Ratkaisu vauvapulaan olisi rohkaista naisia jäämään kotiin hoitamaan lapsiaan
Nythän naiset on ajettu ajattelemaan, että naista arvostetaan vasta sitten, kun hän on töissä kodin ulkopuolella ja lapsista kasvaa kunnon kansalaisia vain kun ne kasvatetaan laitoksissa.
Ennen äidin työtä arvostettiin, ei nykyään.
Ei mikään ihme etei lapsia enää synny.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomeen on rantautunut kotiäitiviha?
Ketkä vihaa kotiäitejä?
Vaaditaanko nykyään naisilta liikaa kun pitää loistaa työelämässä sekä kotona?
Jos mietitään sitä vanhaa aikaa niin silloin äiti sai nauttia äitinä olemisesta kaikessa rauhassa työn ohella mutta nykyään tuntuu siltä että äitejä painostetaan joka suunnasta tekemään töitä,töitä ja töitä.
Ei varmaankaan kovinkaan houkuttelevaa tuo ole jos haluaa lapsia?
Niin ja nykyään tuntuu siltä että miehiäkin painostetaan että pitää loistaa kotona sekä töissä.
Ei kukaan vihaa kotiäitejä. Kotiäitiys vaan on nykyisin valitettavan usein moottoritie työttömyyteen.
Ja se moottoritie työttömyyteen johtuu mistä? Miksei kulttuureissa joissa kotiäitiyttä arvostetaan, kotiäitiys ole mikään este myöhemmälle työllistymiselle?
Aivan, suomalainen kotiäitiviha ja työnpalvonta.
Mikä se sellainen kulttuuri on?
Esim. Britit ja Jenkit. Tuttuni työllistyi juuri Englannissa yliopistokoulutustaan vastaavaan työhön 17 kotiäitivuoden jälkeen.
Asevelvollisuuden suorittaminen pitää yhdistää lastenhoidon kanssa. Väsyneet äidit, joilla on alle vuoden vanha lapsi pitävät perhekerhoa varuskunnassa/sivarien hoitokodissa ja sinne velvoitetaan varusmiehiä/siviilipalvelusmiehiä hoitoapuun yötä päivää. Lapsiperheet saavat tukea ja miehet kasvavat isän vastuuseen. Tämä olisi todellinen miesten koulu!
Vierailija kirjoitti:
Jotta valtio saisi useammat naiset synnyttämään lapsen tai useampia lapsi, pitäisi toteutua edes jonkinlainen tasa-arvo:
- vanhempainvapaat jaetaan tasapuolisesti kummallekin vanhemmalle
- työantajakustannukset jaetaan tasapuolisesti kummankin vanhemman työnantajalle
- lapsi pääsee tietyssä iässä laadukkaaseen ja turvalliseen päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle ja voimme tarvittaessa kustantaa hoitajan/kodinhoitajan kotiin
- kummankin vanhemmman työpaikoilla pitää olla mahdollisuus joustaa kun lapsi on pieni
- raskas- ja synnytyspuuhasta pitää saada jokin rahallinen korvaus
- lapsen hankkimisesta koituva mahdollinen tulonmenetys pitää korvata rahallisesti tai verotuksessa
- lapsen hankkimisesta koituva vaikutus eläkkeeseen pitää korvata myös jollain tavalla.
Eli kovinkaan lähellä emme vielä ole edes näiden vaatimusten toteutumista, koska Suomessa miehet eivät näytä ajavan tasa-arvoa tässä asiassa. Miehille sopii tämä nykyaika: nainen maksaa kaikesta puolet kotona, nainen on raskaan, synnyttää, imettää ja hoitaa lapsen ja kodin, nainen jää hoitovapaalle, nainen juoksee töistä hakemaan sairaan lapsen päiväkodista, ja nainen ottaa kiltisti takkiin työurallaan, palkassa, ja eläkkeessä. Miehiä ei kiinnosta ottaa hoitovapaata, ei vaatia että olisi joustavat työajat, tai että työntantajakulut jaettaisiin puoliksi, eikä hänelle tulee mieleen että hänenhän pitäisi omassa parisuhteessaan ottaa vastuuta lapsista ja kodista sekä puolison hyvinvoinnista ja ansionmenetyksistä.
Tässä oli hienosti kiteytetty ongelman ydin ja hyviä ratkaisuehdotuksia. Kaikkiin ongelmiin on olemassa ratkaisu ja kyllä fiksut tietää mistä kiikastaa. Kyse on siitä, viitsitäänkö tällaisiin toimiin ryhtyä. Antifeminismi on isosti tiellä. Naiset eivät ole vapaita koska miehet eivät halua vapauttaa heitä. Vähän vaikeaa on yksipuolisesti tuollaisia sopimuksia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä jäisin ilomielin kotiin hoitamaan lapsia sekä voisin ilomielin tehdä kotityöt jos vain jostain löytyisi minulle sellainen nainen kuka elättää minut.
Minä ilomielin tekisin ruuat ja hoivaisin lapsia sillä aikaa kun nainen vaihtaa autoon renkaat tai vaikka rakentaa/remontoi jotakin.
Ongelma vain on siinä ettei naiset huoli sellaista miestä kuka elää kuin perinteinen nainen mutta jos jostain löytyy sellainen nainen kuka huolisi minut niin perustaisin hänen kanssaan välittömästi perheen.
En minä edes olisi halunut käydä armeijaa vaan olisin ilomielin hyväksynyt sen jos joku nainen olisi puolestani käynnyt armeijan, olisin sillä aikaa voinnut vaikka hoivata niitä lapsia.
Tämä tinder-profiiliin
Osa-aikaisuus voisi olla ratkaisu. Täyttä työaikaa ei ehdi eikä jaksa tehdä etenkään sitten kun lapsia on kaksi mutta kokonaan pois työelämästäkään ei halua olla. Jos tuettaisiin niin että tuollaisellla kombolla saisi parhaan ansiotulo+tuki+verotus-yhdistelmän eli että tulot eivät putoaisi juuri lainkaan niin silloin lastentekokin varmaan alkaisi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Who:n ohjeet 2 vuoden imetyksestä ovat aika ristiriidassa nyky-yhteiskunnan kanssa. Äiti, joka joutuu lypsämään maitoa sitä varten, että voisi käydä töissä (ja lisäksi töissä lypsää jotta ei tuntisi kipua rinnoissa tai saa rintatulehdusta) joutuu tekemään kohtuuttoman paljon.
Ja joo eihän mikään pakko ole imettää. Kuitenkin yhteiskunta on menossa siihen suuntaan, ettei perheen valinnanvapaus enää onnistu. Kun äiti menee töihin, hän joutuu lopettamaan imetyksen tai ainakin vähentämään reilusti, jos ei ole valmis näkemään paljon vaivaa.
Vuoden ikäisen lapsen pääravinto on muuta kuin maitoa. Eli lapsi pärjää työpäivän ajan kiinteällä ravinnolla. Aamu ja ilta imetys riittävät yli vuoden Ikäiselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomeen on rantautunut kotiäitiviha?
Ketkä vihaa kotiäitejä?
Vaaditaanko nykyään naisilta liikaa kun pitää loistaa työelämässä sekä kotona?
Jos mietitään sitä vanhaa aikaa niin silloin äiti sai nauttia äitinä olemisesta kaikessa rauhassa työn ohella mutta nykyään tuntuu siltä että äitejä painostetaan joka suunnasta tekemään töitä,töitä ja töitä.
Ei varmaankaan kovinkaan houkuttelevaa tuo ole jos haluaa lapsia?
Niin ja nykyään tuntuu siltä että miehiäkin painostetaan että pitää loistaa kotona sekä töissä.
Ei kukaan vihaa kotiäitejä. Kotiäitiys vaan on nykyisin valitettavan usein moottoritie työttömyyteen.
Ja se moottoritie työttömyyteen johtuu mistä? Miksei kulttuureissa joissa kotiäitiyttä arvostetaan, kotiäitiys ole mikään este myöhemmälle työllistymiselle?
Aivan, suomalainen kotiäitiviha ja työnpalvonta.
Mikä se sellainen kulttuuri on?
Esim. Britit ja Jenkit. Tuttuni työllistyi juuri Englannissa yliopistokoulutustaan vastaavaan työhön 17 kotiäitivuoden jälkeen.
No, Suomessa työnantajat pitävät kolme kuukautta työttömänä ollutta mahdottomana työllistää. Kuulemma motivaatio ja ammattitaito ehtii hapantua tuossa ajassa. Ei siis ihme, että kotona vuosia lapsia hoitaneeseen vanhempaan suhtaudutaan samalla tavalla. EK on aktiivinen toimija, joten tuosta aiheesta he voisivat pistää työnantajille kampanjan pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten naiset vaan saa vihdoin ilman paheksuntaa tehdä sitä mitä oikeasti haluaa ja miesten pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen lastenhoidossa, jotta naista kiinnostaisi se lapsikin tehdä.
Haluaako kaikki naiset oikeasti sitä että ne juoksee oravanpyörässä. Kotityöt- päiväkoti-työ-kotityöt-päiväkoti-työ.
Veikkaan että moni nainen oikeesti haluisi olla kotona ja hoitaa kotiaan jos sitä arvostettaisiin.
Miksi naiset sankoin joukoin haluaisi omistaa elämänsä jollekin niin tyhjänpäiväiselle kuin kotitöille? Missä siinä käytetään älyä? Mitä siitä jää käteen?
Hirveän harvoin miehet edes oikeasti arvostaa sitä naisten tekemää työtä kotona, ja varsinkin eron tullessa ne TYHMÄT NAISET, jotka ovat vaan halunneet pesiä kotona ja vältellä kunnon töitä, ovat täällä palstalla itkemässä mistä voisi saada tukia, ja nyt ei ole kuin joku kusinen patja, jonka kanssa pitää lähteä kaupugin vuokrakaksioon.
Meidän suomalainen lainsäädäntökään ei arvosta kotivanhempaa. Maailmalla useissa maissa on selvää, että miehen elatusvelvollisuus koskee eron tullen myös naista, mutta ei meillä.
Kuten sanottu: pitää olla ihan helvetin tyhmä, että haluaa ja jää kotiin hoitamaan lapsia. Paitsi tietysti jos IHAN OIKEASTI järkkää asiat niin, että puolet kaikesta mitä puoliso tienaa, tulee itselle, nyt ja vähintään 5 vuotta eron jälkeenkin.
Tyhmä ihminen on mielestäni enemmänkin se, joka tekee jotain tyhjänpäiväistä työtä ja kuvittelee itsensä sen ansiosta tärkeäksi. Hän ei edes pääse tienaamaan juuri mitään, mutta on muiden omistuksessa ja tilivelvollinen kaikesta pomolle. Hän on orja.
Ai että parempi vaihtoehto olisi muhia kotona lapsia hoitamassa? Ei koskaan, mulle ainakaan. Tosin mun työ ei ole turhanpäiväistä, ja siinä tienaakin jotain, vaikka ei kummoisesti. Kuitenkin niin, että jonkinlaista eläkettäkin tulee joskus saamaan.
Niin ja mulla on 3 lasta, jotka on hoidettu aikanaan exän kanssa puoliksi.
Miksi tämäkin pitää taas olla niin mustavalkoista. Minä halusin hoitaa lapset kotona 2 vuotiaaksi. Sitä pienempi tarvitsee äitiä/isää eikä ymmärrä miksi hänet jätetään päivökotiin isoon ryhmään koko päiväksi. Tämä oli meille mahdollista onneksi. Tiedän ettei kaikille ole. Mutta en olisi jaksanut olla kotona montaa vuotta kauempaa. Hoitovapaalla lisäkouluttauduin ylemmän korkeakoulututkinnon. Oli ihanaa palata aikuisten pariin haastavaan työhön joka antaa paljon. Myös palkka on kiva. Ja siltikin päivän paras hetki on hakea lapset päiväkodista ja nähdä heidän ilahtuneen ilmeet ja viettää laatuaikaa heidän kanssaan ennen nukkumaanmenoa illalla.
Illalla jää vielä parituntia omaa aikaa/parisuhdeaikaa miehen kanssa. En vaihtaisi pois.
Yllätys, että otsikko herätti valtavan ULINAMYRSKYN.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikaisuus voisi olla ratkaisu. Täyttä työaikaa ei ehdi eikä jaksa tehdä etenkään sitten kun lapsia on kaksi mutta kokonaan pois työelämästäkään ei halua olla. Jos tuettaisiin niin että tuollaisellla kombolla saisi parhaan ansiotulo+tuki+verotus-yhdistelmän eli että tulot eivät putoaisi juuri lainkaan niin silloin lastentekokin varmaan alkaisi kiinnostaa.
Tämä! Suomessa ei varsinkaan asiantuntijatehtäviä ole lainkaan mahdollista tehdä 15-25h/viikko. Keski-Euroopassa ja muissa Pohjoismaissa ”äidit ovat töissä”, mutta kukaan ei muista, että harva siellä tekee täyttä viikkoa lasten ollessa alle kuoluikäisiä.
En todella halua olla taloudellisesti riippuvainen miehestä. Enkä pidä lapsista. Haluan edetä urallani ja harrastaa niin paljon kuin vain pystyn. Lapset ei sovi kuvioihin. Ne tehkööt ketkä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten naiset vaan saa vihdoin ilman paheksuntaa tehdä sitä mitä oikeasti haluaa ja miesten pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen lastenhoidossa, jotta naista kiinnostaisi se lapsikin tehdä.
Haluaako kaikki naiset oikeasti sitä että ne juoksee oravanpyörässä. Kotityöt- päiväkoti-työ-kotityöt-päiväkoti-työ.
Veikkaan että moni nainen oikeesti haluisi olla kotona ja hoitaa kotiaan jos sitä arvostettaisiin.
Varmaan moni, muttei kaikki ja vaikea uskoa, että edes suurin osa.
Mutta tältäkin palstalta saa jatkuvasti lukea aloituksia ja ketjuja, joissa kotona lasta hoitavaa haukutaan lompakkoloiseksi yms. ihan myös miesten taholta. Mun mielestä on perheen keskinäinen asia, miten taloutensa toteuttaa, mulla ei toisten rahankäyttöön voi olla mitään sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntemani naiset ovat sanoneet, että ovat onnellisimmillaan, kun saavat jäädä kotiin lastensa kanssa. Valitettavasti globalistimedia yrittää syöttää naisille ajatusta, että ura ja miesten tapa elää tekee myös naiset onnelliseksi. Valetta.
Onhan se tosiaan kauheaa, että globalistimedia tuo esille vaihtoehdon sille perinteiselle naisen mallille. Mun tuntemat äidit tykkää olla töissä.
En halua lapsia koska en halua luopua työurastani enkä palkkakehityksestäni.
En myöskään ole kovinkaan kiinnostunut lapsista, niitä tulee jos on tullakseen.
Ei minulla kyllä edes ole kumppania kenen kanssa voisin lapsia tehdä.
29v sinkkumies eteläsuomesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Mitä tuttavapiiriä katson niin suurin osa naisista ei nimenomaan halua jäädä kotiin pitkäksi aikaa. Haluavat tehdä muutakin kuin hoitaa kotia ja lapsia, tienata omat rahat.
Koska heidät on aivopesty. Mutta monet perheet joilla rahaa on tekevät juuri tämän ratkaisun: äiti jää kotiin, vaikka lapset (tai osa lapsista) on jo kouluikäisiä ja elämänlaatu nousee kaikilla mittareilla mitattuna. Lapset saa huomiota ja ovat hyvinhoidettuja, naisella jää energiaa parisuhteeseen, nainen nauttii kodinlaittamisesta ja on siellä valtiatar. Plus hänellä on aikaa jopa huolehtia itsestään, ei ole ylistressaantunut, saa nukuttua, liikuttua, tehtyä terveellistä ruokaa... Tämä on minun elämääni, vaikka miehen tulot ei mitkään valtavat olekaan, enkä oikeastaan voisi ajatella parempaa ratkaisua. Arvostus työelämässä... so what? Mielummin olen arvostettu lähipiirissäni, omassa perheessäni ja hoidan sen tontin kunnolla. Hyvä mieli, kun voimavarat ja tehtävät on tasapainossa.
On hienoa, että sulla on elämä, jossa olet onnellinen. Mutta älä kehtaa väittää, että naiset, jotka haluavat jotain muuta, kuin sinun elämäsi, olisivat jotenkin aivopestyjä lampaita, jotka eivät osaa itse päättää, mitä haluavat. Mä en nauti kodinlaittamisesta. En tykkää sisustaa ja vielä vähemmän siivota. Tykkään ratkaista ongelmia ja keskustella aikuisten kanssa. Musta on mukava, että mulla on vaihtoehtoja ja työ, josta pidän.
Tykkään olla kotona lapsen kanssa ja ylipäätään.
Mä olisin täysin valmis pyöräyttämään pari mukulaa, jos yhteiskunta olisi varustautunut tukemaan mun mieheni isyyttä nykyistä enemmän.
Mä olen korkeasti koulutettu, hyvässä ja mielekkäässä työssä, josta nautin suunnattomasti ja saan ihan riittävästi rahaa. Mulla ei ole mitään lapsia vastaan, mutta mä en halua jäädä niiden kanssa kotiin yhtään enempää, kuin on biologisesti pakohko. Pari kuukautta voisin olla äitiysvapaalla lapsen synnyttyä, korkeintaan. Sen jälkeen luovuttaisin mieluusti valtikan ja päävastuun mun miehelle, joka vihaa duunarityötään ja on erittäin perhekeskeinen sekä lapsirakas. Enkä siis sano, että duunarihommat olisi yhtään mun työtä huonompia, ei todellakaan, mutta mun mies ei tykkää omastaan.
