Mies alkaa raivoamaan jos puhun erosta
Kestän huonosti konflikteja. Miesystävä ei halua eroa ja minä en näe muuta vaihtoehtoa. Olen yrittänyt aikaisemminkin erota mutta jotenkin miehen raivo ja/tai lohduton itku, huoraksi syyttely yms. on saanut minut niin pois tolaltani etten ole saanut toteutettua ajatustani.
Vinkkejä? Kuinka riitaisia teidän eronne ovat olleet? Tässä kyseessä lyhyehkö suhde. Ongelmia ollut jo pitkään koska minä haluan keskittyä työhöni ja mies kärsii vähäisestä yhteisestä vapaa-ajasta.
Kommentit (39)
Mitäs tuossa on enää puhumista. Pakkaa tavarasi hiljaisuuden vallitessa ja poistu.
Lopetat vain viettämästä aikaa miehen kanssa. Ei eron tarvitse olla niin teatraalinen juttu.
Ööö.. Siis olette vasta vähän aikaa olleet yhdessä, ja sulle on nyt jo tuttua raivoaminen ja huo.rittelu?
Herranen aika, miten paljon aiot elämästäsi pilata?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuossa on enää puhumista. Pakkaa tavarasi hiljaisuuden vallitessa ja poistu.
Ei kai kukaan vain lyhyen tuttavuuden jälkeen ole yhteen muuttanut?
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa ”selvittää tilanteen” ja saada syyn ”valehtelulleni”. Eli miksi olen sanonut hänelle rakastavani jos en sitten rakastamaan.
Noh, on paljastunut piirteitä, joista en pidä. Mm. huoraksi haukkuminen. Erilainen tapa ajatella. Onko se valehtelua, että ajatukset ovat muuttuneet? Olisi pitänyt jättää tämä yksilö tapaamatta alkujaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asita onneksi yhdessä mutta mies haluaa keskustella erohalujeni syistä ja nämä ”keskustelut” ovat ihan kauheita olleet.
En arvosta miestä enää miesystävänä (ihmisenä kuitenkin tietysti). Ei minulla sen kummempaa selitystä ole.
Vierailija kirjoitti:
Älä avaa sille enää ovea ja vastaa puheluihin.
Sehän tulee itse hakkaamaan oveani jos tuon teen ja pommittaa sähköpostin sekä kaikki muutkin viestikanavat täyteen haukkumista. Tämä yksi niistä syistä, jotka erohaluni takana ovat. Impulsiivinen käytös ärsyyntyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niin. Eli vielä yksinkertaisempi tilanne. Pue takki ylle hiljaisuuden vallitessa ja poistu.
Naisen elämän vaarallisinta aikaa on aika eroilmoituksen ja eron välillä. Mahdollisimman äkkiä siis irti tuollaisesta.
Sinulla ei tarvitse olla mitään syytä erolle. Jos ette ole naimisissa vaan seurustelette niin ilmoitat sen vain hänelle "en halua enää seurustella koska olet mustasukkainen ja kontrolloiva. hyvää elämänjatkoa". Voit vaikka soittaa johonkin naisten tukipuhelimeen mikäli haluat lisää neuvoja, tai pelkäät että mies muuttuu väkivaltaiseksi.
Katso tilannetta ulkoapäin ja ajattele, että siinä on ystävättäresi. Mitä neuvoja antaisit hänelle? Ne samat varmaan toimii sinulla itselläsi.
Et tarvitse hänen suostumustaan erolle, tee se yksipuolisesti. Sinun ei tarvitse yhtään kertaa enää häntä tavata eikä selitellä eikä keskustella eron syistä. Olet jo kaiken sanottavasi sanonut.
Mies vaikuttaa aggressiiviselta ja vaaralliselta, pidä tukihenkilöitä lähelläsi ja luultavasti joudut tekemään rikosilmoituksen vainoamisesta/häirinnästä sekä hakemaan lähestymiskieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tulee itse hakkaamaan oveani jos tuon teen ja pommittaa sähköpostin sekä kaikki muutkin viestikanavat täyteen haukkumista. Tämä yksi niistä syistä, jotka erohaluni takana ovat. Impulsiivinen käytös ärsyyntyneenä.
Seuraavan kerran kun tulee hakkaamaan ovea soita poliisit. Säästä kaikki nuo sähköpostin pommittamiset yms, niin jos tulee lisää noita tuollaisia tee rikosilmoitus ja hae lähestymiskieltoa. Puhu myös lähipiirillesi asiasta avoimesti. Ei ole sinun syysi että mies paljastui hulluksi.
Kannattaa oikeasti kysyä ihan viranomaisilta apuja. Mies saattaa olla persoonallisuushäiriöinen kun käyttäytyy noin agressiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hae lähestymiskieltoa!
Kannattaisiko nyt ensin kuitenkin erota ja katsoa, tehoaako se?
Luultavasti homma hoituu niin yksinkertaisesti, että ei lue ainoatakaan viestiä tai vastaa yhteenkään puheluun, eikä avaa oveaan. Vain aniharva jaksaa vainota jos ei saa vastakaikua. Jos jaksaa, niin sitten se lähestymiskielto. Ja ovea hakkaamasta voi tietysti soittaa poliisin noutamaan pois, jos on häiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse hänen suostumustaan erolle, tee se yksipuolisesti. Sinun ei tarvitse yhtään kertaa enää häntä tavata eikä selitellä eikä keskustella eron syistä. Olet jo kaiken sanottavasi sanonut.
Mies vaikuttaa aggressiiviselta ja vaaralliselta, pidä tukihenkilöitä lähelläsi ja luultavasti joudut tekemään rikosilmoituksen vainoamisesta/häirinnästä sekä hakemaan lähestymiskieltoa.
Näin. Jos haluat antaa hänelle mahdollisuudeen keskusteluun, tee se puhelimitse. Tee jo etukäteen selväksi, että tämä on kerran voimassa oleva tarjous, ja jos huuto ja huorittelu alkaa puhelu päättyy heti. Toimi myös näin. Ja puhelun jälkeen heti estolistalle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa oikeasti kysyä ihan viranomaisilta apuja. Mies saattaa olla persoonallisuushäiriöinen kun käyttäytyy noin agressiivisesti.
Luulen, että onkin. Ihan käsittämättömiä reaktioita. Tavallaan pelkään, tavallaan olen vilpittömästi pahoillaan hänen puolestaan koska normaalia ja kivaa naisystävää ei tule tuolla käytöksellä saamaan. Pohjimmiltaan tarkoittaa hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä mies on voinut käyttäytyä samoin jo aiemmin. On noita nähty, että saman miehen naisystävät jopa vuosikymmenien ajalta päätyvät turvakotiin.