Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ihmetellään jatkuvasti miksi ihmiset haluavat asua Helsingissä?

Vierailija
05.03.2025 |

Mitä ihmeellistä siinä on? 600 000 haluaa niin tehdä. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mitään sen ihmeellisempää, kuin siinä että muut haluavat asua muualla.

Vierailija
2/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä muutin tänne työn perässä viime keväänä ja mua tuo kysymys vieläkin ihmetyttää. Ei täällä kyllä ole mitään muuta kuin se työpaikka, minkä takia täällä haluaisin asua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sitä ei voi käsittää.

Vierailija
4/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä muutin tänne työn perässä viime keväänä ja mua tuo kysymys vieläkin ihmetyttää. Ei täällä kyllä ole mitään muuta kuin se työpaikka, minkä takia täällä haluaisin asua. 

Mitä sitten on siellä, jossa tykkäät asua?

Vierailija
5/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et varmaan tee elämässäsi hirveästi muuta työn lisäksi?

Vierailija
6/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa Sarjamasturboija iski metrossa

Vierailija
7/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole toista paikkaa, jossa haluaisi asua enemmän suomalaisia.

Koettakaa nyt vaan kestää se.

Vierailija
8/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kaikki helsinkiläiset välttämättä haluaisivat asua Helsingissä, mutta joutuvat olosuhteiden pakosta (esim. työt tai opinnot). 

Vierailija
9/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ne sitten haluu asua siellä? Työ on yks syy, mutta eipä juuri muita syitä ole, vai?

Vierailija
10/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän hiljaisuutta, luontoa ja rauhaa. Paikkoja ulkoiluttaa koiria vapaana. Ei mua kiinnosta nuo kaupungin palvelut sitten yhtään, Prismassa lähinnä tulee käytyä. Keskustaan en mene juuri koskaan, kun ei ole siellä mitään mikä kiinnostaisi, en biletä, syö ravintoloissa yms. Betonilähiössä sitten asustelen ja ulkoiluttelen koiriani narun päässä kävelyteitä pitkin. Ja jopa yöllä kuuluu ulkona isoilta teiltä kuuluva liikenteen jyly. 

Vierailija
11/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupaikkakuntia kiertäneenä on ihana asua anonyyminä Helsingissä, viimein saa olla ja elää rauhassa, jotenkin harmillista ja absurdiakin että asia menee noin.

Vierailija
12/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämättä ollut juuri siitä kyse, että haluaako asua Helsingissä. Yhdessä julkaisussa ainakin pohdittiin muuttoa pois Helsingistä pikkupaikkakunnalle, josta voisi ostaa edellisen asunnon. Syitä on siis monia, miksi tämä tulee esiin. 

Vierailija
13/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida tehdä edes sitä.

Vierailija
14/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan mitään sen ihmeellisempää, kuin siinä että muut haluavat asua muualla.

Enemmän paistaa kateus siitä että toiset asuu täällä ja ne toiset yrittää kovasti vakuuttaa itseään ja toisiaan että kyllä se joku Kärsämäki on niiiin paljon parempi paikka.

Vierailija
15/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan mitään semmoista, missä pitäisi mennä johonkin paikkoihin. En biletä, en syö ravintoloissa, en harrasta ohjattuja harrastuksia jne. Luonnossa liikkumisesta tykkään ja mulla on 2 koiraa. Täällä vaan se luonto on yleensä automatkan päässä, ja sielläkin on usein tungos, tyyliin Nuuksiossa tai Sipoon koirametsässä. Ehkä mä kaksikymppisenä olisin tykännyt asua Helsingissä, kun olisi baarit ja yöelämä kiinnostanut, mutta nyt nelikymppisenä ei täällä ole mitään mulle muuta kuin se työ.

Vierailija
16/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne sitten haluu asua siellä? Työ on yks syy, mutta eipä juuri muita syitä ole, vai?

Täällähän nimenomaan pystyy vapaa-aikaansa käyttämään vaikka millä tavalla. Nähtävää ja koettavaa on enemmän kuin mihin tavallinen työssäkäyvä ehtii.

Vierailija
17/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän hiljaisuutta, luontoa ja rauhaa. Paikkoja ulkoiluttaa koiria vapaana. Ei mua kiinnosta nuo kaupungin palvelut sitten yhtään, Prismassa lähinnä tulee käytyä. Keskustaan en mene juuri koskaan, kun ei ole siellä mitään mikä kiinnostaisi, en biletä, syö ravintoloissa yms. Betonilähiössä sitten asustelen ja ulkoiluttelen koiriani narun päässä kävelyteitä pitkin. Ja jopa yöllä kuuluu ulkona isoilta teiltä kuuluva liikenteen jyly. 

Minä taas rakastan, että ei ole hiljaista, vaan näkyy ihmisiä, on tapahtumia, menoja. Ja luontoakin Helsingistä löytyy todella moneen makuun. Prismaan on kiva piipahtaa kävellen, on meilläkin lähikauppa. Ravintoloissa meilläkin nykyisin lasten kanssa harvemmin käydään, mutta tykätään wolttailla. 

Vierailija
18/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa Sarjamasturboija iski metrossa

Vierailija
19/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää stadi on mun hima. Läheiset ja omaiset ovat täällä. Olen tottunut tähän menoon. Kaikki on lähellä, tai ainakin kävelymatkan päässä. Valinnanvapaus ja vaihtoehtoja riittää. Minulle tämä on toimiva konsepti.

t. huuto Kalliosta

Vierailija
20/47 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä ollut juuri siitä kyse, että haluaako asua Helsingissä. Yhdessä julkaisussa ainakin pohdittiin muuttoa pois Helsingistä pikkupaikkakunnalle, josta voisi ostaa edellisen asunnon. Syitä on siis monia, miksi tämä tulee esiin. 

Asunnon voi ostaa Helsingistäkin. Enemmistö asuu omistusasunnoissa. Ne pikkupaikkakuntien asunnot ovat arvottomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä