Ratkaisu vauvapulaan olisi rohkaista naisia jäämään kotiin hoitamaan lapsiaan
Nythän naiset on ajettu ajattelemaan, että naista arvostetaan vasta sitten, kun hän on töissä kodin ulkopuolella ja lapsista kasvaa kunnon kansalaisia vain kun ne kasvatetaan laitoksissa.
Ennen äidin työtä arvostettiin, ei nykyään.
Ei mikään ihme etei lapsia enää synny.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten naiset vaan saa vihdoin ilman paheksuntaa tehdä sitä mitä oikeasti haluaa ja miesten pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen lastenhoidossa, jotta naista kiinnostaisi se lapsikin tehdä.
Haluaako kaikki naiset oikeasti sitä että ne juoksee oravanpyörässä. Kotityöt- päiväkoti-työ-kotityöt-päiväkoti-työ.
Veikkaan että moni nainen oikeesti haluisi olla kotona ja hoitaa kotiaan jos sitä arvostettaisiin.
Miksi naiset sankoin joukoin haluaisi omistaa elämänsä jollekin niin tyhjänpäiväiselle kuin kotitöille? Missä siinä käytetään älyä? Mitä siitä jää käteen?
Hirveän harvoin miehet edes oikeasti arvostaa sitä naisten tekemää työtä kotona, ja varsinkin eron tullessa ne TYHMÄT NAISET, jotka ovat vaan halunneet pesiä kotona ja vältellä kunnon töitä, ovat täällä palstalla itkemässä mistä voisi saada tukia, ja nyt ei ole kuin joku kusinen patja, jonka kanssa pitää lähteä kaupugin vuokrakaksioon.
Meidän suomalainen lainsäädäntökään ei arvosta kotivanhempaa. Maailmalla useissa maissa on selvää, että miehen elatusvelvollisuus koskee eron tullen myös naista, mutta ei meillä.
Kuten sanottu: pitää olla ihan helvetin tyhmä, että haluaa ja jää kotiin hoitamaan lapsia. Paitsi tietysti jos IHAN OIKEASTI järkkää asiat niin, että puolet kaikesta mitä puoliso tienaa, tulee itselle, nyt ja vähintään 5 vuotta eron jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä jäisin ilomielin kotiin hoitamaan lapsia sekä voisin ilomielin tehdä kotityöt jos vain jostain löytyisi minulle sellainen nainen kuka elättää minut.
Minä ilomielin tekisin ruuat ja hoivaisin lapsia sillä aikaa kun nainen vaihtaa autoon renkaat tai vaikka rakentaa/remontoi jotakin.
Ongelma vain on siinä ettei naiset huoli sellaista miestä kuka elää kuin perinteinen nainen mutta jos jostain löytyy sellainen nainen kuka huolisi minut niin perustaisin hänen kanssaan välittömästi perheen.
En minä edes olisi halunut käydä armeijaa vaan olisin ilomielin hyväksynyt sen jos joku nainen olisi puolestani käynnyt armeijan, olisin sillä aikaa voinnut vaikka hoivata niitä lapsia.Kas kun päästiin taas renkaiden vaihtoon. Se on helppo ulkoistettava työ ja maksaa vain muutaman kympin. Hyvätuoloisen ei tarvitse ostaa asunnoksi vanhaa rötisköä, jota pitää rempata, muuttovalmiita asuntoja kyllä riittää.
Ja miten sinulla pysyy neulepuikot käsissä, pystytkö pitämään lapset villasukissa, lapasissa ja villahaalareissa? Kahden lapsen käsintehdyt lapaset ja villasukat kaupasta ostettuna maksaa enemmän mitä renkaanvaihto. Miehetkään ei rakenna ja remontoi kuin miesten puheissa, hyvin harva tekee mitään.
Ai saatana, toi renkaanvaihto :) :) :) Ajat lähimmälle huoltoasemalle 2 kertaa vuodessa ( ehkä jopa varaat ajan, hurjaa), ja puolen tunnin kuluttua sulla on renkaat vaihdettu, hintaa n. 30 euroa.
Miten tosta oikeasti voi miehet tehdä niin ison numeron? Tai jostain vitsin lamppujen vaihdoista... Ne ei ole millään verrannollisia pyykinpesuun, siivoamiseen, ruoanlaittoon. Ja minä teen nuo kaikki itse. Myös kodin pienet korjaustyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi suurimmista syistä siihen, etten halua lapsia on se että en halua jumittua niiden kanssa kotiin. Max. 6kk voisin olla kotona per lapsi, en yhtään pidempään.
N22Kukaan ei sinua pakota olemaa kotona pidempään kuin 6kk, voit laittaa lapsen päivähoitoon heti kun haluat.
Mikä on siis ongelma?
Kunnalliseen päivähoitoon ei otetan noin pieniä vauvoja. Jos sinä tiedät paremmin, niin laitapa tähän sen päiväkodin nimi, joka ottaa. Puolivuotias vauva vaatii niin paljon käsityötä, että yksityisen hoitajan palkkaan ei keskituloisen ihmisen rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä jäisin ilomielin kotiin hoitamaan lapsia sekä voisin ilomielin tehdä kotityöt jos vain jostain löytyisi minulle sellainen nainen kuka elättää minut.
Minä ilomielin tekisin ruuat ja hoivaisin lapsia sillä aikaa kun nainen vaihtaa autoon renkaat tai vaikka rakentaa/remontoi jotakin.
Ongelma vain on siinä ettei naiset huoli sellaista miestä kuka elää kuin perinteinen nainen mutta jos jostain löytyy sellainen nainen kuka huolisi minut niin perustaisin hänen kanssaan välittömästi perheen.
En minä edes olisi halunut käydä armeijaa vaan olisin ilomielin hyväksynyt sen jos joku nainen olisi puolestani käynnyt armeijan, olisin sillä aikaa voinnut vaikka hoivata niitä lapsia.Kas kun päästiin taas renkaiden vaihtoon. Se on helppo ulkoistettava työ ja maksaa vain muutaman kympin. Hyvätuoloisen ei tarvitse ostaa asunnoksi vanhaa rötisköä, jota pitää rempata, muuttovalmiita asuntoja kyllä riittää.
Ja miten sinulla pysyy neulepuikot käsissä, pystytkö pitämään lapset villasukissa, lapasissa ja villahaalareissa? Kahden lapsen käsintehdyt lapaset ja villasukat kaupasta ostettuna maksaa enemmän mitä renkaanvaihto. Miehetkään ei rakenna ja remontoi kuin miesten puheissa, hyvin harva tekee mitään.
Ai saatana, toi renkaanvaihto :) :) :) Ajat lähimmälle huoltoasemalle 2 kertaa vuodessa ( ehkä jopa varaat ajan, hurjaa), ja puolen tunnin kuluttua sulla on renkaat vaihdettu, hintaa n. 30 euroa.
Miten tosta oikeasti voi miehet tehdä niin ison numeron? Tai jostain vitsin lamppujen vaihdoista... Ne ei ole millään verrannollisia pyykinpesuun, siivoamiseen, ruoanlaittoon. Ja minä teen nuo kaikki itse. Myös kodin pienet korjaustyöt.
Koska miehet haluaa samanlaista ylistystä teostaan, kun saivat aikoinaan lapsi-iässä äideiltään kun näyttivät heille miten he osaavat laittaa kengät ihan itse jalkaan. Pientäkin asiaa pitää ylistää ja palvoa, koska mies ihan itse teki sen. Ja tottakai he varttuvat sellaisten äitien parissa, jotka tekevät kaiken mukisematta ja puhtaat silitetyt vaatteet ilmestyy kaappeihin kuin taikatempusta... näin luodaan miehille mielikuva, ettei ne kotihommat vie aikaa tai ole sen suurempi askare, puhumatta lasten hoidosta.
Mikä vauvapula? Niitähän on maailma pullollaan.. en tosiaankaan uhraa kroppaani että saataisiin ”uusia veronmaksajia”.
Naisilla on monesti se ongelma että kovin tunteella valitetaan, mutta mitään ratkaisuja ei mietitä. Alla muutamia ratkaisumalleja, joskin tiedän että eivät ne kelpaa:
1) Ulkopuolinen siivouspalvelu. Ei tarvitse uhriutua, kun joku muu tekee siivoushommat sinun puolesta.
2) Tilaa ruoka kotiinkuljetuksena.
3) Palkkaa lastenhoitaja.
4) Jos tämänkin jälkeen tuntuu että pitää uhriutua, niin ehkä lasten huostaanotto voisi toimia?
Kuten huomataan, helppoja ja yksinkertaisia ratkaisuja olisi olemassa, mutta monesti nämä ovat liian kalliita, koska yrittäjien verotus on liian suuri. Joten äitien tulisi tulonsiirtojen yhteiskunnan tukien sijaan vaatia yritysverotuksen ja työntekijäverotuksen laskua, jotta olisi kannattavaa palkata työvoimaa tekemään kotitöitä. Nyt toiveet ovat päinvastaisia.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on monesti se ongelma että kovin tunteella valitetaan, mutta mitään ratkaisuja ei mietitä. Alla muutamia ratkaisumalleja, joskin tiedän että eivät ne kelpaa:
1) Ulkopuolinen siivouspalvelu. Ei tarvitse uhriutua, kun joku muu tekee siivoushommat sinun puolesta.
4) Jos tämänkin jälkeen tuntuu että pitää uhriutua, niin ehkä lasten huostaanotto voisi toimia?
Kuten huomataan, helppoja ja yksinkertaisia ratkaisuja olisi olemassa, mutta monesti nämä ovat liian kalliita, koska yrittäjien verotus on liian suuri. Joten äitien tulisi tulonsiirtojen yhteiskunnan tukien sijaan vaatia yritysverotuksen ja työntekijäverotuksen laskua, jotta olisi kannattavaa palkata työvoimaa tekemään kotitöitä. Nyt toiveet ovat päinvastaisia.
Eipä sitä raskautta ja synnytystä voi ulkoistaa... tai voi, mutta Suomessa sekin on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit helpoimman ja ilmeisimmän. Isä tekee puolet ja maksaa puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosittaiset renkaidenvaihdot maksavat saman verran kuin yksi ostettu tunti siivousta. Ja tällä miehet oikeuttavat olemassaolonsa parisuhteessa :,D
Suurin jarru tasa-arvossa on se että korkeastikoulutetut ja hyvä tuloiset naiset ei kelpuuta puolisokseen sitä tavallista pienituloista duunaria.
Jos perheessä nainen tienaa 4000e/kk ja mies 2000e/kk niin tottakai silloin se mies jää hoitamaan lapsia mutta ongelma on siinä että nainen kelpuuttaa puolisokseen vain sellaisen miehen kenellä on tulotaso vähintään yhtä paljon kuin hänellä itsellään.
Tiedän monia pariskuntia jossa mies tienaa hyvin ja nainen vähän mutta en tiedä yhtään pariskuntaa missä nainen on hyvätuloinen ja mies pienituloinen, tai no yhden tiedän mutta siinä mies on työtön ja hän kun työllistyy alalleen niin hän tienää huomattavasti naistaan enemmän.
Kyllä ne miehetkin hoivaisivat enemmän lapsia jos naiset yksinkertaisesti ottaisivat niitä pienituloisia miehiä puolisoikseen.
Se on valetta kun naiset väittävät ettei miehet kestä sitä että nainen tienaa enemmän kuin mies.