Tää ei tarkoita, etten mä rakastaisi lasta ihan yhtälailla ja haluaisi viettää vapaa-aikaani pääasiassa perheen kanssa, mutta mun paikka ei ole kodinhengettärenä. Ajatuskin ahdistaa. Kaikki kunnia niille äideille ja isille, jotka haluavat olla kotivanhempia. Musta ei siihen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta valtio saisi useammat naiset synnyttämään lapsen tai useampia lapsi, pitäisi toteutua edes jonkinlainen tasa-arvo:
- vanhempainvapaat jaetaan tasapuolisesti kummallekin vanhemmalle
- työantajakustannukset jaetaan tasapuolisesti kummankin vanhemman työnantajalle
- lapsi pääsee tietyssä iässä laadukkaaseen ja turvalliseen päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle ja voimme tarvittaessa kustantaa hoitajan/kodinhoitajan kotiin
- kummankin vanhemmman työpaikoilla pitää olla mahdollisuus joustaa kun lapsi on pieni
- raskas- ja synnytyspuuhasta pitää saada jokin rahallinen korvaus
- lapsen hankkimisesta koituva mahdollinen tulonmenetys pitää korvata rahallisesti tai verotuksessa
- lapsen hankkimisesta koituva vaikutus eläkkeeseen pitää korvata myös jollain tavalla.
Eli kovinkaan lähellä emme vielä ole edes näiden vaatimusten toteutumista, koska Suomessa miehet eivät näytä ajavan tasa-arvoa tässä asiassa. Miehille sopii tämä nykyaika: nainen maksaa kaikesta puolet kotona, nainen on raskaan, synnyttää, imettää ja hoitaa lapsen ja kodin, nainen jää hoitovapaalle, nainen juoksee töistä hakemaan sairaan lapsen päiväkodista, ja nainen ottaa kiltisti takkiin työurallaan, palkassa, ja eläkkeessä. Miehiä ei kiinnosta ottaa hoitovapaata, ei vaatia että olisi joustavat työajat, tai että työntantajakulut jaettaisiin puoliksi, eikä hänelle tulee mieleen että hänenhän pitäisi omassa parisuhteessaan ottaa vastuuta lapsista ja kodista sekä puolison hyvinvoinnista ja ansionmenetyksistä.
Eli lyhyesti = sinä haluat lisää tulonsiirtoja naisille ja vapaamatkustaa.
Ymmärsit täysin oikein mutta kokonaan väärin. Haluan että miesten ja miesten työnantajajien sekä veronmaksajien vapaamatkustus naisten selässä lopetetaan.
Naiset maksavat jo nyt 10 miljardia euroa ansioverotuloa miehiä vähemmän, julkinen sektori on täynnä naisia ja käytätte julkisia terveyspalveluita 10 miljardilla miehiä enemmän.
No onhan se julkinen sektori nyt täynnä naisia, koska siihen kuuluu sellaiset verovaroin kustannettavat alat kuten varhaiskasvatus, perusopetus ja terveydenhoito. Keskimäärin naiset nyt sattuu olemaan kiinnostuneempia kyseisistä ammateista riippumatta siitä toteutetaanko ne yksityisesti vai julkisesti. Mutta se ei nyt tarkoita sitä, etteikö lapsista johtuvia taloudellisia menetyksiä voi jakaa molempien vanhempien ja heidän työnantajiensa kesken.
Ihan tilastojen valossa se on nainen joka useammin valitsee itseään vähemmin koulutetun miehen:
”Naiset ovat useammin korkeasti koulutettuja
Samalla tuore tutkimus vesittää entisestään myyttiä korkeasti koulutetusta sinkkunaisesta, joka on niin nirso, ettei hän kelpuuta ketään.
Jo aiemmin on tutkittu, että kaikkein todennäköisimmin liittojen ulkopuolelle jäävät matalasti koulutetut miehet ja naiset.
– Näyttää siltä, etteivät korkeasti koulutetut naiset jää liittojen ulkopuolelle, vaan he ottavat itseään matalammin koulutetun miehen, Mäenpää toteaa.
Tutkimuksesta selvisi, että ylemmän korkea-asteen suorittaneilla naisilla joka toisella on myös ylemmän korkea-asteen suorittanut puoliso. Lisäksi sellaisissa tapauksissa, joissa puolisot ovat eri koulutustasolta, yleensä naisella (35 % pareista) on korkeampi koulutus. Tutkituista pareista vain joka viidennen kohdalla miehellä on parempi koulutus.”
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/nyt-se-on-tutkittu-koulutus-nakyy…