Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isovanhemmat ilkkuvat siitä, ettei meillä ole tukiverkostoa?

Vierailija
29.09.2019 |

Miehen vanhemmat eivät ole koskaan, edes hätätilanteissa, hoitaneet lapsiamme. Ok, ei se mikään pakko ole, vaikka helpommalla olisimme päässeet, jos joskus olisimme apua saaneet. Miehen siskon lapsia hoitavat sen sijaan paljon (taas tämä klassinen asetelma).

Nyt nämä miehen vanhemmat ovat alkaneet ilkkua sitä, miten meitä ei kukaan auta eivätkä lapset ole ikinä yökylässä. Mikä tällaista käytöstä selittää?

Kommentit (249)

Vierailija
61/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen yhden perheen jossa miehen äiti tulee 500km päästä hoitamaan lapsiaan aina kun miniä pyytää.

Ja tämä miniä silti haukkuu anoppiaan. Valittaa miten anoppi hoitaa lapsia väärin. Antaa tarkat ohjeet milloin saa tulla ja milloin pitää lähteä. Joskus raivosi siitä miten anoppi oli tullut päivää aikaisemmin kuin tarve oli.

Jos olisin tuo anoppi, pitäisin kyllä liinat kiinni ja lopettaisin hoitoavun antamisen.

Ja kyllä...tuokin valittaa miten ovat ilman tukiverkkoja, kun molemman puolen isovanhemmat asuvat niin kaukana.

Mun naapurissa on perhe joilla isovanhemat 500km ja 700km päässä ja silti loistavat osovanhemmat. Auttavat ja tukevat, kyläilevät ja hoitavat lapsia.

Mulla asuu omat vanhemmat 20km ja appilset 80km päässä. Kummatkaan ei auta, osallistu, hoida tai välitä tippaakaan.

Joten se välimatka ei ratkaise. Se isovanhempien itsekkyys ratkaisee.

Tässä tapauksessa isovanhempi on kyllä liiankin epäitsekäs. Matkustaa pitkän matkan ja saa paikaksi siitä haukut.

Vierailija
62/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on naapurien ja kaverien kanssa sellainen epäsuhta, että heillä on kaikilla osallistuvat kivat isovanhemmat, lapsettomia sisaruksia ja muita sukulaisia.

Ei he tarvitse keneltäkään vastavuoroisuutta.

Joskus on saatu meidänkin lapsi kaverin tukiverkon avulla jonnekin. Siis joku kaverin sukulainen auttanut meitä. Omat ei.

Nyt menee noin 15 sek kun tuo tukiverkollinen jankkaaka selittää sulle että kaikki johtui vaan siitä että olet epämiellyttävä ihminen, katso peiliin ja syyllinen olet sinä.

Nää ei yhtään ymmärrä että joillain vaan on PASKA SUKU. Itse ihminen voi olla mitö mukavin ja auttavaisin mutta sen vanhemmat on paskat.

T. Mulla myös paskat vanhemmat, ja oon niin kypsä kun kaikki syyttää asiasta minua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkistä väkivaltaa. välit pitää laittaa poikki. olet arvokas ap, usko se.

Vierailija
64/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hoidetaan vain tyttären lapsia, koska vastavuoroisuutena saan niin ruohonleikkuun kuin ikkunanpesunkin. Pojan perheen taholta tulee vain ilkeilyä ja pilkkaa, joten pärjätköön omillaan. Aika tumpelo ihmissuhteissa on se, joka ei saa esikoiselle hoitajaa mennessään synnyttämään toista. Jos edes kaveriporukka ei halua auttaa, niin miksi vihatut isovanhemmat auttaisi?

Kaveri ovat TÖISSÄ. Hoitajaa ei saa palkattua koska pitää maksaa 24h palkka varallaolosta. Eläkeläiset joutilaat isovanhemmat olisivat ne parhaat auttajat mutta eivät aitöuta kun ovat vittumaisia, ihan kuten sinä.

