Etuhammas poistettiin, implanttiin ei varaa
Ihan etummainen, iso hammas.
Implantti 2500e, ei varaa
Onko tässä muita vaihtoehtoja kuin itsemurha? En kehtaa tavata ketään tai lähteä edes kauppaan...Ikää 30 vuotta
Kommentit (88)
Aika paha, mutta onneksi ne kasvaa äkkiä takaisin! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat laitettua 70e kunnallisella tilalle hampaan.
Eivät laita, yksi puuttuva hammas ei haittaa. Jos laittavat niin se on paljon enemmän kuin 70e
Kyllä mun miehelle laitettiin. Maksoi 150e kunnallisella. Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Silta. Eli viereisiin hampaisiin kiinnitettävä tekohammas. Oletko ihan tauno, kun et kysynyt hampaanpoiston yhteydessä mitään jatkotoimista?
Tämä aloitus ei ole edes totta. Hammaslääkäri kertoo kysymättäkin vaihtoehdoista kun hammas puuttuu noin näkyvältä paikalta.
Onko kenellekään kuituimplantista kokemusta?
Kuitusilta on edullisin ja edessä kestää varmaan vielä paremmin kuin sivulla.
Kannattaa vaan etsiä lääkäri, joka näitä osaa ja haluaa tehdä!
Laita siihen keitetty maissinjyvä? Tai pikkulego?
Siinä on hyvä myös pitää piippua tai sikaria.
Vierailija kirjoitti:
Iroitettavan proteesin saa halvemmalla
Sain ylös irrotettavan osaproteesin. Ulkonäkö on hyvä, mutta ässän sanominen ei onnistu, minkä takia en halua pitää sitä päivisin kun puhe on epäselvää. Syöminen ei onnistu, vaan proteesi pitää poistaa jos haluaa syödä oikeasti.
Pettymys, mutta pidänkin sitä öisin, ja bruksismi ja stressi ovat poistuneet.
Kuitusilta, siinä naapurihampaita ei tarvitse hioa.
Jaahas, yli kaksi vuotta vanha aloitus
Minulla on alhaalta "vitoshammas" puoliksi rikki. Lääkäri sanoi että se pitää poistaa. Kun kyselin lisää, niin sanoi ettei kunnallisella laiteta siihen mitään tilalle, vaan se on yksityisen hommia. Toisin sanoen, innokkaasti kunnallisella revitään hampaita irti mutta mitään ei laiteta tilalle.
Itselläni myös ongelma. Parodontiitti tuhonnut hampaani. Olen pienituloinen, ei varaa implantteihin. Kunnallisella saanut hyvää hoitoa, tulehdus pysäytetty ja juurihoidot. Nyt työttömänä, hampaat harvat, työnhaku ankeata näillä harvoilla, puuttuvilla hampailla. Kyllä hampaat ovat iso asia, kun yrittää hakea töitä. Hävettää nämä hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilta puuttuu yläetuhammas. Hänellä on silta. Implanttia ei voida laittaa, kun leukaluusta puuttuu osa, eikä kasva takaisin. On yritetty jollain mönjällä kasvattaa leukaluuta, että voitaisiin laittaa implantti. Turha homma, ei onnistunut. Kaveri jatkaa sillan käyttöä.
Kyllähän sinullekin se silta varmasti voitaisiin laittaa, jos se on voitu laittaa myös sellaiselle ihmiselle, jolta puuttuu leukaluuta ja silti viereiset hampaat pysyvät suussa kiinni.
Sillassa joudutaan hiomaan viereisiä hampaita, ja olen lukenut negatiivisia kokemuksia sen käytöstä...pitkässä juoksussa huono. Eikä voi purra kunnolla.
Koko viikonloppu mennyt yksin kotona : (
ap
Mutta sehän on evoluution tarkoituskin. Syrjäyttää epäkelvot.
Ryömihän epäkelpo takaisin sinne pesääsi.
