Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on panoksesi ilmastonmuutoksen hillitsemiseen?

Vierailija
28.09.2019 |

Meillä ei ole omaa autoa, tarvittaessa vuokraamme auton. Kierrätämme kaiken mahdollisen, pyrimme lentämään vain 1 krt/vuosi ja syömme enimmäkseen kasvisruokaa. Mitä sinä teet ilmastonmuutoksen hillitsemisen edestä?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän päivä kerrallaan niin kuin tähänkin saakka. Ihan normi arkea. On auto ja saatan käydä joskus lentokoneella lomalla. Syön joskus lihaakin.

Vierailija
62/81 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän säästyvät rahat hyvien järjestöjen tukemiseen ja projekteihin kuten bussilippuja bemarikuskeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väität shoppailua , mihin rahasi menevät? Nälän poistoon vai pörssiin?

Vierailija
64/81 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Teemme vain yhden lentoloman/vuosi.

2. Lahjoitan kaikki tavarat/pienet vaatteet eteenpäin (pelastusarmeija tai somekirppikset).

3. Kotona useimmat tavarat on kirppikseltä tai suvun vanhoja (100v vanhaa osa).

4. Ei heitetä ruokaa pois. Teen nykyään pienemmät annokset ettei jää yhtään yli.

5. Auto on kiertänyt monet omistajat ja ajan loppuun, yli 300 000km.

6. Poimin marjoja ja sieniä.

7. Koti on erittäin energiatehokas ja pidän lämpötilan 20-21c.

8. Suunnittelin kodin siten, että siinä on toinenkin huoneisto. Kaksi kotia yhdellä kärpäseniskulla ja samoilla energiakuluilla (toinen tila vuokralla).

9. Ei loroteta vettä.

10. Valot heti pois kun ei käytetä.

11. Lapsilla vain 1 pari kenkiä kerrallaan, jotka kuluu yhdessä kaudessa loppuun, koska kasvavat. Meille ei osteta isoja kenkäkasoja...ulkotakit oon löytänyt kirppiksiltä viime aikoina (200€ merkkitakit 30-50 eurolla kappale).

12. Olen tosi nuuka, joten kun elää taloudellissa mielessä tarkasti niin pallokin kiittää.

Vierailija
65/81 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

K kirjoitti:

1. Teemme vain yhden lentoloman/vuosi.

2. Lahjoitan kaikki tavarat/pienet vaatteet eteenpäin (pelastusarmeija tai somekirppikset).

3. Kotona useimmat tavarat on kirppikseltä tai suvun vanhoja (100v vanhaa osa).

4. Ei heitetä ruokaa pois. Teen nykyään pienemmät annokset ettei jää yhtään yli.

5. Auto on kiertänyt monet omistajat ja ajan loppuun, yli 300 000km.

6. Poimin marjoja ja sieniä.

7. Koti on erittäin energiatehokas ja pidän lämpötilan 20-21c.

8. Suunnittelin kodin siten, että siinä on toinenkin huoneisto. Kaksi kotia yhdellä kärpäseniskulla ja samoilla energiakuluilla (toinen tila vuokralla).

9. Ei loroteta vettä.

10. Valot heti pois kun ei käytetä.

11. Lapsilla vain 1 pari kenkiä kerrallaan, jotka kuluu yhdessä kaudessa loppuun, koska kasvavat. Meille ei osteta isoja kenkäkasoja...ulkotakit oon löytänyt kirppiksiltä viime aikoina (200€ merkkitakit 30-50 eurolla kappale).

12. Olen tosi nuuka, joten kun elää taloudellissa mielessä tarkasti niin pallokin kiittää.

Kylläpä sädekehäsi kiiltää. Jospa jättäisit sen lentämisen pois.

Vierailija
66/81 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme luopuneet toisesta autosta. Asumme kerrostalossa, vähissä neliöissä. Kuljemme yleensä pyörällä, kävellen tai julkisilla, ainoa automme on siis meidän kahden lisäksi vielä kahden aikuisen autottoman lapsemme käytössä silloin harvoin kun he autoa välttämättä tarvitsevat. Olemme kasvattaneet lapsemme ekologisiksi ja ilmastotietoisiksi. Syömme pääasiassa kasvisruokaa, ja painotan myös lähituotantoa sekä suosin järkevää pakkauspolitiikkaa. Kulutamme vähän. En shoppaile huvikseni, ja vaatteet yms. käytän loppuun asti. Matkailemme enimmäkseen kotimaassa, kerran vuodessa lennämme etelään (ilmastokompensoitu lento ja ilmastokompensoitu hotelli, jos se nyt mitään auttaa).

Vierailija
67/81 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kierrätän tarkkaan kaiken itä vain voi.

85

Vierailija
68/81 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ilmastosta huolissaan oleva tuntuu lentelevän vähintään kerran vuodessa etelään ja samaan aikaan syyllistävät autoilusta niitä, jotka eivät etelään lentele, mutta autoilevat päivittäin töihin ja pitkien välimatkojen vuoksi on pakko ja kaikkialla ei julkiset kulje vartin välein, mutta eihän sitä kaupungeissa asuvat piipertäjät tajua vaikka kuinka vääntäisi koko Suomen rataverkoston solmuun.

Vierailija
69/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi laittaa hupilentelynkin verolle ;)

Vierailija
70/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi lapsi ja syön lähes täysin vegaanisesti. En shoppaile vaan ostan vain tarpeeseen. Kierrätän ja kompostoin.

Vierailija
71/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos ei ole mitään, jos tulee aurinkomyrsky. Katkeaa sähköt, satelliitit eivät toimi eikä viestintävälineet. Olemme kaikki riippuvaisia sähköstä. Tulee valtava kriisi, kun sähköä ei ole. Eikä kukaan pääse nettiin valittamaan asiasta 😂

Vierailija
72/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta ilmastonmuutos on tervetullut. En aio pistää tikkua ristiin sen estämiseksi tai hidastamiseksi.

Vierailija
73/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrassaan yhtään mikään. En viitsi vaivata päätäni asialla, jolle en voi mitään.

Vierailija
74/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Lapsettomuus ei muuten ole millään tavalla ilmastoteko, koska ne samat saastuttajat haetaan sitten ulkomailta tänne

Vierailija
75/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys. Istun kotona ja elän veronmaksajien rahoilla. En siis juurikaan pysty kuluttamaan. Mielestäni se ainut järkevä ilmastoteko, koska kaikki kuluttaminen saastuttaa ja töissäkäyvät aina kuluttavat rahansa johonkin ja ottavat usein lainaa päälle.

Vierailija
76/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti, en matkustele, en shoppaile, en polta. Yksityisautoilen noin 130km kuukaudessa pienellä autolla ja minulla on kaksi kissaa. Tapan itseni luultavasti 10 vuoden kuluttua kunhan kissat ovat ensiksi kuolleet vanhuuteen.

Vierailija
77/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme on vain yksi auto, hybridi

Lomailemme vain Euroopassa, vaikka varaa olisi myös kaukomatkoihin

Olemme vähentäneen punaisen lihan kulutusta ja lisänneet kasvisruuan määrää

Kierrätämme jätteet

Vältämme turhan krääsän ostamista

Lämmitämme talomme maalämmöllä

Vierailija
78/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää koirani jätöksiä muoviin. Tuonne luontoon saa paska hajota kaikessa rauhassa sen 1kk-6kk. En tupakoi, joten en levitä mikromuovia ympäriinsä. En matkustele. Auto on, sekin 19v vanha jota olen pitänyt kunnossa 7 vuotta, mitä olen auton omistanut, päästöistä ei ole katsastuksessa tullut ikinä mitään sanomista.

Eli en myöskään vaihda autoa 3 vuoden välein kuten jotkut tekevät, mieluummin korjaan vanhaa niin kauan, kun se on mahdollista.

Vierailija
79/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin riisin syönnin

Syön mahdolllisimman paljon lähellä tuotettua ja kotimaista aina kun se on vaihtoehto.

Olen kierrättänyt kaiken mahdollisen jo parikymment vuotta, kun asun täällä maalla. Ei täällä ole voinut vaan nakata kaikkea sekajätteeseen.

Olen myös aina shoppaillut vain tarpeeseen.

Vierailija
80/81 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun ensi viikonlopun kännykkä- ja somelakkoon. Viikonloppu jolloin ihmiset ovat yleisesti ilman älylaitteita, klikkiotsikoita ja nettimainoksia, sen luulisi purevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä