Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies alkaa raivoamaan jos puhun erosta

Vierailija
26.09.2019 |

Kestän huonosti konflikteja. Miesystävä ei halua eroa ja minä en näe muuta vaihtoehtoa. Olen yrittänyt aikaisemminkin erota mutta jotenkin miehen raivo ja/tai lohduton itku, huoraksi syyttely yms. on saanut minut niin pois tolaltani etten ole saanut toteutettua ajatustani.

Vinkkejä? Kuinka riitaisia teidän eronne ovat olleet? Tässä kyseessä lyhyehkö suhde. Ongelmia ollut jo pitkään koska minä haluan keskittyä työhöni ja mies kärsii vähäisestä yhteisestä vapaa-ajasta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tavaroita hänen luonaan, hae ne pois jonkun (miel. miespuolisen) kaverin kanssa. Jos miehen tavaroita on sinun luonasi, vie ne hänelle jonkun kanssa.

Sen jälkeen laita hänelle viesti (jotta jää todiste), jossa kerrot, että et halua enää tavata häntä, kiellät häntä tulemasta ovesi taakse ja et myöskään aio vastata hänen soittoihinsa tai viesteihinsä. Sitten yksinkertaisesti lakkaat vastaamasta hänelle.

Jos hän tulee aggressiivisena ovesi taakse tuon jälkeen, soitat poliisille..

Et ole hänelle yhtään mitään selitystä velkaa. Te olette seurustelleet tutustuaksenne toisiinne ja tutustuminen on osoittanut, että hän on raivohullu nimittelijä. Sinun olisi pitänyt erota jo ensimmäinen nimittelyn jälkeen. Älä enää ikinä anna yhdenkään miehen kohdella itseäsi tuolla tavalla!

Vierailija
22/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä eroa naamattain, eroa puhelimessa tai viestillä. Kannattaa pyytää joku ystävä yökylään heti eron jälkeen ja jos mies tulee häiriköimään oven taakse soita välittömästi poliisit. Laita oven turvaketju yöksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kilttien ja muiden läheisriippuvaisten vika on jäädä odottamaan lupaa juuri siltä jonka luota pitäisi lähteä, ja sitä lupaa ei tietenkään tule.

"Erokeskusteluissa" ja kaikessa muussakin sille on aivan sama mitä puhut, kun vain puhut sille. Narsistille kaikki huomio on positiivista, mutta se ei kestä ettei saa enää mitään huomiota.

Lopeta suhde heti. Säästä kaikki viestit. Mene heti poliisille jos tulee uhkailua. Soita Naisten linjaan tai Nollalinjalle.

Vierailija
24/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät viestin että haluat erota ja sen jälkeen et vastaa enää yhteydenottoihin. Jos vastaat niin mies ei luovuta vaan jatkaa jankuttamista, solvaamista ja uhkailua.

Vastaavassa tilanteessa sain poliisilta neuvon että älä reagoi mitenkään. Viimeisin viesti tuli mieheltä vuosi eron jälkeen, mutta sitten luovutti.

Vierailija
25/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmästi lopetat yhteydenpidon. Et avaa ovea vaikka tulisi hakkaamaan sitä, soitat poliisin hakemaan hänet jos ei puhetta usko. Et vastaa puhelimeen, et vastaa s-posteihin etkä tekstareihin. Kiitä onneasi että jo näin

alussa paljasti oikean luonteensa! Hänen tuleva onnensa ja elämänsä ei ole millään tavalla sinun vastuullasi.

Et ole tilivelvollinen selittämään miksi et halua enää tapailla. Voit asian vielä kerran kertoa tekstarilla tai sähköpostilla ja sitten lopetat yhteydenpidon.

Vierailija
26/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti aikuiseen suhteeseen kuuluu, että eron syistä keskustellaan. Mutta jos toinen on aggressiivinen ja haukkuu, voi kyllä päättää suhteen selittelemättä.

Vierailija
27/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti aikuiseen suhteeseen kuuluu, että eron syistä keskustellaan. Mutta jos toinen on aggressiivinen ja haukkuu, voi kyllä päättää suhteen selittelemättä.

Kiitos vastauksista. Olen halunnut itse avata tilanteen miehelle mutta hän ei halua kuunnella minun näkökulmaani. Olen jo pitkään nähnyt miestä todella vähän.

Ongelma on se, että impulsiivis-aggressiiviset karvansa paljastuttuaan parin kuukauden tapailun jälkeen olen kyseenalaistanut hänet minulle sopivana kumppanina. Ensimmäisen kerran yritin erota jo tammikuussa. Tässä jo toinen vuosi ”seurustelua” käynnissä vaikka itse lähinnä koen enää pelkkää ahdistusta.

Vierailija
28/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Olen halunnut itse avata tilanteen miehelle mutta hän ei halua kuunnella minun näkökulmaani. Olen jo pitkään nähnyt miestä todella vähän.

Ongelma on se, että impulsiivis-aggressiiviset karvansa paljastuttuaan parin kuukauden tapailun jälkeen olen kyseenalaistanut hänet minulle sopivana kumppanina. Ensimmäisen kerran yritin erota jo tammikuussa. Tässä jo toinen vuosi ”seurustelua” käynnissä vaikka itse lähinnä koen enää pelkkää ahdistusta.

Älä enää yritä vaan toimi kuten sinulle on kerrottu. Jos ei ole mitään tavaroita, joiden takia on pakko tavata, niin ahdistuksesi loppuu jo tänä iltana kun laitat hänelle viestin jossa kiellät ottamasta enää yhteyttä. Ja sen jälkeen et ihan oikeasti vastaa, et vaikka häneltä tulisi millaisia viestejä; et vihaviesteihin, et aneluviesteihin, et viesteihin joissa hän vakuuttaa muuttuneensa... et yhteenkään viestiin! Jos sinua ahdistaa lukea niitä, blokkaa hänet heti. Jos pystyt olemaan vastaamatta, voit antaa viestien tulla siltä varalta, että hän alkaa uhkailla sinua, jolloin pidät viestit tallessa ja tarvittaessa soitat poliisille ja kysyt neuvoja.

Ahdistuksesi voi loppua jo tänään. Et ole miehelle velkaa yhtään sanaa, et yhtään keskustelua etkä todellakaan yhtään tapaamista.

Vierailija
29/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetät viestin että haluat erota ja sen jälkeen et vastaa enää yhteydenottoihin. Jos vastaat niin mies ei luovuta vaan jatkaa jankuttamista, solvaamista ja uhkailua.

Vastaavassa tilanteessa sain poliisilta neuvon että älä reagoi mitenkään. Viimeisin viesti tuli mieheltä vuosi eron jälkeen, mutta sitten luovutti.

"Ei mitään "haluan erota", koska siitä tulee helposti vaikutelma, että kysyisit hänen lupaansa päätöksellesi. Sitä lupaahan sinä et tarvitse. Laita päättäväisesti: "Eroan nyt. PISTE." Ja jos haluat selittää jotain, laitat, syyksi sen, että hän käyttäytyy aggressiivisesti ja käyttää epäkunnioittavaa kieltä. Sanavalinnalla on merkitystä sekä sinulle itsellesi, että viestin vastaanottajalle.

Vierailija
30/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun elämä. Ei sinulla tarvitse olla mitään muuta syytä, kuin että et halua olla hänen kanssaan. Jos hän ei osaa normaalisti tehdä eroa, niin poistu vaan teidän kodista ja ota lapsi mukaan. Kommunikoi vaikka jonkun toisen kautta hänen kanssaan.

Vierailija
31/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan exältäni.Erosimme 11kk sitten.Enkä ole katunut.

Vierailija
32/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa oikeasti kysyä ihan viranomaisilta apuja. Mies saattaa olla persoonallisuushäiriöinen kun käyttäytyy noin agressiivisesti. 

Luulen, että onkin. Ihan käsittämättömiä reaktioita. Tavallaan pelkään, tavallaan olen vilpittömästi pahoillaan hänen puolestaan koska normaalia ja kivaa naisystävää ei tule tuolla käytöksellä saamaan. Pohjimmiltaan tarkoittaa hyvää.

Ei tarkoita hyvää wdes pohjimmiltaan. Lopeta itsellesi valehtelu. Sä olet nyt liian kiltti. Ihan vaan nyt lopetat suhteen ja se siitä. Persoonallisuushäiriöisten kanssa ei päde normaalit tavat.

Vierailija
33/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näkisin tässä jo aihetta olla poliisiin yhteydessä. 

Ja itse vahvistat käytöstä kun kerran aina lopulta vastaat ja avaat oven. Ei taida olla kantis sun poikkis...

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä avaa sille enää ovea ja vastaa puheluihin.

Sehän tulee itse hakkaamaan oveani jos tuon teen ja pommittaa sähköpostin sekä kaikki muutkin viestikanavat täyteen haukkumista. Tämä yksi niistä syistä, jotka erohaluni takana ovat. Impulsiivinen käytös ärsyyntyneenä.

Vierailija
34/39 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae lähestymiskieltoa!

Sehän onkin tässä maassa tunnetusti toimiva systeemi.

Vierailija
35/39 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mitä kuuluu? Kai olet jo napakasti saanut katkaistua välit? Olisi mielenkiintoista tietää kuulumisiasi.

Vierailija
36/39 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä älyä tuollaisessa on.

Puhumalla asiat selviää.

Kirjoita sille kirje ja sitten juttelette

Vierailija
37/39 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuossa on enää puhumista. Pakkaa tavarasi hiljaisuuden vallitessa ja poistu.

Ei kai kukaan vain lyhyen tuttavuuden jälkeen ole yhteen muuttanut?

Kyllä tuollaisia on. Parin viikon "seurustelun" jälkeen muuttavat yhteen ja sitten ihmettelevät kun ei se ollutkaan niin toimiva ratkaisu.

Vierailija
38/39 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tulee itse hakkaamaan oveani jos tuon teen ja pommittaa sähköpostin sekä kaikki muutkin viestikanavat täyteen haukkumista. Tämä yksi niistä syistä, jotka erohaluni takana ovat. Impulsiivinen käytös ärsyyntyneenä.

Soitat poliisit paikalle kun seuraavan kerran riehuu ovellasi ja jos mahdollista, kuvaa ja äänitä tuota häiriköintiä ja näytät ne ystävillesi myös.

Vierailija
39/39 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa oikeasti kysyä ihan viranomaisilta apuja. Mies saattaa olla persoonallisuushäiriöinen kun käyttäytyy noin agressiivisesti. 

Luulen, että onkin. Ihan käsittämättömiä reaktioita. Tavallaan pelkään, tavallaan olen vilpittömästi pahoillaan hänen puolestaan koska normaalia ja kivaa naisystävää ei tule tuolla käytöksellä saamaan. Pohjimmiltaan tarkoittaa hyvää.

Ei tarkoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme