Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumistuesta

Vierailija
24.09.2019 |

Ollaan miesystävän kanssa muuttamassa yhteen. Saamme molemmat nyt eläkkeensaajan asumistukea asuntoihimme. Yhteen muuttaessamme yhteenlaskettu asumistuki putoaa puoleen, vaikka vuokra menot pysyvät samassa. Jos vain minä hakisin asumistukea, ja mieheni muuttaisi mukaan pimeästi, asumistukeni pysyisi n. samana suhteessa nykyiseen.

Eli meille olisi huomattavasti parempi se että "muutan yksin". Mun moraali ei oikein vain taipuisi tähän, mutta kyse on sadoista euroista. Olemme molemmat todella pienituloisia, lapset asuvat luonamme joka toinen viikko. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (227)

Vierailija
1/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun moraali loppu siihen kun palkka pieni ja asumiseen menee reilusti yli puolet,ja herrat ne porskuttaa!!!

Vierailija
2/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla on oikeus periä liikaa maksettu asumistuki sitten takaisin.  Ehkä olisi parasta, että ETTE muuta yhteen. Tukien väärinkäyttö on törkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset vuokrasopimukset.

Vierailija
4/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se mies sitten virallisesti asuisi?

Vierailija
5/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutatte yhteen niin eikö silloin tulotkin tuplaannu?

Vierailija
6/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt ihan varma, että se menee noin? Olen nimittäin luullut, ettei mene, jos molemmilla on yhtä huono taloudellinen tilanne. Miksi muuten muutatte yhteen?

Vierailija
7/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalla on oikeus periä liikaa maksettu asumistuki sitten takaisin.  Ehkä olisi parasta, että ETTE muuta yhteen. Tukien väärinkäyttö on törkeää.

Aikamoinen taakka tässä sitten todistaa että ap ja kumppani ovat avoliitossa, jos itse kertovat että he eivät ole.

Vierailija
8/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla kyse sadoista euroista? Ja eikö kahden ihmisen asumistuki ole aina isompi kuin yhden?

Vierailija
9/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätte tuosta lopulta kiinni, kannattaa miettiä, että onko sen väärti. Jos ei kykene toimimaan ja pärjäämään laillisesti, ette muuta yhteen. Se tuskin on muutenkaan hyvä idea...

Vierailija
10/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa etsisitte asunnon jossa on halvempi vuokra.

Vierailija
11/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se mies sitten virallisesti asuisi?

En ole keksinyt. Mut tosiaan jos mennään kaikkien sääntöjen mukaan, yhteenlasketuista tuloista jää vuokran jälkeen n. 400€ muuhun elämiseen. Meillä on lääkekulut n. 80€, matkakortit 100€, kännykät ja netti 50€. Eli okei, ruokaan, vakuutukseen, sähköön ja muuhun jää 170€/kk

Vierailija
12/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen taakka tässä sitten todistaa että ap ja kumppani ovat avoliitossa, jos itse kertovat että he eivät ole.

Eräässä tapauksessa todisteena käytettiin vedenkulutusta, kuultiin naapureita ja poste restante -osoitetta. Ja eräässä tapauksessa kaveri jonka luona kaveri oli kirjoilla käräytti, kun kaveri itse jäi työttömäksi ja oli tuen tarpeessa., eikä kaveri muuttanut kirjojaan.

Vierailija
13/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan yhteen, koska rakkaus.

Tää on halvin minkä on löydetty.

Olemattoman pienten tulojen tuplaantuminen on aika vähän.

Ja joo luulin mäkin että asumistuki olisi jotenkin tupla myös, näin pienituloisella, mutta ei ton laskurin mukaan.

Ap

Vierailija
14/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloinhan teillä olisi oikeus toimeentulotukeen ja lääkemenot maksettaisiin. Ettekö saa matkakorteissa eläkeläisalennusta? Tarvitsette säännöllistä kausikorttia eläkkeellä?

Vierailija
15/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätte tuosta lopulta kiinni, kannattaa miettiä, että onko sen väärti. Jos ei kykene toimimaan ja pärjäämään laillisesti, ette muuta yhteen. Se tuskin on muutenkaan hyvä idea...

Mikään laki ei kiellä seurustelua, yhdessäoloa ja seurustelua. Itselläni on oma asunto, johon saan asumistukea. Mies asuu muualla kämppiksen kanssa. Tämähän on sama asia kun joku tulisi minua syyttämään siitä että seurustelen, ja haluan viettää aikaa miesystävän kanssa, että olen avoliitossa. Vaikka en halua muuttaa yhteen.

Periaatteessa apn tilanne ei ole eri, jos tämä hänen kumppaninsa saa kirjat johonkin fiksuun paikkaan.

Vierailija
16/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä tapauksessa todisteena käytettiin vedenkulutusta, kuultiin naapureita ja poste restante -osoitetta. Ja eräässä tapauksessa kaveri jonka luona kaveri oli kirjoilla käräytti, kun kaveri itse jäi työttömäksi ja oli tuen tarpeessa., eikä kaveri muuttanut kirjojaan.

Vedenkulutus ei kerro mitään, naapurit ei voi sua 247 kytätä. Toi poste restante on ainoa virhe mikä on tehty ja tyhmää.

Vierailija
17/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, miksette saa tt-tukea? Eihän tuo noin voi mennä.

Vierailija
18/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien väärinkäyttö on törkeää.

Ja ihmisten pitäminen köyhänä on OK? Right...

Vierailija
19/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukien väärinkäyttö on törkeää.

Ja ihmisten pitäminen köyhänä on OK? Right...

On aika tarkkaan laskettu ne välttämättömyydet, jotka ihmisille taataan verovaroin. Pitäisikö siis ihmisille kustantaa luksuselämä?

Vierailija
20/227 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolloinhan teillä olisi oikeus toimeentulotukeen ja lääkemenot maksettaisiin. Ettekö saa matkakorteissa eläkeläisalennusta? Tarvitsette säännöllistä kausikorttia eläkkeellä?

Toi on eläkeläishinta. Ei saada toimeentulotukea, koska omistan osan jotain pöheikköä jossain pohjoisessa.. Kausikorttia tarvitsen lasten takia, sekä kauppa-, terveyskeskus-, harrastusten takia.