Ratkaisu vauvapulaan olisi rohkaista naisia jäämään kotiin hoitamaan lapsiaan
Nythän naiset on ajettu ajattelemaan, että naista arvostetaan vasta sitten, kun hän on töissä kodin ulkopuolella ja lapsista kasvaa kunnon kansalaisia vain kun ne kasvatetaan laitoksissa.
Ennen äidin työtä arvostettiin, ei nykyään.
Ei mikään ihme etei lapsia enää synny.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on tosi yksinkertainen. Vauvantekovelvollisuus samaan tapaan kuin on asevelvollisuus. 1 vauva per naama, vastaa suurin piirtein vuoden asepalvelusta.
Vertaat 4kk armeijaleikkiä naisen raskaaseen kehon turmelevaan lapsentekemiseen?
Tää on just tätä pinnallisuutta mistä joku mainitsi. Mun kroppani ei ainakaan ole kahdesta lapsesta turmeltunut, sain tissit ja pepun ja vyötärö säilyi. Seksi on hyvää. Toki kudostyypit alkaa olla eri mummoäideillä, eivät palaudu, mutta jossain vaiheessa kaikki rupsahtaa anyways. Ja muuten toki tuollaista pakkoa ei voitaisi säätää koska eettisyys ja ei-toivotut lapset tulisivat kalliiksi. Mutta juuri tätä: lapsen tekeminen turmelisi mun kehon.. ei siinä lähtötilanteessakaan varmaan ole sitten paljon kehumista.
Sain esikoisen kun olin 23v ja lapsi painoi 2900g ja siitä lähtien en ole voinut pierua pitää.
Synnyttämään mennesså painoin 65kg ja olen 172cm pitkä ja olen koko ikäni urheilut. Todella ikävä vamma ja ihan yleinen. Naiset ei vaan saa siitå puhua. Täälläkin jopa toiset naiset hyökkää haukkumaan pinnalliseksi.
Naisen ei kuulu tehdä lasta jos ei tosivarmasti sitå itse halua.
Naiset älkää tehkö lapsia. Siinä voitte vain hävitä.
Ihan ensimmäiseksi pitää varmistaa, että kodin läheltä hoitopaikan saa nopeasti se, joka hoitopaikan oikeasti tarvitsee. Subjektiiviset hoito-oikeudet helevettiin. Lasten kouluun menoa voi huoleti aikaistaa vuodella niin että eskari käydään 5-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi suurimmista syistä siihen, etten halua lapsia on se että en halua jumittua niiden kanssa kotiin. Max. 6kk voisin olla kotona per lapsi, en yhtään pidempään.
N22Kukaan ei sinua pakota olemaa kotona pidempään kuin 6kk, voit laittaa lapsen päivähoitoon heti kun haluat.
Mikä on siis ongelma?Hoivavastuuseen valmiiden miesten puute?-eri
Onko todella niin, että hoivavastuuseen valmiita miehiä oikeasti on nykyään jotenkin vähemmän kuin esim. 90-luvulla, jolloin meidän lapset syntyi?
On ihan totta. Siksihän jopa naisistakin löytyy heitä jotka ovat alkaneet miesten tavoin suunnata ulkomaille. Harvoin olen täällä päässä nähnyt miehiä hiekkalaatikolla tai kantamassa hoitolaukkua. Lähes 90% näköhavainnosta näyttää olleen naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on tosi yksinkertainen. Vauvantekovelvollisuus samaan tapaan kuin on asevelvollisuus. 1 vauva per naama, vastaa suurin piirtein vuoden asepalvelusta.
+ 17 v hoitovastuuta, sehän on reiludiili! Miksei kukaan oo aikasemmin keksinyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ratkaisu olisi yhteiskunta jossa äitejä ei mollattaisi ja arvosteltaisi joka tuutista ja vaadittaisi aina vain lisää.
Yhyy, olemme vain uhreja, aina ja joka paikassa. "Naisilla ei oo mitään oikeuksia!!!1"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi suurimmista syistä siihen, etten halua lapsia on se että en halua jumittua niiden kanssa kotiin. Max. 6kk voisin olla kotona per lapsi, en yhtään pidempään.
N22Kukaan ei sinua pakota olemaa kotona pidempään kuin 6kk, voit laittaa lapsen päivähoitoon heti kun haluat.
Mikä on siis ongelma?Hoivavastuuseen valmiiden miesten puute?-eri
Onko todella niin, että hoivavastuuseen valmiita miehiä oikeasti on nykyään jotenkin vähemmän kuin esim. 90-luvulla, jolloin meidän lapset syntyi?
