Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirkanmaalaiset kesäkuuhun

31.05.2006 |

[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja ajoittain kahviloissa toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]

[color=olive]Nimim: H-R

Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 25.5.2006 syntyi poika kolmannella inssillä

Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997

Asun: Perheeni kera Viialassa[/color]

[color=maroon]Nimim: Ibiza79

Lapsoset: LA 16.1.2007, jonkun laskurin mukaan

Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS

Plussasin: 2. ICSI 05/06

Muuta: asun Forssassa miehen ja 2 kissan kanssa[/color]

[color=olive]Nimim.: Katariina77

Lapsoset: la 17/1/2007??

Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)

Plussasin: 1. ivf

Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]

[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo

Lapsoset: la 17.12.2006

Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.

Plussasin: Luomuplussa

Asun: Tampereen lähellä[/color]

[color=olive]Nimim.: MiaMik

Lapsoset: la 27.9.2006

Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF

Plussasin: Luomusti tammikuussa, 2. IVF:n piti juuri alkaa

Asumme: Tampereen naapurissa

Muuta: vm. -84[/color]

[color=maroon]nimim: mi-ki

lapsoset: LA 13.1.2006

hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS

plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen

asumme: reilut 20km Treelta

muuta: vm 1975[/color]

[color=olive]nimim. nurminata

lapsoset: la 26.9.2006

hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS

plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.

asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa

muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]

[color=maroon]nimim.: osborne

lapsoset: la 8.11.06

aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05

plussasin: 1. ivf

asun: Tampereella miehen ja kissan kanssa

muuta: vm. -77[/color]

[color=olive]nimim.: Tazu

lapsoset: Tyttö 01/06

plussasin: 1. icsi

asun: Tampereella miehen ja tytön kanssa

muuta: vm. -80[/color]

[color=maroon]Nimim.: vegax

Lapsoset: la 13.6.2006 HUI, se on kohta!

Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi

Plussasin: 1. ivf 9/05

Asun: Tampereella[/color]

[color=olive]nimim.: violet82

lapsoset: 3.12.05 tyttö (3975g, 50cm)

hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04

plussasin: 29.3.2005 :D luomuplussa (käytössä metformin)

asun: Tampereella mieheni ja tyttöni kanssa[/color]

[color=maroon]nimimerkki: vumpe

lapsoset: Aamos 08/04, LA " siskoveljelle" 22.9.06

hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...

plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!

asumme: Tampereella[/color]

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?! Onko vegax synnyttämässä??!!! :O Voi veljet, miten jännittävää! Toivottavasti kuulemme pian uutisia¿ :D

Osse: Ehkä lääkäri sanoi vahingossa väärin. Jos meinaan mitat olis ollut noin, niin kyllä se lääkäri ois sanonut siitä. Ole huoleti! :) Ja pikaista paranemista flunssasta.

Ibiza: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Muistan miten ihanaa oli joka kerta kun pikkuisen rakkaan (sulla rakkaat ;)) näki ultrassa. *huokaus*¿

Katariina: Mua rupes hymyilyttään kun toivoit itselles masua :) Kyllä se siitä PIAN kasvaa, ja sitten se ei enää olekaan niin mukavaa. Lopussa ainakin mun olo oli TOSI tukala ja norsumainen ;)

aurinko76: Tampereella saa valita meneekö np-ultraan vai rakenneultraan, vain toiseen siis pääsee. Kannattaa kyllä melkein valita np-ultra, sillä siinä samalla katsotaan myös rakenteita ja HYVIN USEIN käy niin, ettei kaikki rakenteet näy vielä noin aikaisin. Sitten pääsee erikseen rakenneultraan ;) Me päästiin lopulta molempiin.

Mulla oli eka neuvola rv 8+3, mutta se oli oikeestaan ¿vahinko¿. Olin menossa tapaamaan ystävääni hänen työpaikalleen (on neuvolan terkka). Kerroin hänelle raskaudestani ja hän sanoi, että voisimme saman tien ottaa ekan käynnin! :) En kuulunut oikeasti hänen neuvolaansa, mutta olimme jo aiemmin puhuneet, että menen sinne jos joskus tulen raskaaksi. Hän siis hoiti minua koko raskauden ajan, tytön synnyttyä siirryimme meidän ¿oikeaan¿ neuvolaan.

Keinuhepoa minäkin huhuilen. Missä olet, tule esiin!

Sitten hieman meidän kuulumisia. Äidin lakkiaiset oli lauantaina ja kyllä minä nyt olen ylpeä :) Aika saavutus vielä ¿vanhalla¿ iällä! Meidän tyttö täytti (myös lauantaina) puoli vuotta!! Voi tätä ajan kulua. ¿Kuka voisi kellot seisauttaa ja ajan pysäyttää¿¿ Eilen oli puolivuotisneuvola ja hyvin on tyttö kasvanut ja kehittynyt, allergioista huolimatta. Ja minä ajattelin aloittaa (tai siis eilen aloitin) laihdutuskuurin, saas nähdä mitä siitäkin tulee kun on koko ajan hirveä makeanhimo. Mutta jos vaikka yritätte tsempata mua, niin enköhän mä siihen pysty! ;)

Nyt täytyy rientää kun tyttö taisi tehdä kakat :D Ja nyt alkaa olla myös päikkäriaika. Toivottavasti jaksoitte lukea kun innostuin hieman kirjoittelemaan! Jaksamista kaikille, olen teidän raskauksissanne hengessä mukana! :)

violet ja tyttönen 6kk

Vierailija
22/53 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenaikaisia ja liioteltuja... Ketähän siteerasin? Joka tapauksessa sama pätee synnytykseen. Olo on ollut järkyttävän väsynyt ja huono, joten enpä ole saanut itseäni raahattua koneen ääreen. Siitä siis hiljaisuus. Täällä istun ja kärvistelen, ei ole supistuksia muutaman viikonloppuisen jälkeen kuulunut. Tänään aamulla kyllä irtosi limatulppa:/... Hmmm... Eipä siitä sen enempää. Luulisin siis, että lähellä ollaan, mutta niin on laskettu päiväkin. Jospa tässä viikonlopun ja muuton yli pääsisi.

Kiitos taas Osselle ja Katariinalle sunnuntaista. Samaa naureskelin kuin Violetkin, saat Katariina tälläisen massun ennenkuin arvaatkaan:) Se todella pullahtaa jossakin vaiheessa, niinkuin Ossekin kertoi. Joku kaunis päivä housut vaan ei enää mene jalkaan. Suosittelenkin ostamaan varalle jo jonkun vaatekappaleen, ettei iske paniikki töihin lähtiessä.

Kiva kuulla Violetista. Annoitkin kattavaa tietoa noista neuvolakäynneistä Auringolle. Meillä oli eka neuvola Tampereella 9+2, ultrat meni samoin kuin Violetilla, eli valittiin np, niin päästiin molempiin. Violet, teidän tyttö on jo iso! Onkin ollut monenlaista juhlan aihetta viikonloppuna:) Aika menee todellakin siivulla. Niin tämä raskausaika, kuten varmasti myös vauva-aika.

Osse, ne mitathan on noin mittoja, ja pp-mitta 17.viikolla on noin 11,5 (koko pit. n.16 cm). Eli ihan ne Santerin mitat on ok. Älä huoli. Se neuvolasta saatu Vauvan odotus-kirja on hyvä, siitä näkyy kunkin raskausviikon noin-mitat. Ainahan vauvoissa on yksilöllisiä eroja. Meillä on menty koko ajan käyrien ylärajoilla eikä se tässä vaiheessa enää oikein naurata kun tietää, mistä se lapsi todennäköisesti ulos tulee... Sniif.

Ibizalle mukavaa ja rentouttavaa lomaa, saatkin nyt kaikkine sairauslomineen levätä ihan kunnolla. Kiva.

Terkut myös kaikille muille palstalaisille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, mä niin toivoin sun päässeen jo tositoimiin :/ Mutta kyllä se aika pian koittaa. Yritä nauttia vielä siitä että voit nukkua milloin haluat ja tehdä mitä vaan. Ihan oikeasti! Mulle sanottiin loppuvaiheessa kans noin, mutta en uskonut vaan toivoin koko ajan vauvan tulevan pihalle. No, sitten kun vauva tuli ja olo oli " vähän" väsy, niin kaduin etten ollut levännyt silloin viimeisilläni. Mutta kai se luonto on järkännyt niin että äiti haluaa nähdä vauvansa malttamattomana ;D Milloin sulla olikaan se LA?

