Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on kolme tytärtä joista yksikään ei tahdo lapsia, mulla on petetty olo!

Vierailija
27.09.2019 |

Musta ei koskaan tule isoäitiä :( Ainoa toivo on että toi nuorin (17) matkii vaan siskojaan ja muuttaa mieltään.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole velkaa vanhemmilleen yhtään mitään.

Äidin pitää osata päästää irti eikä raahautua taakkana perässä.

T. Kahden aikuisen tyttären äiti

Vierailija
62/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi satuttaa naisia. Ja kun nämäkin tytöt vihdoin ymmärtävät valinneensa väärän polun, niin se itku on karmeaa. He silloin toivovat, että olisipa joku kertonut heille että heidän elämäntarkoituksensa ei ollut matkustelu, tattikaruselli, viinit ja kissat.

Entäs jos elämäntarkoituksena onkin kotoilu, puutarhanhoito, absolutismi ja koirat? Enkä ikipäivänä vaihtaisi näitä lapsiperhearkeen.

Paremmalta se kuulostaa kuin tuo hedonistinen elämäntyyli, joka on pinnallinen elämäntyyli ilman syvempää tarkoitusta.

Tuo sinun elämäntarkoitus tai tyyli kuulostaa ihan mukavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi satuttaa naisia. Ja kun nämäkin tytöt vihdoin ymmärtävät valinneensa väärän polun, niin se itku on karmeaa. He silloin toivovat, että olisipa joku kertonut heille että heidän elämäntarkoituksensa ei ollut matkustelu, tattikaruselli, viinit ja kissat.

Juon alkoholia todella harvoin, ehkä kerran puolessa vuodessa. Ainoa kerta kun viiniä on oikein tenyt mieli niin, että on ollut pakko lähteä Alkoon, oli silloin kun olin viettänyt mökillä viikonlopun lapsiperheen seurassa...

Sama!

Vierailija
64/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vauvakielteinen ketju Vauva-lehden palstalla!

Vierailija
65/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettymyshän se tulee olemaan näille naisillekin, kun suurin osa naisista on onnellisimpia kun he ovat äitejä ja vaimoja.

Naiset eivät kehittyneet evoluution aikana voimakkaiksi ja itsenäisiksi, ja jos kiusaatte ja rohkaisette heitä anti-mies agendaan, anti-natalistiseen elämänpolkuun, asetatte heidät vain elämän pituiseen kurjuuteen.

Tämä on hyvin julmaa.

Mistä lapseton nainen tietää, että olisi onnellisempi äitinä?

Jos ei ole kokenut jotain, ei tiedä mitä menettää. Mutta sama koskee myös äitejä. Monta asiaa menee elämässä ohi, kun puuhaa kaiken aikansa lasten kanssa. Ihminen menettää aina jotain, tekipä minkä päätöksen tahansa.

Aina on parempi olla katkera siitä, ettei hankkinut lasta, kuin olla katkera äiti joka kostaa lapsilleen sen, ettei tullutkaan onnelliseksi lasten hankkimisesta. En tarkoita tällä ap:ta,mutta tunnen naisia jotka ovat pettyneitä äitiyteen ja katkeria.

Vierailija
66/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas vauvakielteinen ketju Vauva-lehden palstalla!

Nyt kuulkaas palstailijat, jokainen adoptoi itselleen ainakin yhden orvoksi jääneen lapsen, niin maailma on parempi paikka elää!

Vierailija
67/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5 sisarusta, eikä kukaan miestä ole vieläkään lisääntynyt, vaikka meistä vain yksi on esiteini ja muut jo pitkälle aikuisia. Ei ole kenenkään velvollisuus tuottaa jälkeläisiä. Se on jokaisen omantunnon kysymys. Sinun on siitä turha itkeä. Itkeä toki saat, jos pahalta tuntuu, mutta itkusi ei todellisuutta muuta ja on siksi turhaa.

Mikä teissä on vikana?

Vierailija
68/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma äitini ei painosta saamaan lapsia, vaan on päinvastoin sanonut minulle jo nuoresta asti, ettei minun kannata hankkia lapsia koska olen niin yksin viihtyvä ja tarvitsen omaa tilaa.

Vaikka kun nyt ajattelen asiaa, tuokin on eräänlaista painostusta. Jos ilmoittaisin olevani raskaana, äiti olisi varmaan kauhuissaan.

Veljeni hankki lapsen ja äiti on valtavan onnellinen siitä, ja olen iloinen hänen puolestaan. Rakas se lapsi minullekin on. On kuitenkin mukavaa, että saan olla itse lapseton.

Vierailija
69/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5 sisarusta, eikä kukaan miestä ole vieläkään lisääntynyt, vaikka meistä vain yksi on esiteini ja muut jo pitkälle aikuisia. Ei ole kenenkään velvollisuus tuottaa jälkeläisiä. Se on jokaisen omantunnon kysymys. Sinun on siitä turha itkeä. Itkeä toki saat, jos pahalta tuntuu, mutta itkusi ei todellisuutta muuta ja on siksi turhaa.

Mikä teissä on vikana?

Meillä kaikilla on järki ja moraali.

Vierailija
70/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ehdit opiskella lastentarhanopettajaksi tai ainakin lähihoitajaksi, jotta ehdit hoitaa pieniä lapsia vielä useamman vuoden ja tehdä vaikkaa keikkaa vielä eläkkeelläkin. 

Vierailija
71/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko lisääntyä. Tajutkaa tämä. Jotenkin kuvittelisi naisen arvostavan mahdollisuutta valita, kun satoja tuhansia vuosia valinnanvapaus puuttui. Synnytit kunnes kuolit.

Vierailija
72/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään kaipaa isovanhemmuutta kun viikottain kuuntelen 3 x 5 tuntia tauotonta huutoa ja volinaa alakerran asunnosta. Siellä mummi ja vaari hoitavat adhd-lapsenlapsiaan.

Vierailija
73/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut yrittävät sanella toisille, mikä saa ja ei saa olla elämän sisältönä? Aika harvalla ihmisellä on joku "elämän tarkoitus". Ei lasten tarvitse olla kaikkien juttu.

Jokainen päättää itse omista valinnoistaan ja kantaa niistä vastuun. Pettymyksetkin kuuluvat elämään. Lapset eivät ole allekirjoittaneet sopimusta, että saavat syntyä sillä ehdolla, että tekevät itsekin lapsia. Jokainen heistä on yksilö, jolla on oma elämänsä. Kannattaa myös ottaa huomioon, että monet hankkivat nykyään ensimmäisen lapsen nelikymppisenä. 17-vuotiaan kanssa joutuu aika kauan odottamaan.

Vierailija
74/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis elääkö tää ap vain toisten kautta ja kuvittelee, että niiden täytyy kopioida hänen arvonsa, kiinnostuksensa, elämäntapansa jne, ikäänkuin eivät olisi erillisiä, itsenäisiä ihmisolentoja vaan jotain äitinsä rönsyjä?

Ap, hanki rönsylilja ja tajua, ettei ihminen ole amppelikasvi

Vierailija
75/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on raskas äityli taas.

Vierailija
76/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko mädättää omat lapset jollain pissinhajuisella feminismillä?

Vierailija
77/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sijoituslapsi tai tukiperhetoiminta anna tietenkään läheskään sitä samaa kuin oma oikea lapsenlapsi.

Ne antavat vain hetkiä olla lapsen kanssa mutta eivät anna elinikäistä sidettä. (ehkä joskus harvoin)

Vierailija
78/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ehdit opiskella lastentarhanopettajaksi tai ainakin lähihoitajaksi, jotta ehdit hoitaa pieniä lapsia vielä useamman vuoden ja tehdä vaikkaa keikkaa vielä eläkkeelläkin. 

Eivät ne kutsu rippijuhliin, jouluihin, häihin

Ei niitä kiinnosta jatkaa suvun perinteitä ja muistojan

Vierailija
79/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isomummo sai 10 lasta. 8 selvisi aikuiseksi. He saivat yhteensä kaksi lasta. He saivat yhteensä 3 lasta ja heidän lapsensa yhteensä yhden lapsen.

Eli sukupolvet menee näin

10 -> 2 -> 3 -> 1

Luulisi kymmenen lapsen takaavan valtavasti lapsenlapsia, mutta ei.

Lapsenlapsen lapsia vai 1 kpl!

Enempää ei tule siihen polveen (iän takia)

Vierailija
80/122 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne kutsu rippijuhliin, jouluihin, häihin

Ei niitä kiinnosta jatkaa suvun perinteitä ja muistojan

Joo ei, mutta ei oma lapsenlapsikaan välttämättä mene rippikouluun, vietä joulua tai mene naimisiin.