Pirkanmaalaiset kesäkuuhun
[b][size=3]Tässä pinossa juttelevat Pirkanmaalla asustavat ja ajoittain kahviloissa toisiaan treffaavat plussanneet. Tule mukaan![/size][/b]
[color=olive]Nimim: H-R
Lapsoset: 12/03 tyttö toisella inssillä, 25.5.2006 syntyi poika kolmannella inssillä
Hoidot: Terolut, Clomifen, Pregnyl, inseminaatiot, PCOS todettu 1997
Asun: Perheeni kera Viialassa[/color]
[color=maroon]Nimim: Ibiza79
Lapsoset: LA 16.1.2007, jonkun laskurin mukaan
Hoidot: lasta toivottu 1999 alusta, -03 clomit, -04 3xIUI, 1xIVF/ICSI, 1xPAS
Plussasin: 2. ICSI 05/06
Muuta: asun Forssassa miehen ja 2 kissan kanssa[/color]
[color=olive]Nimim.: Katariina77
Lapsoset: la 17/1/2007??
Hoidot: 5xinseminaatio (clomit ja gonal-f)
Plussasin: 1. ivf
Asun: noin 100 km Tampereelta mieheni ja koiran kanssa[/color]
[color=maroon]Nimim.: Keinuhepo
Lapsoset: la 17.12.2006
Hoidot: melkein jo " päästiin" ekaan IVF:ään, plussa tuli luomuna ennen sumuttelujen aloittamista.
Plussasin: Luomuplussa
Asun: Tampereen lähellä[/color]
[color=olive]Nimim.: MiaMik
Lapsoset: la 27.9.2006
Hoidot: Clomeja, 4xIUI, 1xIVF
Plussasin: Luomusti tammikuussa, 2. IVF:n piti juuri alkaa
Asumme: Tampereen naapurissa
Muuta: vm. -84[/color]
[color=maroon]nimim: mi-ki
lapsoset: LA 13.1.2006
hoidot: 4xIUI, 2xIVF, 1xdonor-PAS
plussa: luomuna hoitotauolla oik. munasarjan ja -torven poiston jälkeen
asumme: reilut 20km Treelta
muuta: vm 1975[/color]
[color=olive]nimim. nurminata
lapsoset: la 26.9.2006
hoidot: 3xIUI, 1xIVF, 1XPAS
plussasin: luomusti hoitotauolla alkuvuodesta.
asun: Tampereella miehen ja marsun kanssa
muuta: työssäkäyvä opiskelija vuosimallia-77[/color]
[color=maroon]nimim.: osborne
lapsoset: la 8.11.06
aiemmat hoidot: clomit * 5, 2 IUI -> ku 5/05, luomu km 11/05
plussasin: 1. ivf
asun: Tampereella miehen ja kissan kanssa
muuta: vm. -77[/color]
[color=olive]nimim.: Tazu
lapsoset: Tyttö 01/06
plussasin: 1. icsi
asun: Tampereella miehen ja tytön kanssa
muuta: vm. -80[/color]
[color=maroon]Nimim.: vegax
Lapsoset: la 13.6.2006 HUI, se on kohta!
Hoidot: yritystä 3/2001 alkaen, clomeja monen monta kiertoa, joista raskaus 7/2003 (meni kesken), 3x inssi
Plussasin: 1. ivf 9/05
Asun: Tampereella[/color]
[color=olive]nimim.: violet82
lapsoset: 3.12.05 tyttö (3975g, 50cm)
hoidot: yritys aloitettu 8/02, terolut, 4xclomit, menogon+pregnyl, 1xIUI, km 12/04
plussasin: 29.3.2005 :D luomuplussa (käytössä metformin)
asun: Tampereella mieheni ja tyttöni kanssa[/color]
[color=maroon]nimimerkki: vumpe
lapsoset: Aamos 08/04, LA " siskoveljelle" 22.9.06
hoidot: luomuyritystä vuodesta -98, clomeja viisi kuuria (lopuksi sellaisilla annoksilla, että tuli näköhäiriöitä ja huimausta), 3xIUI, 1xIVF, 1xICSI (tuloksena Aamos), 2xPAS (pakastin tyhjäksi ja jälkimmäisestä km 11/05)...
plussasin: LUOMUNA! Kaikkien näiden vuosien jälkeen!!!!!!!!
asumme: Tampereella[/color]
Kommentit (53)
Ja tuhannesti ONNEA VEGAXILLE PIKKUPRINSSIN JOHDOSTA!!=)
Pitkästä aikaa ehdin koneelle ja het oli pakko tulla lukemaan mitä teille kuuluu=) Ja ihania uutisia sai sitten lukea vaikka kuinka=) Mukavia ultra kuulumisia ja vielä oikein vauvakin saatu maailmaan=) Voih, tuntuu että siitä omasta raskaudesta on jo vaikka kuinka kauan aikaa=) Että näin se nopeesti unohtuu miten tukalaa ne viime metrit oli=;) Mutta täällä siis aika menee kuin siivillä ja vapaa-ajan ongelmia ei todellakaan ole kahden pienen kanssa=) Kauhulla ajattelen ensi viikkoa, kun isäntä palaa hetkeksi töihin ja jään lasten kanssa yksin...hui...No, onhan niin moni muukin pärjänyt, niin miksen minä=)
Mutta siis meillä syödään ja kasvetaan hyvin. Poika on päivä päivältä ihanempi tapaus ja niin lutunen " Urpomme" =)
Mutta, mutta. Onkos teillä tapaamisesta ollut mitään puhetta? Vai oletteko kesän rauhoittaneet? Olis kivaa vihdoinkin nähdä teitä ja vaihtaa kuulumisia.
Mutta toivottelen teille kaikille jaksamisia ja oikein ihania helle päiviä!
H-R sekä " Urpo" 3vko
[color=red]Onnea vegaxille pienestä pojasta! Ihanaa! [size=4]♥[/size][/color]
Katariina: mä kerroin lähimmälle esimiehelle heti plussan jälkeen, ihan siksi jos jotain sattuu niin taatusti tarviin kunnon saikun jo psyykkisistäkin syistä. Toimitusjohtajalle kerron sitten kesälomien jälkeen kun on rv 16 jos kaikki menee hyvin.
-miki
Hirrmuiset Onnittelut Vegaxille ja koko perheelle!
Ja tervehdystä muut palstalaiset! Olen ollut minäkin taas nettipimennossa jonkin aikaa.. Katariinan neuvo-lakuulumisista tuli mieleeni yhden ystäväni ensimmäinen käynti, jolloin hänellle oli annettu mukaan kaikkia oppaita tyyliin ¿Mitä tehdä jos on väkivaltainen mies..¿ Hän oli tosi pöyristynyt siihen palveluun :).
Mulla neuvolakäynti sitten maanantaina, jolloin on 10+1. Huomenna aamulla meen taas kontrolliultraan klinikalle, enemmänhän tämä on sellainen henkinen kontrolli :D Vointi on ollut ihan ok, paitsi tänään taas oksuilua. Toisaalta eipähän tarvitse tänään miettiä, että onko kaikki ok. Mulla vähän flunssan oireita, ja toivonn ettei nyt tule vaan pahemmaksi..
Miten teillä töissä ollaan suhtauduttu raskausuutisiin? Aloitin itse uudet työt vasta helmikuussa, ja jos kaikki menee hyvin, niin ajattelin kertoilla sitten lomien jälkeen elokuussa. Tietysti jännittää miten suh-tautuvat, mutta mun pomolla on 4 lasta ja lähimmällä kollegalla jopa 8.. joten ehkä ymmärtävät!
Piknik kuulostaa kivalta ajatukselta, jos päivä sopii, niin voisin tulla tervehtimään ihan livenä!
t aurinko 9+4
Aurinko: meillä suhtauduttiin töissä tähän uutiseen yllättävän hyvin. En tosin ole nähnyt vielä lähintä esimiestäni, kun on reissussa, mtta ainakin sähköpostin välityksellä oli ok. Nyt on toisaalta rauhallisempi olo, kun ei tartte siellä valehdella ja keksiä kaikkia verukkeita.
Mua pelottaa välillä aika paljon. Ei ole mitään syytä olettaa, että jokin olisi pielessä, paitsi että mun mielestä mulla on liian vähän oireita. Siis rinnat on kipeät ja nukun ehkä tavallista enemmän, mutta ei oikeastaan muuta. Se pistää vaikka minkälaisia ajatuksia päähän. Olen jotenkin hirmu huolissani myös ensimmäisen ultran sikiön koosta. Se oli keskimäärin vain 7mm kun monella muulla jo 11-12 mm melkein samoilla päivillä. No, onhan näissä vaihtelua paljon, mutta kyllä se pistää miettimään :/
Huomenna lähdemme Kuopioon häihin. Onkin aika ajaminen viikonloppuna. Sovitin mekkoa jonka meinasin laittaa, niin kyllä maha vaan pönötti aika tavalla. Näyttää ihan siltä kuin olis raskaana.Vai kuvittelenko vaan?! Onko muilla samoilla viikoilla ollut samaa havaittavissa?
Palailenpa taas astialle myöhemmin!
Katariina ja Taavi 9+1
Noin, nyt on katsottu illan piristys, Kymppikerho, ja pitäis varmaan kömpiä petiin...
Toivottavasti Keinuheposen paha olo tosiaan nyt hellittää! Kokeile mun jäätelödiettiä, jos mikään muu ei mene alas, niin jätski nyt ainakin... :) Rainbown Mascarpone todettiin tänään ihan älyttömän hyväksi ostokseksi. Ja ihanaa, että np:ssä kaikki oli ok.
Katariina, mäkin kerroin töissä vissiin jo kahdeksannella viikolla, kun en halunnut enkä pystynyt enää pitämään salassa. Paljon helpompaahan se on, kun ei tartte selitellä eikä piilotella mitään.
H-R:llä oli kotiäidin päivät odottamassa, etköhän sä siitä selviä rutiinilla jo, vaikka mies töihin " karkaakin" .
auringollakin viikot vaan kasvaa...
Missä Ibiza luuraa?
Tänään katsottiin miehen kanssa sohvalla Onnen varjot. Pisti taas itkettämään osa kohtauksista... olenpahan taas vähän onnellisempi nykyisestä tilanteesta. Santerikin intoutui potkaisemaan äippää ihan kuin lohduttaakseen. Liikkeet on edelleen aika vaimeita ja harvakseltaan niitä tunnen, mutta onneksi nyt kuitenkin joskus. Ajattelin tänään, että jospa sitä vähän jo rauhoittuisi keskenmenon pelko, kun päästäisiin 20 viikon paremmalle puolelle. Myöhäisin km tutuilla on ollut just rv 20, joten en oikein vieläkään osaa olla miettimättä niitä pahimpia vaihtoehtoja. Eilenkin törmäsin Vauvatalo Johannassa opiskelukaveriin ja vastasin onnitteluihin spontaanisti, että ei nyt nuolaista ennen ku tipahtaa... :)
Mutta nyt oikeesti sinne petiin, että jaksaa aamulla aikaisin hommiin ja vastaavasti voi karata ajoissa rannalle!
-Osse ja Santeri rv 19+1
Heti aluksi suuren suuret onnittelut Vegaxille ja perheelle!!! Nyt olette saaneet kauan kaivatun pikkuisenne syliin asti. Rakkaus uutta tulokasta kohtaan on syvä ja mittaamaton, voin kuitenkin luvata, että se rakkaus syvenee ja kasvaa päivä päivältä vain suuremmaksi. Nauttikaa uudesta perheenjäsenestä sekä toisistanne. Lähetän vielä virtuaalisesti onnitteluhalit :)
En ole viitsinyt koneella kökkiä kun ilmat on olleet niin ihanat! Ollaan tytön kanssa oltu aika paljon ulkona, tosi mahtavaa kun ei tarvi tytölle pukea paljoa päälle, voi vaan kävellä suoraan ovesta ulos :D Meidän kuulumisista vielä sen verran, että tytön allergiat ovat aika pahat. Kokeilimme riisiä ja maissia eikä kumpikaan käynyt :( Vielä aikoihin ei kokeilla kotimaisia viljoja kun lääkäri epäilee, että tyttö on niille (ja paljon muullekin) allerginen. Harmittaa ja masentaa. Miksi kaiken kärsimyksen jälkeen (kun vihdoin on vauvan saanut) en saa elää ¿normaalia¿ elämää???!!! (Voin vaikka jossain tapaamisessa kertoa mitä kaikkea muutakin olen joutunut kestämään (jos viitsitte kuunnella valitustani).) Yksi ystäväni totesi, että mä en kyllä oo saanut ilmaseks mitään tältä osa-alueelta... Niinpä.
Keinuhepo: Sähän ootkin jo yllättävän pitkällä!! Niin se aika juoksee :) Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.
H-R: Kiva kuulla sinustakin :) Etköhän sä pienten kanssa pärjää hyvin, muistat vaan huilia aina tilaisuuden tullen!
Aurinko: Mä opiskelin raskausaikana ja kesän olin kesätöissä. Esimieheni suhtautui raskauteen tosi hyvin (kerroin heti kun aloitin työt rv13+), sekä siihen että jouduin lopulta oleen saikulla kuukauden¿ :/ Sijaisia eivät oikein saaneet ja muut sitten tekivät myös mun työt, eivätkä valittaneet. Ihania työkavereita, haikeudella muistelen :)
mi-ki: Onnea sinullekin ultrakuulumista (vaikkakin ¿vähän¿ myöhässä ;))! Mulla kuului sydänäänet dopplerilla ekan kerran tasan rv10. Se olikin eka kerta kun koitettiin ja terkka varoitteli ettei välttämättä kuulu. Kauan kyllä kestikin hakea, mutta sitten kuului vaimeasti. Voi sitä tunnetta!! <3
Vitsi osse, sähän oot kohta jo puolivälissä!!!! Tuntuu että ois vaan hetki siitä kun luin sun raskausuutisia (joskin löysin ne ihan vahingossa, muistatkos vielä mun vanhat silmät? ;D).
Katariina kyselit masun kasvusta tms. Tässä taas ote mun raskauspäikystä, kirjoitettu rv10+0: ¿Outoa kun vauvamasua ei vielä oo yhtään (muuta kuin toi vararengas joka on ollut uskollinen ystäväni jo pitkään ;)), mutta housut puristaa. Mä en moneen viikkoon oo pystynyt käyttään suosikki farkkujani. Ajattelin yksien farkkujen kohdalla, että ne menee varmaan pitkään kun olen joskus (tyhmänä?) ostanut vyötäröstä vähän liian isot. Mutta kun tänään laitoin ne päälle neuvola käynnille niin ei ne niin väljät enää olekaan! Eipä tässä auta kun lähtee isompien housujen ostoon...¿
Ibizaa minäkin kaipailen, missähän mahtaa luurata?
TAPAAMISESTA! Mä olisin erittäin halukas tapaamaan taasen. Laitetaanko tähän pinoon aika- ja paikkaehdotuksista vai perustetaanko taas tapaamispino? Vai voiskos siitä yrittää sopia jonkun postituslistan kautta? Ossee¿? :)
Pakko vielä kysyä, oottekos maistaneet uutta AINO uuniomenajäätelöö? Se on ihan syntisen hyvää!!! Mun mies ei juuri jäätelöstä välitä, mutta maistoi sitä multa ja sanoi ettei oo koskaan syönyt niin hyvää jäätelöö (ja sitten ostettiinkin litran paketti kotiin!).
Ja nyt sitten nukkumaan¿ Oon huomenna menossa typsyn kanssa kaupungille, joten täytyy kerätä voimia ;) Ihanaa aurinkoa ja kesäfiilistä kaikille!!
violet ja tyttönen 6kk
Mä en oo nyt paljon ehtinyt koneelle oleileen. Viime perjantaina miehen isä sai jonkin sairaskohtauksen. Oli koko viikonlopun sairaalassa tajuttomana ja sunnuntai-iltana menehtyi. Olimme koko viikonlopun muun perheen tukene 100km kotoa ja sunnuntai-iltana kotimatkalla multa vuosi jonkin verran verta ja se peläytti meidät totaalisesti. No tiistaina kävin tarkastuttamassa tilanteen ja pikkuisilla oli kaikki hyvin ja kasvu jatkunut normaalisti. Kirjoittelen sitten taas, kun koneelle pääsen!
Ibiza + Himpula ja Vimpula 9+1
Todella ikäviä uutisia sinulla. Voimia teille molemmille. Pitäkää huolta toisistanne ja pikkuisista. Muista levätä ja ottaa rauhassa. Hyvä, että kohdussa kaikki oli hyvin.
Halauksin,
Osse
Tänään mulla olis ensimmäinen neuvola. Saas nähdä mitä siellä tehdään ym. Täti on varmasti mukava olen hänellä asioinut joskus aikuisneuvolan asiakkaana. Mieskin varmaan lähtee mukaan sinne neuvolaan, on mukava jakaa mahdollisimman paljon raskausjuttuja miehen kanssa. Esikoisia kun tässä odotetaan!
Ibiza + Himpula ja Vimpula 9+4
Osanotot Ibizalle ja perheelle, voimia suureen suruunne. Onneksi se vuoto oli aiheeton hälytys.
Kävimme katsomassa perjantaina tyyppiä ultrassa, lääkärin mukaan tämä oli ¿henkinen kontrolli¿ ;) Kaikki oli siellä hyvin, pulska 3 senttinen tyyppi siellä heilutteli jalkoja ja sormetkin näkyivät! Oli aivan sanoinkuvaamattoman uskomatonta! Tänään neuvola, ja miehen piti tulla mukaan, mutta ei nyt sitten kai pääsekään.
Viikonloppuna nautittiin Suomen suvesta, käveltiin metsässä ja tehtiin vihtoja ja vastoja ja saunottiin yms kesäistä. Ihanaa!
aurinko 10+1
Pelottaa aika kauheasti. Ei ole mitään syytä, mutta tuntuu, että on pakko mennä tarkistamaan tilanne. Ahdistaa niin, että kurkkua puristaa. Ei ole mitään vuotoa tms, mutta silti on kurja olo.
Töissä on niin kurjaa... huitsi kun toiset saa mielen ja olon niin kurjaksi. Jaksan ainaostaan ajatuksella, että pääsen täältä pois. Ja entä jos en pääsekään??
Soitin aikoja gynellekin, mutta eipä niitä vaan noin vaan saanu. Täytyy vielä huomenna soittaa jonnekin jos olis joku aika... En tiedä onko tämä lainkaa järkevää, mennä ultraan ilman muuta syytä kuin henkinen huonovointisuus.
Ehkä paha mieli on perua Tammikuisten Rantahiekan keskenmenosta. Olen ollut sanoinkuvaamattoman surullinen. Kosketti niin paljon se kuinka kauan odotettu haave kariutuu.
Ihanaa Aurinko, että näit pikkuisesi. Ibizalle voimia ja jaksamista. Onneksi pikkuiset ovat kunnossa!!
Huom! Vumpe on avannut uuden ketjun Pirkanmaalaiset kesäkuun puoliväliin!
aurinko
...onnea Vegaxille ja miekkoselle potrasta pojasta!!!! Onpas ihana uutinen, mahtavaa, että kaikki meni ilmeisen mukavasti ja olette jo kotosalla!
Meillä oli iloinen päivä, vähän pienemmässä mittakaavassa. Sitruuna voi hyvin, vastaa viikkoja ja niskaturvotustakin vain 0,7mm. Sydänäänetkin kuultiin ultran jälkeen neuvolassa tovin hakemisen jälkeen, joten nyt hänet on sekä nähty että kuultu. Olen onneni kukkuloilla :)
...ihan kuin pahoinvointi olisi vähän helpottamassa, ainakin olen pystynyt syömään paljon paremmin tänään kuin aikaisempina viikkoina!
Katariina: Ikävää kertoa pomoille aikaisin, mutta toisaalta joskus se on välttämätöntä... Tietävätpähän nyt ainakin ajoissa, että et aio matkustella loppuvuotta huoletta. Itsekin jouduin kertomaan pomolle jo rv 6 läpivalaisun välttämiseksi... Jotenkin sitä vaan haluaa pitää tiedon ihan itsellään, vaikka ei se mitenkään mahdolliseen keskenmenoon vaikuta kuinka moni asiasta tietää. Aina kun ajatukset käy hysteeriseksi ja olen varma, että keskenmeno tulee, yritän vain ajatella, että sille asialle ei todellakaan itse voi mitään. Niin käy jos on käydäkseen. Lisäksi olen tietoisesti välttänyt kauhukuvien luomista ja vähän säästelen itseäni kaikilta ikäviltä tarinoilta... Toisina päivinä onnistuu tosi hyvin ja toisina ei...
Keinuhepo ja Sitruuna 13+3