Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on panoksesi ilmastonmuutoksen hillitsemiseen?

Vierailija
28.09.2019 |

Meillä ei ole omaa autoa, tarvittaessa vuokraamme auton. Kierrätämme kaiken mahdollisen, pyrimme lentämään vain 1 krt/vuosi ja syömme enimmäkseen kasvisruokaa. Mitä sinä teet ilmastonmuutoksen hillitsemisen edestä?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän miljoonittain lapsia tekemättä. Miehenä pystyn näin tekemään, naiselta tämä olisi mahdoton toteuttaa. Muuten sitten elelen kuin peräkammarinpertti konsanaan.

Olen voittaja.

Vierailija
22/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinen kirjoitti:

Kukaan meistä ei pysty vaikuttamaan ilmastonmuutokseen millään tavoin.

Maailmani murenee tästä...kerro lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka, maailmanlopun asenne ja autottomuus.

Vierailija
24/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkinen pikkulapsiperhe kulkee matkat pyörillä tai kävellen. Emme omista auto(j)a, eikä täällä pääse paikallisbusseilla mistään mihinkään. Arjessa vaihtoehtoja ei siis ole.

En ole ikinä ollut lentokoneessa. Opiskeluvuosien jälkeen en laivassakaan.

Kierrätämmä jätteet. Ehkä pyörällä liikkumisesta johtuen pyrimme tekemään vähäjätteisiä valintoja. Tänään juuri vein muovijätteet kauppareissulla 5km päähän. Metallit siinä samalla eri kierrätyspisteelle. Ensi kerralla pitäisi viedä lasit, se on painonsa ja rikkimenevyytensä vuoksi inhokkini 😖.

Mitähän vielä? Ei osteta turhaa, käytetään loppuun ja korjataan jos voidaan. Tämmösiä perusjuttuja.

Vierailija
25/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennät kerran vuoteen? Jäät sinne ulkomaille?

Vierailija
26/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin varoittavana esimerkkinä

Vierailija
27/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nelihenkinen pikkulapsiperhe kulkee matkat pyörillä tai kävellen. Emme omista auto(j)a, eikä täällä pääse paikallisbusseilla mistään mihinkään. Arjessa vaihtoehtoja ei siis ole.

En ole ikinä ollut lentokoneessa. Opiskeluvuosien jälkeen en laivassakaan.

Kierrätämmä jätteet. Ehkä pyörällä liikkumisesta johtuen pyrimme tekemään vähäjätteisiä valintoja. Tänään juuri vein muovijätteet kauppareissulla 5km päähän. Metallit siinä samalla eri kierrätyspisteelle. Ensi kerralla pitäisi viedä lasit, se on painonsa ja rikkimenevyytensä vuoksi inhokkini 😖.

Mitähän vielä? Ei osteta turhaa, käytetään loppuun ja korjataan jos voidaan. Tämmösiä perusjuttuja.

Vihdoinkin järkevä vastaus - kiitos tästä!

Vierailija
28/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin varoittavana esimerkkinä

Miten? Konkretisoi!

Vierailija
29/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun panos on se että sanon tämän. Rahan ja vallan tuliisi vaihtaa omistajaansa terveen kilpailun pohjalta. Valta sokaistaa ihmisen. Nykyisellään raha ja valta keskittyy liiika harvoille.

Vierailija
30/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutosta (tieteellisesti määriteltyä) ei voi hillitä, sillä ihmisen toiminnalla on siihen vain hyvin vähäinen vaikutus. Ihmisen tuottama hiilidioksidi kaikesta maapallolla esiintyvästä hiilidioksidista on vain n. 4%, loput maapallo tuottaa itse. Toiseksi tämän kaiken, siis ihmisen ja maapallon tuottaman hiilidioksidin osuus kaikista kasvihuonekaasuista on vain n. 4%. Suurin ja tehokkain kasvihuonekaasu kun ei ole hiilidioksidi, eikä edes metaani, vaan vesihöyry (n. 95%). Kaikki tämä tieto löytyy IPCC:n tieteellisestä raportista, ei siis siitä politiikoille suunnatusta propagandaversiosta, vaan se n.3500 sivua käsittävä tieteellisten raporttien lyhennelmä. Nythän voi helposti laskea, kuinka suuri osuus ihmisellä on kasvihuonekaasujen lisääntymisessä, eikö totta?

Maapallon keskilämpötila ei ole noussut tilastollisesti merkittävästi noin 20 vuoteen ja viimeiset 4-5 vuotta se on ollut laskusuunnassa, suunta tulee todennäköisesti jatkumaan auringon aktiivisuuden nyt hiipuessa. Niitä faktoja voi tarkastella ihan vaikka satelliittikäppyröistä, poislukien NASA:n ja NOAA:n "adjusoidut" käyrät. https://isthereaglobalwarmingpause.com/#home

Ympäristönsuojelun kannalta ostan kaiken tarvitsemani käytettynä, jos se vain mitenkään on mahdollista.

Vierailija
31/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun panos on se että sanon tämän. Rahan ja vallan tuliisi vaihtaa omistajaansa terveen kilpailun pohjalta. Valta sokaistaa ihmisen. Nykyisellään raha ja valta keskittyy liiika harvoille.

Hallituksenkin voiisi vaihtaa 2 vuoden välein.

Vierailija
32/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guru amongst gurus...en ymmärrä mutta palvon sua!

Vierailija
33/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastovierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutosta (tieteellisesti määriteltyä) ei voi hillitä, sillä ihmisen toiminnalla on siihen vain hyvin vähäinen vaikutus. Ihmisen tuottama hiilidioksidi kaikesta maapallolla esiintyvästä hiilidioksidista on vain n. 4%, loput maapallo tuottaa itse. Toiseksi tämän kaiken, siis ihmisen ja maapallon tuottaman hiilidioksidin osuus kaikista kasvihuonekaasuista on vain n. 4%. Suurin ja tehokkain kasvihuonekaasu kun ei ole hiilidioksidi, eikä edes metaani, vaan vesihöyry (n. 95%). Kaikki tämä tieto löytyy IPCC:n tieteellisestä raportista, ei siis siitä politiikoille suunnatusta propagandaversiosta, vaan se n.3500 sivua käsittävä tieteellisten raporttien lyhennelmä. Nythän voi helposti laskea, kuinka suuri osuus ihmisellä on kasvihuonekaasujen lisääntymisessä, eikö totta?

Maapallon keskilämpötila ei ole noussut tilastollisesti merkittävästi noin 20 vuoteen ja viimeiset 4-5 vuotta se on ollut laskusuunnassa, suunta tulee todennäköisesti jatkumaan auringon aktiivisuuden nyt hiipuessa. Niitä faktoja voi tarkastella ihan vaikka satelliittikäppyröistä, poislukien NASA:n ja NOAA:n "adjusoidut" käyrät. https://isthereaglobalwarmingpause.com/#home

Ympäristönsuojelun kannalta ostan kaiken tarvitsemani käytettynä, jos se vain mitenkään on mahdollista.

Aivopesty yksilö...sääliksi käy!

Vierailija
34/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin sanoa, että en lennä, enkä matkustele, ostan vain tarpeeseen, myyn kirppiksellä lasten vanhat vaatteet, syön kotimaista ruokaa, mulla ei ole muuta viihde-elektroniikkaa kuin kännykkä ja telkku. Auto on pakko olla, muuten en pääsisi töihin...tai lähinnä en saisi lapsia päiväkotiin. Joku takertuu siihen, että mulla on lapsia, mutta ne on jo niin isoja, että lasten tekemättömyyttä ilmastotekona ei markkinoitu.

Mutta siis mitään valintoja en ole tehnyt ilmastosyistä tämän vouhotuksen vuoksi. Syynä on piheys, kiinnostuksen puute, järkisyyt jne.

Vierailija
35/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan Facebookissa aiheeseen liittyviä juttuja sadalle ystävälleni.

Vierailija
36/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei haittaa mua p:n vertaa tai no, jos jotain, niin mulla ei ole lapsia saastuttamassa maapalloa.

Vierailija
37/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa, asun Stadissa. Kierrätän jätteet, vältän ruokahävikkiä. Syön sekaruokaa, kasviksia olen lisännyt lähinnä laihduttamisen, en ilmastonmuutoksen vuoksi. En ole lentänyt 15 vuoteen, laivallakin käyn harvoin, viimeksi 3v sitten. Shoppailun olen vähentänyt minimiin sen vuoksi että nykyään esim vaatteet ovat huonolaatuista skeidaa. Onneksi on iso varasto ajattomia hyvälaatuisia vaatteita. Ihminen ei pysty kovin paljon vaikuttamaan ilmastoon, luonnonvoimille emme pärjää. Tämä nykyinen ilmastoöyhötys muistuttaa suurten ikäluokkien stallarihuumaa. Lisäksi on aivopesty lapset ja nuoret riekkumaan GT etunenässä.

Vierailija
38/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lennä, en hanki lasta, käytän autoa mahdollisimman harvoin (yritän käyttää sitä vain kerran viikossa, kesällä harvemmin), autoni on hyvin pieni ja siten vähäpäästöinen (olisin ostanut sähköauton jos olisi ollut varaa, mutta ei ollut, niin jouduin tyytymään siskon vanhaan pikkuautoon).

Ostan ekosähköä kotiini. Ostan uutena vain asiat, joita en löydä käytettynä tai kaverilta. Otan mahdollisimman lyhyitä suihkuja.

Lihansyönti on ilmastopaheeni, mutta pyrin syömään vähintään puolella aterioista kasvisruokaa, ja olen lopettanut maidon käytön. Korvaan mahdollisimman paljon asioita vegeversioilla (esim. kauraruokakerma maitopohjaisen sijaan), koska se ei oikeastaan edes vaikuta ruoan makuun.

Vaihtelun vuoksi koen kuitenkin välillä kaipaavani lihaa, plus työpaikan ravintolan vegeruoka on yleensä karmean makuista, niin sitä tulee edelleen jonkin verran syötyä.

Vierailija
39/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lennä ollenkaan.

Vierailija
40/81 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittajan pitää päästä ulkomaille kerran vuoteen? Minä ole käynyt eläessäni ulkomailla tai edes Lapissa ja hyvin olen pärjännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme