Etuhammas poistettiin, implanttiin ei varaa
Ihan etummainen, iso hammas.
Implantti 2500e, ei varaa
Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin itsemurha? En kehtaa tavata ketään tai lähteä edes kauppaan...Ikää 30 vuotta
Kommentit (88)
Iroitettavan proteesin saa halvemmalla
Kuitusillassa ei tarvitse hioa viereisiä hampaita, hyvä pitkäaikkainen väliaikaisratkaisu, ajan kuluessa purenta voi nitkuttaa sen irti.
Joustava yhden hampaan irtoproteesi on myös edullinen ja ihan hyvä vaihtoehto.
Implanttien hinnoissa paljon vaihtelua, seuraa ilmoittelua, usein ketjuihin kuulumattomat vastaanotot edullisempia.
Mulla piti olla treffitkin ensi viikonloppuna, mutta jouduin perumaan ne : (
Asutko Etelä-Suomessa? Tallinnasta voisi löytyä ratkaisu...
Tunnen suurta sympatiaa. Itseltäni jouduttiin poistamaan takahammas ja nyt odottelen että pääsisin laitattamaan implantin. Ja säästän rahaa. Tallinna ei minulle käy sillä asun niin kaukana. Harkitsin sitä silti kyllä ihan vakavissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammassillat on keksitty. Jos olet pa, niin kela/sossu antaa avustusta kun kyseessä on etuhammas.
Hammassillan laiton yhteyssa joudutaan vahingoittamaan viereisiä hampaita, jotka saattavat olla aivan terveitä. Sitten ajan myötä nekin kiinnityksen takia alkavat reikiintyä...kokemusta on.
Vahingoittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Saat laitettua 70e kunnallisella tilalle hampaan.
Kunnallinen puoli ei laita implantteja, liian kallista.
Olet ap niin nuori että toivottavasti saat rahat jostain kasaan. Jotkut oppivat kyllä elämään asian kanssa mutta vaikeaa se varmaan on.
implanttini maksoi alle 2000, on parempi kuin alkuperäinen
siltaa en antanut tehdä, sillä ei pysty puremaan kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Ajattele että se on vain persoonallinen lisä. Jos joku Paris Hilton menettäisi etuhampaan ja esittelisi sitä ylpeänä niin siitä tulisi muotia ja ihmiset kävisivät poistamassa etuhampaitaan kosmeettisista syistä.
No ei todellakaan kukaan täysjärkinen poista hampaitaan muodin takia, älä nyt hölmöjä horise.
Mulle kunnallinen teki tarjouksen 2 implantista ja silta niiden väliin 1 puuttuvalle hampaalle ja se olisi maksanut 2000. Eli kunnalliselta kysymään vaihtoehtoja!
Vierailija kirjoitti:
Kestää vähintään 4kk ennen kuin saat sen implantin, siis jos jostain löytyy rahaa. Älä lopeta elämistä siksi aikaa. Selität vaan treffikumppanille mitä on tapahtunut ja hän varmasti ymmärtää. Ainakin jos on fiksu tyyppi. Eikä tämän takia kannata itseään tappaa, sama on tapahtunut monelle muulle eikä maailma siihen kaadu. Mieti vaikka lätkä pelaajia, monilta on lähtenyt useampikin etuhammas ja silti missit juoksee niitten perässä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ei toi nyt maailmanloppu ole. Onhan se näkyvä paikka älä tee siitä elämää suurempaa asiaa. Musta kannattaa vaikka odottaa niin kauan että saa rahat kokoon implanttiin. Noita siltoja varten pitäisi kai porata vieressä olevia ehjiä hampaita. Se ei tee niille hyvää.
Mulla on proteesi, maksoi alle 500€, kukaan ei huomaa eroa ja vaivattomampi kuin miltä kuulostaa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "nastahammas"?
Hampaassa on oma juuri vielä jäljellä, tehdään juurihoito jonka jälkeen voidaan juureen laittaa lasikuitu tai titaaninasta jonka varaan tehdään paikka.
Pankista lainaa. Ei tuo ole summa eikä mikään maksaa laina pois 👍
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "nastahammas"?
Omasta hampaasta täytyy olla juuri jäljellä. Hammas kiinnitetään tähän omaan juureen. Juuren pitää olla hyväkuntoinen ja juurihoidettu.
Siis ei ole totta, eikö tuollaista korjata kunnallisessa hammashoidossa??!!
Tämä on kyllä niin syvältä, rahaa jaellaan ympäri maailmaa, kun omissakin (nuorissakin!) kansalaisissa riittäisi huolehdittavaa.
Kun olisi antaa, maksaisin sulle hampaan. Omia ikäisiäsi lapsia, voin kuvitella, miltä tuntuisi elää ilman etuhammasta, vanhemmankaan ihmisen, saati nuoren :(.
Missäpäin asut? Itse kävin juuri vantaalla laittamassa implantin, 1700e. Todella osaava ja hyvä lääkäri. Vertaile hintoja, implantin saa kyllä halvemmalla kuin 2500e.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on proteesi, maksoi alle 500€, kukaan ei huomaa eroa ja vaivattomampi kuin miltä kuulostaa!
Voisitko kertoa mikä on proteesi. En ole alkuperäinen kysyjä, mutta jossain vaiheessa kummatkin etuhampaani tulevat irtomaan pahan bruksismin takia. Onko proteesi sellainen missä on myös kitalaki tehtynä ja sen voi irroittaa ja elokuvissa laittavat yöksi vesilasiin? Eikä sitä erota ollenkaan oikeasta ikenestä sitä tekoientä? Asia on aika ajankohtainen itselleni ja olisi hyvä kartoittaa asiaa ennen kuin se on tapahtunut. Olen siinä ymmärryksessä, että bruksisimin takia minulle ei laiteta implanttia.
Alkuperäiselle kirjoittajalle toivotan voimia, muuta en voi. Niin.... ja itse kävisin sinun sijassasi varmaan diakonilla kysymässä apua. En tiedä auttavatko, mutta yrittänyttä ei laiteta ja muista kilpailuttaa joka ikinen hammaslääkäri ja sano, että olet kilpailutuskierroksella, että tietävät tarjota sen mihin pystyvät. Myös kunnallista voi kilpailuttaa.
Tutustu kuitusiltaan.