Mitä Suomessa oikeati tapahtuu, jos vauvakato pahenee?
Eläkkeille ei ole maksajia. Osa opettajista, lääkäreistä ym jää työttömäksi kun lapsia ei ole. Mitä muuta käy?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa riittää ruoka ilmastokatastrofissakin, kaikille vähentyneille lapsille. Muualla kuolee lapsia kuin kärpäsiä.
Suomen satojen on ennustettu ilmaston lämpenemisen vuoksi kasvavan reilusti, kaksinkertaistuvan tai jopa kolminkertaistuvan, koska kasvukausi pitenee ja lämmön vuoksi myös kasvu nopeutuu, joten Suomi helposti ruokkisi paljon nykyistä suuremmankin väestön silloin!
Pitäisi ymmärtää, että me emme ole viileän ilmaston maana muuttumassa asuinkelvottomaksi pätsiksi lämpenemisen vuoksi, vaan nykyinen Länsi-Euroopan ja Keski-Euroopan, maataloudelle erittäin suotuisa ilmasto siirtyy meille!
Suomi ei kuitenkaan muuten muutu etäläeurooppalaisemmaksi vaan täällä aurinko porottaakiin sitten yötä päivää kesällä. Saattaa olla että muuttuu sellaiseksi saunaksi että kasvu ei nopeudukkaan vaan vilja kuivuu paikoilleen.
No sitten pitää rakentaa kastelujärjestelmiä. Vedestähän meillä ei ole pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus on selvä:
Etelästä tulee niin paljon muuttajia, että he ovat sadan vuoden kuluttua enemmistö.
He eivät pode vauvakatoa.
Uskomaan jo ettei pelkällä taksinajolla ja tulkkina työskentely pidä yhteiskuntaa pystyssä
Harmi olla nuori nainen tällaisessa maassa. Vauvakuumeilen välillä mutta aika nopeasti se sammuu kun palstalla luen juttuja joissa haukutaan itkeviä vauvoja, ja äidit saavat kuulla arvostelua ulkonäöstään ja huonoista kasvatustavoistaan. Ei riitä että ulkoilee lasten kanssa, sen lisäksi pitäisi pukea koko perhe tyylikkäisiin ulkoiluvaatteisiin ja pitäisi hiljentää nauravat lapset ettei ohikulkijat pahastuisi.
Vähemmän ihmisiä vähemmän kuluja, vähemmän kuluttajia, talouskasvu kääntyy laskuun ja luonto kiittää. Pelkkää hyvää tapahtuu...paitsi tietenkin välistävetäjille eli rahahimokkaille rikkaille tämä on paha uutinen, koska vähemmän välistävedettävää ja kusetettavaa kansaa.
Vappusatanen jokaisesta lapsesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäkö tapahtuu? Suomalaisia on sitten vain vähemmän ja ollaan tässä vähemmällä ennenkin pärjätty. Ehkä duunejakin on sitten useammalle, nythän on työttömiä så helvete.
Ja ilman eläkejärjestelmääkin on pärjätty kun on eletty vain 50-60 -vuotiaiksi, niin varmaan sitten tehdään jatkossakin
Höpön höpön, järkevää leikattavaa löytyisi vaikka kuinka pelkästään kehitysavusta alkaen. Laitetaan omat asiat ja ihmiset etusijalle. Niinhän kehitysmaalaisetkin tekevät.
Synnyttävistä Suomi äideistä tulee tehdä sankareita.Verohelpotus - prosenttia joka lapsesta on oikein.Syntyvä lapsi maksaa myös lapsettomien eläkkeet ja hoitaa näitäkin.Vain yksinkertainen ei ymmärrä tätä selvää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
6-7 vuoden päästä tarvitaan vähemmän opettajia, lastentarhanopettajia ja muita lasten kanssa työskenteleviä. Suuret ikäluokat ovat jääneet eläkkeelle joten työvoimalle on muualla tarvetta.
Älä höpsöjä puhu. Jo vuosikaudet on tiedetty, että suurten ikäluokkien tilalle ei oteta uusia.
Lopputulos: Ei enää synny geneettisesti heikkoja suomalaisia lapsia, joten sairaaloissakaan ei enää ole jonoa.
Monien lapsettomien ihmisten elämän tyhjyys ja tarkoituksettomuus tulee kyllä vanhempana vastaan jossain kohtaa.
Toivotaan, että tämä tämänhetkinen muoti-ilmiö hyihkyä kaikkea perheisiin ja lapsiin liittyvää on lyhyt. Kun ihmiset kuitenkin etsivät elämälle muutakin tarkoitusta kuin pelkkä viheltely, luulisi, että perheen merkitys ja arvostus nousee takaisin sille tasolle, jonka se ansaitsee. Itsekäs Perhe on pasketta-velavouhotus on jotenkin aivan kummallinen ilmiö. En tiedä, missä kuplassa itse oikein olen elämäni elänyt, kun tytöille on riittänyt opiskelupaikkoja ja hyviä työpaikkoja, ja nuoret miehet ovat vastuuntuntoisia ja luotettavia kumppaneita. Olen itse tehnyt työkseni projekteja 25 vuotta, eikä ole työttömyyttä tarvinnut pelätä sitten 90-luvun alun laman.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että tämä tämänhetkinen muoti-ilmiö hyihkyä kaikkea perheisiin ja lapsiin liittyvää on lyhyt. Kun ihmiset kuitenkin etsivät elämälle muutakin tarkoitusta kuin pelkkä viheltely, luulisi, että perheen merkitys ja arvostus nousee takaisin sille tasolle, jonka se ansaitsee. Itsekäs Perhe on pasketta-velavouhotus on jotenkin aivan kummallinen ilmiö. En tiedä, missä kuplassa itse oikein olen elämäni elänyt, kun tytöille on riittänyt opiskelupaikkoja ja hyviä työpaikkoja, ja nuoret miehet ovat vastuuntuntoisia ja luotettavia kumppaneita. Olen itse tehnyt työkseni projekteja 25 vuotta, eikä ole työttömyyttä tarvinnut pelätä sitten 90-luvun alun laman.