Minulla todettiin etuhampaan olevan pahasti tuhoutunut juuresta ja se poistettiin. Leukaluuta myös tuhoutunut, eli inplantti ei tule ainakaaan vielä kysymykseen koska olen niin nuori. Minulle asennettiin kevytsilta jota varten viereisiä hampaita hiottiin aivan minimaalisesti. Maksoi 500e kunnallisella. No, sehän irtosi kahden viikon päästä ja asennettiin uudelleen ja irtosi jälleen. Hammaslääkäri sitten osittain korvasi minulle osaproteesin, jota nyt käytän (800e). Tämä on todella kiva jahka tottuu siihen että syöminen tuntuu oudolta tai ottaa syönnin ajaksi suusta pois. Nyt eri hammaslääkäri ehdotti uutta kevytsiltaa ja nimenomaan keraamista ja ainoastaan yhteen hampaaseen kiinnitettävää, sillä se pysyisi kuulemma paremmin. Osaproteesi on ollut mukava kun ei tarvi pelätä sen tippuvan suusta, mutta se ei kuulemma sovi pitkäaikaiseen käyttöön, lisää infektioriskiä ja luo painetta muihin hampaisiin.
Laita aina uusi liitulaku kun entinen on loppunut
Hampaaton kirjoitti:
Minulla todettiin etuhampaan olevan pahasti tuhoutunut juuresta ja se poistettiin. Leukaluuta myös tuhoutunut, eli inplantti ei tule ainakaaan vielä kysymykseen koska olen niin nuori. Minulle asennettiin kevytsilta jota varten viereisiä hampaita hiottiin aivan minimaalisesti. Maksoi 500e kunnallisella. No, sehän irtosi kahden viikon päästä ja asennettiin uudelleen ja irtosi jälleen. Hammaslääkäri sitten osittain korvasi minulle osaproteesin, jota nyt käytän (800e). Tämä on todella kiva jahka tottuu siihen että syöminen tuntuu oudolta tai ottaa syönnin ajaksi suusta pois. Nyt eri hammaslääkäri ehdotti uutta kevytsiltaa ja nimenomaan keraamista ja ainoastaan yhteen hampaaseen kiinnitettävää, sillä se pysyisi kuulemma paremmin. Osaproteesi on ollut mukava kun ei tarvi pelätä sen tippuvan suusta, mutta se ei kuulemma sovi pitkäaikaiseen käyttöön, lisää infektioriskiä ja luo painetta muihin hampaisiin.
Minkä ikäinen olet ja miten tuo hammas oli saanut tulehduksen ?
Hammashoidon huonoja kokemuksia ja suomalaisten syrjintää ei julkaista täällä. Terv kesk lääkäriä,yms ei saa arvostella huonosta kohtelusta.
Kaikki suomal sorretaan kaikessa.
Tuo olisi itselläni yksi pahimmista ulkonäköön liittyvistä kammotuksista. Olin pitkään hoitamatta hampaita mutta nyt käyn vuosittain tai jopa useammin hammaslääkärissä ettei vaan tule ap:n kaltaista tilannetta. Puuttuva hammas, mikä näkyy, olisi niin kamala asia itselle ettei mitään rajaa. Ahdistuin jo poskihampaan poistosta ja hammaslääkäri näkikin ahdistukseni ja ehdotti implanttia mutta olen sopeutunut tuohon yhteen puuttuvaan hampaaseen (viisaudenhammasta seuraava hammas) että en nää tarvetta laittaa siihen tilalle mitään kun ei näy. Mutta kaikki mikä näkyy hymyillessä, on oltava suussa, se on mulla periaatte.
Vierailija kirjoitti:
Hampaaton kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ja miten tuo hammas oli saanut tulehduksen ?
Olen 30v. En tiedä miksi etuhammas oli niin pahasti vaurioitunut. Se on saattanut esimerkiksi jo lapsena katketa juurestaan kolhun myötä ja nyt vasta röntgenissä tuli ilmi kun resorptio oli jo edennyt pitkälle.
Monessa paikassa pystyy maksamaan osa-maksulla. Kysy!