Aika outo kaveriporukka, jos siihen ei osu ainuttakaan hoitovapaalla olevaa tai vuorotyötä tekevää. Vai onko tarkoitus sanoa, että kaveritkaan ei sen vertaa välitä, että viitsisi olla apuna, mutta eläkkeellä olevien isovanhempien velvollisuus on keskeyttää oma elämänsä, kun miniä poikii.

Ainakin meillä kaverit pystyi varsin hyvin auttamaan eli yksi tuli meille illalla, kun lähdettiin sairaalaan ja aamulla esikoinen meni naapuriin, jossa asui hoitovapaalla oleva 2 lapsen isä. Elämä on sellainen hassu juttu, että kun on avuksi muille, niin saa itsekin apua ilman, että pitää vaatia ilkeitä isovanhempia paikalle.

Mulla ei ole noin hyvää kaveriverkostoa. Olen muuttanut 3 krt 10v sisään ja iso osa kavereidta eri kaupungissa, nykyisessä ei yhtään hoitovapaalla olevaa kaveria.

Ota myös huomioon että meillä kummatkaan isovanhemmat ei ole auttanut kertaakaan koskaan. Yhden kerran auttaminen ei olisi heitä kuormittanut. Tarjosin 200e bensakulujakin.

Kummatkaan eivät tulleet, anopilla oli tyttären kanssa jotain sovittu (näin on 365 pv vuodessa, on koka päivä tyttärellä) ja mun omat vanhemmat ei auta kertaakaan kun pelkää että joutuvat toistekin.

Se on jukoliste noin että täysin pskat saamattomat isovanhemmat jos YHTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄ eivät omaa lastaan auta.

Todellakin kostan tän kun ovat vanhoja.

Eikös tuo turvaverkottomuus ole vähän oma valinta, kun olet muuttanut niin usein? Sanon tämän ihmisenä joka on myös muuttanut paljon. Väistämättä siinä ihmissuhteet kärsii, myös ne sukulaissuhteet.

Ei ole sillä lailla valinta, koska en olisi halunnut muuttaa. Töiden takia ollut pakko. Esim firman konttori siirrettiin.

Vierailija
65/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on naapurien ja kaverien kanssa sellainen epäsuhta, että heillä on kaikilla osallistuvat kivat isovanhemmat, lapsettomia sisaruksia ja muita sukulaisia.

Joskus on saatu meidänkin lapsi kaverin tukiverkon avulla jonnekin. Siis joku kaverin sukulainen auttanut meitä. Omat ei.

Maksuttomuus on se ydinsana: vanhemmat eivät suostu maksamaan euroakaan, mutta lapsi voidaan tukea puoliväkisin kaverin kaverin luokse.

Meille on pari kertaa yritetty tehdä noin eli pyydetty lapsen kaverille yökyläpaikkaa ja kun siihen on suostuttu, tulee ilmoitus, että ai niin, samalla tulee sitten joku tuntematon lapsi mukana, kun äideillä on vapaailta. Siinä vaiheessa ilmoitan, että suostumus koski vain yhtä lasta.

Vierailija
66/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee noin 15 sek kun tuo tukiverkollinen jankkaaka selittää sulle että kaikki johtui vaan siitä että olet epämiellyttävä ihminen, katso peiliin ja syyllinen olet sinä.

Nää ei yhtään ymmärrä että joillain vaan on PASKA SUKU. Itse ihminen voi olla mitö mukavin ja auttavaisin mutta sen vanhemmat on paskat.

T. Mulla myös paskat vanhemmat, ja oon niin kypsä kun kaikki syyttää asiasta minua

Viestiesi sävystä on kyllä vaikea päätellä, että olisit mukava ihminen. Mieluumminkin sellainen johon olisi pakko oman hyvinvoinnin turvaamiseksi katkoa kaikki yhteydet.

Vierailija
67/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksuttomuus on se ydinsana: vanhemmat eivät suostu maksamaan euroakaan, mutta lapsi voidaan tukea puoliväkisin kaverin kaverin luokse.