90- luvulla ei ollut houiavadtuuseen kykeneviä miehiä yhtään enempää kuin nytkään. Silloin vain ei kyseenalaistettu niin paljon tätä nainen hoitaa kaiken ajatusta ja lasten hankkiminen "kuului" normaalin pariskunnan elämään. Itsekin , kuten myös sisarukseni, saimme kukin kolme mitenkään kyseenalaistamista asiaa. Käytännössä urat kärsi, taloudellisesti tuli takkiin ja vieläpä eläkeessä tässä kärsitään. Tosin kaikilla meillä on se sama sitoutunut kumppani, joka on autellut.
Eiköhän alhaisen syntyvyyden ongelma ole juuri se ettei ketään oikein kiinnosta lasten hoitaminen nykyisin.
Miehiä ei koskaan ole kiinnostanut lasten hoitaminen ja nykyisin entistä harvempi nainenkaan tykkää hoivata lapsia.
Tämä sitten heijastuu suoraan lapsien määrään suomessa.
Toinen syy alhaiseen syntyvyyteen varmasti on se että nykyisin entistä useampi ihminen on sinkkuna ja moni ei päädy parisuhteeseen koskaan elämänsä aikana.
Ja merkittävimmät asiat mitkä on aiheuttanut tämän tilanteen on tasa-arvo sekä markkinatalous.
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä en halua olla samanlainen kuin nainen joten en halua lapsia sellaisten naisten kanssa ketkä vaativat tasavertaisuutta sukupuolten välille.
Kotityöt ja lasten hoivaaminen on naistentyötä.
Trolli sinä olet. Etkä tule siirtämään ikinä luuserigeenejäsi eteenpäin. Mikä on pelkästään hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän alhaisen syntyvyyden ongelma ole juuri se ettei ketään oikein kiinnosta lasten hoitaminen nykyisin.
Miehiä ei koskaan ole kiinnostanut lasten hoitaminen ja nykyisin entistä harvempi nainenkaan tykkää hoivata lapsia.
Toinen syy alhaiseen syntyvyyteen varmasti on se että nykyisin entistä useampi ihminen on sinkkuna ja moni ei päädy parisuhteeseen koskaan elämänsä aikana.
Ja merkittävimmät asiat mitkä on aiheuttanut tämän tilanteen on tasa-arvo sekä markkinatalous.
Tämä. Itse en ole pätkääkään hoivaava ja äidillinen tyyppi ja itseasiassa toimin tekniikan alalla. Tapasin mieheni opiskeluaikana , mentiin naimisiin ja saatiin lapsia yhtään sen enempää miettimättä koska 80-90 luvulla ne lapset vaan " kuului" aikuisen pariskunnan tehdä. Käytännössähän minä olen joutunut joustamaan joka rastilla, jotta tämä on ollut mahdollista. Miehellä on ollut hyvä urakehitys jo ihan sukupuolensa takia ja hänen töidensä mukaan on muutettu. Koti ja lapset ovat jääneet minun vastuullani 80:20. Onneksi nykynaiset ei tähän suostu.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan pula lastentarhanopettajistakin tuosta? Ei kiinnosta hoitaa lapsia edes palkkaa vastaan?
Nykyään mietitään ja pelätään liikaa..pelätään jäädä kotiin ”miehen” elätettäväksi..onko nykysuhteet jotenkin heppoisia kun moni pelkää eroa ja siksikin on kiire töihin tienaamaan että jos etotaan niinpärjää. Toisaalta säästäminen on mennyt ihan överiksi jollain..lasta ei voi tehdä ellei ole mahdollisuutta hänelle kerätä kunnon sijoitussalkkua ja talokin mielellään ostettuna..ei ennen lapsille säästetty noin ja harva kun kotoa lähti sai mitään matkaansa.. itse aattelen, että koulutus maksetaan ja autokoulut yms, ja autetaan senkin jälkeen mikä voidaan, mutta ei vanhempien ole ennenkään ollut tarkoitus elättää lapsiaan loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ratkaisu olisi yhteiskunta jossa äitejä ei mollattaisi ja arvosteltaisi joka tuutista ja vaadittaisi aina vain lisää.
Tässäpä se ongelman ydin tulikin. Äitejä ja perheitä ei arvosteta.
Lapsia vihataan avoimesti ja äitejä haukutaan tekivätpä he mitä hyvänsä.Ei ole mikään ihme, että nuoret naiset eivät halua lähteä siihen pyöritykseen mukaan.
En varmasti itsekään uskaltaisi. Enkä uskalla vaikka olen edelleen lisääntymiskykyinen ja pidän lapsista.
Tämä yhteiskunta on sellainen, että en halua tänne enää lapsia tehdä.T. 2 teinin äiti
Olen yhden teinin äiti, enkä ole törmännyt minkäänlaiseen vihaan missään vaiheessa.
Ei minunkaan teinin aikaan ollut selvästi havaittavaa lapsivihaa, mutta nuorimpien (alle kouluiän) aikaan sitä alkoi olemaan. Mistä lie johtuu? Maailma ja Suomi on muuttunut.
Näen myös asian niin että syntyvyys Suomessa(sekä monessa muussa maassa) on tippunut todella pieneksi juuri tasa-arvon takia. Tasa-arvon pyrkimys on häivyttää sukupuoliroolit pois sekä tasa-arvo kadottaa samalla sukupuolierot pois.
Kun katsoo tilastoja niin syntyvyys on alhaista niissä maissa missä tasa-arvo on hyvällä mallilla.
Tasa-arvoa jos saataisiin koko maapalloon niin silloin väkimäärä lähtisi pienenemään maapallolla.
Toki pitäisikö jossakin vaiheessa sitten lopettaa tasa-arvo ettei ihmiset kuolisi sukupuuttoon tältä planeetalta?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mietitään ja pelätään liikaa..pelätään jäädä kotiin ”miehen” elätettäväksi..onko nykysuhteet jotenkin heppoisia kun moni pelkää eroa ja siksikin on kiire töihin tienaamaan että jos etotaan niinpärjää. Toisaalta säästäminen on mennyt ihan överiksi jollain..lasta ei voi tehdä ellei ole mahdollisuutta hänelle kerätä kunnon sijoitussalkkua ja talokin mielellään ostettuna..ei ennen lapsille säästetty noin ja harva kun kotoa lähti sai mitään matkaansa.. itse aattelen, että koulutus maksetaan ja autokoulut yms, ja autetaan senkin jälkeen mikä voidaan, mutta ei vanhempien ole ennenkään ollut tarkoitus elättää lapsiaan loputtomiin.
Nykyisin taitaa olla pikemmin kyse siitä, että monilla aloilla koulutus ja työkokemus vanhenee jo muutamassa vuodessa. On ihan ymmärrettävää, että naiset pelkäävät jäädä pois työelämästä, jos mahdollisuudet saada uudelleen töitä pienenevät. Työpaikkoja on kuitenkin vähemmän kuin työnhakijoita, joten työpaikan saadakseen pitää olla perfect match työnantajalleen. Työsuhteet ovat nykyisin usein määräaikaisia, erilaisia projektitöitä. Ei ole enää työpaikkaa, johon perhevapaiden jälkeen voisi palata.
Olen itse saanut omat lapseni aikana, jolloin vakituinen työsuhde oli vielä ihan normaalia. Kolme vuotta kotona, takaisin samaan paikkaan ja ainoat poissaoloni aikana tapahtuneet muutokset oli, että tavallinen kirjoituskone oli vaihtunut sähkökirjoituskoneeksi ja eläkkeelle lähteneen työkaverin tilalle oli tullut uusi työntekijä.
Musta tuntuu, että tätä vauvapulaa kauhistelee just mun ikäluokkani ja vähän nuoremmat, joille perheen perustaminen, työpaikan saaminen sekä perheen ja työelämän yhteensovittaminen oli aikoinaan nykyiseen verrattuna ihan pirun helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja merkittävimmät asiat mitkä on aiheuttanut tämän tilanteen on tasa-arvo sekä markkinatalous.Tämä. Itse en ole pätkääkään hoivaava ja äidillinen tyyppi ja itseasiassa toimin tekniikan alalla. Tapasin mieheni opiskeluaikana , mentiin naimisiin ja saatiin lapsia yhtään sen enempää miettimättä koska 80-90 luvulla ne lapset vaan " kuului" aikuisen pariskunnan tehdä. Käytännössähän minä olen joutunut joustamaan joka rastilla, jotta tämä on ollut mahdollista. Miehellä on ollut hyvä urakehitys jo ihan sukupuolensa takia ja hänen töidensä mukaan on muutettu. Koti ja lapset ovat jääneet minun vastuullani 80:20. Onneksi nykynaiset ei tähän suostu.
Täällä myös on lapsi tehty, koska niin kuului tehdä. Nykyään olisin vela, ysäreillä se ei ollut hyväksyttyä. Veikkaan, että meitä on muitakin. Tilastoissa näkynee sekin, että vapaaehtoinen lapsettomuus on nykyään oikeasti ok valinta, myös naisille, joiden perheenperustamishinkua on ollut tapana suurennella, Luoja tietää miksi.
Vierailija kirjoitti:
Näen myös asian niin että syntyvyys Suomessa(sekä monessa muussa maassa) on tippunut todella pieneksi juuri tasa-arvon takia. Tasa-arvon pyrkimys on häivyttää sukupuoliroolit pois sekä tasa-arvo kadottaa samalla sukupuolierot pois.
Kun katsoo tilastoja niin syntyvyys on alhaista niissä maissa missä tasa-arvo on hyvällä mallilla.
Tasa-arvoa jos saataisiin koko maapalloon niin silloin väkimäärä lähtisi pienenemään maapallolla.
Toki pitäisikö jossakin vaiheessa sitten lopettaa tasa-arvo ettei ihmiset kuolisi sukupuuttoon tältä planeetalta?
Niin, eli kun naiset ymmärtävät, ettei heidän ole pakko olla nyrkin ja hellan välissä, vaan he voivat itse päättää elämästään kuten miehetkin ovat aina saaneet tehdä, niin syntyvyys laskee. Sinun ratkaisu olisi vähentää sitä tasa-arvoa, eikä mieleenkään tule, että miehet voisivat joustaa omista oikeuksistaan?
Minun puolestani ihmiset saavat kuolla sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki pitäisikö jossakin vaiheessa sitten lopettaa tasa-arvo ettei ihmiset kuolisi sukupuuttoon tältä planeetalta?Niin, eli kun naiset ymmärtävät, ettei heidän ole pakko olla nyrkin ja hellan välissä, vaan he voivat itse päättää elämästään kuten miehetkin ovat aina saaneet tehdä, niin syntyvyys laskee. Sinun ratkaisu olisi vähentää sitä tasa-arvoa, eikä mieleenkään tule, että miehet voisivat joustaa omista oikeuksistaan?
Ei naiset ole koskaan ollut nyrkin ja hellan välissä, se on lähinnä vitsikäs heitto vain.
Ennen vanhaa ihmiset vain hyväksyivät(tai ajattelivat) että sukupuolet ovat erilaisia ja täten erittäin harva kyseenalaisti sukupuolirooleja.
Mitä oikeuksia miehillä on mitä naisilla ei ole eli mistä oikeuksista miesten pitäisi joustaa?
Miehet eikä naiset ole koskaan voinnut päättää omasta elämästä vaan aina on yhteiskunta ohjannut heidän tekemisiään ja nykyisin luultavasti vielä enemmän yhteiskunta ohajilee ja määräilee sen miten naisten sekä mieste pitää elää.
Vierailija kirjoitti:
Luepas vähän enemmän tätä palstaa niin huomaat ettei miehet ole halukkaita edes kahvikuppia tarjoamaan, puhumattakaan siitä että olisi pienintäkään kiinnostusta elättää se oma lapsi ja tämän äiti. Omat rahat katsos kun pitää saada käyttää niinkuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki pitäisikö jossakin vaiheessa sitten lopettaa tasa-arvo ettei ihmiset kuolisi sukupuuttoon tältä planeetalta?Niin, eli kun naiset ymmärtävät, ettei heidän ole pakko olla nyrkin ja hellan välissä, vaan he voivat itse päättää elämästään kuten miehetkin ovat aina saaneet tehdä, niin syntyvyys laskee. Sinun ratkaisu olisi vähentää sitä tasa-arvoa, eikä mieleenkään tule, että miehet voisivat joustaa omista oikeuksistaan?
Ei naiset ole koskaan ollut nyrkin ja hellan välissä, se on lähinnä vitsikäs heitto vain.
Ennen vanhaa ihmiset vain hyväksyivät(tai ajattelivat) että sukupuolet ovat erilaisia ja täten erittäin harva kyseenalaisti sukupuolirooleja.
Mitä oikeuksia miehillä on mitä naisilla ei ole eli mistä oikeuksista miesten pitäisi joustaa?
Miehet eikä naiset ole koskaan voinnut päättää omasta elämästä vaan aina on yhteiskunta ohjannut heidän tekemisiään ja nykyisin luultavasti vielä enemmän yhteiskunta ohajilee ja määräilee sen miten naisten sekä mieste pitää elää.
Naiset ovat olleet suurimman osan historiasta jonkin omaisuutta aivan kuin kotieläimet. Mitään sananvaltaa omiin asioihin ei ole ollut kuin 1800 luvun lopulta lähtien. Puhumattakaan että olisi saanut lapsista tai edes omasta omaisuudestaan päättää.