Syntyvyys siis nousisi huomattavasti jos esimerkiksi lääkärinaiset tai vaikka insinöörinaiset huolisivat kumppaneikseen niitä tavallisia duunarimiehiä kumppaneikseen.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaathan jo tuota tekevät. Millä rahalla luulet keskituloisten tai köyhien palkkaavan siivoajia ja lastenhoitajia 3-6krt viikko?
Vierailija kirjoitti:
En minä edes olisi halunut käydä armeijaa vaan olisin ilomielin hyväksynyt sen jos joku nainen olisi puolestani käynnyt armeijan, olisin sillä aikaa voinnut vaikka hoivata niitä lapsia.
Kiunkas minulla on sellainen mielikuva että autonrenkaita vaihtava ja taloa remppaava nainen ei kelpaakaan miehille? Tästä on ollut joskus keskuteluakin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin jarru tasa-arvossa on se että korkeastikoulutetut ja hyvä tuloiset naiset ei kelpuuta puolisokseen sitä tavallista pienituloista duunaria.
Jos perheessä nainen tienaa 4000e/kk ja mies 2000e/kk niin tottakai silloin se mies jää hoitamaan lapsia mutta ongelma on siinä että nainen kelpuuttaa puolisokseen vain sellaisen miehen kenellä on tulotaso vähintään yhtä paljon kuin hänellä itsellään.
Tiedän monia pariskuntia jossa mies tienaa hyvin ja nainen vähän mutta en tiedä yhtään pariskuntaa missä nainen on hyvätuloinen ja mies pienituloinen, tai no yhden tiedän mutta siinä mies on työtön ja hän kun työllistyy alalleen niin hän tienää huomattavasti naistaan enemmän.
Kyllä ne miehetkin hoivaisivat enemmän lapsia jos naiset yksinkertaisesti ottaisivat niitä pienituloisia miehiä puolisoikseen.
Se on valetta kun naiset väittävät ettei miehet kestä sitä että nainen tienaa enemmän kuin mies.
Syntyvyys siis nousisi huomattavasti jos esimerkiksi lääkärinaiset tai vaikka insinöörinaiset huolisivat kumppaneikseen niitä tavallisia duunarimiehiä kumppaneikseen.
Mäkin ajattelin noin ja nain duunarimiehen . Selvisi vain että tämä lähäreihin ja muihin amistason naisiin tottunut mies on asenteiltaan todella vanhoillinen.Se huushollaavan naisen malli voi olla todella syvään juurtunut ihanne duunarimiehillä. Eikä ymmärrystä mun työn vaativuudelle oikein ole. Eli ero tässä on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä pariskunnan jossa mies tekee huomattavasti vähemmän kuin nainen..
Sitäpaitsi vaikka mies toisi vähemmän palkkaa ei tarkoittaisi, että hän jäisi kotiin. Todennäköisesti ei jäisi, vaan sekin jäisi naisen harteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä edes olisi halunut käydä armeijaa vaan olisin ilomielin hyväksynyt sen jos joku nainen olisi puolestani käynnyt armeijan, olisin sillä aikaa voinnut vaikka hoivata niitä lapsia.Kiunkas minulla on sellainen mielikuva että autonrenkaita vaihtava ja taloa remppaava nainen ei kelpaakaan miehille? Tästä on ollut joskus keskuteluakin.
Joo alkaa se parkuminen, että kun sä et tarvitse mua mihinkään!!! Byääää! Aina ei tiedä kuinka tyhmäksi ja toistaitoiseksi alaspäin itsentä täytyy rajata että alkaa olla miehelle sopivan älyvapaa ja lahjaton ettei se koe olemassaoloaan uhatuksi.
Naisten valinnanvapaudesta näyttää olevan yhteiskunnalle vain haittaa. Luulisi yksilötasolla naisten olevan myt onnellisia, mutta ei, mt-lääkkeitä vaan menee. No ironista on, että tästä feministien voimaantumisesta tylee lyhyt ajanjakso. Milsikö? Koska feministiset yhteiskunnat näivettyy ja katoaa. Ei synny uusia feministejä.
Naisten ilmaisen työn varassa on ollut tähän mennessä liian moni asia. Sen lisäksi Sipilän hallituksen kikyilyt kurittivat kaikkein kovimmin pienipalkkaisia naisvaltaisia aloja. Edelleen pitäisi työpäiviä pidentää, työllisyysprosenttia kasvattaa, lapsia synnyttää pyörittämään EK:n unelmia ja yhteiskunnan rattaita.
Nyt niitetä sitä satoa, viime hallituksen viesti tuli tosiaan jo selväksi: naisten ja naisten työn arvostus on ollut pitkään Suomessa nolla. Täällä lapset pitäisi dumpata päiväkotiin, jossa on yksi hoitaja 20 lasta kohden, kouluissa yksi opettaja 30 lapselle jne. Lastenhoitoa, kasvatusta tai koulutusta ei arvosteta pätkäkään, tapahtui se missä tahansa. Odotuksena on ollut, että jonkun on ne lapset puoli-ilmaiseksi hoidettava. Opettajienkin palkat tulivat ryminällä alas, kun alasta tuli naisvaltainen.
Suomi on ikävän sovinistinen insinöörivaltio, sipiläläinen ksimulkkujen kilpailuyhteiskunta, jossa kaikki ovat asettuneet toisiaan vastaan. Toivottavasti suomalaiset kuolevat sukupuuttoon, se ei haittaa minua tippaakaan. Suomalaisen sovinistimiehen kotiorjaksi tai siitostammaksi en ikimaailmassa ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys siis nousisi huomattavasti jos esimerkiksi lääkärinaiset tai vaikka insinöörinaiset huolisivat kumppaneikseen niitä tavallisia duunarimiehiä kumppaneikseen.Mäkin ajattelin noin ja nain duunarimiehen . Selvisi vain että tämä lähäreihin ja muihin amistason naisiin tottunut mies on asenteiltaan todella vanhoillinen.Se huushollaavan naisen malli voi olla todella syvään juurtunut ihanne duunarimiehillä. Eikä ymmärrystä mun työn vaativuudelle oikein ole. Eli ero tässä on tulossa.
Se miten ihminen kohtelee muita ihmisiä ei ole millään tavalla siitä kiinni minkä koulutuksen hän on saannut, täysin typerä viesti sinulta.
Jokainen duunari ei ole tuollainen minkä sinä olet itsellesi löytänyt, ihmiset on katsos erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ratkaisu olisi yhteiskunta jossa äitejä ei mollattaisi ja arvosteltaisi joka tuutista ja vaadittaisi aina vain lisää.
Yhyy, olemme vain uhreja, aina ja joka paikassa. "Naisilla ei oo mitään oikeuksia!!!1"
Selkeästi olet mies niin kysyn olisitko sinä mahdollisesti valmis ottamaan riskin että tuhoat kehosi lopuksi ikää ja mahdollisuuden kuolla jokaisessa synnytyksessä, sen jälkeen olla nukkumatta monta vuotta ja antaa ruokaa kehostasi, olla aina vastuussa kaikista muista ja unohtamaan itsesi kokonaan, huolehtimaan kaikista sairaanakin ja pitämään tätä jonain oikeutena ja tavoiteltavana asiana kun uhraat tulosi, ulkonäkösi ja ihmissuhteesi muiden palvelemiselle. Oletan että olet halukas siihen ja valittamatta.
Kas kun päästiin taas renkaiden vaihtoon. Se on helppo ulkoistettava työ ja maksaa vain muutaman kympin. Hyvätuoloisen ei tarvitse ostaa asunnoksi vanhaa rötisköä, jota pitää rempata, muuttovalmiita asuntoja kyllä riittää.