Meille on pari kertaa yritetty tehdä noin eli pyydetty lapsen kaverille yökyläpaikkaa ja kun siihen on suostuttu, tulee ilmoitus, että ai niin, samalla tulee sitten joku tuntematon lapsi mukana, kun äideillä on vapaailta. Siinä vaiheessa ilmoitan, että suostumus koski vain yhtä lasta.

Ei sitä rahallakaan saa sitä apua aina hätätapauksen tullen.

En ole kenellekään lastani tunkenut. On ihan kutsuttuna mennyt. On nimittäin kivaa seuraa.

Vierailija
68/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jukoliste noin että täysin pskat saamattomat isovanhemmat jos YHTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄ eivät omaa lastaan auta. Todellakin kostan tän kun ovat vanhoja.

Kuulostaa siltä, että on autettu vähän liikaakin ja sitten tehty se mikä pitääkin: eli laitettu tuhlaajalapsoselta hanat kiinni. Ei taida "kostot" paljoa kiinnostaa, vaikuttaa siltä että nämä parjatut isovanhemmat ovat nähneet lapsosensa todellisen karvan jo riittävän moneen kertaan eivätkä oletakaan saavansa tältä muuta kuin vaatimuksia, haukkuja ja marttyrointia.

Keskimäärin näissä on takana sellaisia luonteita, että omat "vaikeudet" nähdään jotenkin ylimaallisen suurina ja tärkeinä, kiljutaan apua ja tukea, imetään muista irti kaikki mikä lähtee eikä koskaan, vahingossakaan, kiitetä eikä auteta takaisin. Kuka sellaisia valittavia loisia jaksaa loputtomiin katsella. Jos ei laita rajoja, tällaiset valittajamarttyyrit vievät vaikka tuhkatkin pesästä ja valittavat vielä mennessää, että onpas huonot isovanhemmat kun ei ole tämän enempää mistä repiä.

Vierailija
69/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule mulla ihan sama paitsi vielä OMAT VANHEMMAT kyseessä. Oon kertonutkin tän joskus palstalla:

Vanhempni hoidattivat aikanaan omat lapsensa (minä ja 2 sisarusta) omilla vanhemmillaan ja saivat valtavasti apua, viikkojen ja kuukausien yhtämittaista hoitamista. Mä kun tulin raskaaksi niin ilmoittivat että eivät sitten aiöuta minua tai hoida lapsianl PERIAATTEESTA. Eli vaikka olis mikä hätä he ei auta, kun on se periaate, ja jos kerran auttaa joutuu pian toistekin.

Koko pikkulapsivaiheen ilkkuivat ja v*ttuilivat siitä että ollaan tukiverkottomia, siis tyyliin ”hehheh kun ette pääse koskaan mihinkään, me käytiin aikanaan kaksin aina ulkomailla neljösti vuodessa vaikka oli lapsia kolme”. (Niin, kun veivät lapset aina mummolaan!)

No, kun tukiverkottomana ei koskaan päästy miehen kanssa kaksin mihinkään, saimme 10v hääpäivälahjaksi kavereilta hotellilahjakortin kylpylään. Ajatus oli kaunis, että saataisiin aikaa kaksin, mutta lastenhoito ei kuulunut mukaan lahjaan eikä antajat ilmeisesti tajunneet, että ei se lahjakortti auta mitään pelkiltään.

Yritettiin etsiä maksullista hoitajaa tuolloin,mll ja hoivaplvelu, mutta ei saatu yön yli hoitajaa. Sattumoisin mun isä soitti ja kuuli lahjakortista kun tyhmänä kerroin että etsitään hoitajaa. Muistan loppuelämäni, miten pilkallisella äänellä ja v-mäiseen sävyyn isä sanoi että ”niin, ettehän te mihinkään pääse kun teillä ei ole lastenhoitopaikkaa, turhaan etsitte, nyt on vaan parempi antaa se lahjakortti meille niin me käytetään se eikä se mene hukkaan”.

Pöyristyin tuosta ja menin jotenkin ihan shokkiin, ja lupasin sen lahjakortin niille. Ne mun paskat veemäiset vanhemmat meni sinne kylpylähotelliln viikonlopuksi sillä meidän lahjakortilla. Soittivat jälkikäteen oikein kääntääkseen puukkoa haavassa ja hehkuttivat miten ihanaa oli ollut.

Että on näitä pahansuopia isovanhempia muidenkin lapsilla. Mun vanhemmat ei ole kertaakaan kotoa muutettuani auttaneet mua missään mitenkään. Ilkkumista ja arvostelua ja vattuilua kyllä saa. Paha mieli ja pettymys on aina seuraus kun tekemisissä ollaan.

Onpas paskoja.

Vierailija
70/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani asuvat lähellä mutta en pyydä heiltä apua. Se apu nimittäin on aina ehdollista ja tarkoittaa lupaa sekaantua asioihimme ja tunkea minun ja lasten väliin ja ottaa kantaa päätöksiimme jne.

Maksan mieluummin ja elän rauhassa.

Vierailija
71/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma miehen vanhempien kohdalla. Kun odotin toista, niin pyysin heitä vuokraamaan mökin tai airbnb asunnin läheltämme, jotta voisivat olla valmiina, kun lähden synnyttämään. Ei käy, kun on tanssia ja harrastusta ja omalla paikkakunnalla mökkeilyä ja harrastamista. Naapurissa asuvaa tyttöään kyllä passaavat ja hoitavat sen lapsia, mutta meitä eivät suostuneet auttamaan. Ei kannata odottaa vanhainkotiin, että paskavaippaa tultaisiin vaihtamaan. Hoitakoot tyttönsä heidät.

Pyysit heitä vuokraamaan??!! Ei käynyt mielessä ehdottaa, että SINÄ voisit vuokrata heille?Koska sinähän siinä apua tarvitsit. J

Vierailija
72/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painukaa hittoon tukiverkon omaavat lellityt huutelijat. Teillä on aina ihme fiksaatio tulla littaamaan tukiverkottomat. Antakaa olla, niillä on jo valmiiksl sata kertaa rankempaa kuin teillä. Teidän viisasteluja ja ”neuvoja” ei kaipaa kukaan.

Minulla on paitsi tukiverkko, mutta riittävästi vapaata aikaa tässä sunnuntai-iltapäivänä että voin hyvin hihitellä täällä ragettaville uusavuttomille, jotka ovat jostain kumman syystä tehneet lapsia vaikka tietävät, ettei heillä ole sitä kuuluisaa tukiverkkoa. Ei sitten käynyt ennen poikimista mielessä, että pitäisiköhän vähän laittaa numeroita paperille ja laskea, onko sitä tukiverkkoa, osaamista ja varallisuutta huolehtia omista lapsista vai ei? Turha tulla itkemään, jos on mennyt poikimaan ilman, että on selvittänyt tuollaiset perusasiat etukäteen. Ei ole isovanhempien velvollisuus huolehtia kenekään lapsista. Jos eivät vanhemmat itse viitsi tai kykene, niin on parempi tehdä itsestään lasu kuin tulla nettipalstalle raivoamaan että minäminäminä haluan sitä ja tätä ja jos en saa niin minäminäminä kostaa. :D

Vierailija
73/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä isovanhemmat itse vastaavat, kun suoraan kysytte?

Olisko syynä se, että miehen sisko on koko ikänsä ollut jotenkin surkea ja jatkuvasti avun tarpeessa? Tai sitten miehesi auttaa jatkuvasti vanhempiaan muutenkin eikä häntä tarvitse lahjoa niin kuin siskoaan?

Vierailija
74/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tukiverkostoa koska muutimme parinkymmen vuoden aikana töiden perässä ympäri maata ja kaikki on levällään. Myös yhteyden sukuun ja eri paikkakuntien ystäviin on levällään.

Ei kannata muuttaa pätkätöiden parissa ja lapsetkin kärsivät siitä.

Kyllä päättäjät on väärässä sen suhteen että kannattaa muuttaa ympäri maailmaa töiden perässä.

Siitä hyötyy vain työnantajat ja lopulta hekin joutuvat maksumiehiksi ja koko yhteiskunta joutuu.

T: Verkottomat kikareet tyhjässä universumissa

Vierailija
75/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jukoliste noin että täysin pskat saamattomat isovanhemmat jos YHTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄ eivät omaa lastaan auta.

Todellakin kostan tän kun ovat vanhoja.

Jos lapset käyttäytyvät edes puoliksi yhtä hyvin kuin tämä vihanhallintaongelmainen äityli, niin enpä ihmettele etteivät isovanhemmat (tai ilmeisesti kukaan muukaan) halua ottaa niitä hoitoon ja että muuttojakin on kertynyt yksi toisensa perään...

Vierailija
76/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma miehen vanhempien kohdalla. Kun odotin toista, niin pyysin heitä vuokraamaan mökin tai airbnb asunnin läheltämme, jotta voisivat olla valmiina, kun lähden synnyttämään. Ei käy, kun on tanssia ja harrastusta ja omalla paikkakunnalla mökkeilyä ja harrastamista. Naapurissa asuvaa tyttöään kyllä passaavat ja hoitavat sen lapsia, mutta meitä eivät suostuneet auttamaan. Ei kannata odottaa vanhainkotiin, että paskavaippaa tultaisiin vaihtamaan. Hoitakoot tyttönsä heidät.

Pyysit heitä vuokraamaan??!! Ei käynyt mielessä ehdottaa, että SINÄ voisit vuokrata heille?Koska sinähän siinä apua tarvitsit. J

Tässäpä kiteytyy näiden mammojen maailmankuva. Toisen pitäisi vielä maksaa siitä että pääsee auttamaan.

Vuokrata asunto...varmaan maksaa myös bensat/junalippu. Nice.

Mä menin kerran auttamaan erästä ystävääni lastenhoidossa. Katsoi mulle junavuorot valmiiksi ja osti liput. Oli laittanut kaikki ruuat valmiiksi, pedannut pedinkin.

Toisen kerran menin auttamaan sukulaista. Ostin ja maksoin liput. Edes kiitosta en avusta saanut.

Arvatkaapa, kumpaa autan jatkossakin.

Vierailija
77/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jukoliste noin että täysin pskat saamattomat isovanhemmat jos YHTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄ eivät omaa lastaan auta. Todellakin kostan tän kun ovat vanhoja.

Kuulostaa siltä, että on autettu vähän liikaakin ja sitten tehty se mikä pitääkin: eli laitettu tuhlaajalapsoselta hanat kiinni. Ei taida "kostot" paljoa kiinnostaa, vaikuttaa siltä että nämä parjatut isovanhemmat ovat nähneet lapsosensa todellisen karvan jo riittävän moneen kertaan eivätkä oletakaan saavansa tältä muuta kuin vaatimuksia, haukkuja ja marttyrointia.

Keskimäärin näissä on takana sellaisia luonteita, että omat "vaikeudet" nähdään jotenkin ylimaallisen suurina ja tärkeinä, kiljutaan apua ja tukea, imetään muista irti kaikki mikä lähtee eikä koskaan, vahingossakaan, kiitetä eikä auteta takaisin. Kuka sellaisia valittavia loisia jaksaa loputtomiin katsella. Jos ei laita rajoja, tällaiset valittajamarttyyrit vievät vaikka tuhkatkin pesästä ja valittavat vielä mennessää, että onpas huonot isovanhemmat kun ei ole tämän enempää mistä repiä.

Kyllä selvästi huomaa että olet hyväosainen ja lellitty. Mun alkkisvanhemmat heitti jokaisen lapsensa pihalle 18v iässä, ja kaikki auttaminen loppui seinään. Itse piti maksaa lukio loppuun, tehdä kahta työtä jotta sai vuokran maksettua ja koko aikuiselämä piti selvitä yksin. Kotoa sai mukaan repullisen vaatetta, ei yhtään huonekalua, astiaa tai rahaa. 18v lapsi vaan työnnettiin ulos ja sanottiin että heippa, heidän vastuu on päättynyt.

Mutta elä sinä luuloissasi, että olen lellitty kiukutteleva lapsi. Sinä jos olisit elänyt minun lapsuuteni, et olisi edes järjissäsi tai vältämättä elossa edes. Mutta tokihan sinä tiedät parhaiten ja olet pätevä neuvomaan muita.

Onhan se ihan tutkittu juttu että hyväosaisimmat ovat itsekkäimpiä ja omahyväisimpoä. Sinähän sen näytit toteen taas kerran.

Vierailija
78/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painukaa hittoon tukiverkon omaavat lellityt huutelijat. Teillä on aina ihme fiksaatio tulla littaamaan tukiverkottomat. Antakaa olla, niillä on jo valmiiksl sata kertaa rankempaa kuin teillä. Teidän viisasteluja ja ”neuvoja” ei kaipaa kukaan.

Minulla on paitsi tukiverkko, mutta riittävästi vapaata aikaa tässä sunnuntai-iltapäivänä että voin hyvin hihitellä täällä ragettaville uusavuttomille, jotka ovat jostain kumman syystä tehneet lapsia vaikka tietävät, ettei heillä ole sitä kuuluisaa tukiverkkoa. Ei sitten käynyt ennen poikimista mielessä, että pitäisiköhän vähän laittaa numeroita paperille ja laskea, onko sitä tukiverkkoa, osaamista ja varallisuutta huolehtia omista lapsista vai ei? Turha tulla itkemään, jos on mennyt poikimaan ilman, että on selvittänyt tuollaiset perusasiat etukäteen. Ei ole isovanhempien velvollisuus huolehtia kenekään lapsista. Jos eivät vanhemmat itse viitsi tai kykene, niin on parempi tehdä itsestään lasu kuin tulla nettipalstalle raivoamaan että minäminäminä haluan sitä ja tätä ja jos en saa niin minäminäminä kostaa. :D

Rahan laskeminen ei auta mitään vaikka niin luulet. Meillä kolme lasta ja brutto 13 000e/kk eli hyvätuloisia, mutta rahalla ei saa tukiverkkoa. Mikään ostettu apu ei auta juuri mitään kun se avun tarve pitää tietää 3-5pv ennakkoon. Hätätilanne on juuri sellainen että apua tarvisi heti.

Lisäksi, mikään laki ei rajaa oikeutta lastensaantiin vain tukiverkollisille. Jos sun tuloverkot kuolisi äkkiä pois niin luopuisit lpsistaso? Kun sun mielestä oikeus lapsiin on vain tukiverkon omaavalla?

Ei mikään ihme että syntyvyys nolla kun ihmisten asenteet tällisia niinkuin tällä kirjoittajalla.

Vierailija
79/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä isovanhemmat itse vastaavat, kun suoraan kysytte?

Olisko syynä se, että miehen sisko on koko ikänsä ollut jotenkin surkea ja jatkuvasti avun tarpeessa? Tai sitten miehesi auttaa jatkuvasti vanhempiaan muutenkin eikä häntä tarvitse lahjoa niin kuin siskoaan?

Mun vanhemmat vastaa: emme auta, koska päätimme jo aikanaan että lastenlapsia ei hoideta eikä omia lapsia auteta. Elämme vain itsellemme ememkö halua mitään häiriötekijöitä elämäämme.

Vierailija
80/249 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tukiverkostoa koska muutimme parinkymmen vuoden aikana töiden perässä ympäri maata ja kaikki on levällään. Myös yhteyden sukuun ja eri paikkakuntien ystäviin on levällään.

Ei kannata muuttaa pätkätöiden parissa ja lapsetkin kärsivät siitä.

Kyllä päättäjät on väärässä sen suhteen että kannattaa muuttaa ympäri maailmaa töiden perässä.

Siitä hyötyy vain työnantajat ja lopulta hekin joutuvat maksumiehiksi ja koko yhteiskunta joutuu.

T: Verkottomat kikareet tyhjässä universumissa

Tsemppiä! Olen samaa mieltä, että tuota muuttamista töiden perässä kannattaa todella miettiä. Toki hyvän paikan perässä kannattaa muuttaa, mutta aika moni työ on sellainen, että sen eteen ei kannata uhrata koko sosiaalista verkostoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän