Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun saat lapsivieraita, mistä et heidän vierailussaan pidä?

Vierailija
23.09.2019 |

-

Kommentit (233)

Vierailija
61/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meteli ja riehuminen sekä se, että pistetään pää juuri sinne, mihin ei saisi. Eli komeroihin, ullakolle, tutkitaan kaappien laatikoita. Meillä yksi vieras kersa päätti mönkiä meidän sängyn alle, sängyn alta ei ollut imuroitu vähään aikaan ja ipana oli yltä päältä pölyssä sen sukelluksen jälkeen.

:DDD

Oltiinkohan me teillä? 

Kävi nimittäin juuri noin kerran yhdessä "siistissä" kodissa. Eikös ipana päättänyt jostain syystä mennä sängyn alle ja tuli harmaan pölykerroksen peittämänä juoksentelemaan olkkariin. 

En tiedä olinko minä vai emäntä nolompi 

Miksi et vahtinut lastasi?

On jo viisi. Eli ei tarvitse olla koko ajan silmän alla. Ei todellakaan mene kenenkään kaapeille tai riko mitään. Miksei sängyn alle saisi mennä? Sitä ei mitenkään ollut häneltä kielletty, ei tullut mieleenkään. 

Sitä paitsi emäntä korosti, että saa olla täysin vapaasti ja leikkiä kissan kanssa. Ehkä kissa oli pujahtanut sängyn alle. 

Tiedän kyllä mikä paskamyrsky tästä alkaa, mutta meillä on myös lemmikkieläimiä ja lapsi tietää tasan miten niitä kohdellaan. Ei edes pyri koskettamaan, jos eläin ei itse tule luo. 

Eikä ole missään tapauksessa jahdannut kissaa. Mutta ehkä halunnut seurailla sen touhuja. 

Vierailija
62/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää jos ajatellaan että kaikki asiat järjestetään meidän lasten ehdoilla. Suvussamme on tällainen perhe. Tulevat myöhässä jokapaikkaan kun mussukka ei nukahtanut tai ruoka ei maistunut tai pukeminen ei ollut kivaa tai leikit oli kesken... olettavat että koko suvun yhteiset päivälliset alkavat sitten kun he suvaitsevat tulla paikalle, ei suinkaan silloin kun alunperin sovittiin. Jälkkäri syödään joskus kahden tunnin päästä kun mussukka nukahti ja eihän me muut nyt voida mussukan selän takana herkutella. Yhteiseen mökkiviikonloppuun ei tule mieleenkään itse hankkia mussukan lempivälipaloja vaan kaupassa kävijälle annetaan listoja siitä, mikä jugurtti käy, pitää olla se tietty maku ja valmistaja ja jos otatte oivariinia leivälle niin se ei käy mussukalle, ottakaa floraa ja vähäsuolainen se olla pitää. Argh!

Kylläpä kuulostaakin tutulta. Mulla yksi kaveri jolla parivuotias lapsi. Jos sanovat vaikka että tulevat klo 16 kylään niin siihen saa suosista lisätä ainakin pari tuntia koska: "Muiskupirkko nukahti vasta klo 15.45, Muiskupirkko aloitti syömään vasta klo 15.50, Muiskupirkko paskoi juuri kun saatiin haalarit sille päälle, joten täytyy nyt vaihtaa kuteet, pestä peba jne." Ja tämä AIVAN JOKA KERTA KUN OVAT TULOSSA KYLÄÄN! Niinku niin raivostuttavaa!!! Onneksi eivät kyläile meillä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ärsyttää jos ajatellaan että kaikki asiat järjestetään meidän lasten ehdoilla. Suvussamme on tällainen perhe. Tulevat myöhässä jokapaikkaan kun mussukka ei nukahtanut tai ruoka ei maistunut tai pukeminen ei ollut kivaa tai leikit oli kesken... olettavat että koko suvun yhteiset päivälliset alkavat sitten kun he suvaitsevat tulla paikalle, ei suinkaan silloin kun alunperin sovittiin. Jälkkäri syödään joskus kahden tunnin päästä kun mussukka nukahti ja eihän me muut nyt voida mussukan selän takana herkutella. Yhteiseen mökkiviikonloppuun ei tule mieleenkään itse hankkia mussukan lempivälipaloja vaan kaupassa kävijälle annetaan listoja siitä, mikä jugurtti käy, pitää olla se tietty maku ja valmistaja ja jos otatte oivariinia leivälle niin se ei käy mussukalle, ottakaa floraa ja vähäsuolainen se olla pitää. Argh!