Niin ja piti vielä sanoa, että meillä vauva meni koko raskausajan jossain yläkäyrän yläpuolella tms. Ja mä pelkäsin kuollakseni jättiläisen synnyttämistä! Jossain vaiheessa arvioitiin että olisi syntyessä n.4,5kg... :S No, tytön syntymämitat oli 3975g ja 50cm eli ei se sitten ihan jättiläinen kuitenkaan ollut :) Ja niille joita kiinnostaa, niin eiliset puolivuotisneuvolan mitat oli 9825g ja 69cm.

Nyt kuuluu itkarista ähinää, täytyy hakea tyttö päikkäreiltä :)

Vierailija
24/53 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ei vegax ollutkaan vielä hommissa, no, ehtiihän tässä vielä. Eikös se la ollut 13.6.?

Mä en muuten koskaan ole saanut tuollaista kirjaa, mitä te Keinuhevon kanssa niin kovasti mulle hehkutitte. Mulla on kotona vaan MLL:n Saamme vauvan opas ja Stakesin Meille tulee vauva. Eli olin ihan oikeessa, kun en silloin tajunnut yhtään, mistä puhutte...

Ja Katarinan ei tartte olla huolissaan, se maha kun alkaa kasvaa, niin loppua ei näy. Tänään mittasin, että vyötärönympärys on melko tarkkaan 10 cm isompi kuin ennen raskautta. Pelottavaa... Paino ei kuitenkaan oo noussut kuin muutaman kilon, eli ehkä ne sisäelimet on vaan nousseet tuohon vyötärön kohdalle.

Violetista on tosiaa kiva kuulla. Teillä oli varmasti kiva päivä lauantaina! Mekin oltiin ylppärijuhlissa, joissa mun mahani ilmeisesti yritti varastaa huomion. Piilotin sen sitten shaalin alle, kun rupesi riittämään sen hiplaus.

Tällanen on mun pikaviesti, millanenhan on sitten hartaudella kirjoitettu... :D mut nyt töiden pariin!

-Osse ja Santeri rv 17+6

Vierailija
25/53 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Ibizalle lepäilyjä!!

Vierailija
26/53 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näköjään kunnossa:)) Hups! Tuli jo eilen sellainen olo, että jospa tässä sitten synnytys lähtisi käyntiin sen limatulpan irtoamisen myötä. Kilin kontit.. Eli täytyy jatkaa tätä muuttoprojektia, jospa lauantain talkoiden jälkeen alkais tapahtua.

Osse, pyydä se kirja, terkkari on unohtanut sen sulle antaa, tai ovat olleet silloin loppu, kun sulla oli ensikäynti (oon nähnyt niitä siinä kaapissa vinon pinon). Se on ihan mahdottoman hyvä, meillä siitä on seurattu joka viikon tapahtumia tarkkaan.

Palaan taas pakkailun pariin, toivottavasti pian olis jotain uutta kerrottavaa...

Vierailija
27/53 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suunnattoman väsynyt. Ei auta vaikka nukkuu, olo on herätessä sellainen kuin ei olis päätä tyynyssään edes käyttänyt. Ajatus on pullamainen notkeaa...

Onko se paljon kehuttu kirjanen sellainen jota jaetaan joka paikassa? Onko aiis toivoa, että minäkin sellaisen täällä saisin? Huomenna on neuvolan eka käynti.

Taas näin viime yönä unta keskenmenosta. Ensin lääkäri sanoi, että kesken meni ja sitten myöhemmin, että on täällä sittenkin elämää. Aika ahdistavia unia. Jotenkin pelkään koko ajan sitä alitajuisesti.

Vielä neljä viikkoa piinaa.

Vai ei Vegaxin synnytys käynnisty suunnattomasta yrityksestä huolimatta :-) Se tietää, että ei parane nyt vielä tulla... Jännäilen täällä uutisia.

Mukavaa päivää muillekin! Nyt en pysty parempaan, on pakko jatkaa silmät tötteröllä oloa ja keskittymistä siihen, että ei tee kovin paljoa virheitä eikä räjähdä kenellekkään.

Vierailija
28/53 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, vegax sitten innostui spammaamaan *nauraa* Toivottavasti pääset pian ponnistelemaan!

Multa katosi eilen kaikki raskausoireet ja nyt tietty pelottaa mahdollinen keskenmeno. Varsinkin tissien yhtäkkinen lässähtäminen huolestuttaa. Ei ole enää turvonneet eikä kipeät :( Menen huomenna yksityiselle ultraan tarkistamaan tilanteen.

-miki

rv 8+4 (?)

Vierailija
29/53 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää tää jatkuva yskä, kurkkukipu ja nenän tukkoisuus. Jos olisin ilkeä, sanoisin kele...

vai ei vegax vielä päässytkään hommiin... olin jo niin toiveikas. No ei montaa päivää enää kuitenkaan...

Katariinalle vakuutan, että keskenmenounia ja muita painajaisia tulet näkemään melkoisen määrän ennen kuin vauva on sylissä. Tää on tätä.

mi-ki, oireet voi vähentyä, mulla vissiin loppuivat melkein kokonaan tuossa vaiheessa, siis pahoinvointia myöten. Rinnat on mulla kyllä olleet ainoat, jotka on lähes koko ajan kipeät, mutta suurimmalla osalla helpottaa jossain vaiheessa. Mulla kun ei normaalissa luomuoloissa rinnat tunteneet mitään, niin ehkä siksi nyt tunnen herkemmin, että ovat kipeät. Mutta mullakin oli jossain vaiheessa päiviä, että olin ihan paniikissa, kun rintoihin ei koskekaan. Hyvä kuitenkin, jos pääset ultraan mieltä rauhoittamaan.

Huomenaamulla neuvola, tulen sitten varmaan hehkuttamaan, jos/kun sydänäänet taas kuullaan. :)

Mitähän muuta mulla oli mielessä... tuntuu oudolta, kun sain käteeni työsopimuksen 9/07 asti. Ei ikinä aiemmin tällaista...

Täytynee lähteä toimistolta kotosalle. Palaillaan!

-Osse ja Santeri rv 18+0

Vierailija
30/53 |
07.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän mun piti sanomani, että olin taas tänään havaitsevinani potkun. tai sit se oli mun mielikuvitus. Tuntuu tosi oudolta, kun tuolla odotuspuolella jotkut kertoo, kuinka ovat ulospäinkin jo tunteneet potkuja melkein tässä vaiheessa... Mutta kyllä Santeri nyt taitaa siellä taas perhostella menemään, kuplii hassusti!

-Osse

Vierailija
31/53 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvin. Vauva oli jopa ottanut kasvuspurtin ja LA aikaisti kahdella päivällä, vastasi viikkoja 9+0. Pitäydyn kuitenkin tuossa alkuperäisessä ja nyt on 8+5.

Nyt ehkä uskaltaa olla taas viikon verran raskaana, ilman skitsoiluja... ;) Eka neuvola on parin viikon päästä. Mahtaakohan sydänäänet kuulua dopplerilla jo 10+3?

Kuuluikos ne sydänäänet teillä tänään, osse?

-miki

rv 8+5

Vierailija
32/53 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllähän ne sydänäänet sieltä löyty! Jälleen kerran syke oli 150, eli kovasti jumputti.

mi-killä oli myös hyviä ultrakuulumisia. Oli varmasti söpö epeli!

Muuten kaikki oli ok, paitsi että painoa oli tullut vaatimattomat kilo/viikko... :D Kuulema on ihan ok, kun alussa paino laski, mutta onhan se nyt melko hurjaa. Vaan jospas se tästä tasoittuis. Neuvolatäti arvioi, että kokonaispainonnousu tulee olemaan n. 7-10 kg, minkä mä vielä kestäisin. Yhtään enempää en. Mutta jospas tässä nyt sit koettais vähän muistaa, ettei oo ihan pakko syödä jätskiä joka päivä, vaikka se niin hyvää onkin.

Ja kaiken tämän kunniaksi lähden tästä ystävän synttärikakulle! ;)

-Osse ja Santeri rv 18+1

Vierailija
33/53 |
08.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia ultrakuulumisia mi-killä ja neuvolakuulumisia ossella. On se hurjaa osse, sulla on viikot kohta puolessa välissä!

Miten meni Katariinan eka neuvola? Toivottavasti sait opuksen matkaan, tuntuu, että se kirja on ainoa, mitä on oikeestaan jaksanut siitä jatkuvasta materiaalitulvasta lukea:)

Täällä ei vieläkään mitään uutta, tosin iltapäivällä iski suklaan himo ja söin sairaalakassista ( joka minut vihdoin painostettiin pakkaamaan) muutaman suklaapatukan. Ja heti tuli ihan kunnon supistus... Pari on vielä tullut sen jälkeen, mutta taisi taas hiljentyä tältä päivältä:/ Kamalan väsynyt olo, tänään en oo tehnyt muuta kuin nukkunut ja lueskellut. Pitäis varmaan ottaa se kolmen s:n systeemi käyttöön. Siivouskiintiö on kyllä pian täysi. On niin turhauttavaa tää jatkuva pakkaaminen. Niin kun pyhästi vannoin, että enää en aikoihin muuta.... On kai sellainen pesänrakennusvietti, että kaiken pitäis olla valmista vauvaa varten. Rassaa suunnattomasti, kun kaikki on hujanhajan, enkä varmaan saa paikkoja kuntoon ennen sairaalaan lähtöä.

Nyt on pakko lopettaa, kun tää narina alkaa ryöstäytyä käsistä:) Ihanaa on, että viikonloppuna näyttäis tulevan aika hieno muuttokeli.

Terkuin ihan pikkasen turhautunut Vega

Vierailija
34/53 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että oireiden häviäminen ei suoraan kerro mistään ikävyyksistä, kuten mikillä oli! Eipä silti, kyllä oireita täällä vielä on, huonovointisuutta ja väsymystä pääosin.

Kiitokset neuvolavinkeistä! Ja yritän minäkin saada käsiini sen kirjan.. Saitkos Katariina sen mukaasi? Oletteko täytelleet jotain kaavakkeita etukäteen ennen ensikäyntiä? Oliko mies mukana ekalla neuvola-käynnillä? Kertoilkaahan vielä näistä!

Työviikko mennyt ihan jees, aamuheräämiset olleet vähän vaikeita ja eilen taas oksuiltiin. Vetämätön olo-tila kuitenkin jatkuvasti, eli ei mitenkään tehokasta tämä työöskentely kylläkään..

Lämmintä viikonloppua kaikille! Ja siivousintoa Vegaxille!!

aurinko 8+5

Vierailija
35/53 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen ekassa neovolassa. Siellä oli joku sijainen ja olin todella pettynyt koko käyntiin. Aivan turha, ei mitään sellaista informaatiota jota kuvittelin saavani. Hirveä määrä materiaalia ja kaikenlaisten turhanpäiväisten asioiden kyselyä. Se täti ei edes tiennyt mistä puhuu. Sen verran on palstaillut, jutellut ihmisten kanssa ja ollut itsellä mielenkiintoa, että tiesin asioista enemmän kuin hän itse. On varmaan oikea paikka sellaisille, jotka eivät ole tehneet lasta vuosia ilman tuloksia. Nyt on ollut aikaa otta selvää... Jotenkin sitä kaipaa JOTAIN muuta kuin sitä kyttäämistä ja alkoholitaulukoiden täyttämistä.

Sain käynniltä mukaan vaikka sun mitä. Jonkun kirjasenkin sain. Sen nimi on vauvan odotus ja siinä on isällekin asiaa. Onko siis sama mistä Vegax ja Keinuhepo ovat puhuneet???

Olo on ollut aika vaisu. Nyt vaan tuntuu, että viikkoja olis pakko saada kasaan. Neuvolan tätikin sanoi vaan, kun kysyin keskenmenotodennäköisyyksiä, että yritän olla ajattelematta sitä, kun et viime kädessä voi siihen vaikuttaa. Hel...hyvä neuvo!! Haluan tilastoja ja faktoja siitä miten pieni todennäköisyys enää on!!!!!! Enkä lätinää. Noin viikolla 11 olis sitten np-ultra. Täällä se on vapaaehtoinen ja siihen kuuluu myös veriseula. Toki halusin ne. Haluan päästä katsomaan pikkuistani.

Olenpas tosiaan kiukkuinen. Väsyttää kauheasti!!

Varasin muuten ajan tänään tuonne heinäkuun alkuun gynelle. Ajattelin, että menen pyytämään lääkärintodistuksen, että en voi osallistua pitkille ulkomaan komennuksille tämän vuoden loppuun saakka. Syynä terveydentila ja siihen liittyvät riskit. En ole tosiaankaan valmis mihinkään uhrauksiin yhtiön puolesta, koska tuolla maailmalla on huom. korkeampi riski saada infektioita, ruokamyrkytyksiä, tapaturmia jne.

No, nyt lakkaan paasaamasta. Alan pelottaa myös itseäni tällä alakulolla ;-) Kaikki on hyvin, jotenkin kai mieli vaan on nyt siellä ääri alhaalla, josta se ilm. hyvinkin pian nouseee toiseen ääriasentoon ;)) On tämä naisena olo herkkua! Ainakin tietää ja tuntee elävänsä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Toivotaan, että Vegax pääsee pian tositoimiin!!

Vierailija
36/53 |
09.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kone kun on tilapäisesti viritetty laatikon päälle, on hieman hankala käyttää sekä näppistä, että hiirtä polvilla..;) Mutta nettipimento on joudun joksikin aikaa siis. Miten tään kestää?

Eli liittymää ei olla vielä ennätetty uuteen asuntoon saada, voi olla että laitan viestiä sitten, kun pääsen tays:ssa koneen ääreen (H-R:kin pääsi siellä koneelle kertomaan väliaikatietoja).

Katariina, se opus oli just kyseessä. Minusta se on ollu tosi kiva ja siinä on hyvä hakemisto, jonka avulla löytää hyvin tietoa. Harmi, että eka neuvola oli niin tylsä. Aluksi ne käynnit on tosiaan aika tietopainotteisia, lippua ja lappua tulee... Odota vielä vähän, kunhan dopplerin käyttö alkaa, tulee neuvolareissuistakin paljon jännempiä. Minusta sydänäänet on edelleenkin sitä parasta antia:)

Kauhee on väsy ja hirveitä itkuraivareita pystyy näköjään kehittämään aiheesta kuin aiheesta. Voi kun jaksais tään viikonlopun yli, sitten alkaa varmaan helpottaa ja eiköhän se vauvakin sieltä tuu...

Mutta nyt moro vähäksi aikaa, jos vaan pääsen jonkun koneelle kuokkimaan, käytän kyllä tilaisuuden hyväkseni:)

Vierailija
37/53 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikket sä tätä tietenkään oo ees lukemassa... :) Mutta innolla täällä odotellaan synnäriuutisia.

Viikonloppu meni suloisesti miehen kainalossa. Oikei pisti miettimään, et mikä on, ku niin vaan halusin miehen kanssa olla eikä muiden seura kiinnostanut ollenkaan. Sit tajusin, että heh, raskaanahan tässä ollaan... kai se on ihan luonnollista haluta vaan käpertyä itseensä välillä. Ärsyttää vaan oma itse, kun kavereidenkin luona vaan ottaa päähän muitten naama, vaikkeivät oo mitään mulle tehneetkään vaan ovat ihan normaaleja itsiään. No, sain sitten maata miehen kainalossa auringonpaisteessa ja se kyllä oli ihan parasta!

Luettiin sitten illalla siitä " kierrekantisesta" , että se on ihan normaalia ja kuuluu raskauteen. Tällaselle yltiösosiaaliselle on vaan aika outoa ja välillä kova paikka, kun oma käytös muuttuu.

Liikkeitä on alkanut tuntua yhä useemmin. Edelleenkään ne ei oo selkeitä, mutta eilen sain Santerin vastaamaan mulle, kun koputtelin mahaa. Eli eiköhän ne tästä vaan lisäänny.

Ja vähemmän yllättäen väsymys palasi muutaman päivän tauon jälkeen. Kyse lienee ollut taas vaan siitä, että mies ei ollut vieressä, niin uni ei maittanut. Kylläpäs sitä nyt ollaan niin riippuvaisia... :)

Hauskaa helleviikkoa kaikille!!

-Osse ja Santeri rv 18+5

Vierailija
38/53 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja anteeksi, että olen ollut poissa palstalta! Tämä armoton pahoinvointi ja oksentelu on vieneet voimani totaalisesti, enkä ole yksinkertaisesti jaksanut istua koneella. Eli ei ole vielä helpottanut...

Huomenna on jännä päivä! Menemme np-ultraan ja näemme Sitruunan pitkästä aikaa. Vähän pelottaa ja hermostuttaa, mutta toivon, että kaikki on hyvin masussa! Ainakin tämä tasainen huono olo voisi toivottavasti olla merkki siitä, että ehkä kaikki on hyvin...

Muutama viikko sitten kerroimme vauva-uutisia lähisuvullemme ja kaikki ovat todella iloisia ja odottavat kanssamme. Sitruuna on molempien suvussa ensimmäinen lapsenlapsi, joten mummut ja pappa ovat tohkeissaan. Vähän olen joutunut jo heitä toppuuttelemaankin :) Mutta joka tapauksessa ihanaa nyt, kun lähipiiri tietää, miksi olen niin kalpea, en syö normaalisti ja miksi en aina jaksa tulla kyläilemään.

Vegaxille pidän peukkuja kovasti! Tulipas nettitaukosi " pahaan paikkaan" meidän jännääjien kannalta! :)

Katariina: ihanaa, että masussasi kaikki hyvin! Kyllä vaan, olet saanut ylistämämme kirjan :) Luen sitä aina miehelleni, kun viikot vaihtuu. Siitä on tullut hauska tapa. Ei munkaan eka neuvolakäyntini ollut mikään kauhean antoisa, mutta ihan mukava neuvolantäti onneksi oli. Meillä mies oli mukana ekalla käynnillä ja lähtee huomennakin matkaan. Musta oli kiva, kun neuvolan täti huomioi miestäkin ekalla kerralla ja erikseen vielä sanoi, että kiva että tämäkin on mukana ja on aina tervetullut myös. Huomenna mennään np-ultran jälkeen heti neuvolaankin, joten saas nähdä mitä siellä tulee...

Milloinkas Aurinko menee ekaan neuvolaan?

Osse: Ihanaa, että Santerin pikku potkut tuntuvat jo! Sulla on jo tosipaljon viikkoja, aika hurahtaa nopeasti! Muistan, että just juhlittiin kun sait 10 täyteen ;)

Ihanaa, että mi-killä kaikki masussa hyvin!

Terkkuja Violetille ja tytölle, myöhästyneet puolivuotisonnittelut hänelle!

Mitä kuuluu Ibizalle ja kaksikolle?

Yritettäiskös tapaamista vaikka ensi kuussa piknikin merkeissä? Jos saataisiin Vegax mukaan vauvan kanssa silloin... Minäkin ehkä jaksaisis jo raahautua mukaan, koska odotan jo malttamattomana energistä keskiraskautta (joka on aivan nurkan takana, olen siitä varma!)

Pitäkää peukkuja meille huomenna!

Keinuhepo ja Sitruuna 13+2

Vierailija
39/53 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vegaxin pyynnöstä uutisia:

" Meille syntyi su aamulla 6.41 muuttotalkoiden päätteeksi ihan poika, 52 cm ja 4020 g. Synnytys meni hyvin ja oli kyllä kaikin puolin voimakas ja hieno kokemus. Kotiin tultiin jo eilen ja täällä nyt vaan ollaan tästä onnesta ihmeissään..."

Onnea vielä tätäkin kautta!!!

toivottelee yhtenä pakettina

Osse ja Santeri

Vierailija
40/53 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa kuulla tuollaisia uutisia. Aivan sanattomaksi heittää!! Olen niin onnellinen Vegax teidän puolesta!! :-))) Yhtenä hymynä. Nautinnollisia hetkiä ihanan oman poikavauvan kanssa.

Kiva, että Keinuhepo jaksoit raahautua koneen ääreen meitä moikkaakaan. Voimia sinulle pahoinvoinnin kiemuroihin!!

Oma napa: Mun oli pakko kertoa töissä esimiehelleni ja sen esimiehelle, että olen raskaana. En olisi voinut valehdella/kierrellä mahdollisuuksistani osallistua ulkomaan matkoihin, kun työlupia piti nyt hakea.Kauhean aikaisin jouduin tämän tekemään ja tietysti se mietityttää, että jos jotain ikävää sattuu. Oikein tekee kipeää edes ajatella.

Mielialat vaihtelee lujaa. Eilen olin taas valmis menemään ultraan oitis,varmistamaan, että kaikki on kunnossa. Oireita on ja rinnat on turpeat,mutta silti pelottaa, että jos kaikki ei ole kunnossa. Taitaa olla normaalia tässä tilassa. Hysteerinen nainen ;)

Vielä täytyy lopuksi fiilistellä Vegaxin onnea!! Aivan mahtava uutinen. Näitä lisää!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme