Lue keskustelun säännöt.
Mikä on panoksesi ilmastonmuutoksen hillitsemiseen?
28.09.2019 |
Meillä ei ole omaa autoa, tarvittaessa vuokraamme auton. Kierrätämme kaiken mahdollisen, pyrimme lentämään vain 1 krt/vuosi ja syömme enimmäkseen kasvisruokaa. Mitä sinä teet ilmastonmuutoksen hillitsemisen edestä?
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En edes välitä onko toiminnallani ollut merkitystä, sillä tämä tapa on minulle hyvä ja ainoa oikea elää. No, jos olisin syönyt lihaa koko elämäni, siihen olisi tarvittu aika monta vettä ja maa-alaa haaskaavaa kärsimyksellä tuotettua eläintä. Että sillä tavalla jos miettii, on ollut merkitystä.
En ole syönyt lihaa juuri koskaan, lapsuudessa joskus satunnaisen nakin. Muutaman vuoden olen ollut vegaani. Autoa mulla ei ole. Ostan todella harvoin vaatteita, nekin mieluummin kirpputorilta. Kierrätän jätteeni huolellisesti.
En tosiaan ymmärrä näitä ihmisiä, jotka ostelevat usein halpaa pikamuotia. Vaateteollisuus saastuttaa enemmän kuin lento- ja laivaliikenne. Ihmiset eivät joko tiedosta tätä tai eivät välitä asiasta. Pitäisi ottaa käyttöön liha- ja lentovero. Tukiaiset poistaa liha- ja maitotaloudelta. Suurinta itsekkyyttä ikinä on olla välittämättä yhtään mistään.
Mä en yhtään välitä miten ihmisen tässä käy. Suren koko maapallon luonnon puolesta. Kaikki ne upeat eliölajit ja ekosysteemit jotka tuhoutuvat ihmisen toiminnan seurauksena.
Ja olen tietoinen ettei Suomi tässä asiassa paljoa paina. Ainoa mahdollisuus olisi että osa ihmisistä hävitettäisiin ja siirryttäisiin kokonaan uuteen malliin, joka ei perustuisi jatkuvalle talouskasvulle ja kerskakulutukselle.