Kylläpä kuulostaakin tutulta. Mulla yksi kaveri jolla parivuotias lapsi. Jos sanovat vaikka että tulevat klo 16 kylään niin siihen saa suosista lisätä ainakin pari tuntia koska: "Muiskupirkko nukahti vasta klo 15.45, Muiskupirkko aloitti syömään vasta klo 15.50, Muiskupirkko paskoi juuri kun saatiin haalarit sille päälle, joten täytyy nyt vaihtaa kuteet, pestä peba jne." Ja tämä AIVAN JOKA KERTA KUN OVAT TULOSSA KYLÄÄN! Niinku niin raivostuttavaa!!! Onneksi eivät kyläile meillä usein.

Kun omat lapset olivat pieniä, me mentiin kylään juuri sillä kellonlyömällä kun oltiin sovittu. Lapset olivat nukkuneita ja syötettyjä, eli rauhallisia eivätkä jyrsineet kaikkea syötävää mitä näkivät. Tästä nyt parikymmentä vuotta aikaa. Ehkä nykyään mennään aivan täysin lasten ehdoilla ja annetaan tehdä mitä vain keksivätkään....?

Vierailija
64/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw, onko teillä kokemusta minkä ikäiset lapset ei enää sotke syödessään?

Miehen 10-v poika ainakin syö vieläkin kuin porsas.

Hah, mun miehen samanikäinen poika myös!

Mä sanoisin tälle pojalle että nyt opetellaan syömään sotkematta. Että jos se ei onnistu nyt, tällä kertaa, niin huoneeseen mennään istumaan ilman tv:tä , pelikonetta, puhelinta seuraavaan ruokailuun asti, ja katsotaan josko sitten osaa. Ja tätä jatkaisin niin kauan että poika söisi kunnolla ja kauniisti. Ei ole mitään syytä pitää lautasta tuon ikäisenä enää metrin päässä suusta, ja kauhoa ruokaa niin että puolet on lautasen ja syöjän välissä pöydällä. Eikä sille että maitoa kaadetaan holauttamalla niin että aina on pöydällä puolet. Eikä niin että pyyhitään suuta koko ajan kesken porsastelun käsiin, ja sitten muka huomaamatta pyyhitään ne kädet tuolinpehmusteeseen tai pöydän alle. Ei ole mitään syytä istua metrin päästä pöydästä poikittain, ja tunkea leipää naamaan niin että muruset lentelevät lattioille, ja joka kerta on rinnukset ruuassa niin, että paita menee vaihtoon. Ruokakaukalo tuollaiselle pitäisi olla!

Ei myöskään ole mitään järkeä tuon ikäisen kanssa enää aloittaa joka ikinen kerta kun pöytään istutaan että pesitkö kädet? No ei pessyt, ja siten ähdetään pesemään. Ota tuoli lähemmäksi, ota lautanen lähemmäksi suuta, älä mässytä, kaada maitoa varovasti, äälä pyöri leivän kanssa, äläkä pyyhi suutasi/käsiäsi, mitään mihinkään huonekaluihin.

Mutta kun ei ole oma lapsi, niin pakko vain katsoa tuota sikailua. En enää syö tuon kanssa samaan aikaan, kun en vain jaksa tuota sikailua enää yhtään.

Vierailija
65/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä "inhoan lapsia ja heidän vanhempiaan kylässä" -kommentteja. 

Miksi ihmeessä sitten kutsutte heitä kotiinne? Ei kukaan kutsumatta tule. Jos tulee, niin käännyttää sitten ovelta pois. 

Ei kai kukaan kutsukaan! Mutta ei tohdi kieltääkään tulemasta kun ovat tunkemassa kylään.

Yläpeukusta taas kerran huomaa kuin vieraantuneita täällä enen osa on normaalielämästä. Olen veikannutkin, että vähintään puolet ovat syrjäytyneitä mt-potilaita kissojensa kanssa. 

Lapsiperheitä kutsutaan IRL kylään. Varsinkin tietysti toisiin lapsiperheisiin, mutta myös muihin koteihin. 

Kukaan ei meille tule kutsumatta kylään emmekä mene minnekään kutsumatta. 

Toki taustalla voi olla vain kevyt heitto tyyliin: tulkaa ihmeessä käymään, kun olette Helsingissä. Mutta Suomessa vastataan sanoistaan. Jos olen näin sanonut, niin tarkoitan myös sitä. Jos sitten tämä perhe soittaa ja ilmoittaa halukkuutensa kyläilyyn, niin tervetuloa! 

Vierailija
66/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lapset ovat ahneita. Eräskin söi 8 muffinssia.

Osa pennuista kyselee kaikkea, esim. mikä tää on, miks toi on tossa. 

Jotkut nuuskii kaikki paikat, avaa kaapit, laatikot. Todella ärsyttävää.

Ärsyttävää on, että syödessä sotkevat kätensä ja sitten laappivat paikat likaisiksi.

Ja ällöttävintä mitä olen nähnyt, on nenäkaivuun tuloksen syöminen ja takaliston ruopiminen. YÄK.

Suurin osa lapsista on ollut ihan ok, jotkut jopa kivoja. Näistä otan aina varoittavia esimerkkejä omille lapsilleni, joiden todellakin toivon osaavan käyttäytyä kyläillessään.

Tuo kysely o muuten joskus rasittavaa! :D Miks tuo kattila on tossa pöydällä?- No siksi kun se on laitettu siihen.

Miksi sulla on vihreä käsipyyhe? -No siksi kun olen saaut sen lahjaksi ja se on hyvä pyyhe. -Miksi sinä otat sen haarukan laatiskosta? -No kun ajattelin syödä tuota ruokaa haarukalla.

Pienokainen opettelee maailmaa. Tavallaan se on suloista, mutta tietysti rasittavaa välillä. 

Tämä "miksi"-kausi on kyllä humoristinen. Nämä miksi-ketjut jatkuvat loputtomiin. 

-Äiti, miksi nyt on niin kylmä?

-Öö, kun talvi lähestyy ja on sellainen pohjoisrintama ja ... 

-Miksi talvi lähestyy

-Öö, kun se on vain sellainen luonnonlaki ja riippuu avaruuden kappaleiden liikkeistä ja kun me ollaan täällä maapallolla, niin aurinko on Suomeen nähden... 

-Miksi on luonnonlaki

-Mennään nyt kotiin välipalalle. 

Olen muuten huomannut, että miehet jaksavat selittää paljon paremmin näitä. Oli jokin jenkkitutkimuskin, että miesten kanssa eläneet lapset menestyvät paljon paremmin koulussa. Voi olla vähän homopropagandaa tässä, en perehtynyt tarkemmin. 

Tuo kyselyikäjuttu on ihan eri asia. Tuntemistani lapsista muutama tekee tätä ärsyttääkseen tai tyhmyyttään, kun ovat jo 10-vuotiaita. Sen ikäinen kyllä jo tietää miksi joku pyyhkii kätensä pyyhkeeseen...

Vierailija
67/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lapset ovat ihan ok. 

Mutta joskus on sattunut sellaisia, joita ei ole opetettu käyttäytymään ruoka- ja kahvipöydässä. 

Kerran yksi jo 5-vuotias otti 198kylmän rauhallisesti eteensä koko vadin, jossa oli makeaa tarjottavaa ja alkoi rouskuttaa. Äiti katseli vain vierestä. Miehen kutsumina tulivat ja en tuntenut entuudestaan. 

Oli sitten tietysti itse pakko ottaa se pois ja selostaa pojalle, että nämä ovat kaikille. Otat yhden kerrallaan omalle lautasellesi ja syöt sen. 

Mutta ei tämä nyt niin kamalaa ollut. En kuulu niihin superkauhistelijoihin tällaisten juttujen kanssa. Lähinnä vain ihmettelin kovasti. 

Jotkut äidit loukkaantuvat kun olen joskus tehnyt vastaavaa, eli vaikka sanonut että hei ei kaikki tarjottava ole sille lapselle....ja muutenkin jos lapsi on ollut raivostuttava ja olen ojentanut häntä.

En usko että kukaan (äiti) tuosta loukkaantuisi. Kerro miten loukkaantuminen kävi ilmi?

Vierailija
68/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joskus on sattunut sellaisia, joita ei ole opetettu käyttäytymään ruoka- ja kahvipöydässä. 

Kerran yksi jo 5-vuotias otti 198kylmän rauhallisesti eteensä koko vadin, jossa oli makeaa tarjottavaa ja alkoi rouskuttaa. Äiti katseli vain vierestä. Miehen kutsumina tulivat ja en tuntenut entuudestaan. 

Oli sitten tietysti itse pakko ottaa se pois ja selostaa pojalle, että nämä ovat kaikille. Otat yhden kerrallaan omalle lautasellesi ja syöt sen. 

Mutta ei tämä nyt niin kamalaa ollut. En kuulu niihin superkauhistelijoihin tällaisten juttujen kanssa. Lähinnä vain ihmettelin kovasti. 

Jotkut äidit loukkaantuvat kun olen joskus tehnyt vastaavaa, eli vaikka sanonut että hei ei kaikki tarjottava ole sille lapselle....ja muutenkin jos lapsi on ollut raivostuttava ja olen ojentanut häntä.

Mä en tajua näitä vanhempia, jotka eivät itse huolehdi lapsistaan ja sitten suuttuvat, jos joku muu ojentaa. Onneksi aika harvassa kuitenkin.

Mä häpeäisin silmät päästäni jos joku muu komentaisi lastani mun läsnäollessa, jos en itse tajuaisi. Ei ole tapahtunut ja siksi me saadaankin käydä kylässä.

Vierailija
69/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua näitä vanhempia, jotka eivät itse huolehdi lapsistaan ja sitten suuttuvat, jos joku muu ojentaa. Onneksi aika harvassa kuitenkin.

Mä häpeäisin silmät päästäni jos joku muu komentaisi lastani mun läsnäollessa, jos en itse tajuaisi. Ei ole tapahtunut ja siksi me saadaankin käydä kylässä.

Mun yksi ystävä loukkaantuu jos joku sanoo jotain poikkipuolista hänen lapsilleen/lapsestaan. Hän loukkaantuu äärimmäisen verisesti ja tiedostaa asian itsekin kyllä. Joskus hän avautuu minulle tyyliin että: "Anoppi sanoi Tinjaminjalle että älä Tinjaminja syö niin paljon karkkia että jää muillekin." jne.... ja kuinka hän niin loukkaantui kun anoppi tuolla tavalla hänen rakasta Tinjaminjaansa ojensi!

Vierailija
70/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jos tullaan ilmoittamatta. Haluan nimittäin, että kotini on lapsiystävällinen kun lapsia tulee kylään. Haluan siirtää helposti särkyvät tavarat lasten ulottumattomiin yms.

Vierailija
71/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että ne herttaiset lapsukaiset vievät kaiken huomion tavalla tai toisella. Ei ole mukavaa, kun se lyhyt hetki ystävän kanssa, jota näkee ehkä kerran kahdessa vuodessa, menee pentuihin keskittyen. Kaipaan aikuisten kesken aikuisten asioita.

Vierailija
72/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä vieläkään ole ymmärtänyt, että miksi ihmiset, joita inhoaa käyvät kylässä juuri sinun /teidän luona. 

Meillä ainakin käy vain ne, joista tykätään. Toki joku lapsi tai aikuinen voi joskus käyttäytyä huonosti. Mutta periaate tämä: vain ihmiset joiden seuraa haluamme. 

Jos joku nyt huonosti on käyttäytynyt, niin kyllä se on järjestään ollut känniläinen aikuinen ja ne onkin poistettu sitten piireistä. 

Tämä siis todella harvinaista, mutta vuosien varrella on näin joskus käynyt. Olemme tosi sosiaalisia ja joka viikonloppu on joko meillä juhlat tai menemme juhliin. Lapset eivät ole härinneet. 

Vierailija
73/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ärsytti suunnattomasti, kun vanhempien kaverit tuli pikkulasten kanssa kylään, ja lapset vaan tyrkättiin minun huoneeseeni ja sain kokoajan olla vahtimassa, että joko lähtee kaseteista nauhat pihalle ja levyhylly nurin. Ja sitten joku aikuisista koputtaa oveen ja kysyy voisinko mitenkään hakea vamhat leluni kellarista. Ei onnistu. Sitten en saa lähteä sovittuihin menoihin kun suututaan ilmaiselle lapsenvahdille tottelemattomuudesta. Omille lapsilleni en tuota aio ikinä tehdä.

Vierailija
74/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsiperhe käy kylässä, niin ärsytti, mikäli lasten annetaan tehdä mitä tahansa eikä puututa lainkaan huonoon näytökseen. Yksi antoi lasten kaikessa rauhassa mennä kollaamaan vaatehuoneeseemme, jonne olimme piilottaneet muutaman synttäripaketin yhdelle omistamme. Nämä vieraat sitten kyselemään, että saako nämä avata? Kas kun sentään kysyivät. Huutoa ja kiukuttelua seurasi, kun en antanut lupaa.

Osa vanhemmista saattaa myös vaihtaa vaipan matolla, mistä en pidä. Mikron käyttö on okei. Itse tapaan kysyä, saadaanko käyttää teidän mikroa että voisin lämmittää tästä Taaperolle hieman ruokaa. Jäljet tapaan siivota itse. Osa meillä vieraileva ei tätäkään asiaa hoida.

Näitä on onneksi vähemmän. Meillä itsellä on viisi lasta, eli sinänsä se tietynlainen perussäätö on kyllä tuttua.

Lasten kavereissa, jotka tulevat ilman vanhempia taas.... No niin. Jos kyseessä on jo koululainen, oletan, että hän kykenee leikkimään lapseni kanssa hetken ilman, että tarvii koko ajan vahtia, mitä hullutuksia tämä vieras lapsi keksii. En myöskään tykkää siitä, että vieraana oleva lapsi lyöttäytyy minun seuraani. Siis olen kyllä läsnä, juttelen ym mutta en minä rupea seuranpitäjäksi kuitenkaan.

Vierailija
75/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä että ne herttaiset lapsukaiset vievät kaiken huomion tavalla tai toisella. Ei ole mukavaa, kun se lyhyt hetki ystävän kanssa, jota näkee ehkä kerran kahdessa vuodessa, menee pentuihin keskittyen. Kaipaan aikuisten kesken aikuisten asioita.

Niinpä, tämä. Mä vähän luulen että varsinkaan uusi (vauvan tai muutaman vuoden ikäisen lapsen) äiti ei tätä vaan hoksaa ja tajua olettaen että hänen lapsensa on kaikkien muidenkin mielestä hurjan ihana ja söpö. Sitä ei vaan niissä äitihuuruissa tajua että monelle ystävälle saattaa olla kurja koettelemus heidän sekava vierailunsa tai yhteinen kahvitteluhetkensä kahvilassa tai vaikka käynti heidän kotonaankin. :(

Vierailija
76/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä vieläkään ole ymmärtänyt, että miksi ihmiset, joita inhoaa käyvät kylässä juuri sinun /teidän luona. 

Meillä ainakin käy vain ne, joista tykätään. Toki joku lapsi tai aikuinen voi joskus käyttäytyä huonosti. Mutta periaate tämä: vain ihmiset joiden seuraa haluamme. 

Jos joku nyt huonosti on käyttäytynyt, niin kyllä se on järjestään ollut känniläinen aikuinen ja ne onkin poistettu sitten piireistä. 

Tämä siis todella harvinaista, mutta vuosien varrella on näin joskus käynyt. Olemme tosi sosiaalisia ja joka viikonloppu on joko meillä juhlat tai menemme juhliin. Lapset eivät ole härinneet. 

Meilläkin olisi sosiaalinen elämä tuollaista, jos hyväksyisin kaikki ihmiset kavereikseni. Tässä iässä ei jaksa olla kuin helmien kanssa tekemisissä. Ja suoraan sanottuna aika harva on helmi ystävänä.

Vierailija
77/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin olisi sosiaalinen elämä tuollaista, jos hyväksyisin kaikki ihmiset kavereikseni. Tässä iässä ei jaksa olla kuin helmien kanssa tekemisissä. Ja suoraan sanottuna aika harva on helmi ystävänä.

Samaa mieltä.

N43

Vierailija
78/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, tämä. Mä vähän luulen että varsinkaan uusi (vauvan tai muutaman vuoden ikäisen lapsen) äiti ei tätä vaan hoksaa ja tajua olettaen että hänen lapsensa on kaikkien muidenkin mielestä hurjan ihana ja söpö. Sitä ei vaan niissä äitihuuruissa tajua että monelle ystävälle saattaa olla kurja koettelemus heidän sekava vierailunsa tai yhteinen kahvitteluhetkensä kahvilassa tai vaikka käynti heidän kotonaankin. :(

Ymmärrän tässä pointin, mutta se vain on niin että niistä lapsista on huolehdittava vaikka olisi kaverin luona kahvilla. Itse kolmen äitinä on myös ärsyttävää että ei voi rauhassa keskittyä keskusteluun kun täytyy pitää silmällä mitä pienimmät tekee, yhtä pitää auttaa vessassa, vauvaa täytyy imettää/vaihtaa vaippaa. Auttaa kahvipöydässä/siivota vahinkoja.

Mutta minä ja ystäväni ymmärrämme että nämä kahvittelut ovat nopeita ja pinnallisia, varaamme sitten erillisen hetken ilman lapsia syvempään keskusteluun ja ajan viettoon.

Vierailija
79/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei pennut pese käsiään esim WC-käynnin jälkeen. Yök. Siinä sen sivistyksen tason näkee.

Vierailija
80/233 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi omaan kotiini toista kertaa. Tavata toki voi mutta sellaisessa paikassa joka on suunniteltu kestämään tuhoja. Pallomeri, Hoplop yms.

Vierailija kirjoitti:

Sattui tässä jokin aika sitten hurja tapaus. Opiskelukaveri tuli käymään 6-vuotiaan tyttönsä kanssa. En ollut tytärtä ennen nähnyt ja aivan tervetullut toki oli. Itselläni on 7- ja 5-vuotiaat tytöt ja 2-vuotias poika. Toki meille saa tulla lapset ja paljon käykin. 

Tyttö tuli kuin pyörremyrsky ja riisumatta juoksi jääkapille kiljumaan: mulla on nälkä, mitä ruokaa teillä on :D 

Omat katsoivat huuli soikeana moista menoa. Sai sitten toki ruokaa, kun junamatkan jälkeen tietysti oli nälkä, ei siinä mitään. 

Lastenhuoneessa sitten leikkivät nätisti tai niin kuvittelin. Vanhempi tyttöni tuli vähän nolona sanomaan, että Elli (nimi muutettu) on repinyt kaikilta nukeilta päät pois ja syö legopalikoita. Eli oli imeskellyt legoja ja syljeskellyt niitä pitkin lattiaa 

Äiti oli niin tulipunainen ja nolona, etten todellakaan voinut muuta kuin sanoa että ei se mitään ja päät saa takaisin paikalleen. Lähdettiin sitten leikkipuistoon joka oli kokemus sekin. 

Kaveri pahoitteli jälkikäteen ja sanoi, että lapsella on ADHD-diagnoosi. Ei se ollenkaan ollut mikään "paha" tyttö, iloinen ja ystävällinen ja rauhoittelin kaveria, että kyllä se siitä... Tarkoitus on, että tulevat uudestaan ennen joulua. Saa nähdä, mitä sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi