Mikä on panoksesi ilmastonmuutoksen hillitsemiseen?
Meillä ei ole omaa autoa, tarvittaessa vuokraamme auton. Kierrätämme kaiken mahdollisen, pyrimme lentämään vain 1 krt/vuosi ja syömme enimmäkseen kasvisruokaa. Mitä sinä teet ilmastonmuutoksen hillitsemisen edestä?
Kommentit (81)
Ostin V8 Jenkin. Mökilläni on turvepellettilämmitys ja raskasöljyllä toimiva sähkögeneraattori.
Pitäisi vakioida Maan kiertorata Auringon ympäri, pitäisi lopettaa Maan prekessio, pitäisi vakioida Maan pyörimisakselin kallistuskulma, pitäisi estää tulivuorenpurkaukset, pitäisi estää mannerlaattojen liikkuminen, pitäisi estää meteoriittien törmääminen Maahan.
Muut toimet ovat itsensä pettämistä.
En tehnyt lasta, joten syön ja liikun kuten haluan.
Ei mikään. Pelkästään pihiyttäni kulutan niin vähän kuin mahdollista.
Ostan Brassilihaa, niille ei tarvi lämmittää navettaa talvella. Aurinko paistaa ympäri vuoden. Eettisintä lihaa mitä on!
Sinccis
Ei kiinnosta ilmastohörhöilyt. Sopeudun muutoksiin tai mahdollisesti heitän veivini, ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta ilmastohörhöilyt. Sopeudun muutoksiin tai mahdollisesti heitän veivini, ihan sama.
Hyvä että tajuat omat rajallisuutesi ja sen mikä on oleva osasi! Tämä on todellista aatteen puolesta uhrautumista.
En omista autoa enkä ole koskaan ollut lentokoneessa. En myöskään osta uusia tavaroita/elektroniikkaa/vaatteita niin kauan kun vanhat on ehjiä ja käyttökelpoisia.
Vierailija kirjoitti:
En shoppaile
Hienoa, pisteet sinulle!
Lapsettomuus, en ole tehnyt lisää saastuttajia tälle maapallolle. (Eikä muuten kiinnosta yhtään pyyhkiikö kukaan minun takapuoleni laitoksessa, kun olen vanhus. On muita suunnitelmia vanhuuden varalle, sellainen exit oman käden kautta.) Lapsettomuudella ei tosin ole suurta vaikutusta päättäjien holtittoman maa-han-muut-to-politiikan vuoksi, mutta minä en ole niitä päätöksiä tehnyt, enkä ole niistä vastuussa.
Matkustelu ei kiinnosta, joten lennän lentokoneella korkeintaan kerran kymmenessä vuodessa, ja vain lyhyitä matkoja Euroopan sisällä. En käytä "kertakäyttömuotia", ja pidän päälläni vanhoja, jopa rikkinäisiä, vaatteita kotona ja vähän uudempia ja siistimpiä ihmisten ilmoilla.
Tämän vuoksi aionkin sitten "rällästää" ihan miten tykkään, tuhosinpa siinä lihan syönnilläni ja autolla ajelullani ilmastoa kuinka paljon tahansa. Siinäpähän paheksutte, minä en välitä.
En asu Helsingissä, joka tuottaa hiilivoimansa takia paljon päästöjä. Kierrätän, en omista autoa, syön lähellä tuotettua ruokaa.
En shoppaile, ajokortiton, kävelen ja pyöräilen tai julkisilla, en lennä, vähentänyt lihaa ja vain saatua metsästettyä lihaa, osa kalasta itse pyydettyä soutuveneellä järvestä, bioroskapussit teen sanomalehdistä tai esim leipäpussi, käytän roskapusseina pieniä muista elintarvikkeista tulleita pusseja,sammutan turhat valot, aurinkopaneelilamppuja pihassa, maalämpö.
Vierailija kirjoitti:
Minä naarmutan pysäköityjä autoja. Varmaan loppuu yksityisautoilu kun ilmiö laajanee ja saan myös muita ihmisiä mukaan ilmastotalkoisiin.
You go teeny-whiny-whyny-wow!
Ainoa asia jonka tein nimen omaan ilmastoa ajatellen, oli pikamuodin ostamisen lopettaminen. Päätös osoittautui hyväksi itsellenikin, rahaa kului turhaan laaduttomiin rätteihin.
En hanki lapsia tai koiraa, en hanki autoa, lentelen todella harvoin, suosin kotimaista ja kokkailen kasvisruokaa. Nämä asiat teen koska ihan vaan tuntuu siltä.
Kukaan meistä ei pysty vaikuttamaan ilmastonmuutokseen millään tavoin.
Miettinen kirjoitti:
Kukaan meistä ei pysty vaikuttamaan ilmastonmuutokseen millään tavoin.[\quote]
Maailmani murenee tästä...kerro lisää!
En mitään.
T. työtön köyhä