Kivat sulle. Nykytilanne näyttäytyy ihan toisenlaisena niille, jotka vasta hakee sitä omaa paikkaansa ja elantoa.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Suomalaisia on niin helppo pelotella. 90-luvun alun lama teki tehtävänsä ja siitä on tullut lastensatujen mörkö, jolla pelotetaan aina uusia ja uusia sukupolvia. Näin saadaan, kilttejä, kuuliaisia kansalaisia.
Ensinnäkin, Suomella on yli 200 miljardia euroa eläkerahastoissa. Niillä voidaan maksa pois tiehensä suurten ikäluokkien eläkkeet. Valtio tosin ei halua käyttää näitä 200 miljardia, vaan mielellään maksattaa pienenevillä ikäluokilla eläkkeet, ja antaa rahojen nousta korkoa korolle. Kyseessä on kylmä valinta, ei hätätilanne. Tästä voitaisiin ihan hyvin tehdä seuraavien eduskuntavaalien aihe; mitkä puolueet kannattavat sitä, että Suomen eläkerahastoista ryhdytään ammentamaan rahaa ja nuorempien ikäluokkien eläkemaksuja pienennetään. Anyone?!?
Toiseksi, Suomessa on muitakin tuloja kuin palkkatulot. Mikäs sitä estää rahoittamasta eläkkeitä pelkillä palkasta perittävillä eläkemaksuilla? Voihan niihin ottaa myös pääomaverotuksesta...
Kolmanneksi, Suomessa on maksettu vanhuusiän eläkkeitä 1950-luvulta lähtien. Tulivat samaan aikaan, kun voi ja kaffee olivat vielä kortilla. SIIS IHAN OIKEASTI, ei ole varaa eläkkeisiin vuonna 2030, johtuen mistä syystä? Ainakaan se ei ole rahasta kiinni, koska tämä maa on about 20 kertaa rikkaampi kuin sodan runtelema Suomi joskus 1950-luvulla.
Nyt jokin järki tähän keskusteluun!
Nykymuotoinen työeläketurva kehitettiin 1960-luvulla. Aluksi maksettiin kymmeniä vuosia eläkkeitä ihmisille, jotka eivät ole itse systeemiin juuri mitään maksaneet. Tästä johtuu se, että Suomen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa ensin eläkkeelle pääsevät vievät potit ja työssäkäyvät kustantaa lystin. Eläkeläiset ovat röyhkeitä eivätkä välitä pätkääkään sukupolvien tada-arvosta.
Muutetaan Floridaan eläkkeelle pääsymme jälkeen 4v.vielä :)Valmistelut vauhdissa ja kaikki täällä oleva omaisuus myydään.Ei paina Suomen ongelmat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivat sulle. Nykytilanne näyttäytyy ihan toisenlaisena niille, jotka vasta hakee sitä omaa paikkaansa ja elantoa.
Millaisille ihmisille ja missä?
Lastenhoitajista on nyt jo pulaa. Vähemmän lapsia tarkoittaa vaan sitä että ne muut lapset saa paremmin hoitoa kun päiväkodit ei ole ylimitoitettuja.
Opettajia tarvitaan vähemmän ja tod. Näk. Joutuvat muutenkin tekemään toista työtä rinnalle jos kesältä ei makseta palkkaa ja työtä on talvellakin jotain max. 6 tuntia päivässä.
Työikäisiä houkutellaan ulkomailta. Varmasti monelle mieluisa tulla tänne töihin esim. Köyhemmästä maasta. Että vanhuksille saadaan ihan varmasti hoitajia kun vaan otetaan ulkomailta työntekijöitä.
Hyvähän se vaan on köyhät lopettaisi lisääntymisen ja ne ketkä lisääntyy olisi älykkäitä. Myös ulkomailla holtiton köyhien lisääntyminen pitäisi saada kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tänne uskalla enää synnyttää lasta. Kaikki on epävarmaa lastensuojelua myöten.
Aina on ollut epävarmaa.
Mieti vaikka 1800-livulla.
Vierailija kirjoitti:
Harmi olla nuori nainen tällaisessa maassa. Vauvakuumeilen välillä mutta aika nopeasti se sammuu kun palstalla luen juttuja joissa haukutaan itkeviä vauvoja, ja äidit saavat kuulla arvostelua ulkonäöstään ja huonoista kasvatustavoistaan. Ei riitä että ulkoilee lasten kanssa, sen lisäksi pitäisi pukea koko perhe tyylikkäisiin ulkoiluvaatteisiin ja pitäisi hiljentää nauravat lapset ettei ohikulkijat pahastuisi.
Jos sinulla on nuin huono itsetunto niin ei varmaan kannata lisääntyä. Äiti-ihmisen pitäisi olla voimakas persoona joka jaksaa pitää lapsiensa puolta. Jos kannat huolta pahastuneista ihmisistä niin se tarkoittaa sitä ettet tulisi kestämään lapsiperhe arkea. Ei kaikkia ole luotu lisääntymään.
Kansa vain vaihtuu. Ulkomailta saapuu tänne ihmisiä, jotka valloittavat maan ihan vaan tulemalla tänne.
Täällä on sitten sellaista, millaista he haluavat täällä olevan.
Mitäs sitten kun kaikki paikat on täynnä ihmisiä. Suomestakin loppuu kantokyky aikanaan.