Minulla on kolme tytärtä joista yksikään ei tahdo lapsia, mulla on petetty olo!
Musta ei koskaan tule isoäitiä :( Ainoa toivo on että toi nuorin (17) matkii vaan siskojaan ja muuttaa mieltään.
Kommentit (122)
Näin se vaan on, ettei lisääntymällä oikeudet laajene omiin lapsiin.
Noin nuorista ei vielä mitään tiedä, mitä lopulta tahtoo.
Itse olen yksi sellainen lapsenlapsia tahtoneen äidin vela-tytär. Myös kaksi veljeäni ovat jättäneet pariutumatta ja lapset hankkimatta. Oli se raskasta jossain vaiheessa, kun äiti ihan itkien soitteli, kuinka hän kaipaisi lapsenlasta, ja kuinka naapurin rouvatkin pyttyilee ja ihmettelee, miksi äidilläni ei ole yhtään lastenlasta, sanovat että niitä "täytyy olla". Mutta en minä, sen enempää kuin veljeni, voineet alkaa hankkimaan puolisoita ja lapsia äidin mieliksi, kun emme sellaista elämää itse halunneet.
Olisit opettanut tyttärillesi asiat paremmin. Ja toki jos äidin malli on ollut heikkoa niin noinhan siinä helposti käy...
Yksikään lapsi ei ole mitään vanhemmilleen velkaa. Kukaan meistä ei ole omasta valinnastaan syntynyt. Voit vain kunnioittaa omien lastesi päätöksiä.
Mikset ala jonkun lapsen varamummoksi? Monilla lapsilla ei ole ollenkaan isovanhempia, kun isovanhempia kiinostaa vaan golf ja aurinkorannoilla melanooman hankkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ala jonkun lapsen varamummoksi? Monilla lapsilla ei ole ollenkaan isovanhempia, kun isovanhempia kiinostaa vaan golf ja aurinkorannoilla melanooman hankkiminen.
Tässä aivan käypä ehdotus. Näitä itsekeskeisiä mummokuumeisia seuranneena pahoin pelkään, että myös ap torppaa tämän idean sillä, että emmä haluu kun se ei ole mun OMA lapsenlapsi!!! Se siitä lapsirakkaudesta.
Ehkä voit katsoa peiliin ja miettiä, miksi tyttäret ei halua lapsia. Lastenlapset ei ole mikään itsestään selvyys, etkä voi aikuisten tyttärien päätöksiin vaikuttaa.
Se vauvakuume iskee yleensä kolmikymppisenä. Noin nuoret vielä ehtivät vaihtaa päätöstään moneen otteeseen. (Kohta tulee joku kertomaan miten oli jo lapsena tiennyt ettei halua lapsia eikä ole niitä vieläkään hankkinut)
Jos oma lapsuus ei ole ollut mitään juhlaa, niin eihän se mikään ihme ole, ettei pahaan maailmaan halua tehdä yhtään lasta kärsimään.
Lapsia haluavat tehdä ne, jotka haluavat omille lapsilleen samanlaiset kauniit lapsuusmuistot, jotka itselläkin oli.
Fiksuja tyttöjä sinulle, kun haluavat ajatella syntymättömien lastensa parasta.
Äitini on yhden maahanmuuttajaperheen varamummo. Lapset oppivat kätevästi samalla suomea, suomalaisia tapoja jne.
Minusta järkyttävintä on juuri nuo ”naapurin rouvat” jotka ihmettelevät miksei lapsenlapsia ole. Törmäsin kerran kaupungilla vanhaan perhetuttuun, joka kysyi suunnilleen että ”onko sinulla jo monta lasta?”. Vastasin että ei yhtään, ja se ilme oli sanoinkuvaamaton. Kysyä töksäytti vielä että ”Häh, no miksi ei ole?!” Teki mieli vastata että no siksi kun kohtuni on revitty irti massiivisen syövän takia. Se ei ole totta, mutta kun syyt lapsettomuuteen voivat olla moninaiset, joillain hyvinkin kipeät ja henkilökohtaiset. Siksi moinen utelu ja arvostelu ärsyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä aivan käypä ehdotus. Näitä itsekeskeisiä mummokuumeisia seuranneena pahoin pelkään, että myös ap torppaa tämän idean sillä, että emmä haluu kun se ei ole mun OMA lapsenlapsi!!! Se siitä lapsirakkaudesta.
Tämä kyllä valitettavasti monilla mummoilla... Mummous on keino päästä uudelleen aikuisiällä päsmäröimään oman lapsen perheeseen ja käyttämään valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ajatus oli minulla, kun ystäväni suri lapsettomuuttaan. Mutta esim. sijoituslapsi tai tukiperhetoiminta ei ollut kuulemma ollenkaan vaihtoehto. Vain oma kelpasi.
Ei sijoituslapsi omaa lasta korvaa, en väitäkään. Mutta kyse ei selvästikään ollut lainkaan siitä, että kaipaisi lapsia elämäänsä ja ympärilleen. Tuon keskustelun jälkeen en ole enää osannut sääliä hänen lapsettomuuttaan.
minusta on hienoa ettei lapseni halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta järkyttävintä on juuri nuo ”naapurin rouvat” jotka ihmettelevät miksei lapsenlapsia ole. Törmäsin kerran kaupungilla vanhaan perhetuttuun, joka kysyi suunnilleen että ”onko sinulla jo monta lasta?”. Vastasin että ei yhtään, ja se ilme oli sanoinkuvaamaton. Kysyä töksäytti vielä että ”Häh, no miksi ei ole?!” Teki mieli vastata että no siksi kun kohtuni on revitty irti massiivisen syövän takia. Se ei ole totta, mutta kun syyt lapsettomuuteen voivat olla moninaiset, joillain hyvinkin kipeät ja henkilökohtaiset. Siksi moinen utelu ja arvostelu ärsyttää!
Nämä naapurin rouvat ovat ihan oma ihmislajinsa. Aikoinaan kasvatettu siihen, että nainen on ainoastaan vaimo ja äiti, ja kyseenalaistamatta nielleet koko agendan. Kun elämä on vielä eletty pienissä piireissä, joissa käytöskoodistot ja erilaisuuden sietokyky eivät ole ihan priimaluokkaa, niin sehän näkyy suhtautumisessa ulkopuolisten elämään ja asioihin.
Ei sillä, että tuollainen utelu ja äimistely olisi hyväksyttävää ja sellaiselle kannattaa laittaa stoppi alkuunsa. Ovat vain niin mentaliteettinsa vankeja, etteivät itsekään sitä älyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kyllä valitettavasti monilla mummoilla... Mummous on keino päästä uudelleen aikuisiällä päsmäröimään oman lapsen perheeseen ja käyttämään valtaa.
Surullinen ketju. Mietinkin, että onko nämä pakko saada lastenlapsia naiset niitä, joista sitten tulee painajaismaisia mummoja?
Et kai sinä tolvana kuvitellut, että kaikki lapset hankkivat automaattisesti myös lapsia? :D