, ettei meillä ole tukiverkkoa johtuu isolta osin sinusta ja xx:stä, ja sinuna olisin aika nolo asiasta, enkä alkaisi ilkkua."

Opettele sanomaan tuo ääneen. Isovanhempia voi kouluttaa, jos heillä ei omasta takaa ole käytöstapoja!

Mikä olisi pahinta, mitä voisi seurata? He suuttuvat ja panevat välit poikki? Tuskin, mutta sekään tuskin olisi mikään tappio.

Parhaassa tapauksessa he vähintäänkin opettevat nätimmän puhetavan. Tai oppivat joskus edes auttamaan myös teitä lapsenhoidossa, edes hätäapuna.

Tää on hyvä ohje, mutta tiedätkö, ei niin helppoa toteuttaa jos lapsuudessa ollut pljon dysfunktionalisuutta. Mä en vaan uskalla sanoa näin. Olen ehdollistettu siihen jo lapsena että ei saa tehdä pahaa mieltä vanhemmille ihmisille, ja että mun tarpeet ei ole minkään arvoisia. Ja että mun pitää huoletia että muilla on hyvä mieli, minun hyvä mieli ei kiinnosta ketään.

Pystyisinpä tuollaisen.

Vierailija
47/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma miehen vanhempien kohdalla. Kun odotin toista, niin pyysin heitä vuokraamaan mökin tai airbnb asunnin läheltämme, jotta voisivat olla valmiina, kun lähden synnyttämään. Ei käy, kun on tanssia ja harrastusta ja omalla paikkakunnalla mökkeilyä ja harrastamista. Naapurissa asuvaa tyttöään kyllä passaavat ja hoitavat sen lapsia, mutta meitä eivät suostuneet auttamaan. Ei kannata odottaa vanhainkotiin, että paskavaippaa tultaisiin vaihtamaan. Hoitakoot tyttönsä heidät.

Vierailija
48/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hoidetaan vain tyttären lapsia, koska vastavuoroisuutena saan niin ruohonleikkuun kuin ikkunanpesunkin. Pojan perheen taholta tulee vain ilkeilyä ja pilkkaa, joten pärjätköön omillaan. Aika tumpelo ihmissuhteissa on se, joka ei saa esikoiselle hoitajaa mennessään synnyttämään toista. Jos edes kaveriporukka ei halua auttaa, niin miksi vihatut isovanhemmat auttaisi?

Kaveri ovat TÖISSÄ. Hoitajaa ei saa palkattua koska pitää maksaa 24h palkka varallaolosta. Eläkeläiset joutilaat isovanhemmat olisivat ne parhaat auttajat mutta eivät aitöuta kun ovat vittumaisia, ihan kuten sinä.

Aika outo kaveriporukka, jos siihen ei osu ainuttakaan hoitovapaalla olevaa tai vuorotyötä tekevää. Vai onko tarkoitus sanoa, että kaveritkaan ei sen vertaa välitä, että viitsisi olla apuna, mutta eläkkeellä olevien isovanhempien velvollisuus on keskeyttää oma elämänsä, kun miniä poikii.

Ainakin meillä kaverit pystyi varsin hyvin auttamaan eli yksi tuli meille illalla, kun lähdettiin sairaalaan ja aamulla esikoinen meni naapuriin, jossa asui hoitovapaalla oleva 2 lapsen isä. Elämä on sellainen hassu juttu, että kun on avuksi muille, niin saa itsekin apua ilman, että pitää vaatia ilkeitä isovanhempia paikalle.

Vierailija
49/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette ylipäätään tekemisissä tuollaisten paskakasojen kanssa?

Suku on suku, ilkeänäkin. Ei ole noin helppoa laittaa välejä poikki, helppo se on ohjeita huudella mutta mietippä omalle kohdallesi.

Taidat itseasiassa vähän nauttia tuollaisesta ilkeilystä ja nöyryyttämisestä. Tuleeko siitä sinulle sellainen kiihottavan nöyryytetty olo?

Vierailija
50/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden perheen jossa miehen äiti tulee 500km päästä hoitamaan lapsiaan aina kun miniä pyytää.

Ja tämä miniä silti haukkuu anoppiaan. Valittaa miten anoppi hoitaa lapsia väärin. Antaa tarkat ohjeet milloin saa tulla ja milloin pitää lähteä. Joskus raivosi siitä miten anoppi oli tullut päivää aikaisemmin kuin tarve oli.

Jos olisin tuo anoppi, pitäisin kyllä liinat kiinni ja lopettaisin hoitoavun antamisen.

Ja kyllä...tuokin valittaa miten ovat ilman tukiverkkoja, kun molemman puolen isovanhemmat asuvat niin kaukana.

Vierailija
51/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri ovat TÖISSÄ. Hoitajaa ei saa palkattua koska pitää maksaa 24h palkka varallaolosta. Eläkeläiset joutilaat isovanhemmat olisivat ne parhaat auttajat mutta eivät aitöuta kun ovat vittumaisia, ihan kuten sinä.

Aika outo kaveriporukka, jos siihen ei osu ainuttakaan hoitovapaalla olevaa tai vuorotyötä tekevää. Vai onko tarkoitus sanoa, että kaveritkaan ei sen vertaa välitä, että viitsisi olla apuna, mutta eläkkeellä olevien isovanhempien velvollisuus on keskeyttää oma elämänsä, kun miniä poikii.

Ainakin meillä kaverit pystyi varsin hyvin auttamaan eli yksi tuli meille illalla, kun lähdettiin sairaalaan ja aamulla esikoinen meni naapuriin, jossa asui hoitovapaalla oleva 2 lapsen isä. Elämä on sellainen hassu juttu, että kun on avuksi muille, niin saa itsekin apua ilman, että pitää vaatia ilkeitä isovanhempia paikalle.

Mulla ei ole noin hyvää kaveriverkostoa. Olen muuttanut 3 krt 10v sisään ja iso osa kavereidta eri kaupungissa, nykyisessä ei yhtään hoitovapaalla olevaa kaveria.

Ota myös huomioon että meillä kummatkaan isovanhemmat ei ole auttanut kertaakaan koskaan. Yhden kerran auttaminen ei olisi heitä kuormittanut. Tarjosin 200e bensakulujakin.

Kummatkaan eivät tulleet, anopilla oli tyttären kanssa jotain sovittu (näin on 365 pv vuodessa, on koka päivä tyttärellä) ja mun omat vanhemmat ei auta kertaakaan kun pelkää että joutuvat toistekin.

Se on jukoliste noin että täysin pskat saamattomat isovanhemmat jos YHTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄ eivät omaa lastaan auta.

Todellakin kostan tän kun ovat vanhoja.

Vierailija
52/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen muuta tarvita kuin se että kaikk muut ehtii hankkia lapsensa just vähän ennen. Milläs pyydät jotain 2-3 pienen lapsen äitiä apuun? Naapureilta ollaan saatu jonkin verran apua mutta töissä nämäkin on.

Vierailija
53/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole noin hyvää kaveriverkostoa. Olen muuttanut 3 krt 10v sisään ja iso osa kavereidta eri kaupungissa, nykyisessä ei yhtään hoitovapaalla olevaa kaveria.

Ota myös huomioon että meillä kummatkaan isovanhemmat ei ole auttanut kertaakaan koskaan. Yhden kerran auttaminen ei olisi heitä kuormittanut. Tarjosin 200e bensakulujakin.

Kummatkaan eivät tulleet, anopilla oli tyttären kanssa jotain sovittu (näin on 365 pv vuodessa, on koka päivä tyttärellä) ja mun omat vanhemmat ei auta kertaakaan kun pelkää että joutuvat toistekin.

Se on jukoliste noin että täysin pskat saamattomat isovanhemmat jos YHTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄ eivät omaa lastaan auta.

Siis kostat vanhemmillesi sen, että et kykene luomaan ystävyyssuhteita?

Neuvolassa odottaville äideille pitäisi lahjoittaa peili ja sanoa, että kun etsit syyllistä, niin katso, olisiko se täällä.

Vierailija
54/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen yhden perheen jossa miehen äiti tulee 500km päästä hoitamaan lapsiaan aina kun miniä pyytää.

Ja tämä miniä silti haukkuu anoppiaan. Valittaa miten anoppi hoitaa lapsia väärin. Antaa tarkat ohjeet milloin saa tulla ja milloin pitää lähteä. Joskus raivosi siitä miten anoppi oli tullut päivää aikaisemmin kuin tarve oli.

Jos olisin tuo anoppi, pitäisin kyllä liinat kiinni ja lopettaisin hoitoavun antamisen.

Ja kyllä...tuokin valittaa miten ovat ilman tukiverkkoja, kun molemman puolen isovanhemmat asuvat niin kaukana.

Mun naapurissa on perhe joilla isovanhemat 500km ja 700km päässä ja silti loistavat osovanhemmat. Auttavat ja tukevat, kyläilevät ja hoitavat lapsia.

Mulla asuu omat vanhemmat 20km ja appilset 80km päässä. Kummatkaan ei auta, osallistu, hoida tai välitä tippaakaan.

Joten se välimatka ei ratkaise. Se isovanhempien itsekkyys ratkaisee.

Vierailija
55/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kostat vanhemmillesi sen, että et kykene luomaan ystävyyssuhteita?

Neuvolassa odottaville äideille pitäisi lahjoittaa peili ja sanoa, että kun etsit syyllistä, niin katso, olisiko se täällä.

Kostan sen että edes YHTÄ KERTAA eivät mua auttaneet. Tajuatko, eivät ole auttameet mitenkään koskan.

Sinä sen sijaan vaikutat just keaperseel jota omat vanhemmat auttaa jatkuvasti. Idari.

Vierailija
56/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo turvaverkottomuus ole vähän oma valinta, kun olet muuttanut niin usein? Sanon tämän ihmisenä joka on myös muuttanut paljon. Väistämättä siinä ihmissuhteet kärsii, myös ne sukulaissuhteet.

Vierailija
57/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naapurien ja kaverien kanssa sellainen epäsuhta, että heillä on kaikilla osallistuvat kivat isovanhemmat, lapsettomia sisaruksia ja muita sukulaisia.

Ei he tarvitse keneltäkään vastavuoroisuutta.

Joskus on saatu meidänkin lapsi kaverin tukiverkon avulla jonnekin. Siis joku kaverin sukulainen auttanut meitä. Omat ei.

Vierailija
58/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan kuriositeettina tulla sanomaan että rahalla SAA hoitajan synnytykseen, melkoisella rahalla saakin. Selvitin tämän itse tukiverkottomana, ja kun kuulin hinnan niin päätin synnyttää yksin.

Koska synnytyksen tarkkaa ajankohtaa ei tiedä, pitää olla 2vkoa varallaoloa. Koska kellonaikaa ei tiedetä, ollan varalla 24h vrk. Eli olisin saanut hoivapalvelufirmasta hoitajan maksamalla firmalle 2viikon ajan 24h palkkaa. Eli tunteina 14x24h. Yht. 336h. Tämä siis tietenkin ymmärrettävää koska koko tuon ajan joku olisi ollut valmiina lähtöön reservinä.

Tuntihinta on 44e tunti. Tämä 2 viikon päivystys maksaisi 14 700e. Toki todellinen kulu olisi ollut pienempi, ehkä puolet, koska synnytys olisi alkanut varmaan päivystysajan puolessa välissä. Lisäksi tuosta 44e/h maksusta saisi kotitalousvähennyksen.

Silti, 3000-7000e yhden synnytyksen ajan lastenhoidosta oli mulle liikaa. Kun kummatkaan isovanhemmat ei VIITSINEET auttaa, niin sitten menin yksin ja mies jäi hoitamaan lapsia. Mutta tasan tarkkaan muistan tämän kun isovanhemmat vanhetessaan vinkuu apua ja palveluita. Annan niille saman hoivafirman osoitteen ja numeron ja sieltä saa 44eur tunti apua niin paljon kun tarvii.

Montako lasta olet synnyttänyt ilman miestä? Miehen jäädessä hoitamaan lapsia?

No kuulehan rakas ystäväiseni, kun on kolme lasta niin siitä voi päätellä että kaksi synnytystä on sellaisia että aiempia lapsi(a) jonkun pitää hoitaa. Huomaan että ongelma ei koske sinua, olet siis isovanhempien auttama ja palluttelema ja ongelmatilanteissa soitetaan aina isille ja äitille.

Arvasit hieman väärin. Olemme suvusta satojen kilometrien päässä ja meidän tukiverkko olemme me vanhemmat itse. Lasten määrä jäi yhteen, tosin syynä ei ollut tukiverkottomuus. 

Vierailija
59/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painukaa hittoon tukiverkon omaavat lellityt huutelijat. Teillä on aina ihme fiksaatio tulla littaamaan tukiverkottomat. Antakaa olla, niillä on jo valmiiksl sata kertaa rankempaa kuin teillä. Teidän viisasteluja ja ”neuvoja” ei kaipaa kukaan.

Vierailija
60/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen muuta tarvita kuin se että kaikk muut ehtii hankkia lapsensa just vähän ennen. Milläs pyydät jotain 2-3 pienen lapsen äitiä apuun? Naapureilta ollaan saatu jonkin verran apua mutta töissä nämäkin on.

Kaveripiirissä on opiskelijoita, mielenterveysongelmien vuoksi eläkkeellä olevia, vuorotteluvapaalaisia, vuorotyötä tekeviä, kotivanhempia jne. Kyllä sitä 2-3 lapsen äitiä voi pyytää apuun, kun ensin on auttanut häntä. Vastavuoroisuus on se juttu, mutta sitähän ei koskaan tarvita isovanhempien kanssa? Heillä ei ensin ole mitään tekemistä aikuiselämässäsi, mutta lapsen saatuasi taannut taaperon tasolle ja vaadit, että saat taas olla 2v ja maailmankaikkeuden keskipiste.

Isovanhemmatkin auttavat mielellään, jos lapset tajuavat, että heiltäkin odotetaan jotain muuta kuin ikuista marisemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän